Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Helló.
Igen el kel szigetelni.Csillámlemezt szoktak alkalmazni,plusz csak zárójelben jegyzem meg hogy hővezetö pasztával is kend be vékony rétegben a csillámlemez mind két oldalát.Sőt kérj kis szigetelő alátétet is a csavar alá mert nagy galibát tud csinálni.
Az attól függ, okozhat-e problémát ha a hűtésre használt felület, valamilyen potenciálra kerül. Általában a félvezetők hűtőzászlója valamelyik lábbal azonos (középsővel szokás), és általában a hűtőbordákat illik a dobozzal azonos potenciálon tartani, ezért általában elszigetelik őket, de ez egyértelműen árt a hővezetési hatékonyságnak.
1. Nekem a TO3 tokos tranyókkal jobbak a tapasztalataim, de természetesen más tokozási forma is gond nélkül használható. Jelenleg nincs direkt BD249C-hez készült panelterv, de a huzalozásra szánt változathoz használható. (BD249C = 350Ft, 2N3055 = 185Ft -HEStore árak-, de a jobb márkák drágábbak is lehetnek.)
2. Minden általam tervezett panelre tudok gyártási ajánlatot is adni. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Pl. ilyenekkel: Bővebben: Link és Bővebben: Link
Helló!
Nem nagyon tartozik a témához ezért inkább off ba írom. Megjöttek az alkatrészek a labortáphoz... A doboz amit rendeltem fémből készült. Ebbe valahogy bele kéne operálni egy-két rést illetve lyukat a panelműszerre és potenciométerekre. Mivel szokás ilyeneket csinálni? Addig okés, hogy fúrom a lyukat, de ezeket a téglalap alakú réseket milyen szerszámmal alakítom? Beérem egy link-el is! A segítséget előre köszönöm!
Dekopír fűrész és reszelő ..Egyébként van olyan téma : hogy dobozolási technikák
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
De lehet csak ahhoz akkor marófej kell , és eléggé meg fogj gyötörni a gépet ..De tényleg ott kéne ezt folytatni Doboz
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Akkor már paszta se maradjon ki. TS 580
Bővebben: Link
Kösz a válaszokat/segítséget, de még mindig van mit kérdeznem... át is cuccolok a másik topic-ba!
Én TIP3055 használtam. Tökéletesen működik nálam, én erre voksolok.
Nekem BD245-tel, BU508-cal és még egy To3 tokozású BU tranyóval tökéletesen működött. BD249C-vel tuti biztos működni fog.
Ha nagyobb téglalap,akkor a sarkát fúrógéppel reszelővel ,azután a vonalakat fűrésszel.Lehet eleve fonalfűrésszel is lehetne ,de arra még nem ruháztam be.Igazán szépen maró/gravírozó gépen lehetne.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Melyik típusra (típusokra) gondolsz? Mert azért van egy pár a piacon. Amiket én használtam jók, de nagyon érzékenyek a körítésre. Némelyik nem megfelelő kondival akkorát szórt, mint egy sündisznó. Nem tudtam mitől resetel rendszeresen a mikrokontroller. Ha tudsz olyanról, ami jó - ne hallgasd el !
Régen nekem is ilyen gondjaim voltak. Ma már van kis CNC-m. Határozottan szebb az eredmény és jócskán felgyorsítja a munkát. 15-20 évig csak vágytam rá és reszelgettem tűreszelővel, dekopírral, de az új multifunkciós gépek sem rosszak. Oszlopos fúrógéppel és marófejjel is szépen meg lehet oldani. Legutoljára ezt használtam a legszívesebben. Esetleg kézi gravírozó a nagyoláshoz marófejjel. Nekem egy 135W-os van ez már elég jó, de csak vékonyabb anyagokhoz.
Van kapcsolatod a lézeres géphez? Vagy neked küldjük a terv-rajzokat?
Üdv! Az Attila86 féle labortáp 1. működhet 26V AC-ről?
Hello!
Minden további nélkül, csak nem lesz 30V a kimenti feszültsége. Most nézem, hogy AC 26V-ot írsz. Akkor nincs gond. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Rendben, köszönöm a gyors választ.
Sajna ez a lezer, nem a mienk.
Egy regebbi tipussal rendelkezik a ceg, ok meg el vannak havazva allandoan. De kuldheto rajz, hatha a stancolora fel fer /Neked kulonben is ajanlottam mar, a segitsegeidert / A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Elkészültem vele! Mint az első képen látható, olyan mint a gazdája. Könnyen kiborítható.
A másodikon az előlap kábelezése, míg a harmadikon az alja felől a segédtápok burkolata látszik. A negyediken már a próbaüzem van. U.i.: Úriember nem veszi észre, hogy minden műszer egyforma színű. Istenem, hát én is hibázhatok. A megoldás már folyamatban.
Szép lett. A 3D plexi előlap viszont a marásoknál mintha átlátszana - jól látom? Egyébként . A doboz gondolom nem teljesen saját, mert nagyon gyárinak tűnik a felépítése... Az pedig, hogy kiborítható az csak előny, ha hirtelen javítani kellene. Gyáriból is láttam már rosszabbat.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
A műszereknél valóban átlátszik, mert a kicsi kínainak a mércéje is kicsi. Az e-mail -ben megadottnál 5 tizeddel nagyobbak a műszerek, ezért reszelni kellett. Ha cserélem a műszert a színe miatt, akkor ki fogom javítani.
A keretek valóban gyáriak, de jól használható. Eredetileg valamilyen rádióátjátszó egyik részegységét fogta össze, a MÉH telepről mentettem ki.
Üdv.Meg történt a tranyók cseréje és befejeztem végre a tápomat.
Képek a ki mit építettben.Bővebben: Link
Igényes, szép darab lett. Sok örömet a használatához!
Sikerült megvennem a trafót, ami egy BEAG erősítőben volt. Ez egy 2x26V-os toroid. A tervem az volt, hogy elkészítettem két darab labortáp panelt és az egyik szekunder tekercsére az egyiket, a másik tekercsre a másik panelt kötöttem. A 2x12V-ot egy Puskás trafóval oldottam meg. Külön-külön szépen működik mind a kettő táp, viszont ha a Puskás trafóra rákötöm párhuzamosan a másik panelt a kijelzett feszültség felugrik 36V-ra és a trafók iszonyatosan leterhelődnek.
Ez mitől van?
Szerintem ott zárlatba viszed a két tápot. Ha pedig 1 trafóval oldod meg a két oldal műszereinek táplálását, akkor nem fogod tudni használni +--os tápként a labortápodat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |