Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   7 / 100
(#) papi74 válasza huhuu hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
a targoncákban nem a megszokott aksik vannak mint pl a jármüiparban,az autóban tulajdonképpen egyfajta pufferként müködnek .addig kell az energia belölük mig a motor beindul utánna már a generátor tölt.a targoncákban az un páncéllemezes akkut használják ami jól birja a töltés-kisütés cikklusokat ,a kereskedelemben is van ijen akksi hisz vannak kissebb elektromos jármüvek is amelyek ezekkel üzemelnek.egyébként drága az akkumulátor a legnagyobb gépünk aksija az 48 v 850 ah ás1000kg a sujja és milioba kerül ,dehát ez 1 4 tonnás gépet hajt biztosan van ettöl kisseb is ami egy autót elbirna ha azt vesszük h 1 mai autó sujja nincs 1 t
(#) huhuu válasza papi74 hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
Köszi a válaszod!
Kicsit elrettentem, egymilka. huuu
Használtan lehet ilyet venni, vagy azok már nagyon le vannak strapálva és ezért adják el, esetleg ezért már nem is érdemes foglalkozni velük?
(#) bobokocka hozzászólása Okt 24, 2007 /
 
Üdv mindenkinek!
Tud valaki valami infót, hogy hol lehet megtalálni az autóépítéssel kapcsolatos jogszabájokat? Az esetleges átalakításról is érdeklődnék, bár az átalakítás mértéke(amivel foglalkoznék) már inkább autó építést takarna.Mindnkinek köszi
(#) kaszarobert hozzászólása Okt 24, 2007 /
 
Elektronikus autó? Akumulátoros?
(#) Roberto válasza bobokocka hozzászólására (») Okt 24, 2007 / 4
 
Üdv,
Nézz szét a www.Kitcar.hu-n, és megtalálsz mindent.
Jelzem itthon lehetetlen forgalomba helyezni, a Super Sevenem is külföldi rendszámos lesz valószínű ha egyszer kész lesz.
(#) mrkatona válasza bobokocka hozzászólására (») Okt 24, 2007 /
 
EZ a kérdés hogy jön ide?
Ez egy elektro fórum!
Ha elektromos autót akarsz építeni az azzal foglalkozó topikot itt különben is megtalálod!
Ezért minek témát nyitni?
(#) bobokocka válasza mrkatona hozzászólására (») Okt 24, 2007 /
 
napelemben is gondolkozom, ezért a kérdés
(#) donsony1 válasza papi74 hozzászólására (») Okt 24, 2007 /
 
Nemtudom menyire kapcsolodik a témához de érdemes megnézni ezt az autot .http://br.youtube.com/watch?v=jt5z8L4LBJE
(#) Alfás_Laci válasza donsony1 hozzászólására (») Nov 22, 2007 /
 
Szevasztok!
Örömmel látom, hogy nem csak engem foglalkoztat ez a téma. Ha jól látom mindenki járt már azokon az oldalakon amiket én is néztem. És itt is vannak minden területröl szakemberek.
Azt hiányolom, hogy még senki nem foglalta össze a dolgokat amik elhangzottak.
Ezt megprobálnám most:
1- Auto kiválasztása: Szerintem, hogy legyen elég helyünk mindenképpen olyan auto kellene ami hosszmotoros. Lada (kivéve szamara), Alfa 33 (nekem is ez van), merci több példánya,....
2- Motor kiválasztás: Mivel akut tudunk használni csak mint áramforrás és az egyenáramot ad igy célszerü a DC (egyenáramu) motor. Legjobb infok alapján Az elektromos motor és a benzin motor névleges teljesitménye között van 1,6-os váltoszám. És ráadásul a villanymotorok tulajdonsága, hogy nagy terhelésnél 3 szoros áramot is képesek felvenni mint a max. Nem bántás de szerintem egy Lada 1200's maximális névleges teljesitménye UJKORÁBAN ami a forgalmiban van kb 50LE. Tehát 50LE=38Kw (max telj. benz.) 38/1.6=24Kw (max telj. vill.) 24/3=8Kw (normál a motoron is feltüntetett menet tejlesitmény) Szóval egy zsiguli teljesitményhez ami már nem Trabi kb 8Kw-os motor elegendö. Hogy az engedélyezés nem legyen tul nehéz. 50V alatt kellene feszültségben gondolkodni, különben érintés védelmi igazolás is kell róla hogy nem ráz.
48 V-ot lehet kapni régebbieket de az 2-3Kw-os csak vagy ujakat de az drága.
A teljesitmény mellet kell neki fordulat is. ez a 2440-2600 ez felejtós. Az Alfám 2500at forog 70km/h-nál. Hogy használhaó legyen kell az 5000 fordulat/perc. Váltó értelem szerüen benn marad. Fordulat számot pedig lehet ugy szabájozni, hogy a szorbakötött akuk számát változtatja a pedálra kötött csuszka. Több fokozau lessz és nem fokozatmentes, de ez nem baj szerintem. nem tul észrevehetö.. Igy elég 4-5 aku is nincs akkora suly. Ha mesze akarsz nemmi akkor szerezz be tartalék akut
vagy ha naponta sokat mész akkor te ne 55Ah-st tegyél be hanem alapbol 100Ah-sat.
A motorbol pedig nagyon kevés energiát lehet visszatölteni a savas (auto) akukba. ugyanis akármekkora áramot is adsz neki max 3A-t vesz fel. ugyanakkor rövid ideig ugyan de több százat is ki lehet hozni belöle. Nkem csak a motor kellene. Szinte minden meg van hozzá. Csak itt elakadtam. Nagyin szivesen segitenék bárkinek összerakni, vagy akár közösen társulva is csinálhatnánk egyet.
Na bárkinek bármi hozzászolása van a meglátásomhoz vagy tudok ssegiteni az irjon! Akár mailt is a dobai.laszlo@freemail.hu cimre.
(#) sirály12 válasza Alfás_Laci hozzászólására (») Nov 22, 2007 /
 
Jó gondolatok, de én nem így csinálnám. Ha már elektromos motor, akkor kell minden kerékhez 1 és akkor negyed akkora teljesítményű is elég + nem kell a váltó és egyebei. Ez súlycsökkenéssel jár, ami nem hátrányos egy elektomos autóban.
Én brushless (nem toom jól írtam-e) motorokat használnék áttételekkel, szerintem ennél nincs is jobb.


Bár ezeket már asszem leírtam, de nem baj.
(#) EcoPityu válasza Alfás_Laci hozzászólására (») Dec 23, 2007 /
 
Kicsit lelanyhult ismét a témám!
De most szerzett a haverom végre a próba idejére néhány nagyobb és erősebb akksit, úgyhogy neki kéne már ugranom a véglegesítéshez.
Rakok fel néhány képet, amik eddig készültek, már csak be kéne rakni a motort a trabiba, és befejezni a vezérlést. aztán go!

kép.zip
    
(#) EcoPityu válasza sirály12 hozzászólására (») Dec 23, 2007 /
 
A MITSUBITSHI sem így csinálta valóban...
Ők is kerékagy motort használtak, úgy mint Simacu professzor az ELIICA megépítésénél, de kisipari módszerekkel M.O.-n nem hiszem hogy bárki is nekiállna kifejleszteni több Kw-os kerékagy motorokat otthon a sufniban. Talán egyszerűbb ha tovább akarunk lépni az elmélkedésen és valóban meg is csinálunk valamit, hogyha veszünk elő egy meglévő kompatibilizálható motort és azzal megépítjük álmunkat.
Mert valóban nem sorozatgyártásról van szó, hanem egy-egy hülye hobbista idióta ötletéről mint amilyen én vagyok.
(#) Bence60 hozzászólása Jan 18, 2008 / 1
 
Időközben elkészültem az első átépítéssel.
Sőt a hivatalos papírok megszerzésével is.
Sőt még minderről ismertetést is felraktam:
http://www.evpermanent.com/hu/info2hu.php
De nem pihenek: Megkezdtem egy Porsche 924-es átépítését.
(#) huhuu válasza Bence60 hozzászólására (») Jan 18, 2008 /
 
Tök szuper lett! Gratulálok!

Egy kérdésem lenne, a hálozati kábel amivel töltöd az földelt? Csak mert akartam készíteni én is ilyen porszivó kábelböl egy két dolgot, de én még nem láttam földelt kivitelü porszívót. Vagy átalakítottad a feltekerö dobot?
(#) Bence60 válasza huhuu hozzászólására (») Jan 18, 2008 /
 
Nem, nem földelt. A porszívók kettős szigetelésüek.
Földelt rúgos kábeldobot külföldi honlapon láttam:
LINK
(#) Norberto válasza Bence60 hozzászólására (») Jan 18, 2008 /
 
Nagyon szuper az elektromos autó projekt!

Azt hadd kérdezzem meg (nem volt időm teljesen átolvasni szóról szóra most a leírtakat), hogy mennyi idő az akkuk teljes újratöltése a hálózatról, ha lemerültek? És milyen áramot kíván a "konnektorból" a töltési folyamat?
(#) huhuu válasza Bence60 hozzászólására (») Jan 18, 2008 /
 
Szia!

Átolvastam teljesen a leírást!
Nagyon szuperül összefoglaltál mindent és rengeteg konkrét dolgot leírtál. Köszönet érte!
(#) EcoPityu válasza Bence60 hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Bence60 most jól eltántorítottál az elektromos trabantom legalizálásától, viszont az AIXAM átalakítása nekem is eszembe jutott és azt még az Asszony is engedné, elvégre ott csak annyi a megkötés, hogy 4kw-nál nagyobb teljesítményű motor nem hajthatja, és még vizsgáztatni sem kell...
Ajka környékén p.l. Devecsernél már 300E-ért is lehet kapni Aixam mopedautót, ráadásul én az AIXAM JDM típust néztem ki magamnak, talán az a legbarátságosabb kinézetű...

Nem lehetetlen, hogy a villtrabant project eddigi termékeit majd inkább áruba bocsájtom..
(#) Atis57 válasza huhuu hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
De !
mivel ezek cellánként vannka összekötve bármelyiket ki lehet venni ,
a szokásos variációk : 1X 80 v 2x 40V 1X 60V 1X 48V 2X 24V és 1X 24 V
elöfordul lugos és savas is.
Amperóra kpacitás 1000 Ah-- 800----600---500---400--350---250---150----100 Ah
ami felénk előfordul.. a Balcancar tipus--ami a leggagyibb -- van impultusos szabályzás tehát a 40V-os motor a kitöltési tényező miatt kaphat 6-t is.
a nagyon régiek mentek fesz, kapcsolással 100% 75% 50% 25% teljesitmény.--ill. sebesség
(#) Atis57 válasza huhuu hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Sziasztok!
miért nem 3fázisu aszinkron motor --frekiváltóval
jóval olcsóbb---és kisebb akkuval is megy DC 144v--amerikai 3x190/115v motorral ez 12akku.
vagy 24 akku 288v magyar szabályzó és 400/230 as motor ../10kw-os fr.váltó 40 eft környéke /az akkuk lehetnek 55,,,88 Ah CIKLIKUS / nem gk. inditó ! ! !/
ha gk. akkuval akkor 2,5,,,3 X annyi AH kell és kb 1 év élettartam.
(#) Pafi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Te tudod, hogy mi az a frekiváltó? Nem úgy tűnik. Meg az aszinkron motorok változó fordulatszámú hajtásáról is jó lenne elolvasnod pár cikket.

Minden fordulatszámon más az optimális frekvencia (kb. arányos vele). A frekiváltó ennek megfelelően változtatja a frekvenciát és az amplitúdót.
(#) huhuu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
A multkor a suliban volt szerencsém letesztelni egy frekiváltót és egy villanymotort.
A frekiváltó 0-350 herzig működött(ennyi volt a max)
Hát ki is próbáltam, hogy mit visel el még a motor.
Egész picike teljesítményű motor volt, de 350 herznél már mint egy repülőgép, akkora zaja volt.
Féltem is nehogy elszáljon vagy szétrobbanjon.
(#) ttl válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Szia Procon elég sok frekiváltót gyárt nézz szét ott!
(#) EcoPityu hozzászólása Jan 23, 2008 /
 
Nagyon elkalandoztatok srácok!!!
Nem gondoljátok, hogy mobil üzemben előállítani egy PWM-es frekvenciaváltót, akár csak 3x110v-ra is elég nagy falat???
Merthogy ennek bizony egy autót kéne hajtania..
Nem akarok egyébként kötekedni, de az aszinkron motornak, ha nagyon leveszitek a fordulatszámát, a frekvenciával, akkor a teljesítménye is , és a hatásfoka rohamosan csökken, vagy nem?
Ha jól emlékszem az aszinkron motorok, csak nagy fordulatszámon teljesítőképesek, vagy nem? És a nyomatékuk sem olyan óriási?
Ide a járgányba, azért kellhet soros, vagy párhuzamos elrendezésű egyenáramú motor, mert hatalmas a nyomatéka null fordulatszámon is.
Egyébként régebben már kérdeztem, de most is rákérdezek, esetleg nem tudtok valami nagyobb teljesítményű 2-3kw-os 230v-os kefés motort, ami alacsony fordulatszámra van kitalálva, nem úgy mint a nagyflex, mert az megy egyenről is, és a sok kis akksi könnyebben elhelyezhető, és a kisebb áram miatt könnyebben szabályozható is PWM-el..??
(#) huhuu válasza EcoPityu hozzászólására (») Jan 23, 2008 /
 
Szia!

Teljes mértékben egyet értek Veled!
Ami nagy gáz, hogy tényleg nagyon nehéz 230 as szénkefés motort beszerezni

(#) Atis57 válasza huhuu hozzászólására (») Jan 23, 2008 /
 
Sziasztok!
egyáltalán nem nehéz 230V dc motor.
vasút --segédüzeme /váltóállitás---kompresszorok/ városi villamosok TÁTRA T5
illetve trafóállómások..... és az EVIG kézifúrógépek...
(#) Atis57 válasza EcoPityu hozzászólására (») Jan 23, 2008 /
 
Szia !
én ezt házilag nem tenném meg ---MERT A FELE....2/3 ADÁBÓL KÉSZEN VESZEM...! ráadásul programozható u. I .P. T. felfutási idő . kifutási idő. visszatáplálás / nem sok értelme van/és még vagy 20 paraméter szerint garanciával. NEM KERÜL 1 VILLANYMOTOR ÁRÁBA,! !

nézd meg a kerékagymotorokban is ott az áttátel ---bolygóműves....! ! kell is 1/10,,,,,,1/12 módositással.
(#) Pafi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
Az energiamegmaradás elvét ne akarjuk megcáfolni, mert az biztos kudarc! A teljesítménnyel jelentősen spórolni nem lehet, legfeljebb pár százalékot. Nagyobb fordulatszámhoz ugyanakkora nyomatéknál vagy nagyobb feszültség, vagy nagyobb áram is kell (a tekercseléstől függően).

A gyorsabb motor csak egy kicsit kisebb méretű, de nem fogyaszt kevesebbet, és minden bizonnyal nem is olcsóbb (sőt ha egyedi kivitelű, akkor akár a többszörösébe is kerülhet), mint egy nagyobb, hagyományos ~3000-es fordulatú aszinkron motor.
(#) Pafi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
Egy hagyományos aszinkron motor hatásfoka ebben a teljesítménytartományban kb. 75...90 %. Ennek a 4-szerese 300...360 %. Ugye nem kell tovább mondanom?

Idézet:
„Ugye jól mondom?”


Semmit sem írtál, ami alkalmas lenne teljesítményszámításra. A teljesítmény az pl. nyomaték*szögsebesség alapján számítható. Az erő önmagában semmit sem mond.
(#) Pafi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
Nem kapod a bemenő teljesítmény 4-szeresét. Csak kevesebbet kaphatsz a bemenő teljesítménynél, mert minden átalakításnak van vesztesége.
Következő: »»   7 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem