Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   110 / 228
(#) sevenhill válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 16, 2013 / 1
 
38V az kevés. Három sorbakötött akkunak (ezek munkaakkuk) feltöltött állapotban 40V fölötti feszültségen kellene lenni. A töltő 42V-ig nyom, utána kapcsol ki. A munkaakkuk feszültsége csak lassan csökkenhet. Lehet, hogy a töltő rossz? A töltő kapcsa mennyi feszültséget mutat?
(#) Rezorr válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Nem gondoltam rá. De akkor holnap reggel rámérek. Kösz
(#) Rezorr válasza sevenhill hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Jó ötlet. Reggel ezt is megmérem. Persze a töltő terheletlenül akár 50V-ot is mutathat. De kiemelve az akkukat, úgy rámérek alul a csatlakozókra töltés közben.
38V tényleg kevés? 3x12V-ról van szó. Az autón megmértem az akkut és nem volt 13V. Eszerint gondoltam, hogy jó a 38V.
(#) Rezorr hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
De ha félig le lenne merülve az akku, még akkor sem kéne ilyen gyengének tűnni a hajtásnak. Ha tényleg tudna 30km-t menni a jármű töltés nélkül, akkor egy gyengébb akkuval is mennie kéne.
(#) Rezorr válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Köszönöm a linket, beleolvasok.
(#) sevenhill válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 16, 2013 / 1
 
Az autóban indítóakku van ,az töltés után magára hagyva tényleg 13V alá megy,szóval a kettőnek egész más a lelkivilága. A töltő üresen nem mutathat 50V-ot, csak 42-43V-ot. Ha kevés a végfeszültség, tehát esetünkben 38V-nál lekapcsol,az akkupakk a kapacitása töredékét éri csak el. Szükség esetén a tokozás is szétbontható, és a három akku így külön-külön is vizsgálható, fel lehet deríteni, ha valamelyik láncszem gyengébb.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
(#) Rezorr válasza sevenhill hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Az 50 V csak hasraütés-példa volt
De tényleg nem tudtam, amiket írtál. Most már tudom, mennyit kell mutatnia a töltőnek, azt is megmérem holnap.
Szóval akkor nem is cserélhetem ki ezeket az akkukat hagyományos robogó akkukra? Jó, hogy beszélünk róla, mert azt vettem volna, ha szükség van akkucserére.
Amúgy még nem néztem meg, hogy lehet kiszedni az akkukat. Ha rájövök, külön-külön is rájuk mérnék.
De valahogy úgy éreztem menet közben, hogy az elektromos motor a kerékben lett rossz. Azt ki lehet mérni?
Az állványon megfogom kézzel a hátsó kereket, és teljes gázt húzva is könnyen megtartom. Nem akarja erővel kitekerni a kezemből a kereket. Ennyire gyenge.
(#) Biro F. válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 16, 2013 / 1
 
Üdv.
Kösd rá a műszert a vezérlőnél levő + - vezetékekre és terhelten mérd meg mennyit
mutat, feltöltött akksinál terhelten 37-38 volt, ha valamelyik akksi elvesztette a kapacitását akkor 31 volt vagy az alat, itt már letilt a vezérlő. Azért van az, hogy a motor terheletlenűl működik, de terhelten már nem.
(#) Rezorr hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Üdv.
Többek tanácsára ma megmértem az akkukat. Eredmények:
Üresen 37V
Terhelten 32V
Kiforrasztva egyenként mérve terhelés nélkül az akkuk feszültsége 12,28V ; 12,52V ; 12,51V
A bekapcsolt töltőt is megmértem töltés nélkül üresen: 42,1V

Ha autóakkuk lennének, én simán azt mondanám, hogy jók ezek. De már tudom, hogy rosszak. Mindenkinek köszönöm a sok-sok infót ez ügyben!

Remélhetőleg utolsó kérdésem. Hol érdemes venni 3 új akkut a bicómhoz? Neten megrendelném és mikor meghozzák, akkor fizetnék. Ez kb mennyi lenne?
A mostani akkuk egyformák, ez van az oldalukra írva: TIEYING 6-DZM-10
Méretük: 15x10cm és 9,5cm magasak.
Jó lenne, ha jólenne
(#) Rezorr válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Köszönöm!
(#) fater0827 válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Üdv Rezorr
Ha befektetsz akkuba akkor 14 Ah-st vegyél "hatótáv" mérete akkora , az akku élettartam : mindig kimerült akkut kell tölteni ( vegyi folyamat ! , félig negyedig merült akku újratöltése túltöltést eredményez !! ) pufók UFO-k lesz . A LiPo akku az előzővel azonos méretű de 17 Ah kapacitású , és drágább .
Üdvözletem . Réz orr !
(#) Rezorr válasza fater0827 hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Szia. Naponta max 4-5 km-re kell a jármű. Szerintem a 10 Ah-s is elég lenne. Mindenesetre ugyanolyat vettem, mint ami benne volt: 12Ah savas. Holnap beszerelem.
Minden nap feltöltöttem az akkukat használat után, mégsem lettek ufók Amúgy a használt akkukon 2008-as dátum van, amiket ma vettem az 2013. Ezek az eladó szerint 90%-os feltöltöttségűek. Megmértem őket kíváncsiságból. 12,8V. Szóval a 3db új akku sem tud 42V-ot, csak 38-at. Most már csak reménykedem, hogy mégis meggyógyul holnap a bicó.

Látom ismersz, nem tudom ki lehetsz... Írj a frímélemre
(#) Rezorr válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Hali!
Ezt nem értem. Ezer éve még úgy tanították, hogy az akku mindig teljes feltöltöttséggel legyen. Úgymond akkor van közömbösítve az akkusav. Félig lemerült akku savja már "eszi" az ólmot. Az lebomlik a cellákról és az akku alján létrejön az ólomiszap. Ha ez olyan vastag lesz, hogy már eléri a cellák alját, akkor zárlatot okoz, tönkremegy az akku.
Az autók mindig töltik az akkujukat, elméletileg azok állandóan 100% töltöttségen vannak. Az jó lehet, hiszen autón 7-8 éveket bírtak nekem az akkuk.
Szóval mit tudok rosszul?
(#) fater0827 válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Üdv Rezorr .
Esetünkben gél ,zselés akku van melyben az ólomnak kevés esélye van kipotyogni . Az igaz , hogy a sav megtámadja a cellákat hosszú lemerül tárolásnál . A kocsik akkuja valóban szinte állandóan van töltve , indítás után 30-50 Amperes töltés van pár percig ~ 30 perc max (55 Ah akku esetén is ) .
Üdv .
(#) Rezorr hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Még egyszer kösz mindenkinek!
Akkuk cseréje óta szuper a bicó
(#) simi21 hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Üdv.Lenne egy olyan kérdésem hogy elektromos vízpumpát szeretnék vezérelni.És van itt a cikkek között egy olyan áramkör hogy PC hőfok függő fordulatszám szabályozás.Ez robogónál is működne esetleg valahogy?
(#) proli007 válasza simi21 hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Hello!
A kérdés, azért több változós.
- Milyen a vízpumpa, motoros?
- Ha igen, mekkora a feszültsége áramfelvétele?
- Milyen hőmérséklet tartományban szabályoznád a fordulatot, és milyen arányban?
- Mivel érzékeled a hőfokot, és az min-max mekkora?
- Máshol ezt szabályozzák? Ha igen, akkor hogy? Ha nem akkor itt miért kell?

Mert a cikkben (ha arra gondolsz amit én írtam) a PC ventilátort a szabályzó analóg disszipatív módon szabályozza. Vagy is "elfűti a felesleget". De egy PC ventilátornál ez megtehető, mert alig 200mA a fogyasztása. Nagyobb teljesítménynél ez nem lesz jó, várhatóan PWM szabályozás kell.
Egyébként bár robogóról van szó, a kérdés a motor szabályozáshoz tartozik szerintem nem ide..
üdv!
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
(#) simi21 hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Köszi a válaszokat.Szóval ezekszerint akkor mélyebbre kell ásni a dolgokban.Ez az elektromos vízpumpa elég új dolog robogó körében.Vízhűtéses motoroknál szokták ezzel kiváltani a sima vízpumpát hogy azsem terhelje a főtengelyt.Gondoltam kipróbálnám én is.Egy mosógép kis szivattyújának a vége van lebontva,végülis azis egy víz forgató ha úgy vesszük.Ehhez kell nekem még egy 12V-os dc motor úgyhogy az áramfelvételét még nemtudom.Kb mint az önindító olyasmire gondoltam.Azt még megnézem hogy a motor hány fokos mikor eléri az üzemmeleg szintet,utána kapcsolhatna be az egész.Amúgy 9ezret pörög a motor.A hőmérséklet érzékelésére ntc érzékelőre gondoltam de lehetséges hogy valami más kellene.Ahogy neten most kezdek utána járni tényleg van hozzájuk vezérlő és PWM is van bent.Úgyhogy ez nemis olyan könnyű mint ahogy azt én gondoltam.
(#) Rezorr válasza fater0827 hozzászólására (») Feb 22, 2013 /
 
Amit írsz, így csinálom a mobilommal. Csak akkor töltök az akkujára, ha lemerülését jelzi. Már 5 éves volt és annyit bír mint újonnan.
De a bicó akkuja savas és nem litiumos...
Mindenesetre felhívtam a boltost ahol vettem az akkut. Rákérdeztem, hogy is használjam az akkukat. Van rá garancia, az ő érdeke is a hosszú élettartam.
Azt válaszolta, hogy minden használat után töltsem fel az akkut. Említettem a mobil akkukat. Szerinte ez nem olyan, itt nincs megadva a kb 500 töltési élettartam. A bicó akkuja úgy lesz a leghosszabb élettartamú, ha mindig fel van töltve.

Na most legyek okos
(#) fater0827 válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 22, 2013 /
 
Üdv Rezorr
Anno 100 - 150 Ebikét adtam el (az az a boltos nő ) én állítottam be centiroztam s.t.b , tapasztalat pár személy akivel találkozom és persze én azt javasoltam nekik "merítsék le legalább sárgáig (műszer/LED) " még akkut nem cseréltek 6 éve . Ma egy idősebb Nővel találkoztam A bicaj bolt elött Cseréltette hátsó külső belső gumit 22" -ost rövid távon használja volt , hogy annyira lemerítette tekernie kellet mondta . Autószerelő "maszek" Anyjának a bicajába 2004 02 20 dátumú 3 kövér 10 Ah akkuját cserélem 12 vagy 14 Ah-ra ha megérkezik ! Ha a csap alá teszed poharad és egy óráig folyik bele a víz akkor is csak 2 dl vizet iszol belőle ! Jön a válasz -de a személykocsi ! Már most Az indító akkora pofont ad az akkunak , hogy fél óráig kelebolál , " Állandóan tölti a generátor " 14.4 Volt és átvált csepptöltésre .Remélem nem lesz fejbekes (koki) . Üdv .
(#) etm hozzászólása Feb 28, 2013 /
 
Hello! Van nálam egy 4 kerekű elektromos rokkantkocsi,és minden működik rajta,kivéve a motort.Direkt rákötve az akksira a motor pörög,de a járgányban meg sem nyikkan.Egy nagy fekete doboz van rajta hátul,ami vezérli a motort,és az kap tápot,a gázkar is működik tehát kap feszt,és van is visszajövő jel a gázkartól.Nem tudom merre induljak a javítással? Esetleg van-e ezeken is mint a bringákon (pl.fék)ami letilthat?Megjegyzem ezen külön fék nincsen beszerelve. Így kaptam.Tud-e valaki segíteni?
(#) etm válasza etm hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
A tipusa SILVER LEADER. Ezt írja rajta,ha ez segít valamit.
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Üdv.
Van a motor mellett egy átváltó kapcsoló, ami kikapcsolja a hajtást, hogy lehessen tolni. Ez a kar működteti azt a mikrokapcsolót, ami letiltja a hajtást. Elsőnek ezt nézd meg.
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Köszönöm a választ,próbáltam azt a kapcsolót átkapcsolni,de akkor sem megy,csak pislog egy dióda a műszerfalon amin valami parkolási ábra van áthúzva.A vezérlőről megtaláltam a leírást,most mellékelem a linkjét,itt le van írva ,de nem igazán értem,hogy az a led micsoda. Vele együtt pislog a vezérlő dobozán lévő led is. A VEZÉRLŐ TÍPUSA, DS 100/ DS 161Bővebben: Link
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
A villogás hibát jelez. Számold meg hányat villog és a leírásában benne van, hogy mi a hiba. Például, ha hetet villog akkor a gázkar nincs pozicióban. A kapcsolónál keresd meg a mikrokapcsolóhoz menő vezetékeket és ellenőrizd le nincs megszakadva valamelyik szál.
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Megszámoltam a villogást,és éppen 7.Kivettem a motort,és a mikrokapcsoló dolgozik.Tehát amikor elfordítom a kart,kapcsol. ohm mérővel megmértem,és juttat is feszültséget arra a tekercsre amire rá van kötve. Amikor a mikrokapcsoló ki van kapcsolva, akkor 20 volt a feszültség a vezérlő kimenetén,amikor viszont bekapcsolom a mikrokapcsolót ezzel a tekercset csatlakoztatom a 20 voltra,ami ekkor lemegy 15 voltra,és a tekercs meg sem nyikkan.Próbáltam direkt rákapcsolni a tekercsre a mikrokapcsolón keresztül(kiiktatva a vezérlőt) 12 voltot,és ekkor kattan a bekapcsoláskor és kikapcsoláskor,ami szerintem jó.Olyan valami,mintha a vezérlő nem engedne át áramot,viszont feszültséget mutat a műszer a tekercsen.Mi tévő legyek?
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Ha a gázkar problémája, van akkor ott keresd a bajt. Ahogy írtam előzöleg, nincs pozicíóban, ez azt jelenti, hogy a potméter nem áll be alaphelyzetbe és az elektrónika ezt figyeli. Egy 5 Kohmos potméter van a gázkarnál, ami pont középállásban kell legyen.
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget,megpróbálok utána járni a problémának. Majd jelentkezem a fejleményekről!
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget Ferenc!Működik a masina! Szétszedtem,és kimozdítottam a gázkart az alaphelyzetből,és áram alá helyeztem.Ekkor csak hatot pislogott.Áramtalanítottam,és a másik irányba mozdítottam el a gázkart,és áram alá helyeztem,és láss csodát, nem pislogott! Ekkor meghúztam,és csoda történt! MEGINDULT!!! KÖSZÖNÖM!
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Gratulálok!
Következő: »»   110 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem