Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nem! A vezetékek így nem kis veszélyek forrásai a motor "bekötésénél".
Ez csak próba vezeték ami használva lesz azon már rajta van a saru és a dugvillát is összerakom csak amíg lekaptam addig volt ilyen állapotban.
Ja és köszi!
Sziasztok!
Örököltem egy szivattyút, melynek a motorjára fizikailag 3 kondenzátor volt rögzítve, de elektromosan nem igazán voltak bekötve... Van egy 16, egy 20 és egy valahány mikrós(ha kell, lemérem) kondi(képet mellékelek). A kérdésem az lenne, hogy hogyan kellene drótozni a rendszert, hogy működjön a dolog, illetve, hogy érdemes-e kicserélni a kondikat modernebbre(úgy láttam, hogy az újabb motorokon kompaktabb, műanyagborítású kondik csücsülnek). Előre is köszönöm a segítségeteket!
Igen azt láttam én is, de hogy kéne bekötni? A motorba 4 vezeték megy, 2 sárga és 2 fekete. + van egy védőföld, a jobb felső csatlakozó meg úgy tűnik nincs kötve sehova.
Szia!
A szürke védőfedél belső oldalán szokott lenni egy rajz. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
Szia,
mit gondolsz ezekről az áramokról: 1.üzemi kondenzátorral (20uF): Isegéd=2,7A Ifő=3,1A 2.üzemi kondenzátor nélkül: Ifő=7,4A Mindez terhelés nélkül volt, még a ventillátorkereket is lehúztam.
Sajnos nem látszik azon semmi, mert a 3/4-e hiányzik.
Ha nem erőlködött a motor, nem búgott erősen, felvette a fordulatszámot, és hosszabb idő alatt sem melegedett, akkor akár jó is lehet. Ha menetzárlatos lenne, melegedne, és produkálná az előzőkben leírtakat, ill. nem is pörögne fel a névleges fordulatszámára. Persze mindez csak úgy igaz, hogy mechanikailag rendben van, nem szorul, nem kotyog.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
Ha így kötöm be a motort Bővebben: Link, 26µF-al(párhuzamosan kötöm a 16 és a 10µF os kondit), az lehet, hogy működhet?
van egy 220-as orosz motorom és kiderítettem hogy ahhoz hogy bekössem kell egy segédfázist kialakítanom és az érdekelne hogy mi kell ahhoz és mennyit kóstálhat kb
fő paraméterei: 220V 1,4KW 6,3A 2800 -as fordulatú
Tegyél fel egy képet róla mert így senki sem tudja milyen ez a motor. A segédfázis pedig egy megfelelő kondenzátor, ha jól sejtem.
rendben holnap vagy holnapután képpel is szolgálok
Üdvözlet mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni egy IMI HZM 80-c 2/421, 1500W, 2855 1/ford. villanymotor 230V-ra történő bekötéséhez! Milyen segédrelé, (MIHA-C .....), ill: mekkora indító, és üzemi kondenzátorral működne tökéletesen?
Na megoldottam!
Ha valakit érdekel: egyik sárga drótra kötöttem a fázist, meg egy(20µF-os) kondi egyik felét; a kondi másik felét egy feketére és a 0-t pedig a másik sárga-másik fekete közösre. Így szépen forog, bár az indulásnál nem túl meggyőző, de működik
Hello! Légy oly kedves, és mondatok elején használj nagy betűket, végén írásjeleket! üdv!
kb 10 perc terhelés nélküli forgás után kb 60 fokos lehet a külseje, szerintem ez elég sok...
Itt vannak a képek.
A fedélen csillag és delta bekötés van rajta.
Szia!
Ez fix csillagkötésű motor és 220V-os, tehát csak a szokásos módszerrel kell egy kondenzátort hozzáadni. A kondi legyen 40 µF körüli.
Indító vagy üzemi kondenzátor kell hozzá?
Körülbelül mennyibe kerülne a kondenzátor? Bekötési rajzot esetleg tudna küldeni (amiben az áramforrástól megy a rajz). Előre is köszönöm a segítségét A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2013
Állandó üzemű kell, de lehet, hogy pluszban kell majd egy indító is.
Szervusztok Mesterek!
Szeretném a segítségeteket kérni három fázis ügyében. Kérlek Titeket, valaki írja le nekem kicsit részletesebben a dolgot, mert eddig csak egy-egy szavas válaszokat kaptam, és nem nagyon értem a témát. Vettem egy kicsike faipari gépet. 3 fázisú motorja van, az adattábla szerint 1,5 kw a teljesítménye, a "motor névl. áramfelvétele 3,3A". Na most otthon csak 15 amperünk van, ezért elkezdtem 3 fázis bekötése felől érdeklődni. Hát még plusz amper vétel nélkül is - 1x16+2x8A már ha létezik ilyen- nagyon drága nekem és az egyetemista pénztárcámnak. Meg eleve, a 3 fázisú motornak nem 3 azonos áramerősségű szál kellene? Szóval a kérdésem a következő: van bármilyen péntárcakímélőbb, akár csak ideiglenes megoldás a számomra? Olvastam a frekvenciaváltóról, de azt is egy ember ajánlja, egy másik azonnal lehurrogja, hogy "a megmunkálás közben a gép majd jól szét fogja égetni", "sosem fog működni" stb. Van itt valaki, akinek van erről tapasztalata? Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket! Idézet: Harmadszorra már megértettem, hogy ebbe a mondatba van kódolva az, hogy csak egyfázisa van. „Na most otthon csak 15 amperünk van” A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Ha át lehet kötni a motort 230V-ra, akkor egy hagyományos kondenzátoros megoldással elindíthatod a motorod, de azzal számolj, hogy gyengébb lesz a háromfázisú üzemhez képest. A másik variáció kötődik az elsőhöz, mert ha át lehet kötni 230V-ra, akkor a frekvenciaváltós táplálás is megoldható és ilyenkor nem lép fel érzékelhető teljesítményvesztés.
Értem köszönöm! És bocsánat ha érthetetlenül fogalmaztam az előző hozzászólásomban, nem hittem, hogy van 3 fázisú hálózat mindössze 15 amperrel...
Akkor ez a megoldás tud megbízhatóan működni? A bekötést természetesen szakember végezné. Most lehet, hogy butácska kérdés, de hogyan válasszak frekvenciaváltót? Gondolom fontos a bemenő és kijövő amperszám, illetve mivel munka közben megnő a motor áramfelvétele, ezért valamennyi " ráhagyással" is kell számolnom, jól gondolom? Már hogy ne csapkodja folyton a biztosítékot, ne égjen le, stb. Kedves köbzoli! Nálam nem arról van szó, hogy melyik ujjamat harapjam meg (ilyen kérdést értelmetlen lenne feltenni), hanem hogy létezik-e a 3 fázis bekötésén kívül (~150 000 Ft) olyan megbízható és olcsóbb megoldás ami nekem jó lenne. Előbb utóbb szeretnék 3 fázist, de most sajnos nincs rá keret. Ha viszont tudnám használni a gépemet, pénz állna a házhoz, érted.
Érthető a kívánságod, de valóban az a helyzet, hogy melyik ujjadat harapod. Ha egy háromfázisú motort egy fázisú üzemre átkötsz, a teljesítménye jelentősen csökken. Egy szerszámgépbe gyárilag akkora teljesítményű motort építenek be, amely a biztonságos működéshez szükséges. Ha ezt a motort egy fázisról járatod, akkor már nem biztos, hogy megfelelően működik.
Az üzembiztos megoldáshoz két dolgot tehetsz: Bevezeted a három fázisú hálózatot. Általában mindhárom fázist azonos terhelhetőségűre állítják be, ezért gyanús, hogy biztos jó helyen kérdezted a költségeket? A másik, hogy vásárolsz egy olyan egyfázisú motort, aminek a teljesítménye, és mérete megegyezik az eredetivel, és kicseréled a motort. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
A frekvenciaváltó a technikailag és költséghatékonyságot tekintve is a legjobb megoldás a te esetedben. De még egyszer: ez az inverteres háromfázis-előállítás akkor működik, ha át lehet kötni 230V-ra a motort. Ez a legtöbbször nem okoz problémát és egy deltába kötés formájában valósul meg.
Tudomásom szerint össz 32 A-ig ingyenes a hálózatbővítés. Ez valóban 1x16+2x8A. Már ha találsz 8 A-es automatát. Lehet, hogy van, én még nem láttam. A 3f 1,5 kW motorhoz elég is lenne. 2*10+1*12A még biztosabban. Ennek viszont alaposabban utána kell járni és nem biztos, hogy az illetékes áramszolgáltató mondja meg az igazat.
A megfejtés az, hogy három darab tízamperes kismegszakítót szerelnek fel és kész. Ennyit enged a szabványosítás.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |