Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   20 / 58
(#) Lac364 hozzászólása Ápr 15, 2013 /
 
Üdvölök m.Egy apró kérdés lenne.Valaki eltudná magyarázni hogy egy diak mi célt szolgál egy triakkos kapcsolásban?Elnézést a primitiv kérdésemért.
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
...ami mellesleg 700-800Ft.
..egy biztosíték pedig pár forint.
(#) Tomi111 válasza Pulyka hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Üdv!
Nem szoktam biztit tenni bele, mert a tekercs(Simsonnál) nem nagyobb, max 30-35W. Annyit meg simán eldisszipál megfelelő hűtéssel. Inkább kapcsolót szoktam javasolni a lámpa elé, így ha kiég le lehet kapcsolni. (De nem jellemző, ha jól van beállítva a feszültség.) Meg sokan a hátsó lámpa izzóját is erre a tekercsre kötik(gyárilag nem így van), így szabályzó nélkül, ha kiég az első, egyből kiég a hátsó izzó is. Szabályzóval nem.

Üdv! Tomi
(#) joko73 hozzászólása Ápr 16, 2013 /
 
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Fűnyirotraktorba szeretnék feszszabályozot csinálni.Állandó mágneses töltőtekercses.Aksi 12V 20Ah.Esetleg egy erősebb simson feszszab jó lenne?
Előre is köszönöm.
(#) Pulyka válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 21, 2013 /
 
Üdv.
Hát nekem ez a kapcsolás nem nagyon működik.
Annyi a változás, hogy 1.5k ohmos ellenállás van az emitter, és a 100ohmos "bázis ellenállás" között, de lényegtelen, mert hütőbordán van elég nagy, és tömör, nagyobb el sem férne, de így is felmegy a feszültség 17-18-19V környékéra, ha jobban húznám neki a gázt, akkor még fentebb is.. szerintem, és így is több, mint 60 celsius fok fölé kúszik a tranyó hőmérséklete.
Helyes a bekötés, és ugyanezt a típust "használom".
12V-os zener van.
A kapcsolás működik, mert azonnal kilőné az izzókat a magas feszültség. Talán megpróbálhatnám még egy tranyóval, de akkor már ott vagyok, hogy 2 ezer Ft-ot költöttem rá,(ez egy gyári párhuzamos szabályzó ára, amiből eddig már 2 is tönkrement, amit nem sajnálnék akkor, ha működne is, így viszont csak elfüstölöm az alkatrészeket.
Nem akartam, de szerintem ennek az lesz a vége, hogy szétszedem a motor kábelezését, és a világító tekercs végeit egyenirányítom, majd egyenárammal, sorosan szabályzással üzemeltetném a világítást, természetesen stabil 12V melett. A 25 amperes sarus egyenirányító, és a vezérlő fet együttvéve nem fog annyira melegedni, mintha párhuzamosan söntölnék.
Amúgyis azt a rengeteg energiát, amit termel a motor valahova el kell tüntetni-e a tranyónak, akkor a te tranzisztorod miértnem melegszik a simsonokban?
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2013
(#) Lac364 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2013 /
 
Köszi igy már értem.Gondoltam nem ördöngős dolog.
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Ápr 21, 2013 /
 
A kapcsolás *részben működik,
(#) janimester hozzászólása Ápr 29, 2013 /
 
Sziasztok valami olyan feszültségszabályzó kapcsolást keresnék ami nem pazarolja el az állandómágnesű generátorom teljesítményét hanem valami triak- tirisztoros fázishasítással szabályoz tud nekem valaki ilyet? Gondolom ehez kell valami figyelő és vezérlő áramkör is. Vagyis a lényeg az lenne hogy akármekkora legyen a terhelés próbálja 12v-on tartani a feszt. A generátor teljesítményén belül még akkor is ha csak egy 5w-os izzót teszek rá.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
(#) csabika211 hozzászólása Ápr 29, 2013 /
 
Sziasztok.
Segítség!!A barátom motorjába belenyúltam nyakig.Malaguti phantom F12.A történet, új aksi bele,mérés 6-7V.Új fesz.szabályzó mérés félgázon 13.7 tökély.ment a motor 150-200Km szólnak folyik az akksiból valami!!!Rohanás ,mérés félgázon 15V!!!Bolt vissza csere(rendes volt) berak ugyan az15V.Dajer kimegy , vakarozás,bontás.Csatlakozások tisztítva ,ugyan az.Ami megakasztott az a két szál madzag ami a tekercsek felől jön fel-. barna 10-14V,sárga 8-10V, ami a szabályzónál osztodik és fel megy a műszerfalhoz.A lendkerék lehuzó még nincs kész,ne kérdezzétek mi a barna és a sárga vezeték.Ha valakinek van ötlete , kapcs.rajza megköszönném .
Mindig lehet tanulni
Üdv Csaba
(#) kokike28 hozzászólása Máj 2, 2013 /
 
Sziasztok azt szeretném kérdezni ennél a kapcsolásnál hogy az ellenálások hány wattosak kell hogy legyenek ? vagy jó a 0.25W - 0.5W ?

2. a 2db 6.8v-os zennerek helyére tehetek 1db 13v-os zennert ? mert elég lenne ha tölt kb 13,5v-ot.

http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/8d/8d0cb303d7f40f435530b...c8.jpg

Válaszokat elöre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) Pulyka válasza kokike28 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Szia.

Nekem fél wattosak vannak, biztos, ami biztos.
Lehet 1db 13V-os zénert is berakni, de nekem kettő zéner van, mert azt hiszem(már rgégóta megépítettem, és benne van a motorban 1-2 éve, hibátlanul működik) én tizedes feszültséget állítottam be.
..avagy, nem lehet kapni 13.6V-os zener diódát, hanem kettőből kell összerakni ilyenkor, persze ha valakinek 13.6V-os zéner diódára van szüksége.

Üdv.Tomi
(#) kokike28 válasza Pulyka hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Köszi szépen a válaszod, én Proteus-al teszteltem ezt a kapcsolást, váltó fesz. 20V, kimenö fesz. 13.5V és a zenner 13V-os, persze a gyakorlatban lehet egész más mérések lesznek azért köszi mégegyszer a válaszod.
(#) kokike28 hozzászólása Máj 11, 2013 /
 
Megcsináltam ezt a fesz. szabájzót, http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/8d/8d0cb303d7f40f435530b...c8.jpg de nem igazán akar müködni, a gond az lenne hogy a Graetz nagyon melegszik, és ahogy beinditom a motrot jó lenne a töltés, de ahogy elkezd melegedni úgy emelkedik a feszültség is és felmegy 16V-ig majdnem, pedig a zenner csak 13V-os, a másik ami zavar engem hogy ami a motorból jön ki AC feszültség az 60V ha tökig húzom a gázt, a Graetz az azt hiszem 50V és 5A bir, vajon a Graetz cseréje megoldaná a problémát vagy jobb lenne a motor tekercséböl letekerni hogy ne 60V -ot adjon max hanem csak kb. 35-40V-ot ?
(#) mex válasza kokike28 hozzászólására (») Máj 11, 2013 /
 
Milyen motor, hány kivezetésű a töltőtekercs, egész véletlenül nincs testelve az egyik kivezetése?
(#) kokike28 válasza mex hozzászólására (») Máj 11, 2013 /
 
Scuter motor-ról lenne szó, itt 1 kép róla, nincs testelve egyik kivezetése sem, eredetileg a töltés szabájzó úgy van bekötve hogy a tekercs mindkét kivezetése rajta van a fesz. szabájzón, ebbe AC fesz. van, még van rajta egy pozitiv és egy test, valahogy igy néz ki mint ez http://molnarmotor.hu/termek/suzuki_sepia_-_feszultsegszabalyzo_ad50.html

2LF50Q-2.jpg
    
(#) mex válasza kokike28 hozzászólására (») Máj 11, 2013 /
 
Ha az akku egyébként rendben van, (nem zárlatos), akkor valószínűleg sok a tekercsről lejövő feszültség. Mindenesetre méregesd át az alkatrészeket, lehet, hogy már zárlatos is akad köztük. A tranzisztorok feszültségtűrése 60V, ha ezt túllépi a generátor, akkor más megoldást kell keresni.
(#) kokike28 válasza mex hozzászólására (») Máj 11, 2013 /
 
Az akku rendben van nem zárlatos, a tranzisztorokat átnézem mert lehet hogy nem müködnek már a túlnagy feszültség miatt.
Esetleg jómegoldás lenne az ha letekrnék pár menetszámot a tekercsröl hogy ne töltsön 60V-ot vagy nézek olyan tranzisztort aminek a feszültségtürése 80-100V körül van ? melyik lenne a jobb megoldás ?
(#) Gelez hozzászólása Máj 13, 2013 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a VFR750 szabályozót egy 8X8X2 centis hűtőbordára. Működik, de rettenetesen melegszik egy 1000-es yamahában használva. Közepes fordulaton, lámpák nélkül fél perc múlva már nem tudom a kezemben fogni. Ez ilyen vagy elrontottam vmit?
Zoli
(#) nyekk válasza Gelez hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Helló.
Esetleg egy kapcsolási rajzot?
(#) Gelez válasza nyekk hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Ez az a 4. oldalról. Nekem úgy tűnik ez ennyire melegszik. Nem véletlen csavarozták a lábtartó nagy vasára. Mekkora hűtőbordára szerelik amiket csak a levegő hűt?
(#) mex válasza Gelez hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Az akkumulátor rendben van? rácsatlakoztattad rendesen?
A 20A biztosíték is épp?
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
(#) Gelez válasza mex hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Ezekkel nincs gond, a szabályozás is működik, nem megy 14V fölé az akksi. Annyit módosítottam, hogy 12V-os a zener. Ez a kapcsolás a felesleges energiát elfűti? A generátor 300W-os, ha nincs fogyasztás keletkezik egy kis meleg.
(#) nyekk válasza Gelez hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Ha szabályoz rendesen,akkor én a helyedben felszerelném,és kipróbálnám,menetszél hatására hogy viselkedik,szerintem nem lesz gond,esetleg ha tovább dolgozik álló helyzetben,esetleg ilyen helyzetben mérni kéne a hőmérsékletét,majd megnézni a tirisztorok adatlapját mit viselnek el
(#) mex válasza Gelez hozzászólására (») Máj 14, 2013 /
 
Igen elfűti, mivel ez a fajta az úgynevezett söntszabályzó.
Biztonságos, mivel a feszültséget nem engedi megszaladni, ami a motor elektronikák számára végzetes is lehet.
Az ára pedig a nagymértékű melegedés.
Akkor ha nincs rajta fogyasztó, és az akku is tele van, hajlamos a túlmelegedésre, és erre csak a minél nagyobb borda a gyógyír.
A gyári szabályzók is emiatt mennek tönkre legtöbbször, pedig azoknál is van tisztességes hűtőfelület.
(#) nyemi válasza Gelez hozzászólására (») Máj 14, 2013 /
 
Szia
A 2N6507 vagy 2N6508 próbáld ki a kapcsolást. Ez dupla olyan gyors mint BT152.
Üdv nyemi
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2013
(#) Gelez válasza nyemi hozzászólására (») Máj 14, 2013 /
 
Köszönöm a válaszokat, legközelebb ilyen tirisztort veszek, ezt a mostanit meg próbálom jobban hűteni.
Söntölés helyett a generátor leválasztása miért nem jó megoldás ha nagy a feszültség? Ezzel 2 gond is megoldódna egyszerre: nem kellene az áramot megtermelni, meg elfűteni sem. Legfeljebb a megszakításkor keletkező indukciós feszt kellene letörni.
(#) mex válasza Gelez hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Egy 1000ccm Yamaha generátortekercseiben üresen akár 200V-ot meghaladó feszültség képes ébredni, előbb-utóbb átüt, és lehet újratekerni.
Ha a kapcsolóelemeken disszipálódik el a teljesítmény egy része az nem baj, mert így kevesebb marad a tekercseken ami hő formájában kénytelen távozni, és túlmelegítené, még az olajfürdő dacára is.
Ha esetleg fetekkel oldanád meg tirisztor helyett, akkor nagyáramú , kis csatornaellenállású példányokkal lehetne a szabályzó melegedését mérsékelni, de mint írtam akkor a tekercsekre jut a többletteher.
(#) Gelez válasza mex hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Olvastam itt a topikban, hogy van olyan megoldás ahol áteresztő a szabályozás. Ez sem alkalmazható itt, mert megnövekedne a feszültség a tekercseken?
(#) mex válasza Gelez hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Az áteresztőszabályzás rizikós, mert ha zárlatba megy a teljesítménytranyó, fet, stb, akkor nagy balhé van. Emellett ugyanúgy, vagy jobban fűt.
A söntszabályzó ha bezárlatosodik, a motor egyéb elektronikáit megvédi a pusztulástól.
(#) Gelez válasza mex hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Szóval nem véletlen alkalmazzák ezt a módszert. Kicsit erősebb hűtéssel fogok próbálkozoni, nem szívesen vennék gyárit 22 rongyért. Köszi az infókat.
Következő: »»   20 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem