Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözletem!
Olyan kérdésem lenne, hogy tegnap este a hűtő kicsit érdekes, sistergő hangot adott ki, azt hittük, a hűtőfolyadék adta be az unalmast, de nem. Ha már kipakoltunk belőle, leengedtük, majd most reggel ismét üzem alá helyeztük; a hűtő- és fagyasztó része üzemel, csak a kompresszor nem akar kikapcsolni (most már másfél órája megy folyamatosan). Ilyen esetben mi lehet a probléma (egy régebbi Siemens hűtőről van szó)? Kukázni kell a hűtőt, vagy van valami megoldás? Nem értek hozzá, de olyan, mintha a hőkioldó nem érzékelné az üzemi hőfokot a hűtőrészben, és emiatt megy folyamatosan a kompresszor. Egy idő után olyan, mintha a kompresszorban lévő olaj már forrna, nem biztos, hogy ez valójában is így van, csak hallás alapján úgy tűnik. Válaszotokat előre is köszönöm, üdv, Kronnas/Tomi
Mielőtt az összes hibalehetőséget felsorolnám, ami igen hosszú lenne/lehetne (igen kevés az információ), célszerű lenne egy hőfok..
Mondjuk hány fokot mutat a hőmérő a felső polcon? Üdv: StMiklos
Sziasztok
Van egy Arctic hutokompreszorom es elszalt az inditorelle. Bekote nyomogomba es ugy mukodot de a nyomaskapcsolo mikor ki es utana bekapcsol akkor mar nem indul el ujra. Mit tudtok ajani hogy mukodjon. Kosek a nyomogomb helyet egy kondit?
Sziasztok! Van egy leégett, rossz hűtőkompresszorom. Le szeretném vágni a tetejét a hegesztés mentén, nézegetés, bemutatás céljából. A kérdésem csak az, hogy mennyire mérgező a hűtőgépolaj, és a hűtőközeg, bár azt már évekkel ezelőtt leengedték, az olaj viszont bennmaradt. (Nem én bontottam a gépet.) A hűtőközegek közül létezett valaha olyan, ami tűz, vagy robbanásveszélyes?
Azért félek egy kicsit, mert elég régi: 1974-es, NDK gyártmány. Akkoriban tudomásom szerint mérgezőbb anyagokat használtak mint ma.
Szia!
Akkoriban még nem gyúlékony freont használtak, tehát nem lehet gond vele. Az olaj meg éppen annyira veszélyes, mint az összes többi ásványolaj.
Köszi a választ! Akkor nyugodtan szétvághatom.
Szétvágtam a tartályt, kivettem belőle a gépet. Jól látszik a leégett tekercs. Majd valamilyen autós olajoldóval lemosom róla az olajat, hogy bemutatásra alkalmas legyen. Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy a forgórész tartalmaz-e tekercset? (Azt nem szeretném szétvágni, egyben szeretném hagyni a gépet.)
Szia
Aszinkron motor van benne, a forgórész csak vasmag.
A vasmagba beleöntött alumínium a tekercselés.
Sziasztok! Tudna segíteni nekem valaki,abban,hogy van egy Wellington tipusú 5 éves hűtőm,mostanában órákig nem kapcsol ki,és már jegesre hűti magát a legkisebb fokozaton.Mi baja lehet?
Valószínű, hogy tönkrement a hőfokszabályozó.
köszi hol keressek hőfok szabályzot tudnál valami helyet amerre indulhatok ez ügyben?Pesten ha lehetne,vagy van tipp köszönöm
Sziasztok!
Van itthon egy magyar gyártmányú kompresszor. LEHEL-ből szedtem ki, R134a volt benne. Állítólag a levegő nedvességtartalmának hatására képes elsavasodni benne az olaj, majd megeszi a tekercs szigetelését, amitől menetzárlatos lesz és ki lehet dobni. Elvileg ha sima motorolajat tennék bele, akkor azt nem teszi tönkre a levegő. Úgy oldanám meg az olajcserét, hogy kiönteném az olajat egy üvegbe, megjelölném a szintet, majd annyi motorolajat öntenék bele, és azt felszívnám a kompresszorral. Így megegyezne az eredeti olajszinttel. Ha marad benne egy kevés régi olaj, az gondolom nem okozna gondot. A gépet labda, bicikli, autó és traktor pumpálására használnám. A legjobb lenne olyan kenőanyagot önteni bele, ami nem teszi tönkre a gumit.
Üdv. Nem a tekercs szigetelését eszi meg , hanem a dugattyú mozgó szeleprészeit mert ezek vas illetve vasöntvényből vannak .A levegő áramlása intenzíven itt történik, illetve a kondenz keletkezése is itt a legnagyobb mértékű, így az oxidálódás valószinűsége is itt a legnagyobb (illetve kisebb mértékben) a csőrendszerben van. A tekercset amúgy is védi a lakk.
Az én kompimnál 2 szer is ez a hiba fordult elő kb. 12 év alatt, míg a tekercselésnek eddig semmi baja nem volt még. A GK. olajat jobb ha elfelejted , csak kompresszorokba való "híg" olaj jó ide. A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2013
..Hozzá tenném hogy egy Román gyártmányú Arctic hűtőkompiról van szó ami a belső kialakítást (dugattyú és részei) tekintve is szinte azonos a Magyar gyártmányú Lehel el..
Akkor marad az eredeti olaj. Nem menne sokat, csak pumpálásra használnám. A kérdés csak az, hogy mennyire eszi meg a gumit a befröcsögő hűtőgépolaj? (Nem szeretném, ha idő előtt tönkremennének az amúgy is nehezen beszerezhető traktorgumik.)
Nem ildomos olajpárás levegővel fujtatni a kereket. Vagy olajleválasztót kell beleiktatni, vagy valamilyen szűrővel ellátni a kimeneti levegőt. Gondolok itt pl egy szivacsdarabra. Csak a nyomóágba nem egyszerű ezt megoldani.
Elképzelhető, hogy van itthon a vasak közt olajleválasztó. Ha megtalálom, beiktatom azt.
Köszi, majd egyszer megépítem.
Csak egy ötlet:
Ha az alsó bemenetet oldhatóan ledugózzuk és alulra az aljától 1-2 centire tesszük a bemenetet, akkor az alsó vakdugós csonkon üríthető a lecsapatott olaj. vagy a betápcső alulról érkezik és belóg a szűrőbe 2cm-t, az ürtésre ugyanúgy egy vakdugós alsó csővég szolgálhat. (így nem folyik vissza az olaj a kompi felé a "betápcsőbe", szükség és megfelelő tisztaság esetén visszatölthető is lehet a kompiba.)
Én ezt "valamikor réges régen " így próbáltam neked leírni ... Az alsó vékony kivezetés az olaj visszavezetésére szolgáló kapilláris cső (megtalálható a hűtőgépen a szűrőre tekerve ) Azért jó így mert az olajleválasztó nem telik fel olajjal hanem folyamatosan visszacsorgatja a szívó oldali csőbe .Ezt sűrűn használják a modellezők kicsi festékszórókhoz , sőt orvosi orrszívóban is láttam már ezt a megoldást .
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
Még annyi kiegészítésként :a baloldali cső a bejövő - a jobb oldali a "tiszta" elmenő levegő csonkja .(ja és a paint az nem az én világom )
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
Sziasztok!
Elolvastam a topik első 3/4 részét, ezáltal nagyjából képbe kerültem a hűtőgépek lelkivilágát illetően. Adott egy Zanussi ct 235 kombilált szekrény, amiben a termosztát tönkrement. Nem kapcsolja a kompresszort, egyetlen fokozat állásban sem. Átkötöttem direktbe, így a kompresszor elindult, de nyilván le kéne majd állnia valamikor. 1. Mennyit kérhetnek a javításért? Érdemes egyáltalán szerelőt hívni, vagy házilag is megoldható a cseréje? 2. Ha ideiglenesen ráteszek egy időkapcsoló órát, milyen "kitöltési tényezőt" célszerű beállítani? x perc üzem, y perc szünet. A válaszokat előre is köszönöm!
A termosztátot házilag is kicserélheted , párezer ft ért tudsz venni újat. Ne is gondolkodj az időkapcsolón
Az időkapcsoló, csak mint végszükség merült fel bennem, tisztában vagyok vele, hogy nem lenne hosszú életű a benne található relé.
Köszönöm a tanácsokat?
Van még két kérdésem:
1: Ha folyamatosan megy a kompresszor, amíg megveszem a termosztátot, az okoz valami károsodást? 4-5 napja nem megy már a hűtő, teljesen felvette a szoba hőmérsékletét. 2: Mitől tud egy ilyen termosztát tönkremenni? Évente két alkalommal állítottunk rajta, tavasszal, meg ősszel, lekövetve az évszakok átlaghőmérsékletét.
Folyamatosan ne járasd! Akkor már inkább az időkapcsolót iktasd közé. De nem véglegesen, csak míg megveszed a termosztátot!
Attól hogy nem tekergetted, az a szabályozó, még dolgozik a háttérben. Gondolj bele, ő kapcsolgatta a kompresszort napjában akár ötvenszer. Semmi nem tart örökké.
Hát ma délutánig kénytelen lesz folyamatosan menni... Gondolom addig, amíg +36C°-ról lehűti magát -20C°-ra nemigen kapcsol le a termosztát. Nem akarom napokig járatni, tegnap este kapcsoltam be, és ma meglesz a termosztát is. Szóval max 20 órát megy majd folyamatosan.
Történhet annál rosszabb, hogy a normáltérben is megfagy minden ennyi idő alatt? Motorleégés, meg ilyesmi? |
Bejelentkezés
Hirdetés |