Fórum témák
» Több friss téma |
Egy víz-gáz szerelő barátom hozott hozzám egy kazán panelt, hogy valami a lángérzékelő környékén rossz, mert begyullad, de nem marad meg a láng, lekapcsol. Honeywell panel, a kazán neve most nem jut eszembe, de ami megmaradt róla, hogy komoly cucc, a panel új ára 120eFt.
A lángérzékelő résznél átnéztem az alkatrészeket, egy 10Mohm-os, 0,25W-os ellenállás szakadt volt. Volt még a környékén egy 100nF 275VAC X2 kondi, mint az Ariston kazánoknál (típushiba), megmértem. Nem volt annyira rossz (ott jellemzően 10nF környékén áll le a láng), 75nF volt, azért ezt is cseréltem. Volt még egy törött forrasztás a panel egyéb részén egy teljesítmény ellenállás egyik lábánál, ezt és másik hasonlóakat is átforrasztottam. 2db 48V-os reléből az egyiknél nem volt mérhető a COM és NC lábak között zárlat, kivettem. Megmozgattam, már jó volt, ilyen otthon nem volt, így visszaraktam, jelezve, hogy ott még lehet gond. A panel visszaépítésre került, működik.
Csinálj pár képet róla, hogy okosodjunk a kilétéről. Elvileg lehet Hydroterm (is).
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2013
Gratula, ügyes vagy és kitartó! De azért üzem közbe is ki kell próbálni!!!
Rendben, holnap csinálok.
Burkolatot levegyem róla?
Közbe a párom megtalálta a kazán papírjait.
Elnézéseteket kérem a félrevezetésért. Mentségemre szolgáljon hogy délután szemüveg nélkül néztem a feliratot és cirádás betűkkel van írva. Tehát Blowtherm MI 22 a pontos típus. Idézet: „Gratula, ügyes vagy és kitartó!” Kösz, csak okulásképpen írtam. Valójában én sem gondoltam egy 10Mohm-os ellenállásra, mint megoldás, de főleg ő volt a ludas, a többi csak megelőzés, kipofozás... Idézet: „De azért üzem közbe is ki kell próbálni!!!” Idézet: „A panel visszaépítésre került, működik.” A ki és a visszaszerelést a fűtésszerelő csinálta, ő próbálta, üzemelte be. Idézet: „... én sem gondoltam egy 10Mohm-os ellenállásra ...” Sajnos a bóvli gyártmányoknál a nagy értékű ellenállások (nehéz gyártani) "megnyúlnak", megszakadnak. Nem egy ilyennel találkoztam már. off: Inhouse, te vagy ugyanevvel a névvel a Terminal-on?
Ok, kössz az infót. Ez egy olasz gyártmány. Festőkabinokat és olaj- és gázégőket gyárt, viszonylag jó minőségben.
Tedd fel a képeket. Természetesen burkolat nélkül. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2013
Ráadásul a színei elég érdekesek, ki kellett menjek a napfénybe megnézni, valamint az asszonyt is megkérdeztem, hogy az most zöld, vagy kék csík?
Idézet: „Inhouse, te vagy ugyanevvel a névvel a Terminal-on?” Igen. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2013
Itt vannak a képek, hátha látsz ebből valamit.
Esetleg csináljak més szögből is? A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2013
Sziasztok!
Vaillant kombicirkóm van. Gondom volt a cirkón lévő nyomásmérővel, nem mért. Gondoltam a spirálcső van valahol eldugulva, eltömődve. Viszont nem tudtam a kiszerelni a csonkból a spirálcső véget, mivel sima kőr valamibe van beszerelve, illetve azon nem látszik menet sem. Kérdésem az, hogy lehet azt kiszerelni onnét. A problémát megoldottam, mert a szivattyút kiszereltem, és egy dróttal megpiszkáltam a spirálcső végét. De szeretném tudni, hogyan lehet azt kiszerelni, ha mégis komolyabb tisztítást igényelne. Köszönettel, Sándor.
Szép képek a jó öreg kazánról. Látszik, hogy nem műanyagból lett kipréselve.
Szerintem keress egy öreg szakit - akiben megbízol - és takaríttasd ki! Meg lehet javítani, ám rendesen bonyolultul van összerakva. Tippnek a 3. kép jobb oldalánál van a víz kapcsoló, membrán ill. mikrókapcsoló az első ellenőrzési pont. Egy kérdés, a rendszered nyitott vagy zárt tágulási tartállyal üzemel. A nyomásmérő szerint nincs a rendszerben nyomás! Tovább nézve a 3. képet, látszik, hogy az égőtér szigetelés félig le van csúszva ill. törött! A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2013
Mi a Vaillant tipus?
A nyomásmérőt egy U rögzítő tartja benn a helyén "O" gyűrűs tömítéssel.
Volt egy bácsi aki minden évben jött és karban tartotta.Sajnos pár éve meghalt.
Nem rég járt itt egy "szaki", levette a burkolatot, visszarakta azzal hogy ő ilyet még nem is látott és hozzá sem nyúl.Lehet a kazán idősebb mint ő. Nem vagyok hozzáértő de szerintem a rendszerben nincs is tágulási tartály.Van a kazán feletti csövek végén két szelepnek tűnő réz bütyök ahol feltöltésnél egyszer csak el kezd folyni a víz. Olyan nem létezik hogy a kazánba van beépítve a tágulási tartály? Amúgy milyen nyomás az ideális ezeknél a kazánoknál? Még egy kérés: bekarikáznád a képeken hogy ezekkel: (víz kapcsoló, membrán ill. mikrókapcsoló, égőtér szigetelés félig le van csúszva ill. törött) pontosan mire gondolsz? Köszönöm
Sziasztok!
Valaki találkozott már Sanier Duval renovastar c24e-nél, (ami függöleges kijelzésben mutatja a viznyomást,és a höfokot), NAGYON nagy dugulás, nagytakaritás után elindult 3szor,negyedszerre már kiakadt a höfokjelzés,és piros hiba? Ezt a márkát nem igazán szeretem,de egy barátomnak segitettem... volna... Zoli
Tágulási tartály a kazán hátsó falán kell, hogy legyen.
A szivattyú (pirosas színű) mögötti részen egy fehér szigetelő. Ámbár, lehet, hogy csalóka a kép és az a fal! De úgy látom a cső fölött van. Írtam és nem jelezted vissza: nyitott vagy zárt a rendszered! Ha zárt - engedj rá vizet, mivel a nyomásmérő szerint nincs rajt víz. A két "bütyök" 2 db. automata lédtelenítő, ha nincs víz akkor az úszó a súlyánál fogva +leesik, ha eléri a víz felemelkedik és lezár a szelep. Közben kiengedi a rendszerből a levegőt. Vigyázz, ezen a kazánon 230V-al működik minden! A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2013
Az a fal.De tényleg csalóka a fény játéka miatt.
Zárt rendszerem van, fel is töltöttem. De a fűtéssel nincs is baj, az tökéletes csak meleg vizet nem ad.
Ez a Blowtherm kazán majdnem ugyanaz, mint az Ariston EX őrlángos kivitele. Talán csak egy vízáramláskapcsolót látok plusszban benne.
Első tippként a HMV áramlásérzékelő membránjára gondolnék, ennyi idős korára megöregszik, berepedezik. Figyeld meg, hogy a jobboldali vízarmatúra tetején lévő mikrokapcsolókat megnyomja-e vízvételkor a kis, fekete, T-alakú kar. Ha nem, akkor membrán!
Vízvételkor egy picit megemelkedik de nem nyomta meg a kapcsolókat.
Kicsit rásegítettem csavarhúzóval (megemeltem), így begyulladt viszont meleg vizet így sem ad.
Nincs ebben valamiféle vízszűrő, nem lehet hogy az van eldugulva, ezáltal nem kap elég nyomást.
Ez csak feltételezés. Mert a kádcsapnál és a wc tartálynál is elég sűrűn kell tisztogatnom. Icike-picike fekete kövekkel lesz tele egy idő után.
Sziasztok! Saunier Duval Semia kombi cirkóm meleg vizet minden gond nélkül csinál, de a fűtésnél begyújt, majd 10-15 mp múlva leáll. Lángérzékelő szenzor hibájára gondoltam, de miután ezt megtisztítottam azután sem működik a fűtés.
Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba? Előre is köszönöm, Norbi A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2013
A képen piros nyíllal jelzett pöcköt (ami megemelné normális esetben a T alakú műanyagot) egy hegyes fogóval megemeltem, így begyulladt a kazán és meleg vizet is adott.
Gondolom ezek után egyértelmű hogy a membránnal van a gond. Vagy nem biztos?
A gázszelep mögötti nagyszürke a HMV hőcserélő. Valószínű vízköves és kicsi a nyomás, hogy a kapcsolót megnyomja, vagy mint szervíz írja: kilyukadt vagy vetemedett a membrán.
Nyítva vannak a szelepek a fűtőkörön?
Üdv mindenkinek!!Van eggy Ariston tx23mffi kombi kazánom és nemértem hogy miért csinálja azt a füttés bekapcsolom, és elindul ,de 30másodprec mulva leáll
Lehetséges hogy lehet valahol ehhez membránt kapni? Vagy ezt felejtsem is el?
Mi ennek a pontos neve, hogy keressem?
Pontosíts, hogy áll meg!
Kijelez a piros led, vagy egyszerűen leáll jelzés nélkül.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Ferroli Domina C24 típusú kombi cirko a termosztát kikapcsolt állapotában elkezd fűteni, majd a fűtés hőmérséklet beállításától függően pár másodpercig, vagy pár percig fűt majd leáll. A jelenség meleg víz használat után jelentkezik és pár bekapcsolás után megszűnik. Előre is köszi. Iván
Mivel ez a váltószelep tipustermék, ezért több készülékben is megtalálható. Például Ariston, Westen, Fég...
Tehát ezeknek a szervizesei rendelkeznek ilyennel. Ha magad akarsz nekiállni bütykölni, akkor itt megveheted: http://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=06342 Természetesen én a fényképed alapján nem tudom pontosan azonosítani a szükséges alkatrészt, annak megvásárlása a TE felelősséged, ez bizony a házilagos bütykölés kockázata. Annyit még hozzátennék, hogy a váltószelepet ennyi idős korában érdemes teljes szétszedés, tisztítás alá vonni. Mert ugye, a váltószelep áll a HMV és a fűtési részből. A váltószelepet ennél a készüléknél elég macerás kiszedni. Egyrészt nem férsz hozzá a hollanderekhez, másrészt össze vannak "gyógyulva" a vízkőtől. Sokszor egyszerűbb a kazánt levenni a falról, és "hátulról" megszerelni! A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2013
Üdv!! Egyszerüen le áll piros lámpa nem gyullad ki .meleg vizet csinál rendesen de amikor a termosztátot elforditom kattanásig elindul a kazán és kb 15másodpercig ad gázt neki utána pedig lassan elveszi a gázt utána pedig melegvizetsem csinál, addig mig lenem kapcsolom a biztositékját és ha vissza kapcsolom akkor csinál meleg vizet.most volt benne gázszelep cserélve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |