Fórum témák
» Több friss téma |
Hát az első forrasztás valóban nem lett a legszebb.
Rakok be képet róla oldalnézetből is... azért nem olyan vészed. Szerintem kevés volt a folyatószer.
Én nem látok rajta túl sok szennyeződést, sem pedig negatívumot. Szerintem már most sincs túl távol a "tökéletesnek" mondhatótól. Látszólag hidegforrasztásnak nyoma sincs. Ezen felül mindkét oldalról homorú. Nem nagyon tudok ellenvetést mondani rá... a folyasztószer inkább a jobb oldalról hiányzik egy picit.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
Igen a jobb oldali az első.
Felülnézetből a videón kicsit rosszabbul nézett ki, ezért raktam fel róla képet oldalról is. Itt a videó róla: Bővebben: Link
Felülről picit domborúnak tűnt a jobb oldal. Így oldalnézetből nyoma sincs. Simán megfelel IPC szerint.
Mégegy gratulációt könyvelj el.
Tökéletes!
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2013
Gratula. Ez elég szép lett. 2 dologra kell odafigyelni. A forraszanyag nem érhet az alkatrész testéhez. És nem lehet púpos, túl sok, mert akkor akár buborékos is lehet. Ami azt jelenti, hogy belül a forrasztás lukas lesz. Tényleg szép.
Én jobban szeretem a hőlégfúvót használni. Sokkal egyszerűbb leszedni és feltenni vele az alkatrészeket. A pákával vigyázni kell levételkor, mert könnyen felszakad a ped. Ilyen esetben tökéletesen megfelel a tollas megoldású folyasztószer. Csak a forrasztásra kell 1 pici. Nem kell körbefolynia az alkatrészt mert foltos, csúnya lesz. A No Cleaner-es szinte nyomot sem hagy. Viszont BGA processzorok ( vagyis alsó kivezetésű) alkatrészek esetén sokkal jobb a sűrűbb állagú folyasztószer ( paszták). A tollas gyorsan elpárolog, kiszárad, nem lesz tökéletes a forrasztás.
A linken mutatott eszköz láttán, illetve ezen felbuzdulva én is gyártottam egy segédeszközt. Teljesen házi alkatrészekből épül fel a 90%-a. Elöljáróban elárulok annyit, hogy ajtópántokból van összeállítva a csukló, illetve a kar. Kipróbáltam az eszközt, nekem nagyon bevált, rendkívül könnyen és jól használható. Ha megszárad a festés, teszek fel róla képet. Esetleg videót is csinálok a használatáról. Persze nem egy professzionális eszköz, "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk. "
Ötletes "harmadik kéz", de van egy fontos és hátrányos tulajdonsága. Magas! Akár nagyító alatt akarnánk használni, akár csak közel hajolnánk, útban van a hosszú függőleges "lefogó elem".
Nem gondoltam még végig, de teljesen hasonló funkcionalitás el lehetne érni, lényegesen alacsonyabb szerkezeti magassággal is. Mivel valamekkora erő azért szükséges, és egy alacsonyabb "tüske" súlya már nem tudna kellő mértékű talpponti nyomást produkálni, ezért új alapokra támaszkodva, egy hajlított lemez, és egy kis rugó lehetne a megoldás. (Ötletadónak, vázlat szinten próbálom majd lerajzolni.) Idézet: „Mivel valamekkora erő azért szükséges” Az én tapasztalataim alapján ennek a megoldásnak ez a legnagyobb hátránya. Értelmesen ez akkor lehetne jó, ha akkora erővel szorítaná az alkatrészt, hogy a páka hegyével hozzáérve az ne menjen odébb. A videóban jól látszik, hogy az ürge az első alkatrésznél még kínosan vigyáz, nehogy hozzáérjen a pákával, aztán a második alkatrésznél már kicsit ügyetlenebb, és egy jó mm-rel odébblöki első mozdulatával az alkatrészt. Bizonyos méret alatt ez azért mérsékelten használható így (pl. egy 0.5mm-es lábtávolságú TQFP IC-t nem lehet így beforrasztani, annak stabilan ott kell maradnia az első két forrasztás végéig).
Egy apró gumipogácsa kell a szorító végére, az nem is csúszik, és nagyobb erővel is szoríthat anélkül hogy mechanikusan sérülne az alkatrész. Mivel nem forrasztok mindennap SMD-t, ezt a kezem nyomóerejével oldom meg. A páka hegyének hozzá kell érnie az alkatrészhez, vagy legalábbis nagyon közel kell lennie, hogy a megolvadó ón ahhoz is egyből tapadhasson. Ha valaki úgy csinálja ahogy az egyik videón láttam, hogy a pad-en olvasztja meg az ónt és várja hogy odafolyjon az alkatrészhez is, az nem jó, mert addigra a folyasztószer nagy része már elillan (nem mellesleg ha bakelit a nyák akkor fel is jön a fólia annyi melegítéstől).
Persze mindenki úgy csinálja ahogy akarja, vagy ahogy tudja.
A rugó itt a kulcs. A gyakorlatban nem magas a szerkezetem, végül is az alkatrészt olyannyira megfogja, hogy még a nyákot is fogja kicsit az asztalhoz. Az egyik részét megforrasztom az SMD-nek, aztán elveszem az eszközt, és befejezem a forrasztást a másik lábán. (Képek hamarosan !)
Most értem rá lerajzolni. Nincs a dolog végig gondolva, CSAK ötletnek szánom, illetve a rajzi részletekkel is elég nagyvonalú voltam.
Az emelő fülecskét megfogva, a "C" irányú fel-le billentést, a "B" irányú forgást, és az "A" irányú előre-hátra mozgást is elő lehetne idézni, tehát a panel minden pontjára könnyű lenne "odatalálni".
Én csak annyit mondanék, hogy megfelelően kitapasztalt forrasztási módszerrel sima mezei, 2-kivezetéses SMD-knél lazán elégnek kellene lennie az ónban található folyasztószer mennyiségének és nem lenne szükséges plusz mennyiségeket odalocsolni / kenni a NYÁK-ra.
Ez az én verzióm A leszorító tű magassága állítható, ezáltal a leszorító erő is változik.
Nem is rossz még egy kamerával megspékelném csúcsközelben , és akkor egész könnyen lehetne már bánni az aprócska alkatrészekkel.
Az Alkotóé is jó bár ott én az emelő fülecskét hátrébb tenném.
Ez szerintem egy teljesen jó elgondolás. Annyit változtatnék csak, hogy az emelőt a lefogó tetejére raknám (pl. egy kis gömb, vagy egy kiálló csavarfej, amit meg lehet fogni) mert akkor nem takarna ki többet, mint maga a lefogó.
Nagyon ötletes! Néhány olcsó, a boltban beszerezhető alkatrész kell csak hozzá. Még a leszorító tű tartóját is meg lehetne oldani egy zsanérból.
STANNOL 60/40 ónt használtam. Elég kevés benne a folyatószer, és nem is olyan agresszív.
Ezért is kellett még kenni a felrakott óngolyóra, mert a sajátja első körben elpárolgott.
Sziasztok!
Valami nagyító félét szeretnék majd vásárolni és szeretném kikérni a tapasztaltabbak véleményét, melyiket vegyem inkább? Mellékelek pár képet a potenciális jelöltekről. 1. kép: egy cserélhető lencsés van 1,2-3,5× nagyítással, világítással 2. kép: órás nagyító 20× nagyítással, világítással 3. kép: egyszerű nagyító 2,5× nagyítással 4. kép fix 4× és mozgatható 5× nagyítással, világítással A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Inkább egy ilyet: Bővebben: Link
Hát ettől olcsóbb megoldásban vagyok kénytelen gondolkodni, mondjuk egy 0-val kevesebbe.
Ez a megközelítés nálam nem vált be. Ilyet vettem, és ez kifogástalan. Sokkal jobban bevált, mint az először reméltem, remek hidat vert a látásom és az SMD méretek közé.
Pont múlt héten tettem fel ezt a kérdést másik topicban, gondolkodtam én is a 2. képen láthatón de szerintem a 20x-os nagyítás nagyon sok. Nagyítós lámpa is szóba került de az is 10 ezer fölött van. Fórumtársunk az 1-es képen láthatót ajánlotta, meg is vettem nekem bevált. Ha érdekel a beszerezhetősége (Bp-en 2190-Ft) akkor írj privátot mert nem biztos hogy beírhatom ide (reklám)!
üdv A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Szia
Én az egyes verzioat javasolnám, én dolgoztam hasonloval és nekem aki még a sapkát is utálja, tökéletes volt, volt hogy rajtafelejtettem a fejemen és egy ki fejmozgatással be tudod fokuszálni a dlgokat.
Egy másik dolog, ha van rá lehetöség SMD forrasztáshoz (most sikerült szereznem) forrasztopasztát amit szitázos technikához használnak, egy fecskendövel, nagyobb tüvel tökéletes.
Én ezt a kettőt használom, nincs különösebb oka csak az hogy az egyik olcsó volt, a másik meg ingyen. A szemüveggel jól lehet dolgozni, egyetlen hibája hogy közel kell hajolni a nyákhoz és hosszú távon nagyon kényelmetlen úgy ülni, dolgozni. A 3. kéz nagyítójával egyenesen ülve is lehet dolgozni, annak meg az a baja hogy néha útban van a fénynek, arrébb kell 1-2cm-t tolni (vagy más megvilágítást kell használni). A döntés a tiéd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |