Fórum témák
» Több friss téma |
Nem fekete lyuk a kazán? Feldolgoztam az összes hozzászólást, és a következő javaslatok érkeztek. Összefoglalva:
fekvö ledes Junkers ZW23-as Nincs időnként melegvíz, a zöld fény nem világít, hibát nem jelez, de nem kapcsol be a kazán. A szerelő tisztította, azt megállapította, hogy nem a fűtésbe megy a víz. (Tehát akkor nem váltószelep hiba, ha jól értem.) Melegvíz azóta is vagy van vagy nincs. Ha nincs, egyáltalán nincs. Panelhiba: ha nem csinál semmit és nincs világító led (ez így van) vízköves ill. vasiszapos a hőcserélő vagy a kazánköri NTC váltószelep rúdja koszos és szorul – de ez kérdésessé vált hideg víz bemeneti szűrő és az azt követő vízáramlás kapcsoló a jel adó rossz vagy a turbó (sztem a gyújtási folyamat nem kezdődik el) lassan forog vagy nem indul el a szennyeződéstől vízáram kapcsoló cseréje a hőcserélő fűtőköri oldala vasiszappal szennyezett, esetleg a HMV NTC (melegvíz érzékelő) /ez már volt egyszer/ kábel és csatlakozó megsült verjem oldalba hátha beindul Mit mondjak a szerelőnek, mit csináljon garanciában? Mivel a helyi tisztítás nem segített, az ő javaslata az lesz, hogy elviszi az alkatrészt savazni 1 napra, akkor pedig fűtés sem lesz. Biztos ez a jó lépés vagy a fentiek közül válasszunk valamit? Hogy látjátok?
Ja és még annyi, hogy ha felrántjuk a fűtést, utána lekapcsoljuk, elkezd hűlni, utána ismét elkezd melegvizet gyártani. Nem tudom ez fontos e.
A 1/2" flexi csövek nem a legjobbak a HMV továbbításához, mivel a menete igaz, hogy 1/2", de a belseje 5-6 mm! Egy idő után lerakódik ebben is a vízkő, ill. deformálódik a gumi.
Javaslom a GEBO Inox csövet. Ha az egyik helyen jó a melegvíz hőfoka és nem kapcsol ki a kazán, akkor valamelyik csap vagy perlátor(szűrő, ahol a csapból a víz kifolyik) van eltömődve.
Köszi az infot a kigyűjtésről.
Írtuk többen, ez nem a zászlóshajója a boschnak. Kellett egy olcsó kazán - erre futotta. A vasiszapról tényleg sokat olvashattál, szűrő nélkül nem érdemes kazánt üzembehelyezni! A vízkő, sajnos országunk nagy része meszes talajú? így a víz CaCO3 tartalma magas (20-30 nK). Jeladó-, NTC-, váltószelep-, hőcserélő működése sajnos fűgg a víz szennyezettségtől. A kábel és csatlakozó megsült, visszavezethető a karbantartás hiányára! A fürdőszobában, vagy konyhában üzemelő deflektoros kazánokon a kazánköri hőcserélőn lerakódik szép lassan a lebegő por. Ez lehet a fésülködés-törülközéskor felszabaduló mikro hámsejtek tömkelege. Mivel nem tud a deflektor felé kijutni, próbálkozik lefele! Időközben olvad a vezérlőpanel burkolat-, kábel. Mellette még életveszélyes is! Minden gyártó - azon kívűl, hogy köszöni a termékük megvásárlást és biztosít a kiválóságáról - előírja a beüzemelési feltételeket. Sajnos sokan kihagyják! A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Először is pontos típust írj!
Az oxidáció fenn áll, fújd meg az NTC csatlakozói egy kis VD40-el és kicsit görbítsd kifelé (kb 1mm). A melegvíz ingadozásnál sajnos cserélni kellene az NTC-t.
Képzeld el, hogy egy lemezes hőcserélőjű kazánban a hőcserélő egyik felén átfolyik a hideg ívóvíz.
A hőcserélő másik oldalán a kazánköri viz cirkulál és a hőmérséklet függvényében modulál a kazán (változik a láng magasság-, égő nyomás változás). A kazánkör a lemezek falán adja át a hőt az ívóvíznek. Na most ha valamelyik koszos, általános probléma.
Én ezt mind értem. Azt szeretném tudni, hogy mi a baja a kazánomnak, mikor csap be a szerelő és hogy mennyi a reális javítási összeg.
A 200 ezres kazános a 105. ezresnél még nem kezdett gyanakodni, nem akarok én is így járni. Az, hogy először tisztítgatom, aztán cserélek benne ezt- azt, aztán jól oldalba vágom, és aztán JAAAAAA, nem is volt nagy a hiba.... ezt nem tudom/szeretném finanszírozni. Ezért kérek itt segítséget.
Sajnos a kazángyártók mo.-i képviseletei havi rendszerességgel emelik az árakat az eurohoz viszonyítva.
Ha gyári szervízest keresel Ő a napi áron fogja adni az alkatrészt. A kiszállási költség és a munkadíj területtől függő.
De mi a probléma konkrétan? EZt meg tudja nekem mondani valaki?
Hát erre próbáltalak rávezetni:
1. Vasiszappal szennyezett a kazánköri és HMV hőcserélő. 2. Váltószelep nem vált át teljesen. 3. NTC értéke egy hőfokon zárlatos lesz.
tehát akkor:
1. további tisztítás, savazas az adekvát 2. új alkatrész 3. milyen hőfokon ha el sem indul a melegvíz? sem 25 fokon sem 10 fokon?
A savazást kellene megoldani foszfor-, vagy citromsavval
Az NTC-re rá kellene mérni A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Ha Bp-i lennél,mondanám hogy van nálam egy komplett kazán, kitakarítva,bedobnám az autóba,oszt kiderítenénk mi is van vele!
Majdnem Bp-i vagyok, 300 méterre lakok a Bp táblától!
Az a fura hogyakonyhaba ahol alacsonyabb a viznyomas ott megtartja a meleg vizet a flexibilis cso.A furdobe ahol a kazan is van ott mar nem tartja se a kadtolto sem a mosdo csaptelep...De itt erosebben is jon a melegviz.Mar allitottam a kazan paneljen a potmetert-hmv- de nem volt valtozas.Mar nincs otletem
Akkor pedig víz áramlási gondjaid vannak.
Olyan nincs, hogy az egyik helyen működik, a másikon meg nem a kazán. Nézd meg a perlátorokat-, sarokszelepeket-, átömlő keresztmetszetet! A kádtöltő keverő része nem dolgozik egybe? A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Jobb felsö sarok..Pü. ment.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Én is ugyanezt ezt kérdezgettem tőle. Ott lesz a kutya elásva. Lehet a sarokszelep(csempeszelep) gumija.
Csak leírom, hátha segít másnak is..
Hazaérve Ariston kazán nem megy, hideg van, rajta a lánghiba led pirosan világít. Kikapcs-bekapcs kattan valami, szivattyú nem indul, láng nem gyújt, led kigyullad. Kazánt szétszed, szivattyúról kábelt le, rámér delej benne van mégse megy. Biztos beszorult. Csavarhúzó nyelével kettőt **. Kazán ki-be, a valami kattan, szivattyú indul, láng gyújt, fűt! Mint újkorában. meriabc, még kellene az NTC csak nem volt időm. Kicsit hűvös a melegvíz, de mondtam a páromnak max feszesebb lesz a bőre A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2014
Két év alatt költötte rá a 200 ezret. és ezt csak ő mondta. igaz vagy nem azt nem tudom. Viszont utólag mindig könnyű okosnak lenni, de mint írtam nem lehet a szerelőket hibáztatni mivel egy olyan apró ellenállás okozta, amit nem lehetett egyből megtalálni. Majd emlékezz rá, ha kiderül, mi okozza nálad a hibát, akár egyszerű is lehet, de lehet a panelon van egy ötforintos alkatrész ami ezt a hibát produkálja. Kérdés akarod e tudni ,ha így van . Nem lesz arányban a munkadíj a kiszállás díja az esetleges alkatrész értékével. Egy viszont biztos, csak személyesen lehet jól meg állapítani ezt a hibát.
Ha nem indul a meleg vízre (nem érzékeli , hogy megnyitottad a vizet) és ilyen a kapcsolód a kazánban. mivel két vezetékes ez a kapcsoló, ha széthúzod és a panel fele menő ,vezetéket(fehér zöld) összekötöd ,indulni kellene a kazánnak. (törpe feszültség van a csatiban , testelni nem szabad meleg vizes csap legyen nyitva mert ha elindul a kazán valahova mennie kell a hőnek) Ez a kapcsoló jelzi az elektronika felé ha van áramlás. (kinyitotta valaki a meleg vizes csapot)
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2014
Ha viszont ez a turbinád van , akkor csak egy másik turbinával lehet próbálni, mivel ez három vezetékes. Ez lenne a vizsgálata a jel adónak . A kétvezetékes kapcsoló, kapcsoló felöli részének a csapok kinyitásánál egy multiméterrel mérve rövidzárnak kell lennie. Ha van rövidzár akkor a panel felé kell keresni a hibát. Ezek az esetek csak a kapcsolók ellenőrzésére szolgálnak, és csak ha a gyújtási folyamat nem kezdődik el. De szerintem a hiba a panelen lesz, mivel azt írtad , hogy akkor van meleg víz ha a fűtést elindítod, és még hűl kinyitod a meleg vizes csapot. Sajna egy ötforintos alkatrész is tud ilyen hibát produkálni.
Gratulálok VIM! Te vagy a nyertes. A vízáramlás érzékelő volt a ludas. Jól tettük, hogy másik szerelőt hívtunk, 15 perc alatt megállapította a problémát, elment új érzékelőért, beszerelte, és lőn melegvíz.
1. Mit gondoltok ez mennyibe fájt nekünk? Forintban? Szereléssel együtt? 2. Mit gondoltok, mennyit ér a kazánunk? (Most, hogy már működik?)
Köszönöm DoDo az alapos távsegítséget. És kezdem érteni a 200 ezres kérdést.
Egyébként ma azt vázolták fel nekem, hogy az új kazán 200 ezer, beszerelés 50 ezer, kéményseprőtől vmi engedély 25 ezer.
Akkor öröm a háznál. És a kétvezetékes vagy a három volt a ludas? Még csak arra kellene rájönni ,hogyan függ össze a meleg víz kérés , és a fűtés indítása.
Itt van mellettem a kütyü, 2 vezetéket számolok rajta.
Semmi közöm hozzá. Én csak bátorkodom feltételezni ezeket az okozókat, mert másra nem nagyon van lehetőségem, de persze örülök, hogy ezzel sikerült megoldani a család ezen problémáját. Akkor a vízáramkapcsoló az egyszerűbb megoldású kivitelben készült, gravitációs mágnes kapcsolta reed relés. Nyilván a mágnes túl sok koszt összeszedett és nehezebb lett, majd időközben kevés volt a vízáram mozgása ahhoz, hogy a kapcsolási szinten tartsa, ettől lehetett bizonytalan a működése.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |