Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Tényleg vicc hogy ebayen kb. tíz ilyen carbidot adnak ebből az itthoni áráért. Ezentúl én is csak onnan! Tudom jóval ridegebb, de majd vigyázok.
Szia pluto!
Végignéztem a belinkelt topicot. Vannak benne ötletes megoldások.
Nézd! Szállítással együtt is 160Ft/db de tuti hogy találsz olcsóbbat is
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2014
Én is kerestem neked egy olcsó tételt:
Bővebben: Link
Köszi fiúk, én is megtalálom az ilyesmit, csak az e-havi PP keretemet már kimerítettem ...
Sziasztok én Edding 400 tollat használok a nyák kirajzolásához 2-3 is át megyek az adott felületen és ha savba teszem ott is elkezdi lassan lemarni és máshol pedig ott hadja a réz felületet mit csináljak vele hogy egyenletesen marja le?
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni nyák lemez elkészítésében? Nincsen sajnos se levilágítóm, se lézernyomtatóm, így muszáj mással megcsináltatnom. Privátban írjatok! Előre is köszönöm!
A leírásból arra lehet következtetni, hogy nem tiszta a rézfelület, amire rajzolsz.
Ha sokszor végigmégy egy vonalon,akkor a már rászáradt tintát elkezdi feloldani az új,jól becsíkozva ezzel az összefüggő rajzolatot.Egyszer,de lassan húzd el a filcet.A tökéletes zsírtalanítás is fontos.
Sziasztok!
Adódott egy problémám, szeretném kérni a segítségeteket, tanácsaitokat. Röviden: használhatatlanná oxidálódott a nyákom...Bővebben: Maratás után lekezeltem kémiai ónozóval, egy hétig állt, ez alatt megjelentek a felületen mindenféle oda nem illő dolgok a forrszemek körül, szennyeződések, nem kívánt kapcsolatok a vezetékek között stb. Kellene egy olyan anyag - ha van ilyen - amivel az alkatrészekkel már felszerelt, működőképes nyákot elzárom az oxidáló levegőtől. Valami lakk vagy hasonló. Ezzel kapcsolatban szeretnék kérni néhány ötletet, vagy bármilyen tanácsot a probléma egyéb módszerekkel történő megoldására. Köszönöm!
Kémiai ónozónak nem kell több mint 15-20 perc!
Talán a legolcsóbb a denszeszben feloldott fenyőgyanta. Flakonos lakkból én a TN170-et használom. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2014
Csak mert olyan régen láttunk már nyákról képet , és ónozva meg pláne. Egy műszer hasznos kelléke lesz egyébként.Ez lenne
Hát nálam a CNC ezt megcsinálja. 800mm/perces előtolással 25.000-es fordulattal, 0.6-1.0-ig onnan a mozgás marad 800mm/perc viszont a 800-as előtolás osztódik a fúrómérettel, azaz 2.0-ás már csak 400mm/perc-el megy.
Így azért 400 luk max. 10-15 perc fúrócserékkel, a körbemarás esetenként tovább tart mint a fúrás (Ha sok apró panel van egy lapon panelenként 40 furat 10 perc, de mire mind a 10 panelt körbemarja úgy hogy a 4 oldalon egy 5mm-es részen csak 1mm-ig marja be a panelt, a többi részen viszont teljesen átmarja az lehet 20 perc is)
Nem az ónozóban állt egy hetet . Abban tényleg 15-20 percet állt. Akkor azt mondjátok, hogy az ónozó elég kell, hogy legyen? Forrasztás utánra is vonatkozik ez? A forrasztás nem bontja meg a védőréteget?
Talált süllyedt .Pontosan megfelel a célra , és mivel nem túl sokat csináltam , ezért van még belőle .Igaz , hogy elvileg tisztán lehetne tartani mivel a doboz tetején lesz , de nem árt , ha fedi valami a rezet .
3 hete használtam én is, az volt nehéz, hogy amint hozzáért a nyákhoz rádermedt, úgyhogy a nyákot is forralni kell egy darabig
Kicsit irigyellek is ezért. Csak az nyújt némi vigaszt, hogy a manufakturális módszer cirka 200 lepedővel kevesebbe kerül.
Félre téve az élcelődést, nagy tisztelője vagyok a CNC-s társadalomnak. Üdv. papus51
Igen szokott ilyen lenni.Viszont én meg rájöttem arra , hogy teflon felületű tálcában , mert én ilyenben csináltam ilyenben nem jó.Mert annyi jó benne , hogy az aljára nem tapad oda az ón , de viszont sokkal jobban gátolja a nyák , vagy ón átmelegedését , és így tovább tart , illetve nehezebb lesz a művelet.
A legjobb volt , akkor amikor konzerves dobozban csináltam , csak ennél meg méretbeli határok vannak.Egyébként próbáltam sima forrasztó ónnal is azzal is működik. A vége felé amikor már mindenhol befestem ónnal utána én azt szoktam csinálni , hogy egy pálcika végére gumit fogatva még a forrongó víz alatt egyenletesre húzom a felületen az ónt , és szép egyenletes lesz ezáltal , és mindenhol egyforma másik meg az , hogy lehet így valamennyire szabályozni , hogy milyen legyen az ón vastagsága a felületen .Nekem ezen a teszt panelen szép vékony lett , és muszáj volt , hogy egyenletes legyen , és vékony , hogy teszteléskor mindenhol jól érintkezzenek az alkatrészek.
Én is csináltam hasonlót, csak néhány tapasztalat:
- sajnos az ónréteg is oxidálódik, néha át kell törölnöm, fényesítenem (papír zsebkendő), - új alkatrészeknél jól működik, de kiforrasztottaknál már nem mindig (nem ér le a 3 láb), ezért legyen egy jó, csipeszes mérőkészleted is . Egyébkén nagyon szép, átgondolt munka, nem is kell lecsavarozni, kétoldalas ragasztóval elég rögzíteni.
Igen hát a működése az majd folyamatában fog kiderülni . A tisztán tartása nem lesz gond mivel jól hozzáférhető kinti helyen lesz a doboz előlapján .Némi alkoholos , vagy hasonló tisztítás biztos nem árt majd neki,.
A másik a teszt nyáknál törekedtem arra , hogy viszonylag sokféle smd tokozású alkatrészt lehessen vele mérni úgy , hogy csak ráhelyezve az adott helyre könnyen gyorsan menjen a mérés. Ezzel , így a SOt89R, a SOT23 , a SOT223, a DPACK-3, a D2PACK,a D2PACK-3, az smd passzív alkatrészek legkisebbtől , a legnagyobbig , és smd zéner dióda , és stabilizátor fajták mérését lehet rajta elvégezni.
Nem vagyok én olyan nagyra vágyó jó nekem az ezüsthöz hasonlító ón bevonat is.
Bár kétségtelen , hogy tartósabb bevonatot eredményezne , aranyoztatni.
No meg sok kontakt hiba által okozott kellemetlenségtől mentesítene. Több darabnál biztosan olcsóbb. Egyre én is beneveznék.
Ha lesznek többen , akiket érdekel , vagy utána néz ennek , akkor biztos megérné nagyobb tételben .Tartósabb , időállóbb , és még szebb is lenne ez tény.Viszont egy alkatrész láb , ha el van hajolva az aranyozottság sem küszöböli ki , két lábú alkatrésznél elvileg nincs gond , hát a három lábúnál meg , ha előfordul , hogy valamelyik nem fog érintkezni , akkor majd alakítok egy kicsit a lábakon , hogy érintkezzenek.Ez legyen a legkevesebb.Egyébként tervben van már a műszerhez a frekvencia mérés , és az amper mérés funkciók is.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2014
A három lábú állvány (alkatrész) áll minden lábán a legbiztonságosabban.
Bocs fiúk a beleszólásért, de azt hiszem, hogy ktamas66 kollegánk nem SMD alkatrészekre gondolt amikor aggályát fejezte ki a rétegvastagság miatt.
Szia eyess!
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen ötleted van a mérendő alkatrészek leszorítására. Egyáltalán terveted-e? |
Bejelentkezés
Hirdetés |