Fórum témák
» Több friss téma |
Hát ez az! Ugye nem is gondolnánk menyire nem tökéletes az injektoros keverék képzés.
Én akkor döbbentem le amikor a nissanomról a szervíz könyvől megtudtam hogy a bemelegítés alatt minden forulatnál mind a négy injektor egyszerre működik miáltal dupla a beadott benzin menyisége. Gazemberség? -hát nem is egy korrek megoldás- Az. Ezért is közel dupla a téli városi fogyasztás.Jelszó: a kényelem az első ne fázzon az utas, ezt még megértem a 12 évvel ezelőtti üzemanyagárak mellet. De ahhoz mit szólsz, hogy bizonyos teljesítmény szint felett a kipufogó szelepek hűtésére- nehogy elégjen- haszálják a benzint(-fölösleget injektálnak szándékosan, úgy is elég a katalizátorban, vagy a katalizátor ég el?-) pedig egy kis kerámia bevonat is megvédi a szelepeket a hőtől... Persze nagyobb nyomáson jobb chippbe ír progival, jobb gyújtással a tuningosok már régóta jobb gépeket csinálnak a gyárinál. Ezt ma úgy hívják marketing... (csak azért mondom mert ez nem a mérnökök bűne.) Üdv: V L
A "bemelegítés" ideje alatt azért duplája üzemenyagot fecskendeznek be,mert az első 5 percben,még nem képes a lambda normálisan mérni az értékeket,és a lambda figyelmen kívül hagyásával képzi a keveréket.Csak az ecu-ba beépített progi alapján.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy tudnátok-e segíteni egy olyan áramkör megépítésében, ami az injektor nyitási idejéből a nyitással arányos feszültséget állít elő. A feszültséget pedig mondjuk egy kijelzőn látnám, egy analóg műszeren. Ennek a segítségével láthatnám, hogy éppen mennyi üzemanyag megy be a motorba. Nézegettem frekvencia-feszültség átalakítókat, de az nem veszi figyelembe az injektor nyitvatartási időt. Ergo az csak egy fordulatszámféleséget adna. Nekem viszont inkább valami olyan jel kellene, ami arányos a bemenő üzemanyaggal. Köszi. Várom az ötleteiteket
Én úgy csinálnám, hogy PIC mérné az időt. PWM-el pedig analóg feszültség lenne.
Ha már PIC akkor meg lehetne kijelző is. Én már nagyon régen csináltam fogyasztás mérőt kijelzővel.
Nem tudnád megnézni a kapcsolását? PIC programozásban nem vagyok jártas. Ha meglenne a kapcsolásod, az sokat segítene. Köszi.
Találtam két kapcsolást: Bővebben: Link ill.: Bővebben: Link Mi a véleményetek róluk?
Sziasztok!
Eltérő impedanciájú injektort szeretnék használni, mit a gyári. Az eredeti 5 Ohm ami lenne helyette 13 Ohm. Hogy lehetne ezt a problémát áthidalni, féltem az ECU-t hogy elszáll. Magasról alacsonyra találtam elektronikát, visszafelé hogy menne a dolog? Köszönöm ha valaki tudna segíteni! Üdv'
Szia.
Az autorol valami pontosabb infot tudnál adni?
A motorvezérlőben az injektor nyitás tehetettlensége is bele van programozva.
Én nem attól tartanék, hogy az ECU tönkre megy, hanem hogy vagy kevés lesz a szállított üzemanyag -> motor károsodhat. Túl sok lesz az üzemanyag -> tönkre megy a katalizátor. Olyan injektor kell bele, amilyen bele való, hacsak nem programozható motorvezérlővel kísérletezel.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Az autó egy tiszta CNG üzemű autó. (Multipla) Az ECU nagyon rugalmas, utánamegy, nincs CE lámpa. Ha változtatom az üzemanyag nyomását, csökkenti vagy növeli a nyitási időket,amit meg is tanul. Az injektor cm3/min értéke majdnem ugyanaz. Az eredeti 1712cm/min az új 1800cm/min. Az, hogy lassabb lenne, nem okozna gondot. Mennek ilyen autók 1600-as injektorokkal is. Természetesen az ára a gond az újnak. (120e) Tehát nem az üzemanyag mennyiségétől félek, (azt tudom változtatni) hanem hogy az ECU mit szól hozzá. Üdv'
Szia-
Ettől nem lettem okosabb, de te sem leszel sokkal jobban informáltabb a válaszomtol. Már csak azért sem Mivel csak annyit tudtam meg , hogy Fiat a márka és Multipla a tipusa. Az irásodbol nem tünik ki , hogy központis vagy hengerenkénti befecskendezésü az auto. Igy nem tudtam a pontosabb adat hiányában megnézni neked az ECU bekötését. Régebben több központis Fiat-nal volt egy áramkorlátozo ellenállás beépitve az ECu és a befecskendező közé. Mivel Bosch rendszerrel szerelték , igy sokan helyetesitették a VW befecskendezőkkel aminek az eredménye a kisebb teljesitmény , torpanás volt. A megoldás az előtét /korlátozo/ ellenállás áthilása volt. Ugyan ez a helyzet a régebbi Hondáknál ha ujabb befecskendezőt raknak bele. Álltalában 10-14 Ω az érték ha nincs külső korlátozo ellenállás..
Na kezdjük még egyszer!
Fiat Multipla Blupower 2000 11hó Motorkód: 186A3000 Hengerenkénti injektor:Bosch 0280 150 842 4db, 5 Ohm, nincs előtét ellenállás. Üdv"
Szia.
Sajnos igy nem lessz jo neked az uj befecskendező/K/ Igen tényleg nincs külső előtét . Tudom, hogy drága az uj , erdeti gondolom amiatt, hogy alacsony impedanciás. Esetedben az ECU-ban van megoldva az áramkorlátozás. Véleményem szerint bármennyire öntanulo az ECU-d ezt a paraméter változtatást nem fogja tudni produkálni.
Minden katalógust megnéztél és minden forrást?
Anno az injektor kapacitást növeltem, a bontóban 30e, ebayn 10e Ft volt 4db injektor használtan. Kitakarítottam ahogy kell, azóta is azzal megy több mint 20-30 e km-t.
Már vettem pont ebayn, keveset mentek, de beeresztenek. A régi stabilabb csak hangos.(beverődött)
Valószínű, sőt biztos, hogy ezek Peak&Hold injektorok a 12 Ω-os injektorok meg saturated. hadhazik Itt darabja (bontottan) több mint 10e! Ezekkel az a baj, hogy mindegyik 200ezret ment. Üdv' Mi történne ha a P&H vezérlést kapna a Saturated injektor?
Nem működne.
Hold üzemben már ki kapcsolna.
Az E85-höz, etanolos üzemhez alkalmazott PIC-es átalakítóval meg lehetne nyújtani a befecskendezési időt.
Kérdés, mennyire melegedne túl az injektor.
Kezdem egy kicsit elveszíteni a fonalat.
Összefoglalva: Van eredetileg 5 ohmos injektorod, ami peak&hold üzemben működik. Vettél sima 12 Ohmos injektort, ami normál üzemben működik. Ki akarod cserélni az 5 ohmost 12 ohmosra és a befecskendezési időt is meg akarod nyújtani? Ha igen, akkor a 12 Ohmos injektornak nem lesz baja, ha etanol elektronikával hajtod meg. Olyan etanol elektronika kell azonban, ami a peak&hold-ot egyszerre kezeli le. Azaz peak üzem a nyitás eleje a hold üzem vége pedig a zárás vége.
Na még egyszer!
Eredetileg 5Ω az injektor!(gázos) Vettem 4db 5Ω injektort ebay-en, (gázost)ezek beeresztenek, ultrahangos tisztítás se segített rajt. Van új 12Ω saturated injektorom, (gázos) ezt szeretném használni az 5Ω -os helyett. Nem akarok etanolt és nem akarom módosítani a nyitási időket sem, mert az megfelelő. Olyan elektronika kellene, ami ezt megoldja egyszerűen. Pl. egy autógáz ECU ami a nyitási időket módosítás nélkül kivezérli a saját végfokán keresztül! (nem lehetetlen,de az elég bonyolult elsőre) Bővebben: Link ennek a fordítotja kellene! Üdv" A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Sziasztok
Van egy Bioetun készülékem amit egy Opel g asztrában használok. Lenne esetleg itt olyan kolléga akinek szervizben rakták be a készüléket, és ott állították be? Ha esetleg el tudná küldeni a beállítási fájlt nekem, nagyon hálás lennék. * Köszönöm szépen előre is.
Sziasztok,
Először is BUÉK! A korábban boncolgatott injektor kérdés megoldódott. Peak&Hold helyett Saturated injektor, gond nélkül működik azóta is, átalakító nélkül. Az eredeti ECU hajtja meg, hozzáigazított gáznyomással. Egy másik jármű vezérlőjéhez szeretnék idegen injektort illeszteni. Itt már nyitási időt is kellene módosítani. E85 átalakítót használnák hozzá. Valaki meg tudná mondani, hogy a PT-E85-UNI átalakítónak van saját végfoka? Tehát az ECU nyitási idejét a megnyújtott idővel a saját végfokán keresztül vezérli ki? Köszönöm! Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |