Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NiMh akku-töltő
Az összes Canon ezt csinálta, amelyik megfordult a kezemben (kb. 5-6 típus). Nincs mit tenni, holott iszonyat idegesítő probléma. Érdekes, hogy szinte minden, nem saját akksival rendelkező gépnél meg lehet adni, hogy mivel használod, addig a Canon-ok többségénél nem. Amelyeket én próbáltam, abban egyikben sem lehetett, így nem állíthatom, hogy egyikben sem lehet.
Végignéztem a beállítást, nem találtam olyan menü-pontot, pedig logikus lenne. Nem olyan bonyolult egy step-up konverter, ha picit magasabb feszültség-küszöb kell a működéshez.
Én Tronic Energy2500 asokat használok most. A párom is panaszkodott, neki egy régebbi Kodak-ja van, hogy egyre hamarabb kikapcsol. Abba Varta Universal 2100-as akksikat vettem, azt mondta, hogy sokkal jobb azóta. Megpróbálom akkor a Canon-ba is a Varta-t, hátha jobb lesz.
A jelenleg használt (céges) Canon-ban Varta akksik vannak (korábban más típusokkal is próbáltam), azzal is sz.....ar. Kár, hogy a céges szabályok nem engedik meg a falhoz csapást, pedig az, hogy dühítő, enyhe szó rá. Már ott tartok, hogy veszek saját pénzen egy olcsó, kicsi Nikon-t. Amiket kell fényképezni, arra az is jó.
Hali, Az ötlet nem rossz, de sajna egymás mellett vannak ugyan, de ívesen el van választva a tartó, és fordított polaritással kell behelyezni. A fedélben van az összekötő. KIpróbálom a varta akksikat, ha nem jön be utána nézek ennek. Méretben azonos, ki lehet venni a boritásból?
Szia, A töltő nem gond, mert azt hasznélom a CR5 ledes lámpa 18650 méretű akksikhoz. Csak méretben van-e AA typ ami belefér, mert nem szeretnék úgy járni mint Szergej a vadi új quarc órájával, hogy a 2 nagy bőrönd a kezében, az akksi volt hozzá
Nem ajánlott megbontani! Van benne elektronika is ami védi az akkut. A Li-ion akkuk eléggé érzékenyek a túltöltésre és a mélykisütésre, amit az elektronika figyel és ha kell beavatkozik. Gondolj csak a felrobbanó telefon/notebook akkukra, amikről régebben lehetett hallani.
Nem 3.7V LiIon, hanem 3.2V LiFePo! Létezik 14500 méretben is. Az 14500 lánykori neve AA.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2014
Így már értem, köszi a felvilágosítást! A Li-ion elektronikát ismerem, vagyis ez kis tulzás 2db 'pók' van rajta, amit be sem tudok azonosítani általában. A Life-Po, pedig egy polimer alapú, amit a repülő szerkezetekhez fejlesztettek, mert könnyű, és nagy a kapacitása.
Nem, a LiFePo lítium-vas alapú, a cellánkénti feszültség 3.2V, a LiIon 3.7V feszültségével szemben.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2014
Na jó, akkor ez már megint valami más, mint amire gondoltam. De az igen valószínű, hogy a többi akksikhoz való töltő, nem jó hozzá. Mármint a Lion 3,7V-osa. Jól gondolom?
Igen, jól gondolod. A LiIon, LiPo töltő 4,2V végfeszültségű, a LiFePo 3,6V.
SZiasztok! Szeretném kérdezni ,hogy van egy 3 v-al működő két /góliát elem / rádióm Watson
lehetne használni telefon töltőről? Van egy töltőm 5.6 v. de ha rákapcsolom csak nagy a zaj. meglehet oldani a töltőt 3 v-ra alakítással?
Vegyél trafós dugasztápot hozzá, kapcsolóüzeművel nem fog menni.
Sziasztok!Most erkeztem haza kanadabol es hoztam magammal egy DEWALT akkus furoszettet.A problemam az,hogy a tolto 120 v-os es at szeretnem alakitani 230v-osra.Ha valaki mar vegzett hasonlo atalakitast,vagy birtokaban van egy 230v-os tipus megkerem segitsen az atalakitasban.Mar alakitottam egyszer at egy hitachi akkutoltot ugy hogy lemasoltam egy 230v-osat (minek szinten csak a bemeneti reszt kellett atultetni 230v-ra)es a mai napig is jol mukodik.A tolto tipusa DC9310 7,2-18v fast battery charger NiCd/NiMH/Li-Ion input: 120AC~ 60Hz 2.0AMPS output:3.0 AMPS DC.Segitsegeteket elore is koszonom.
Sziasztok! Lenne egy 9V-os újratölthető elemem. (200mAh) Az elemre az van írva, hogy 40mA-el a töltési idő 7 óra.
Ami van töltőm, az csak 13mA-el tölt, azaz így az akkumulátort 22 órán keresztül kellene töltenem, ami lassú. És semmi kontrol nincsen, azaz se idő, se feltöltöttség. Ezért szeretnék valami egyszerű töltőt csinálni. Valakinek van valami bevált kapcsolása erre a problémára? Vagy a töltési időt lehesen beállítani, vagy pedig ha feltöltődik, akkor kapcsoljon le. Illetve jó lenne, ha a töltő áramot is lehetne állítani. Akár 20-30-40-50mA-re.
Nem fogyaszthat oly sokat, ha van egy primer középkivezetéses kis trafód, már meg is oldottad a problémát. Az egyik széle meg a közepe között, pont annyi van.
Hello! Bevált kapcsolásom nincs, de rajzolni tudok egy egyszerűt, ha ez megfelel. Ez, 20..50mA beállítható és állandó árammal tölt. A töltést 7 órán keresztül végzi, a tápfesz bekapcsolásától számítva. A 7 óra töltésidőt, nem érdemes variálni, mert a maximális töltőáram úgy is a kapacitás ötöde. Így a teljes kisütéstől a feltöltésig 7 órának kell eltelni. A Led a "töltést" jelzi, ha elalszik, vége a töltésnek.
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2014
Itt nem a fogyasztasrol van a szo (ami kb 0.3A) hanem nem szeretnek magam utan hurcolni meg egy kulon dobozt es tudom hogy van megoldas.Amugy koszi a tippet,de en masra gondoltam.
Pedig egyszerűbb, és talán olcsóbb megoldás egy ilyen trafó megvásárlása, mint a töltő hálózati trafójának újratekercseltetése.
Bővebben: Link
Lehet, hogy nem is trafós, hanem inverteres, de azok 85-240/260 V-ig bírják a változó bemenő tápot. Gondolom, hogy akkor nem kiöntött, hanem szétszedhető verzió. Ha tennél fel képe, lehetőleg látszódjon/vagy írd le a vez IC típusát is, akkor talán ki tudunk találni rá valamit. Mint arra várni, hogy valaki ismeri pont ezt a típust.
Talan en vagyok a hunyo,nem emlitettem hogy inverteres taprol van szo, minel a primer arramkoriben 2-3 alkatreszet at kell cserelni .Tobbek kozott a pufferelkot es meg nehany ellenallast es 1-2 kondit ,minek a pontos erteke egy eredeti tapban megvan.Sajnos nem univerzalis taprol van szo amelyik 110- 240v kozott uzemel.Remeltem valakinek a birtokaban van ijen tap es pontos ertekekkel tud szolgalni.Ahogy emlitettem mar vegeztem hasonlo atalakitast egy HITACHI tapot viszont akkor kezembe kerult ugyan az a tap 230v-os verzioja.
Tenyleg nem kiontott taprol van szo es nemsokara teszek fel kepet is rolla hatha valaki raismer
Sziasztok!
Építettem egy autómata NIMH AA töltő és kisütőt. Még nem teljesen van készen, mert szeretnék bele hőmérséklet figyelést thermistor-ral. A gondom vele az, hogy 1,4volt fölött csepptölt, amivel nincsen baj, de a 2mA-es led nem alszik ki. Nem egyértelmű a lekapcsolása. Gondoltam oda teszem, mert amikor lekapcsol, már nincsen elég feszültség. Hogyan lehetne ezt stabillá tenni? A rajz és a valóság között annyi a különbség, hogy darlington tranzisztort használok, BDW 93c-t, és a tl431 előtt, egy lm317 van 60mA-re állítva áramgenerátornak. Lehet hogy itt a gond? Amikor rádugom a töltőre az aksit, le is esik a TL 431 en a feszültség 1,4-ről 1,35-re. A tápja egy 6v 1,17A-es nyáktrafó. Segítségeteket előre is köszönöm!
Hello! Ez természetes, hogy így viselkedik, lévén hogy "analóg működés van". Vagy is szó sincs kacsolásról hanem szabályozásról van szó.
- Pld töltéskor, amikor az aksi feszültsége eléri a beállított referencia feszültséget, el kezdi lezárni az OPA a tranyót. Viszont így csökkenni fog a töltőáram, és beáll egy egyensúly. De a tranyót az OPA mindig a nyitófeszültségének közelében tartja, így a Led jelezni fog. - Ha azt szeretnéd, hogy ne szabályozzon, hanem kapcsoljon, akkor pozitív visszacsatolással hiszterézist kell kialakítani. (A TL feszültsége nem eshet le, mert akkor mi értelme van egy referenciának? Vagy nem jól értem amit írsz. Minden esetre egy rajznak úgy kellene kinézni, ami a kapcsolásban ténylegesen van, nem másról..)
Üdv!
Az akku 1.4V-nál még bőven nincs feltöltve. Használj áramgenerátort a töltéshez, a kisütéshez pedig FET-et, mert a tranyó nem lesz elég. A töltést időhöz kösd az akku kapacitása alapján és ne a feszültségszinthez. Ha mégis a feszültséget szeretnéd figyelni, akkor a -dV/dT kell figyelned, de ahhoz egy kicsit bonyolultabb kapcsolás esetleg mikrovezérlő kell.
Ehhez valami automata kisütő opció jól jönne, mert úgy tudom jót tesz az akksinak, ha meg van formázva.
Köszönöm a válaszotokat!
A pozitív visszacsatolást úgy látszik megoldottam egy ellenállással, az emitterről, és valóban ott "kapcsol" be meg ki ahol szeretném. Ezt az 1,4 voltos dolgot nem igazán értem, már mint azt a részét nem, hogy akkor miből állapítható meg az, hogy fel van töltve? Csak azért kérdezem, mert úgy tudom, hogy ha eléri a 45C fokot, onnantól fogva nem szabad tovább tölteni, illetve csak csepptöltéssel mert tönkre megy az aksi. Régebbi darabnál ez nem mehet idő méréssel, mert megsütöm, egyébként még használható lenne. Arra gondoltam, hogy egy bizonyos beállított árammal, addíg töltöm, amíg el nem éri ezt a hőmérsékletet, és ott lekapcsolom az áramot. Mondjuk 1,6V 250mA. Remélem ez a feszültség azért már elég neki. Gatyásabb és újabb aksinál szerintem lehetne inkáb ez a mérvadó. Remélem jó az elgondolás.
Hello! Ismered azt a viccet, amikor a jóember megkérdezi, a benzinkúton, hogy "mennyibe kerül egy csepp benzin?"
A BTN egy nyomógomb, az IC meg CMOS TLC555! A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2014
Ez is kellemes kis áramkör. És hogyan lehetne a kettőt összegyúrni, hogy ha kisül, akkor indítsa a töltést? bocs, csak egy komplett cuccot szeretnék építeni.
A mellékelt kép mindent elárul. Egy automata töltő az itt látható minden egyes tulajdonságot figyeli jó esetben. De a -dV, vagy a csúcsfeszültség, vagy a dT/dt közül egyet biztosan. Ezen felül pedig a 55°C-os biztonsági lekacsolást pedig biztosan. Ám, ha tudjuk az akku kapacítását és minden töltés előtt kisütjük, akkor az időméréses módszerrel is elég jó eredmény lehet elérni, csak ilyen esetben a C/10-es töltőáram nagyságot nem illik túllépni.
Töltési idő = 1.1...1.4 x ( akku kapacítás / töltőáram ) A szorzó az akku öregségétől függ. (új=1.1, öreg=1.4) A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |