Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok van nekem egy motorom ami minimális terhelés alatt sem bír megindulni magától. Ha már egyszer elindult akkor megy. Mellékeltem pár képet a bekötéséről, mert azt is furának találom. Vagy a kondira gondolok még. Mindenképpen olyan bekötés kellene amibe a kondi fix mert nem tudok minden indulásnál odarohangálni gombot nyomkodni. Minden segítséget köszönök. Remélem látszik a képeken nagyjából a bekötés. Az is furi, hogy csak 5 kivezetése van.
Egy újabb motor, állítólag 3 lóerős, persze ennek sincs adattáblája. A kérdés ugyanaz, mint az előző motornál , hány wattos lehet és 230V-ra mekkora üzemi kondenzátor kellene rá.
Ez egy egyfázisú motor. Indító kondi van rajta? Anélkül nem fog elindulni.
van 2 kondi bekötve fixen. Mivel 1000 évesek azok a kondik még arra gondolok, hogy esetleg azok "fáradtak" el. A bekötés egyébként jó úgy? Ha nincs terhelés rajta akkor megindul. Ha van akkor csak 1-et egyet fordul de egyszerűen nem bír elindulni. (terhelés alatt egy ifa kompresszort értek... ha van nyomás a tartályba akkor nem indul meg, ha nincs nyomás akkor megindul.)
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2014
Sokat nem látok, de ellenőrizd a fő-, és segédfázis tekercsek ellenállását, kötését, esetleg cseréld fel a két tekercset. Lehet, hogy vagy a segédfázis tekercs, vagy a kondik szakadtak. Erre utal, hogy nincs segédfázis.
Még 2 kép hátha ezek jobbak. A bekötésből ezt látni ki: Y1-en nincs kötve sehonnan semmi. U-n van a 230V egyik pólusa plusz a kondik egyik kivezetése. Y2 és V1 össze van kötve és oda megy a 230V másik pólusa. V2-re van kötve a kondik másik kivezetése. W-a földelés.
A kötés ezek szerint jónak tűnik. Ha ha mégsem indul, akkor nincs segédfázis. Szakadás,kötés vagy kondihiba.
Na mértem... 6,7ohm körül van mindkét tekercs ellenállása. Én arra tudok még gondolni, hogy kapacitás vesztett a kondi.. 2db 12µF-es kondi van párhuzamosan kötve Az ha nem tévedek 24µF igaz? Holnap veszek egy kondit hátha megoldódik. Ha lekötöm a kondikat akkor csak búg. ha vissza kötöm akkor jön az, hogy egyet egyet fordul.... Persze ha nincs terhelés akkor azonnal megindul
Elvileg ez egy 1,1Kw-is motor. Eredeti helyén 2x ekkora terhelés mellet is elindult... Itt is elindult csak egyik napról a másikra meggondolta magát. Egyébként van rajta egy mágnes szelep ami "Tehermentesíti" a motort induláskor.. de már az is kevés.... Mintha egyre gyengébb lenne a motor.
Próbából (mivel csak az van itthon) párhuzamosan kötöttem egy 16µF-es meg egy 10µF-es új kondit. Mikor rákapcsoltam a tápot Úgy megugrott a motor, hogy azt hittem letépi a kompresszort a helyéről. És mintha sokkal gyorsabban is pörögne. És az áramfelvétele is csökkent.
Ha veszek holnap rá egy 35µF-est. Az jó lehet? A motor 230V 1,1Kw És állandó kondit szeretnék.
Szia Ferenc!
Szerintem vegyél rá 2 db. 20 mikrósat! Az 1100 wattos CZ792T7c Imi motorok is 40 mikróval üzemeltek. Azokon gyárilag 2 kondi díszelgett. A 750 wattos kisöccsén 2 db 16µF kondi volt.
mivel jobb 2 kisebb kondi mint 1 nagyobb?
Elméletileg mindegy. A gyakorlatban viszont a két kondit könnyebben, kisebb helyen tudod a motorra rögzíteni. A másik talán nyomósabb ok a beszerzés. 40 mikrós kondit jóval kevesebb üzletben lehet kapni, mint 20-asat. Még talán árban is jobban jössz ki 2 kondival, de ha egyben olcsóbb, természetesen válaszd azt!
Az említett típusú motorokat terménydarálókban is használták. Ott jobban elfért két kondi, mint egy böszme nagy.
Meglátjuk mi lesz a boltba... Akkor Állandó üzemi kondinak mehet a 40uF.. Egyébként most a 26µF-el is jól indult.
Milyen kondenzátorral kezdjem a tesztelést?
Akkor lesz jó a kondenzátor , ha nem ad ki morgó hangot a motor ugye? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2014
Üdv!
Került hozzám egy állványos szobai ventilátor, 3 fokozat 1 lámpa. A motor álló részéből ki lettek forrasztva a kábelek. Szeretném beüzemelni, csak nem tudom mit hova kössek mert 7 drót jön ki a tekercsekből, de csak 5 eres a vezeték ami lemegy a kapcsolóhoz és a segédfázis kondenzátorához. Lerajzoltam kb hogy is áll össze a tekercselése és mellékeltem egy képet, hogy szerintem milyen típusú tekercselése lenne ha csak egy fordulat volna. Tulajdonképpen ez egy segédfázisos asszinkron motor volna csak több tekercsel? Nem gondolom hogy minden fordulat beüzemelhető már rajta, mert valószínűleg nem ok nélkül szedték szét. A rajzon, a halvány kék vonalakkal a tekercsek közötti átkötést jelöltem. (mármint amit láttam) A színekkel pedig a szembe lévő tekercseket amik szerintem összetartoznak (javítsatok ki ha tévedek) Előre is köszönöm a segítséget
Ebbe a kis motorba jobb nem belebonyolódni
Sziasztok!
Villanymotor témában lenne egy kérdésem, már rá kérdeztem másnál is ugyan de biztos ami biztos. Van egy gyalugépem ami gyári konstrukció, a villanymotor ami rajta van még nem lett tekercselve stb... A gépem 400V ipari árammal megy. A motort szeretném 1 fázisról üzemeltetni frekvencia szabályzó segítségével. A motor paraméterei.: 2kW, 4A-t írnak üzemire áramfelvételre, és a fordulatát nem tudom sajnos. Ma szerettem volna átkötni deltába és beindítani a frekiváltó segítségével de mikor leszedtem a kapocs dekni fedőt csak 3 szál vezetéket láttam ami a tekercsektől jön, a kérdésem az hogy a motor csillagba van elkötve a tekercseknél és azért csak 3 szál jön ki? Az van ráírva a motorra még hogy 230V/380V....Ez tuti hogy csillag motor akkor ugye?
Ha ez van ráírva 220 / 380 V általában még utána van az is, hogy delta / csillag, akkor ki kéne legyen vezetve az összes tekercsvégződés, mert különben nem lehetne 3 x 220 V - ról üzemeltetni (deltában), így az adattáblán lévő felirat értelmetlen lenne.
De ha azt mondod nincs kivezetve, akkor elhiszem, és sajnos ilyen esetben nem tudod megoldani az egy fázisról való üzemeltetést.
Hello! Frekiváltóról szeretné üzemeltetni!..
Mindenképp át kellene kötni deltába. A frekiváltó 3x220 voltot ad. Ha úgy marad csillagba nem lessz jó.
Hello! Ebben igazad lehet, és ha csak három kivezetés van,akkor elég nagy a valószínűsége sajnos, hogy csillagban van kötve..
Aha. Nem mondhatnám, hogy idegenek számomra a frekiváltók.
Amikkel eddig találkoztam mindegyiknek a teljesítmény elektronikai sémája így épült fel: betáp -> egyenirányító -> puffer -> IGBT híd -> motor kimenet. Na most van az, hogy egyfázisú frekiváltó. Ebben a DC sínen 230 x 1,41 = 324 V körüli feszültség van. Ez a táp áll rendelkezésre, amit az IGBT-kkel a kimenet felé tud kapcsolgatni, így a 3 x 400V-os kimeneti feszültséget nem fogja tudni. Ezért kéne deltába kötni a motort, és így 3 x 230V-al tudja táplálni a frekvenciaváltó.
Üdv Urak!
Van egy 3 fázisú villanymotrom és egy olyan kapunyitó elektronikám ami AC 230V-ot ad ki. Az elektronika kimenetei N OPEN CLOSE Értelem szerűen kapunyitás esetére Az N és az OPEN között 230V van, csukás esetén pedig az N és CLOSE között van ugyanez. A villanymotorom 3 fázisú de csak vezetéke van, tehát csillagba van kötve. Ha egyik vezetékre L, másikra N, harmadikra pedig az L ről egy kondenzátor közbeiktatásával vezetékelek, akkor ugye pörög a motor az egyik irányban. Miként oldhatnám meg ebben az esetben a forgásirány váltást? Vagy további relék közbeiktatásával kell csinálnom? HELP! Valaki skicceljen nekem legyen szives egy kapcsolási rajzot. Köszönöm!
Szia!
Kell még egy relé. Mellékelem az én elképzelésemet.
Hello! Cseppet elkomplikáltad a dolgot.. Ráadásul, ha az "Open"-re jön a feszültség, nem is történik semmi.
Szia!
Igazad van! Elismerem, túlcifráztam! Viszont, ha túl is van komplikálva, attól még helyesen működik! Ha az "Openre" érkezik a táp, a motor elindul fordítva, hiszen nem kap tápot a relé, így a nyugalmi érintkezők zárnak. Lehet haszna ennek a "túlkomplikált" verziónak is! Pl. szükség esetén tehermentesítheti a vezérlést. Nem tudom mekkora áramokat tud kapcsolni a kapunyitó elektronika.
Nem kötözködés miatt mondom, de a kondit felesleges váltogatni. Ha nem egy háromfázisú motor lenne, hanem a W egy segédfázis, akkor lenne létjogosultsága. (Gondolom én.)
"szükség esetén tehermentesítheti a vezérlést" Így nem igazán, sőt a relé fogyasztásával több is a "Close" árama. Ahhoz hogy ez igaz legyen, két relé kellene, de elég lenne egy-egy mezei záró érintkező rajta.. Vagy is akkor csak "lemásolnád" a két vezérlő jelet a nagyobb teljesítményhez vagy kisebb terhelés miatt. De én nem vagyok villanyász, sőt motoros ember sem, még a biciklim is defektes. De lehet pont ezért egyszerű paraszti logikám van.
IQNUKU!
Szerintem mindkét rajzod rossz és felesleges. Proli007 bekötése a helyes. Ha már az eredeti vezérlő relék tehermentesítése a "problémád" akkor ahhoz tartozna egy közvetlen feszültség forrás a meglévő vezérlő relék elöttről. Az első rajzod szerint egyik irányba sem indulna el a motor, a második szerint nagy valószínüséggel mindkét esetben ugyan arra menne a motor. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |