Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv!
Vettem egy napelemes kültéri ledes lámpát. Nem igazán használom még, és azon gondolkoztam, hogy a lámpa elmegy egy adapterrel is, és a napelemet betenném az autóba, és rákötném az aksira valahogyan, hogy töltse azt, így talán nem merülne le az aksi, mert csak rövid távon járunk vele. A lámpa 12V-os, gondolom a napelemből ennél valamivel több jön ki. Kell valami elektronika a kettő közé? Gondolom, hogy túl nem tudja tölteni majd!?
Szia! Ezt el is felejtheted, mielőtt még nagyon beleélnéd magad. Egy átlagos autóban nem tudná még a készenléti fogyasztókat sem ellátni (óra, riasztó, rádió, stb). Nálad viszont a sok önindítózás meríti az akkut. Ahhoz ez a kis játékszer édes kevés...
Szia!
A LED-es lámpa napeleme eléggé kicsi teljesítményű.Valószínűleg fölösleges rákötnöd az autóakkura,mert jobb nem lesz vele.Szóval,inkább használd a lámpához.
Azok az olajnyomás gombához voltak. Ugyanabban a kötegben keresd, tán leszakították tőből.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Elszokott gyengülni azon a részen, ahol a fekete csőből kijön. Az is lehet, hogy más színűvel toldották meg. Nem egy új autó, sokféle dolog történhetett már vele.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Hát van egy fekete, amit ha rákötök az újabb kiadású gombára akkor totál felnyomja a vízhőfok jelét.
Akkor az lesz az. Valószínűleg nem az eredeti színek szerint van már a drótja. Ha a vezetéket testre kötöd akkor is maximális kitérésbe kell mennie. Azt kell a gombára kötni.
Gyújtással és gyújtás nélkül is küldte fel a vízhőfokot ! Köszönöm a Segítséget Zoli !
Igazán nincs mit. Az ilyen öregebb gépeket elég jól ismerem.
Nem a földbeszúrós lámpáról van szó, hanem egy 180 ledes reflektort tölt fel, van benne egy 12v 1100mAh-s aksi. Majd rámérek, hogy mi jön ki a napelemből!
Kb 200x250mm-es.
Nem sokat változott a véleményem ettől. Mérni kellene, és számolni. Továbbra is az a véleményem, hogy a tengerbe akarsz vizet hordani kiskanállal. De kívánom, hogy járj szerencsével!
140mA, de csak sajnos 10V-os, ez van az adatlapján.
Most, ilyen borús időben 0,08A és 8V jön ki belőle. Szóval tényleg nem működne. Ha 14V jönne ki belőle és 140mA-es lenne, akkor 10h alatt 1,4Ah-át tudna beletukmálni az aksiba elvileg, a veszteségeket elhanyagolva!?
Igen, de ahhoz a napnak is hozzá kellene járulnia...
Nyilván nem az az elképzelésem, hogy egy ilyen kis napelemmel állandóan tölve tudom tartani az akkumulátort, hanem arra gondoltam, hogy van egy 1000l-es tartály, amiből 5-10s ideig 2"-os csövön ömlik ki a víz, majd 8-10 órán keresztül egy 2mm-es csövön folyik valamennyi bele.
De mivel ez nem működik így, marad a töltögetés havonta, kéthavonta, hogy ne tudjon jelentősen merülni az aksi.
Ezért vásárolni nem akarok, a meglévő anyag más probléma megoldására való felhasználás lett volna az ötlet.
Meg ettől félek, túl nagy, szemetszúr és ha benne marad az autóban, az már lehet, hogy feltörési faktornak számítana.
Már csak az a kérdés, hogy melyikbe kössem bele? A hátsóba vagy ami oldalt van ?
Mindegy egyforma a kettő. Az egyik az izzító relének van mint írtam is.
Akkor a hátsó lesz ! Könnyebben elérhető/szerelhető.
Le lett tesztelve, hibátlanul működik ! Most azon gondolkodom, hogy víz melegítő gyertyákat hogy kössem be. Első körben hőkioldós relére gondoltam, ami 25-30C fok környékén szakítaná meg a fűtési folyamatot . Csak lövésem sincs h. kb mekkora a 2 izzítógyertya áramfelvétele, meg mekkora relé kéne (50 A-ra gondoltam ) .
Szerintem kössél vele sorba egy amper mérőt és akkor pontosan megtudod,hogy mekkora az áramfelvétele,de az 50Amper az szerintem elég lehet.
50A az körülbelül jó érték. Tegyél bele egy jó nagy relét én az enyémben egy benzines öreg Passat karburátor talp fűtés hőkapcsolójával vezérlem. az 40C° környékén kapcsol.
Gyújtáskapcsolóra tetted, vagy külön kapcsolóra?
A talp fűtés hőkapcsolójának meg tudod mondani a számát ?
035 919 369 B A száma Az alkatrész kereskedő cégek közül csak a Bárdinál láttam készleten. Ez egy kétlábú kapcsoló gomba 40C°-ra. Piros színű az eredeti gyári. A gyújtás is kapcsolja, de van egy külön kapcsoló is amivel ki tudom iktatni nyáron. Bár lehet ez felesleges. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
Igen, piros színű , megtaláltam . Febi 1980Ft Ehhez kell valami ellenállás? Mekkora vastagságú kábellel kössem be ?
Nem kell ellenállás, csak a relé amit kapcsol. A huzal vastagság is mindegy, mert csak a relé áramát kel vinnie. Csak az izzító gyertyák körébe kell combos vezeték. Olyan mint ami a hengerfejben lévőkhöz is megy.
Mi a relé száma ? Meg hogyan kötöd be?
Egy egyszerű autós relé. Minden autós boltban van kilószám. A hőkapcsoló patron egyik lábát testre kötöd, a másikat a relé behúzó tekercs egyik lábára 85 mondjuk. A másik lábára 86 a gyújtás pluszt kötöd egy kapcsolón keresztül. A relé 30-as lábára az akkumulátor pluszt kötöd egy 70A-es biztosítékon keresztül. A maradék 87-es lábat pedig az izzító gyertyákra és készen is van. Bocsánat a képen 24V-os relé van, de ugyanígy néz ki a neked szükséges 12V-os is.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |