Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   179 / 340
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Jan 8, 2015 / 1
 
Sehogy. Feszültség szabályzó csere, vagy a vezetékek kontatjainak tisztítása segíthet.
(#) nagym6 hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Régen 14.4V volt a töltési maximum feszültség, szabályozó leszabályozása. Mai kocsiknál 13.8V 13.9V körüli. Mi ennek az oka? Mert nyilván nem is tölti fel annyira. Köszönöm.
Hozzáteszem, régi pld. Lada orosz akkuk 5-6 évet mentek, mai márkás akkuk 3 év átlagban.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) enree válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Akkor lehet, ez így "jó"?
Azért ezzel vitatkoznék, a Borámat 9 évesen adtam el a gyári aksival, úgy indult télen is, mintha akkor vettem volna le a töltőről. A Jettámtól 7 éves korában szintén úgy váltam meg, hogy a gyári aksi volt benne, leaving-home, welcome-home a maximális 80másodpercre állítva, az utolsó évben még Gyergyóújfalut is megjártam vele télen (-34fok) és az se panaszkodott
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Az autókban használt akkuk élettartama leginkább a használat módjától függ. Egy ritkán használt városi autóban hamarabb tönkre megy, mint egy olyanban, amit naponta használnak több tíz kilométeren.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 9, 2015 / 1
 
Sőt a gyári akku megy el a legtöbbet. Utána bármit teszel bele, legtöbb esetben nem fog annyit kihúzni.
(#) Gromit hozzászólása Jan 13, 2015 /
 
Sziasztok!
2003-as Peugeot Partnernél a duda (kürt) csak akkor szól, ha leveszem a gyújtást. Van valakinek valami ötlete, mi lehet a baja?

Üdv: Gromit
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 13, 2015 /
 
Azért egy Exide akku jó választás lehet. Remélem nem veszik ki reklám miatt.
(#) attika válasza Gromit hozzászólására (») Jan 13, 2015 /
 
A francia egy külön állatfaj,szerintem a legegyszerűbb ha a reléjét átkötöd gyújtásra.
(#) Gromit válasza attika hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
Az jó lenne, ha a kapcsoló nem a computeren keresztül menne.
(#) helektro válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
Háátt...
Két autóból az egyikben egy Exide Excell 1,5 év után halt be, amit szerencsére még gariba cseréltek, pontosabban szerencsére visszaadták az árát, mert már nem volt ilyen akksijuk.
A másik autóba pedig egy Exide Premium a 2 éves garancia után 1 hónappal lett cellazárlatos.

Azóta mind a két autóba (2 és 3 éve) egy-egy magyar akksi van (Electric Power) és köszönik jól vannak, pedig kb. fele árban voltak azonos kapacításban, mint a márkás.

Azaz a márkás is lehet rossz. Ha most meghallnának, akkor a maradék félpénzből vehetnék másikat és akkor min. 2x többet mentek ugyanannyi pénzből, mint a márkás.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
(#) attika válasza Gromit hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Akkor computer baja lesz szerintem,találkoztam már berlingónál olyannal,hogy egyfolytába ment a hátsó ablaktörlője és annak is a computeren keresztül ment a motorra a vezérlés,és ott a BSI volt a hibás.
(#) hg6dab válasza helektro hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Azért ez összetettebb dolog. Hogy melyik aksi mennyit bír, leginkább az autó elektromos állapotától függ. Megfelelő-e a töltési végfeszültség? Vezetékcsatlakozások nem oxidáltak-e? Önindító nem vesz fel a szükségesnél nagyobb áramot? A gyári akksi azért megy el többet mert, mert akkor még mindezek rendben vannak. A többéves autók közt viszont eléggé nagy különbségek lehetnek, tehát nem lehet 100%-ban kijelenteni, hogy X, vagy Y márka a jó akku.
(#) zolika60 válasza helektro hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Nekem 6-7 évig mentek. Mondjuk az én autóhasználatom nagyon akku barát, mert minden nap legalább 120Km-t megyek és ezt csak két részletben, tehát nincs sok indítózás közben. Kis helyen azzal is előfordulhat, hogy túltárolják. Ezért vásárláskor a gyártási évet érdemes ellenőrizni. Én azóta gondolom, hogy jó márka, mióta egy autó restaurátor cégnél dolgoztam és sok tengerentúli autót hozott be a tulaj. Jellemzően nullára merült több éves Exide akkukkal. Volt ilyen vagy 20-25db Mindet megpróbáltuk feltölteni és a 70%-a körül fel is éledtek. Engem ez eléggé meggyőzött akkor.
(#) Kszabi85 hozzászólása Jan 16, 2015 /
 
Kérdésem lenne. 2005-ös évjáratú Peugeot 206 1,4 HDi-vel kapcsolatba. Elég sűrűn lövöldözi el a tompított égőket, akár az 500 Ft-ost teszem bele akár a 2000 Ft-ost, párba cserélem őket akkor is. A generátor 14,47V körül tölt, ennyi jut el az izzókra is. Erre tud valaki valami megoldást? Vagy járt már így valaki, és ha igen akkor sikerült-e emgoldania és hogyan? Akksi 2 éves Bosch.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2015
(#) hg6dab válasza Kszabi85 hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Franciáknál ere az értékre állítják be a legtöbb tipusnál. Próbáld meg álló motornál bekapcsolni a fényszórót, akkor 12,6 - 13,0V közötti a fesz - kissebb feszültség kisebb áramot hajt át a hideg izzószálon és ez a lényeg. Merthogy ilyenkor többszörösére növekszik egy pillanatra az áram és ez rongálja az izzószálat. Valószínűleg neked sem égett ki túl gyakran világítás közben, hanem bekapcsoláskor.
(#) BarnaPili válasza hg6dab hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Kéne egy lágyindítót konstruálni
(#) hg6dab válasza BarnaPili hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Lágyindítóra van itt fórum az oldalon, onnan érdemes mazsolázni.
(#) BarnaPili válasza hg6dab hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Csak gondolatébresztőnek szántam,szerencsére eddig nekem nem volt problémám a saját autómon ezzel. A cégesen időnként kiég,de az éjjel nappal használatban,van,ráadásul az utak is rásegítenek a minőségükkel a rázkódásra.Most vettem a MOL akciójában egy pár Silver Star OSRAM pilácsot,szépen,és fényesebben világít.
Ha lágyindítóra lesz szükségem,ott keresek egyet,ahová tartozik.
De köszi az infót!
István
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
(#) kérdező hozzászólása Jan 19, 2015 /
 
Sziasztok!
Nem egészen autó, (MTZ traktor) bár jármű indexét szeretném LED-re cserélni. Ha LED-esre alakítom, akkor az index terhelése továbbra is meg kell, hogy egyezzen az izzóéval. Ha beteszek a LED-es panel mellé (valahol az áramkörbe) egy az izzóval megegyező (A LED-ek fogyasztása elhanyagolható itt.) teljesítményt adó teljesítményellenállást, megfelelően fog működni a relé? A frekvencia nem lehet se nagyobb, se kisebb.
(#) Ricsi89 válasza kérdező hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Akkor mi értelme a lednek? Azt pont azért alkalmazzák, mert kisebb a teljesítménye és nem fogyaszt annyit. Kell egy ledes indexrelé és működik a dolog. Nem érdemes teljesítmény ellenállással tökölni.
(#) kissi válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
A teljesítmény csökkenés mellett azért az is előny, hogy jobban bírja a rázkódást / traktornál nem elhanyagolható /, esetleg a "design" jobban tetszik a tulajnak !

Szintén előny a gyorsabb működés, de ez itt "nem játszik"
(#) kérdező válasza kissi hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Így van, pont a rázkódás miatt kell. De ha ennyire bonyolult, akkor marad a régi égő.
(#) csibai hozzászólása Jan 19, 2015 /
 
Üdv a T- fórumozó társaknak!

A kérdésem az lenne, hogy véleményetek szerint hogyan lehetne autóba fixen beépítve az akkumulátort helyettesíteni egy galaxy ace készüléken.
Nem telefonnak akarom használni hanem gps-nek, fedélzeti kamerának meg ilyesmi.
Ezért kellene úgy működtetni hogy az autó akkumulátoráról működjön a gyújtás ráadása után.
Segítségeteket, tanácsaitokat köszönöm.
(#) dave500 válasza csibai hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Szia!
Nem tudom, szerintem problémát okozna az, hogy a telefonnak nem elég a tápfeszültség simán, hanem kell, hogy "kommunikáljon" az akkuval, hogy épp hány %-on van, milyen feszültségen, stb.
Szerintem egyszerűbb, ha egy autós töltőn keresztül van bekötve, ahol folyamatosan kapja a töltést, és megy. (előbb utóbb így tönkre fog menni az akkumlátor, de szerintem nem olyan hamar)
Meg így nem kell minden nap bekapcsolni a készüléket, feltételezem napi rendszerességgel használod az autód, így viszont az akku tud merülni is, nem lesz vele baj!
Nem olyan egyszerű megoldani a tápellátását, mert pl amikor hálózatot keres akár több A is felvehet, és ha a táp nem tud ekkora áramot leadni, egyszerűen leesik a feszültség és kikapcsol a készülék. Nem tudom mekkora áramot vehet fel ilyenkor a telefon, de 2-3 A biztosan.
(#) Ricsi89 válasza kérdező hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Nem bonyolult, csak kell egy ledes indexrelé, ami direkt erre lett kitalálva. Ilyet lehet készen kapni, 2-3 ezer Ft, bár nem tudom, hogy a traktorban 12 vagy 24V-os rendszer van-e, mert reléből csak 12V-ost láttam eddig.
(#) Csupasz válasza csibai hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Szia!
Én napelemes bluetooth kihangosítót használok, és van benne egy transzmitter is, ami az mp3-at és a beszélgetést is átteszi a rádióra. A belső akksija nem bírta, vettem egy szintén napelemes akkubankot. Állandóan össze van dugva, és a két napelem viszi a kihangosítót.
(#) eSDi válasza csibai hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Üdv!

Sajnos akku nélkül bizony nem fog elindulni, kell neki pár infó, amit ki kell olvasnia onnan. Esetleg szétbontasz egy akkut és a benne lévő elektronikát felhasználva adsz neki stabilizált 4V-ot. Mondjuk ez sem túl jó megoldás, mert ha gyujtás nélkül lekapcsolja róla az áramot, akkor mindig meg kell várni míg feláll a redszer a semmiből. A legjobb megoldás szerintem is az autóstöltő.
(#) sufni-tunning válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
555-tel nagyon bonyolult lehetne? Szerintem az egy indexrelé dobozába is beférhetne.
Ha jól emlékszem 90+-30 a percenkénti villogások száma. (60-120 között)
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Nem kellene ezeknek olyannak lenniük, hogy ha a terhelés jelentősen eltér (nem működik valamelyik izzó/led), akkor a villogás frekvenciájának is jelentősen el kellene térnie a normálistól? Mert ugye a led nem ég ki jó esetben, viszont kontakthibás lehet a hozzávezetés...
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Következő: »»   179 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem