Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sehogy. Feszültség szabályzó csere, vagy a vezetékek kontatjainak tisztítása segíthet.
Régen 14.4V volt a töltési maximum feszültség, szabályozó leszabályozása. Mai kocsiknál 13.8V 13.9V körüli. Mi ennek az oka? Mert nyilván nem is tölti fel annyira. Köszönöm.
Hozzáteszem, régi pld. Lada orosz akkuk 5-6 évet mentek, mai márkás akkuk 3 év átlagban. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
Akkor lehet, ez így "jó"?
Azért ezzel vitatkoznék, a Borámat 9 évesen adtam el a gyári aksival, úgy indult télen is, mintha akkor vettem volna le a töltőről. A Jettámtól 7 éves korában szintén úgy váltam meg, hogy a gyári aksi volt benne, leaving-home, welcome-home a maximális 80másodpercre állítva, az utolsó évben még Gyergyóújfalut is megjártam vele télen (-34fok) és az se panaszkodott A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
Az autókban használt akkuk élettartama leginkább a használat módjától függ. Egy ritkán használt városi autóban hamarabb tönkre megy, mint egy olyanban, amit naponta használnak több tíz kilométeren.
Sőt a gyári akku megy el a legtöbbet. Utána bármit teszel bele, legtöbb esetben nem fog annyit kihúzni.
Sziasztok!
2003-as Peugeot Partnernél a duda (kürt) csak akkor szól, ha leveszem a gyújtást. Van valakinek valami ötlete, mi lehet a baja? Üdv: Gromit A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
Azért egy Exide akku jó választás lehet. Remélem nem veszik ki reklám miatt.
A francia egy külön állatfaj,szerintem a legegyszerűbb ha a reléjét átkötöd gyújtásra.
Az jó lenne, ha a kapcsoló nem a computeren keresztül menne.
Háátt...
Két autóból az egyikben egy Exide Excell 1,5 év után halt be, amit szerencsére még gariba cseréltek, pontosabban szerencsére visszaadták az árát, mert már nem volt ilyen akksijuk. A másik autóba pedig egy Exide Premium a 2 éves garancia után 1 hónappal lett cellazárlatos. Azóta mind a két autóba (2 és 3 éve) egy-egy magyar akksi van (Electric Power) és köszönik jól vannak, pedig kb. fele árban voltak azonos kapacításban, mint a márkás. Azaz a márkás is lehet rossz. Ha most meghallnának, akkor a maradék félpénzből vehetnék másikat és akkor min. 2x többet mentek ugyanannyi pénzből, mint a márkás. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
Akkor computer baja lesz szerintem,találkoztam már berlingónál olyannal,hogy egyfolytába ment a hátsó ablaktörlője és annak is a computeren keresztül ment a motorra a vezérlés,és ott a BSI volt a hibás.
Azért ez összetettebb dolog. Hogy melyik aksi mennyit bír, leginkább az autó elektromos állapotától függ. Megfelelő-e a töltési végfeszültség? Vezetékcsatlakozások nem oxidáltak-e? Önindító nem vesz fel a szükségesnél nagyobb áramot? A gyári akksi azért megy el többet mert, mert akkor még mindezek rendben vannak. A többéves autók közt viszont eléggé nagy különbségek lehetnek, tehát nem lehet 100%-ban kijelenteni, hogy X, vagy Y márka a jó akku.
Nekem 6-7 évig mentek. Mondjuk az én autóhasználatom nagyon akku barát, mert minden nap legalább 120Km-t megyek és ezt csak két részletben, tehát nincs sok indítózás közben. Kis helyen azzal is előfordulhat, hogy túltárolják. Ezért vásárláskor a gyártási évet érdemes ellenőrizni. Én azóta gondolom, hogy jó márka, mióta egy autó restaurátor cégnél dolgoztam és sok tengerentúli autót hozott be a tulaj. Jellemzően nullára merült több éves Exide akkukkal. Volt ilyen vagy 20-25db Mindet megpróbáltuk feltölteni és a 70%-a körül fel is éledtek. Engem ez eléggé meggyőzött akkor.
Kérdésem lenne. 2005-ös évjáratú Peugeot 206 1,4 HDi-vel kapcsolatba. Elég sűrűn lövöldözi el a tompított égőket, akár az 500 Ft-ost teszem bele akár a 2000 Ft-ost, párba cserélem őket akkor is. A generátor 14,47V körül tölt, ennyi jut el az izzókra is. Erre tud valaki valami megoldást? Vagy járt már így valaki, és ha igen akkor sikerült-e emgoldania és hogyan? Akksi 2 éves Bosch.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2015
Franciáknál ere az értékre állítják be a legtöbb tipusnál. Próbáld meg álló motornál bekapcsolni a fényszórót, akkor 12,6 - 13,0V közötti a fesz - kissebb feszültség kisebb áramot hajt át a hideg izzószálon és ez a lényeg. Merthogy ilyenkor többszörösére növekszik egy pillanatra az áram és ez rongálja az izzószálat. Valószínűleg neked sem égett ki túl gyakran világítás közben, hanem bekapcsoláskor.
Lágyindítóra van itt fórum az oldalon, onnan érdemes mazsolázni.
Csak gondolatébresztőnek szántam,szerencsére eddig nekem nem volt problémám a saját autómon ezzel. A cégesen időnként kiég,de az éjjel nappal használatban,van,ráadásul az utak is rásegítenek a minőségükkel a rázkódásra.Most vettem a MOL akciójában egy pár Silver Star OSRAM pilácsot,szépen,és fényesebben világít.
Ha lágyindítóra lesz szükségem,ott keresek egyet,ahová tartozik. De köszi az infót! István A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Sziasztok!
Nem egészen autó, (MTZ traktor) bár jármű indexét szeretném LED-re cserélni. Ha LED-esre alakítom, akkor az index terhelése továbbra is meg kell, hogy egyezzen az izzóéval. Ha beteszek a LED-es panel mellé (valahol az áramkörbe) egy az izzóval megegyező (A LED-ek fogyasztása elhanyagolható itt.) teljesítményt adó teljesítményellenállást, megfelelően fog működni a relé? A frekvencia nem lehet se nagyobb, se kisebb.
Akkor mi értelme a lednek? Azt pont azért alkalmazzák, mert kisebb a teljesítménye és nem fogyaszt annyit. Kell egy ledes indexrelé és működik a dolog. Nem érdemes teljesítmény ellenállással tökölni.
A teljesítmény csökkenés mellett azért az is előny, hogy jobban bírja a rázkódást / traktornál nem elhanyagolható /, esetleg a "design" jobban tetszik a tulajnak !
Szintén előny a gyorsabb működés, de ez itt "nem játszik"
Így van, pont a rázkódás miatt kell. De ha ennyire bonyolult, akkor marad a régi égő.
Üdv a T- fórumozó társaknak!
A kérdésem az lenne, hogy véleményetek szerint hogyan lehetne autóba fixen beépítve az akkumulátort helyettesíteni egy galaxy ace készüléken. Nem telefonnak akarom használni hanem gps-nek, fedélzeti kamerának meg ilyesmi. Ezért kellene úgy működtetni hogy az autó akkumulátoráról működjön a gyújtás ráadása után. Segítségeteket, tanácsaitokat köszönöm.
Szia!
Nem tudom, szerintem problémát okozna az, hogy a telefonnak nem elég a tápfeszültség simán, hanem kell, hogy "kommunikáljon" az akkuval, hogy épp hány %-on van, milyen feszültségen, stb. Szerintem egyszerűbb, ha egy autós töltőn keresztül van bekötve, ahol folyamatosan kapja a töltést, és megy. (előbb utóbb így tönkre fog menni az akkumlátor, de szerintem nem olyan hamar) Meg így nem kell minden nap bekapcsolni a készüléket, feltételezem napi rendszerességgel használod az autód, így viszont az akku tud merülni is, nem lesz vele baj! Nem olyan egyszerű megoldani a tápellátását, mert pl amikor hálózatot keres akár több A is felvehet, és ha a táp nem tud ekkora áramot leadni, egyszerűen leesik a feszültség és kikapcsol a készülék. Nem tudom mekkora áramot vehet fel ilyenkor a telefon, de 2-3 A biztosan.
Nem bonyolult, csak kell egy ledes indexrelé, ami direkt erre lett kitalálva. Ilyet lehet készen kapni, 2-3 ezer Ft, bár nem tudom, hogy a traktorban 12 vagy 24V-os rendszer van-e, mert reléből csak 12V-ost láttam eddig.
Szia!
Én napelemes bluetooth kihangosítót használok, és van benne egy transzmitter is, ami az mp3-at és a beszélgetést is átteszi a rádióra. A belső akksija nem bírta, vettem egy szintén napelemes akkubankot. Állandóan össze van dugva, és a két napelem viszi a kihangosítót.
Üdv!
Sajnos akku nélkül bizony nem fog elindulni, kell neki pár infó, amit ki kell olvasnia onnan. Esetleg szétbontasz egy akkut és a benne lévő elektronikát felhasználva adsz neki stabilizált 4V-ot. Mondjuk ez sem túl jó megoldás, mert ha gyujtás nélkül lekapcsolja róla az áramot, akkor mindig meg kell várni míg feláll a redszer a semmiből. A legjobb megoldás szerintem is az autóstöltő.
555-tel nagyon bonyolult lehetne? Szerintem az egy indexrelé dobozába is beférhetne.
Ha jól emlékszem 90+-30 a percenkénti villogások száma. (60-120 között) A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Minden feszültségre kapható.
Nem kellene ezeknek olyannak lenniük, hogy ha a terhelés jelentősen eltér (nem működik valamelyik izzó/led), akkor a villogás frekvenciájának is jelentősen el kellene térnie a normálistól? Mert ugye a led nem ég ki jó esetben, viszont kontakthibás lehet a hozzávezetés...
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |