Fórum témák
» Több friss téma |
szevasz.. az NEM darlingtonos tehát nem jó....
ide, ha jól tom vmi spec tranyó kell azért kérdem
Szerintem bármilyen NPN Darlington tranzisztor jó, ami elbírja a relé áramát
ok köszi
ezeket találtam.. hátha kell másnak... [link=http://www.vectraclub.hu/rajzok/pic1039753.jpg]http://www.vectraclub.hu/rajzok/pic1039753.jpg[/link] [link=http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote/remote.htm]http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote/remote.htm[/link] [link=http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote2/remote2.htm]http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote2/remote2.htm[/link] üdv
Vagy veszel darlingtont, vagy csinálsz 2 tranyóból, én asszem csináltam, nem vettem ezért.
Persze a nagyobbik ne BC182 legyen, hanem izmosabb, ami elbírja a relét. Üdv Inhouse
Reléje válogatja.
Több mint valószínű, hogy elég lesz. Használd egészséggel! Üdv Inhouse
Sziasztok!
Más kérdés. Van nekem itthon egy Excalibur AL 1000 SX tipusú őskori leletem, autóriasztóm ami nékem nem igazán akar müködni. Átnéztem a bekötését a leszedett dokumentumok alapján, de sehogy sem veszi a jeladóm jeleit, pedig a visszajelző LED alapján müxik. Erről a riasztóról ezért le is mondtam viszont a sziréna működtetéséhez még jó lehet. Kezdő vagyok az elektronikában. Segítségeteket kérném egy 555ös áramkör építéséhez, aminek terveim szerint úgy kéne működnie hogy ajtónyitás követően 10-20mp elteltével adna egy jelet a riasztónak ami aztán működtetné a szirénát. Egy ilyen kapcsolási rajzban kérem a segitségeteket! Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Nekem egy kz-5 ös központi zár kellene. Tönkre van menve benne a 2 relé beázott Nem tudna valaki kapcsarajzott vagy esetleg nyákot hohy meg tudjam csinálni mégegyszer? Köszi Bence
Sziasztok!
Kérlek segítsetek! Daewoo Lanosom van, kulcsos központi zárral. Be szeretnék szerelni egy univerzális, öt vezetékes központi zárat, távírányitóval való nyitással és zárással. A központi nyitom három vezetékes - egy com, egy nc, és egy no -, hogy kössem hozzá az öt vezetéket, hogy mind a négy ajtómat nyissa és zárja a távíránytóm? Segítségeteket előre is köszönöm!
Ez egy érdekes téma nem tudom tudtatok -e végső megoldásra jutni. Én régebben foglalkoztam a témával. Első dolg amit tisztázni kell milyen a riasztó típúsa és a zárvezérlő kimenet egy illetve kétvezetékes -e. Mert lehet 1vezetékes impulzusos -lehet 1 vezetékes polúsváltós és lehet kétvezetékes ahol egyik zár a másik nyit.Ső egyes riasztókét programozni lehet. Ezután lehet zárvezérlőt éíteni,de egyszerübb venni.Jó áron van koplett szett a DELTON-nál.
Nem egészen értem, amit írtál...
Vettél egy távirányítós cuccot, aminek van egy relé kimenete, és ezt akarod összekapcsolni a gyári központizárral? Mert ha van benne, akkor minek raknál bele másik zárat? Ha sima váltóérintkezős vezérlésű motorok, akkor a 3 érintkeződet kell a mikrokapcsolós motor (5 vezetékes) megfelelő 3 lábára kötni. A com a közös, általában testet kapcsolnak, nézd meg, az no az alapállapotban nyitott, az nc a zárt érintkező. Ha testet kapcsol a gyári cucc, akkor először próbáld ki, hogy egy izzós próbalámpával adsz testet a 2 vezérlőlábra. Ha viszi, akkor nem lesz gond. Átolvastam amit írtál de nem lett jobb... a gyári központi kulccsal működik, eddig értem. Csak a bal ajtóról vezérelhető? Akkor még az is előfordulhat, hogy a bal ajtóban csak a mikrokapcsoló van, motor nincs (spórolás). Akkor abba az ajtóba kell egy 5 vezetékes motor, annak a kapcsolójával kell kiváltanod a gyári mikrokapcsolót. Üdv Inhouse
Csináld meg helyette az általam linkeltet, pár oldallal ezelőtt, annál nincs egyszerűbb.
Üdv Inhouse
Szasztok,
Igy igaz a spórolás megvan (a bal ajtóban valóban nem tettek motort). Én vettem egy 5 vezetékes motort, amit be is tettem a bal ajtóba, de nem tudom összecsatlakoztatni, a gyári kábelekkel. A mikrokapcsolót már kiiktattam. Az öt vezetékes centrál motornál kiprobáltuk a vezérlő kábeleket (fehér, fekete, barna), de hol csak zárni akart, hol pedig csak nyitni. Én azt szeretném, hogy gombnyomásra nyiljon és zárjon, mind a négy ajtó. Jelenleg három ajtóra (anyós és a két hátsó) ez már működik (ezekben vannak a gyári motorok). A vezetőüllésnél viszont sehogy sem tudom összehozni az öt vezetékessel, így az még mindig kulccsal üzemel. Ide kérnék tőletek valami gyors segítséget, mert a hajam rövid távon kezd kihullani. Köszi
Mivel nem volt motor, ezért akkor csak 3 vezetéked van ott? Ha igen, akkor keresd meg a motormeghajtó 2 szálat (kövesd vissza valamelyik ajtótól egy közelebbi ponthoz) és azt vezesd be a bal első ajtóba, mert az a 3 a mikrokapcsoló szála.
Akkor már riasztóval mennie kell. Ha a mikrokapcsolót is akarod használni (hogy kulccsal is menjen mind), akkor a 3 szálból nézd meg, melyik a test (99%, hogy testet kapcsol) és ehhez próbálva a maradék kettőből lesz az egyik a nyitás, a másik a zárás. Tehát izzós 12V-os próbalámpa a testre és a maradék kettőből előbb az egyikhez, majd a másikhoz érint, és örül! Üdv Inhouse
HELP!
Sziasztok! Megpróbálom rövidre fogni. Összeraktam egy egyszerű, de hatékony riasztó rendszert. Sorozatos problémákból már csak egy maradt, mégpedig az, hogy a vezérlő relét - belső világítás adja az áramot - amely egy telefont aktivál, ez az egész az állmennyezetben van felszerelve, a belső világításhoz, onnan kapja a telcsi is a töltést. A relé pedig a hangposta fiókot aktiválja melyre bármilyen szám beállítható. Szóval egyszerű a rendszer. Probléma csak 1 van, mivel nem egyből kapcsol fel a belső világítás, hanem fokozatosan erősödik, így a relé, amit vezérel, nem húz be 1szer határozottan, hanem sok kicsi behúzást csinál. Miután végleges lesz a kapcsolt állapota, ez azért nem jó, mert olyan, mintha a gyorsbillentyűt többször benyomnánk, és akkor már köztudottan nem működik ez a funkció. Arra keresem a megoldást, hogy hogyan kapcsolhatna a relé határozottan, annak ellenére, hogy a feszültség csak pár másodperc után lesz elegendő. (Autó időzítőt kikapcsolni nem szeretném. Opel Astra g) Én relé előtti kondenzátorra gondoltam, de nem tudom, ha egyáltalán jó ez az ötlet, mekkora kell? Kell-e plusz ellenállást beiktatni, hogy ne zárja rövidre a kondi a rendszert? Egy működő telefon, és kb. 2000 Ft kell a megépítéséhez. Előre is köszi mindenkinek! Üdv: Zolly A hozzászólást módosítottam, mert a tagolatlan szöveg, a csupa nagybetűs írás, meg a helyesírási hibák igen zavaróak voltak. Kérlek, legközelebb figyelj ezekre! Köszönöm: Moderator
tegyél be diódát az ajtó akpcsoló és a vezérelt lámpa ágba.
Nekem is ez volt a bajom, a diodán viszafele nem táplálj majd árammal. Szerintema relét iktasd ki és tranyót tegyél helyette. Alapbol az ajtó kapcsolo az negatívot kapcsol.És az leygen a vezérlő, h leviszi testre a tranyó bázisát.
Zolly ne kiabálj légyszi!
Üdv Inhouse
...a netikett szerint ui. a csupa nagybetűs írás kiabálást jelent...
Üdv!
Ne röhögjetek ki, de van egy apalvető kérdésem! Peugeotunk van 406-os, adtak hozzá egy sima fém kulcsot amit ha beteszek a zárba akkor elfordul de nem zárja az ajtót, de nem fordítottam el teljesen, mert ha elrontom akkor mérges lesz rám mindenki, de szerintetek az nem lehet a riasztó kapcsolója? mert központi zár van benne távírányítós és működik. vagy inkább a gyújtáskapcsolóba kellene kipróbálni??
Sziasztok!
Végignyálaztam az előző hozzászólásokat, de olyat nem találtam, ami nekem kéne. Nekem a kocsiba egy "kamu" riasztó kellene. Olyanra gondoltam, hogy van egy távirányító a kezemben, egy vevő a kocsiban. Amikor én a távirányítón megnyomok egy gombot, az ad egy jelet a kocsiba a vevőnek, ami kapcsol egy relét és megszólal a duda és az index villan egyet mondjuk. Hogy ne legyen bonyolult, addig kéne működnie amig én a gombot nyomom, nyomva tartom. Valami egyszerű kapcsolás kéne nekem, csak egy jelet nyomjon meg vegyen és ennyi. Aki tud segíteni légyszi gyorsan irjon, mivel minél hamarabb kéne. Kösz és üdv: Uli
Akkor gyorsan írok, tudok 10 ujjal gépelni...
Vegyél egy távirányító modult, céget nem írok mert reklám, de kb 10 környékén már van (kb ennyiből lehet megépíteni is, elég sok szívással). Ennek van egy vezérelt kimenete amire azt kötsz amit akarsz, de ennyi erővel vehetsz egy alap riasztót ami még tud egy pár dolgot. tams: Az a szervízkulcs.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Távirányítós központizáras riasztóm van. A következőt csinálja: Ha ki van kapcsolva a riasztó, akkor a kulcscsal csak a jobb oldalon tudom nyitni a négy ajtót, balról, csak azt az egyet nyitja. Ha be van kapcsolva a riasztó a gombbal ugyanígy csinál. Mi lehet a probléma? Nem tudom milyen a riasztó tipusa, így vettem. Előre is köszi
Szia!
A vezetőoldali ajtó központizár motorja a "mester" motor, ezt vezérelheti a riasztó. A mester motor vezérli az összes többi ajtóban lévő "szolga" motorokat. A szolga motorok általában csak valamilyen "elektromágnest" tartalmaznak, a vezető motor már mikrokapcsolót és elektromágnest is. Ki lehet cserélni minden ajtóban a motorokat "mester" motorra, de ekkor kell még egy kis vezérlő kapcsolás is. Ilyen megoldásokat általában francia autókban lehet lelni, pl Peugeot.
mokus!
köszi a gyors választ! Kicsit idétlen vagyok hozzá és nem teljesen értem amit írtál. Nem lehet javítani? Olyat is csinál, hogyha csak a bal oldalt szálok be tehát a többi ajtó zárva van a gyújtás után nyílik a többi ajtó is. Meg én mint laikus szerint az egyik gombbal beriaszt és bezár, a másik kiriaszt és nyit. Lehet hogy ennyire hülye vagyok hozzá? itt ugyanaz a gomb csinálja. a másik gombot megnyomva üvölt a riasztó. Így kell csinálnia?Nemlehet valahol szálszakadás? Ez különben egy swift. lehet hogy ilyen van benne SELCA FC6.21US? Honnan lehet megtudni? Köszi fphs
Hali!
A vezető oldalról nem hajlandó zárni a négy ajtót a kp zár, csak nyitni. Tudtok valami megoldást? köszi
Valószínű szakadt a kábel, az ajtó és a karosszéria átmenetnél nézd meg. Ott szokott eltörni.
Sziasztok!
nem teljesen a témába vágó kérdés de nem akartam ezért új témát nyitni! tehát, van egy Red Scorpion 950RS tipusú autó riasztóm és bekötési leírást keresek hozzá de a neten sehol nem találtam, a google nem volt a barátom ha van valakinek ehez a tipusú riasztóhoz bekötési leírása és feltenné azt nagyon megköszönném! csatoltam egy képet a riasztóról, hátha az segít ha a neve nem mondd semmit! előre is köszi!
Sziasztok!
Megépítette már valaki a HE 98/4. számában található Autóriasztót és ha igen, akkor mik a tapasztalatok???
Esetleg valaki felrakhatna egy egyszerűbb autóriasztó kapcsolási rajzát, amit áttanulmányozhatnék esetleges ötletszerzés / megépítés céljából.
Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |