Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő hiba
 
Témaindító: snakesix, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 12
(#) makrai attila hozzászólása Aug 17, 2014 /
 
Helló proli007.Ebben igazad van de én csak egy egyszerü mezei szerelő vagyok.
Valahogy igy néz ki. Gondoltam szét bontom három részre és egyenként kimérem. Vagy valami más...
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2014
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Hello!
- Üzem közben nem tudod szétbontani három részre. Mivel ekkor egy áramkör van, teljesen mindegy, melyik aksi után teszed be az árammérőt, ugyan az áramot fogja mutatni. Vagy is célszerűbb lenne áram helyett az askik feszültségét mérni, hogy esik kisütés közben.
Ha meg egyenként kisütöd az aksikat (mondjuk egy izzóval), akkor is a feszültséget kell nézni, mikor éri el a 10,5V-ot és ez alatt mennyi idő telik el. Akkor tudni fogod melyiknek eltérő a kapacitása.
- Nem ismerem ezt a műszert, de az előlapján látható, hogy lágyvasas és váltóáramra van. (Ettől még egyenáramot mérhetne, maximum a skála nem lesz pontos.) De általában az ilyen táblaműszereket (felénk) 5A-ra gyártják, és ha 50A van rajta, akkor ahhoz 50A/5A-es áramváltó is dukál, hogy tényleg 50A legyen amit mér. De ha folyik a tekercsen az áram, és nem mutat semmit, akkor lehet hiányzik valami a műszerből, mondjuk épp a lágyvas.. (De ez csak találgatás.)
(#) Tomi111 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Üdv!
Ahogy proli007 is írja, ez a műszer közvetlenül biztosan nem mér 50A-t és váltóáramú. De hogyan akarod megmérni, hogy "mennyi amper van benne"? Kiakadt a 10A-es műszer? Csak nem rákötötted direktben az akkura?
(#) makrai attila válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 19, 2014 /
 
Helló. Nemkötöttem rá csak egy pillanatra érintettem hozzá. Az autóbol kivettem egy 60w-os izzótés úgy kötöttem sorba.Minden aksin tiz percig világitott 13V maradt végig és 4A.Nem változott egyiknél sem.Tehát nem az aksikkal van a baj. Kipróbáltam menetközben és időnként lelassult majd gyorsított. Szerintem valahol érintkezési hiba lehet csak még nem tudom hol.Valahol a gáz adagolásnál lehet probléma mert néha ha odaütöttem felgyorsult.Enyi.
(#) pucuka válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 19, 2014 /
 
A műszer lágyvasas. Egyenáramot is mér.
Táblaműszerekben nem szokott sönt lenni, egyrészt a melegedés miatt, másrészt senki nem fog 50 A -t össze vissza vezetgetni a műszerhez, amit jól látható helyre kell tenni.
(#) -Thomson- hozzászólása Aug 28, 2014 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Szerettem volna építeni egy akkutöltőt, ami automatikus tehát nem kell vigyázni, hogy nehogy túltöltsük az akksit!
Na most megépítettem a mellékletben található rajz illetve leírás alapján a töltőt elektronikáját, Trafót is tudtam szerezni ami pontosan passzol, az egésszel kapcsolatba annyit akarok megtudni, hogy írja, hogy 14,4V-ig kell feltölteni az akksit, én egy zárt 12Ah-ás kis akksit fel is töltöttem 14,4-re de ahogy be akartam állítani a leírás alapján a potit, nem igazán jött össze úgy ahogy le van írva, mert nekem a töltőáram nem ment le pár miliamperre, hanem tartotta 13,57V-nál az 1,56A-os töltőáramot! Igazából be sem tudtam úgy állítani a potit hogy 14,4-nél világítson nagyon halványan, mivel miest hozzáértem a potihoz azonnal leesett a feszültség, tehát nem tudom, hogy hogy kellene, ha tudtok segíteni annak nagyon tudnék örülni! Előre is köszönöm!
Csatoltam még a nyáktervet is ami alapján megcsináltam, és itt az oldal is ahol leletem! akkutöltő
(#) Polly hozzászólása Szept 5, 2014 /
 
Sziasztok !
Az lenne a kérdésem,hogy egy 150 Ah-ás zselés akkut töltök ( ,kb olyan 8 A-t vesz fel ,) de a graetz hidam ( KBPC3501 ) hűtőbordán van és mégis olyan meleg a jó tenyérnyi hűtőborda,hogy nem lehet kézzel megfogni pedig 1000V -os és 35 A-os .Ez normális melegedés ?, vagy valamilyen más hidat vagy diódákat haszháljak ? Mi a véleményetek ?
Előre is köszi a választ !
(#) user1914 válasza Polly hozzászólására (») Szept 5, 2014 /
 
Hi!
A graetzbe kettő dióda (ha egyik periódust veszed), 8 amper, minimum feszültségeses a diódákon 1.5 V. Ha mindezt összeszorozzuk, kijön legalább 12 W teljesítmény. Mindezt egy tenyérnyi lapon elfűteni?
Vegyél teljesítmény ellenállást, és fűts el vele 12 W-ot lemezre szerelve, vagy egy 12 W izzót zárj be egy dobozba, és nézd a doboz külsejét.
Üdv.
(#) Polly válasza user1914 hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Szia !
Akkor ezt a 12 W-os 12 V-os izzót sorba kötni a poz. oldalba ? Ez akkor csak 1 A nem ? szerintem a 12 W kicsi nem ? Persze lehet,hogy hülyeséget mondok !
Üdv.
(#) proli007 válasza Polly hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Hello Jóember! Az izzót azért írta a kolléga, hogy fogalmad legyen mennyi meleget termel egy 12W-ot fogyasztó akármi. Nem megoldás gyanánt. Na még egyszer..
Az egyenirányítón mindig van feszültség veszteség. Mivel itt mindig két dióda sorban üzemel, a veszteség is kétszeres. Mivel "tekintélyes" áram folyik, a kettő szorzata lesz a veszteségi teljesítmény.
A diódánál, a nyitóirányú feszültséget kel alapul venni a 8A áram mellett. A diódák nyitófeszültsége kb. 2*0,7..1V kötött van, ez adja a kb. 1,5V veszteségi feszültséget. Ezt szorozva az árammal, jön ki, a 12W teljesítmény. Ezt kell a bordának elfűtenie.
Mindig tévedésben vagytok azzal, hogy ha 35A-es a dióda és 8A van, akkor nem is kel hűtés rá. A rossz hír, hogy az elfűtött teljesítmény akkor is megvan. Annyival jobb a helyzet, hogy nagyobb áramú diódának, kicsit kisebb lehet ugyanazon áram mellett a nyitófeszültsége. A nagyobb feszültségű híd viszont nem minden esetben pozitívan hat, mert nagyobb feszültséghez szélesebb záróréteg tartozik, és annak nyitóirányú vesztesége így már lehet akár nagyobb is.
Azt is sokan figyelmen kívül hagyják, hogy egy aksitöltőnél folyamatosan avagy tartósan folyik ez az áram. Nem úgy mint egy végfok esetén, ahol az időbeni átlagteljesítmény általában még a harmad csúcsteljesítménynél is kisebb.
Így kell szemlélni a problémát.
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Szia !
Köszönöm a választ ,így most már kezdem érteni !
Akkor sajna tényleg nagy tévedésben voltam ,mert azt hittem amit írtál,hogy a 35 A-os hidnál nem is kell olyan nagy hűtőborda mert nem melegszik annyira ,tévedtem.
( Akkor csak a számolás kedvéért kérdésem : ha 150 Ah-ás akkut töltök egytizedével vagyis 15 A-al akkor 22,5 W-ot kell elfűtenem vagyis ehhez kell hűtőbordát méretezni ! jól gondolom vagy rosszúl ? ) Akkor a másik kérdés W-onként mekkora hűtőborda kell vagyis hogy kell kiszámolni a hűtőborda méretét ?
Köszönettel !
(#) proli007 válasza Polly hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Hello! Az adatlapon megnézed a nyitófeszültséget, kiszámolod hozzávetőlegesen a hőt.
Majd elolvasod ezt a cikket, és megtudod. De egy borda hőleadása a környezeti hőmérséklettől, és közegáramlástól is nagymértékben függ.
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Szia !
Köszönöm ezt a gyors és kielégítő választ ,most már kezdem érteni.
(#) sofa hozzászólása Nov 15, 2014 /
 
Üdv!
Erről lenne szóhttp://itcafe.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/...0.htmlOlyan problémám lenne hogy van egy töltőm aminek tipusa CPL-2054 (aldis autó xs) autómata töltő.Illetve egy kicsi 3Ah-akkum amit tölteni kéne vele. A töltő csepptöltő funkciója 800mA-es és ezt kéne valahogy úgy átalakítanom hogy megfelelelő legyen fent említett kis akku szabályos töltésére. Tehát szeretném ha max 300mA-töltése lenne, illetve megszüntetni a kiugró feszültségeket (15.8-16.2V), ha lehetséges ez.
(#) Glitter hozzászólása Dec 9, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy aksitöltőm és kiégett benne egy ellenállás, szerintem a töltöttségszintet figyelő
ellenállása és nem tudom az értékét sem leolvasni, sem kimérni.
Ha valakinek pontosan ilyen töltője van esetleg tudna segíteni, előre is megköszönném.
Üdv.: Glitter
(#) Busz hozzászólása Ápr 6, 2015 /
 
Üdv!

Nekem egy Brillant TMAP1206 -os 6A-es töltőm van, este felraktam tölteni egy akksit, reggelre kiégett a töltő, semmi életjelet nem ad.
Kimértem, úgy tűnik hogy a trafó primer tekercse szakadt meg valahol.
A kérdésem az hogy érdemes bontani a szigetelést, van benne hőkioldó stb amit érdemes megnézni vagy kuka a trafó? Úgy tűnik az elektronika - ránézésre - hibátlan.

Bővebben: Link - Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) zolika60 válasza Busz hozzászólására (») Ápr 6, 2015 / 1
 
Szinte biztos lehetsz a hőkioldó szakadásban. Ha levágod a primer szigetelését megleled alatta.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) Zoli1974 hozzászólása Ápr 15, 2015 /
 
Sziasztok!
Egy ideje megépítettem egy módosított akkutöltőt a HE 1991/11 számában jelent meg az eredeti (a módosított rajzot csatolom), de időm (és akkumlátor) híján nem tudtam éleszteni. A napokban összedrótoztam, föltettem egy kölcsön akksira és nem töltött. A feltöltöttséget jelző led a P1 bármely állásában jelzett. Alaposabban szemügyre vettem és a IC 2 es lábán csak max 4,2 V-ot mértem. A módosított rajzon van egy rapid kapcsoló hát kipróbáltam és a 10 A-es árammérő kiakadt. Azért írom le ezt mert a hiba feltárásában fontos lehet. Megnéztem a komparátor feszültégét adó stab-ot hát belekeveredett a 78L08-asaim közé egy 78L05-ös. Ezt kicseréltem, és a rapid kapcsolót kiiktattam azaz összeforrasztottam a kivezetéseit a panelon. Föl akksira 8 A-al tölt a föltöltöttséget jelző led meg jelez állandó jelleggel. Az IC 2-es lábán 7 V-ot állítottam be a P1 potméterrel, és akkor is jelez, de tölt a töltő 6A-al. Megnéztem a T2 tranyót és elvileg le kéne zárnia a tirisztort. Tirisztort megnéztem és a katód- gate vezet mindkét irányba, és az anód-gate is vezet mindkét irányba. Lehet hogy ez a fránya rapid kapcsoló kinyírta a tirisztort?
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2015
(#) proli007 válasza Zoli1974 hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Hello! Nem a rapid kapcsoló tudja kinyírni a tirisztort, hanem az, hogy a töltőáramot csak a főáramkörben elhelyezkedő eszközök belsőellenállása határozza meg..
(#) Busz válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Szuper vagy, tényleg az volt a gond! Direktbekötöttem, így most működik.
(#) Attila1977 hozzászólása Jún 2, 2015 /
 
Üdv!

Van egy gyári mikroprocesszoros töltőm. Tirisztort kellett benne cserélnem, de előtte nem tudom mennyivel töltött. Rámértem töltés közben, hogy mennyivel tölt. 14,7 Volttal nyomja teljesen befejezésig. Ez így rendben van?
(#) zoli75 hozzászólása Júl 19, 2015 /
 
Üdv!
Segítséget kérnék. Van egy absaar sl 40A akkutöltőm, amit, ha bekapcsolok akkor a forgókapcsolóra menő kábelek ( nem a feszöltségválasztó kapcsolóra hanem az 1-2-3-4 start segítő kapcsolóra menő) erőteljesen melegednek, olyannyira, hogy szaguk van. Mindez terheletlenül. Mi lehet a gond?
(#) Joe_001 válasza zoli75 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Belenéztél már? Valami olvad benne, valószínűleg látható is a baja, lehet a kapcsoló is, de lehet, hogy egy vezeték ér valamelyik hűtőbordához. Nézz bele terhelés alatt, szerintem meglátod mi füstöl.
(#) zoli75 válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Üdv! Igen belenéztem, de nem egy pontban melegednek a vezetékek, hanem végig (a trafótól a kapcsolóig). 12V-os töltésre állítva a csipeszeken nem mérek csak 5,4V-ot (üresjáratban).
(#) proli007 válasza zoli75 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Hello! Nem ismerem a töltőt, de ha ez egy egyszerű lelkületű dolog, akkor várhatóan az egyenirányító beteg..
(#) zoli75 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Üdv! Így néz ki és megjelöltem, hogy melyik kábelköteg melegszik.

töltő.jpg
    
(#) proli007 válasza zoli75 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Nem igazán látni "ki kivel van", de a vezetékek vastagságából úgy gondolom a szabályozás (kapcsoló) talán a trafó primer oldalán van. Azt kell megnézni, hogy a kapcsoló (amire mennek a vezetékek) kontaktusai egyidőben nem zárnak-e. Mert úgy látom, hogy a szemközti oldal, közösítve van. Ha egyszerre két kontaktus záródik, akkor a trafó primerén zárlat van, ami melegíti a trafót, és a vezetéket is melegítheti egyúttal.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2015
(#) zoli75 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Lekötöttem a kapcsolóról a kis trafóról jövő kábeleket (4db) és a vezetékek közt 0 ohm az ellenállás. Jól gondolom, hogy akkor a trafó zárlatos?
(#) VIM válasza zoli75 hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Szia! A lekötött vezetékeket kösd vissza ahol voltak és a szelén egyenirányítóról kösd le a "váltó" bekötését és próbáld ki, hogy akkor melegszik-e a vezeték. Ha nem, akkor a szelén zárlatos. Amit mértél az nem biztos, hogy hiba, mert a menetek csapolásai között kicsi az ellenállás értéke.
(#) zoli75 válasza VIM hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
A forgó kapcsolóról a szelénre menő vezetéket kössem le? közben ki vettem a kis trafót ami így néz ki:
Következő: »»   4 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem