Fórum témák
» Több friss téma |
Mondjuk hiányolom az LF szűrőt és a biztit. Elmegy anélkül is? Mindegy, én rakok bele, nem árt ha van.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2015
Hogy hajtaná... nézd meg eredetileg milyen FET van benne. Kiegészítő meghajtás kell.
Zavarszűrő nincs, mert nem férne el, de használhatsz zavarszűrős aljzatot. Én pl zavarszűrős biztos alkzatot használtam hozzá.
Ha nincs is van odaírva,attól még egyértelmű nekem legalább is.Jobban meg kéne nézned a rajzot.
Jó rendben, köszi a válaszokat egyenlőre ennyi. Veszek hozzá akkor új feteket. igazából csak ezek voltak itthon.
Az elkós részhez vissza térve, csak azért kavart meg és tettem fel a kérdést, mert nem láttam a polaritást jelölve.
Én úgy tudtam, hogy mindenképp jelölni kell az elkók legalább + polaritását, a kapcsolási rajzon nincsen (vagy legalább a két csík ami az egyik vastagabb átlátszó négyzet. ( Két T betű szembefordítva)
Segítséget szeretnék kérni egy 60v liFepo akkumulátortöltő elektronika javításához.
Használtan vásárolt Gaozao technikai csoda, első próba jó volt másodikra se kép se hang. Szétszedés után láttam be táp 230v biztosíték elszállt csere, és a betáp szűrő kondi 450v 220uf is csere mert púpos volt! Na ezután már lett kép és hang szét durrant 2db. FJP13009 npn tranyó a biztosítékkal együtt! Ezeket cseréltem, beindul nem melegszik, de a kimeneti visszajelző piros led pislákol ütemesen pulzál és ennek megfelelően nem 73v üresjáratit ad le hanem csak 5,5v -ot. Füllel halható is a kattogás a kimenő trafó felöl. A mellékelt Net-en talált képen bekarikáztam a cserélt kondit és tranyókat.
A kimeneten zárlat van.Mérd meg a diódákat.
Köszönöm a tippet ezen gondolkoztam, és ezt még sikerült vennem "stps20120ct POWER SCHOTTKY" csak nem cseréltem. Remélem csak ennyi, most derítettem ki hogy mind a két visszajelző lednek folyamatosan világítani kellene és 74.8v az üresjárati fesz.
J
Még az lenne a kérdésem, bár már csak telóról vagyok, hogy a freki mennyi lesz ha én 12k-t rakok be a 18k helyett? Fordítottan arányos ?
Adatlapban van rá görbe... Nagyobb ellenállás alacsonyabb freki, szóval fordítottan.
Hi!
A képen látható tőltő bemeneti feszültsége szerintem a csatlakozóból ítélve 110 V-os. Nem csoda, hogy a benne lévő kondi púpos lett, és a félvezető robbant. A segédtáp indítás valószínűleg meghalt a 220 V-tól. A kimeneti ág zárlata, vagy a kimeneten lévő kondi kapacitás vesztése okozhatja a szabályzó túlfeszültségét, mert nincs szűrés és beáll az átlag (középérték) feszültségre. Üdv. Máyás A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2015
Sziasztok!
Találtam egy jó application note-ot idevágó témával, ezért megosztanám veletek. (Nekem meg kell tanulni belőle az alap topológiákat így kezdésnek...)Esetleg ha valaki tudna linket adni a többi fejezetre is, azt szívesen fogadnám.
110-230V -os a Gaozao 60v-os töltő, a kép a Net -ről van nem a tápról, 2008-tól használva volt csak elöregedett a lifepo vagy a bms és a 20 cellából cserélve lett 5, na én ekkor vettem.
Az ok és okozat az hogy a 450v-os kondi bedagadt a tönkremenő celláktól és így használta az előző tulaj én már csak a végső stádiumban nyertem meg. Van javított jó aksim rossz töltővel.
Próbálj keríteni róla valami rajzot. Ha nincs, legalább azt nézd meg hogy mi benne a vezérlő. Ránézésre, meg a tranyók és a gate trafó alapján egyszerű félhíd lehet, talán valami SG-s meghajtással.
Sziasztok.
Új vagyok még itt, bár az utóbbi hónapokban read only módban sokat olvastam a fórumot, és az itteni írások segítségével 0 elektronikai tudással sikerült pár kütyüt barkácsolnom, pl riasztó rendszert ill egy kihangosítót a kocsiba ami működik d De most új problémával találtam szembe magam. van egy 5V 1A tápegységem. Felrobbant benne egy 400V 4.7µF kondi kicseréltem, na azóta úgy működik hogy a feszültség ingadozik. 4.4 voltra lemegy 5.1re felmegy.. szépen hullámzik. Sajna ezt csak multiméterrel mértem, már szereztem egy usb scopet de azt se tudom hogy üzemeljem be, soha nem láttam ilyet, a kínai leírás meg nem sokat segít, ez majd a jövő zenéje, de hátha valakinek van ötlete merre induljak mit keressek. Az biztos, hogy annyira hullámzik hogy 1200ufes kondit a kimenetre kötve egy ledet nem tudok ugy bekötni hogy ne vibráljon feltűnően... de a hullámzásról több infom sajnos nincs. A neten sikerült egy kapcsolást találnom, a linken a 12. oldalon LINK ITT ez gyakorlatilag 100%ban megegyezik a tápegységgel olyan eltérés hogy a 33uf 400v kondi helyett 4.7 µF es van.. de minden alkatrész fellelhető a tápban és 99.9%ban ugyanezzel az értékekkel. Mit kellene ellenőriznem átnéznem hogy rájöjjek miért hullámzik a feszültség ? mi okozhatja ezt ?? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Hálózati feszültségről működő tápegységgel kezdeni elég meredek dolog, de valószínűleg csak azért hullámzik, mert terheletlen és a led is kevés terhelés, eléggé jelemző viselkedés terhelés nélkül, ki kell próbálni terhelve.
Biztosan van egy visszacsatolás (optó, TL431, ellenállásosztó), ami felelős azért, hogy a kimeneten a feszültséget szabályozza, és szinten tartsa a bementi feszültségtől és terheléstől függetlenül.
Ezt a visszacsatolást ellenőrizd le. Nézd meg, hogy az optó rendben van -e, TL431 rendben van -e. Utóbbi adatlapjában benne van, hogy a referencailábon 2-2,5V közötti feszültséget kell találnod.
A hullámzó feszültség a táp burst jellegű üzeme miatt van, aminek az az oka hogy valahol van még rossz alkatrész, ezért túláram van, vagy a fesszabályozás nem tud rendesen működni. A kondik és a diódák közt kell keresgélni.
Tudom hogy meredek de egyszer el kell kezdeni.
Kicsit félek tőle mert áram alatt rámérni is alig merek pontokra, de vettem egy fi relét, amit remélem jól kötöttem be De. terhelve is volt, úgy derült ki hogy nem jó.. egy hdmi splitter tápja volt, ami a kondi elhalálozása után kb 5 perc működés után stabilizálta magát és működött, mire rájöttem hogy 5 perc után azért lesz a tévén kép mert a splitter tápja vacakol hát kellett kis idő. De akkor nem hullámzott. Majd kondit kivettem cseréltem, hullámzott.. erre kicseréltem a másik kondit is, hátha az a baj. de nem változott semmi. Megnéztem az alkatrészeket mit csinálhatnak, mindegyiknél bólogattam hogy értem értem, de igazából mégse értem az egészet. Ha lenne iránymutatás nekiesnék javítani, max felrobban, leég, de ha működik és megérteném hogy miért működik, nagy sikerélmény lenne nekem.
Köszönöm. akkor végigmegyek a sorokon, van pár alkatrészem igyekszek mindenhez alternativát lelni és kicserélni. (sajna kondinál kapacitást nem tudok mérni mert a multiméterem 0-t mutat mindenre, így max ellenállást mérek és számolom hogy mennyi idő alatt töltődik fel abból tippelek jó lehet e )
De akkor ránézek.
ezt is megnézem, azt láttam hogy visszacsatolásnak kell lennie (olvastam már a kapcsolóüzemű tápról de nem sokat értettem olyan mintha ködben elmondanák hogy merre kell mennem )
szóval optom volt tartalékban azt cseréltem nulla eredménnyel. Ellenben a feszültséget nem mértem leellenőrzöm..
Üdv. Ahogy jobban átnéztem, a nagy kondi mintha egy kicsit púpos lenne, és a fegyverzet kivezetésénél valami gyantaszerű kis folyás van. Próbáltam utánaolvasni itt az oldalon lévő cikkekben, de Nekem nem derült ki belőle, hogy a frekvencia számítana e, így nem tudom hogy milyen frekvenciájú ic-vel helyettesítsem.
Ha van ötletetek mi okozhatta a gondot, azt előre is köszönöm! Iván
Sziasztok! Olvasgattam a kapcsolóüzemű tápokról. Mivel érdekel a téma,ezért azt szeretném megtudni,hogy az alábbi rajzon szereplő töltő tápegysége milyen tipusú? Nyitó, vagy záró kapcsolóüzemű táp?
Szia!
Záróüzemű (flyback) topológia. Ha jól látom, akkor ez egy elektromos kerékpár töltője lesz.
Igen ,elektromos kerékpár töltő. Köszönöm a választ!
Sziasztok!
Adott egy 400W-os Codegen ATX-es PC táp, aminek csak az 5V-os részét használom. A Raspberry PI-mhez szeretném használni, bekapcsolt állapotban max 1,2A-t fogyaszt, azonban induláskor a rácsatlakoztatott perifériák miatt felmehet 4-5A-ra is egy pillanatra. A kérdésem az, hogy a táp képes lehet-e elviselni a ventillátor nélkül? A B verzió az, hogy az egyik oldalára rakok egy hűtőbordát, a gyárit kiforrasztom a paneljából és kb. 3-as alu lemezzel odavezetem a hőt a hűtőbordához, az alulemezt pedig L idommal csatlakoztatom.
Az 5V-os ág, magában kb. 100W. Hűtés nélkül azt a 6 Wattot simán tudnia kell.
Sziasztok! Elkészült az induktivitás mérő kitem, amivel elhárult a transzformátor készítése elől a gond. Félig elkészült a tápom is. 1000 µF-os 63 Voltos low ESR kondikat kaptam. A képnél már jobban áll a dolog. Tapasztalatok: lehet eltérés graetz ügyben lábbekötés körül. Méretre azonos, de típus függő. Az alapelvek ellenére kissé szét kell húzni a nyákot, mert pár alkatrész körülményesen fér el. HA elindult jelentkezem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |