Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A külső menet megy a kompresszorra, a belső menet a tartályra, a kicsi meg a nyomáskapcsoló tehermentesítő csonkjára.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Tudom ez nem nekem irtad de köszönöm én is.
Ma elkezdtem a nyomásprobát.
10-bár lesz az üzemi nyomás ezért 16 bárra nyomtam fel a tartályt. Általatok leírt módszerrel kézi zsirzóval. 10 bár-ig gyorsan emelkedett a nyomás majd 10-től 16-ig fel órán át pumpáltam. Tartály természetesen légmentes, szivárgásnak sem láttam nyomát. Gondolom a tartály alakja vetemedett sokat ezért tartott ennyi időig az utolsó 6 bar betöltése.
Köszönöm szépen! Sokat segítettél!
Még azt nem tudom, hogy a kicsi az hányas? milyen csövet tegyek rá?
A kicsi csatlakozó valószinű 6mm-es lesz,oda 6mm-es pneus műanyagcső kell!
Nem feltétlen, ha arányában nézed, 0-6 ig majdnem annyi idő mint onnan 8-barig a normál kompin is. A levegő kompromittálása exponenciálisan írható le, így ez normális.
Inkább komprimálása. A kompromittálás mást jelent.
Sziasztok! Valaki tudna abban a kérdésben segíteni hogy, a kompin és a villanymotoron lévő tárcsa milyen átmérőjű legyen? Most 7cm es 14cm, de így a villanymotor (2,2kw 380v) erőlködik és nagyon melegszik. Jó lenne valami pontosabb adat, mert nem akarok mégegyszer esztergáltatni tárcsát. Esetleg valami okos tipp vagy más megoldás, köszi!
Már csak azt áruld el,melyik tárcsa melyik tengelyen van!? Ha a nagyobb van a komprin az pont felezős,és ideális! Így nem szabadna a motornak melegedni(2,2 kW az nagyon jó még felette is van az elvárt teljesítménynek) ,a moci jól van bekötve,én arra gyanakszom!
Pedig egy 3 fázisú 2,2 kw os moci az 3 lóerős,annak már illik túlzott melegedés nélkül egy pár komprit elhajtani,akár 1 akár kéthengeres,itt tényleg az a kérdés melyiken van a 7cm es tárcsa.Ja és mégegy fontos dolog mellett sem szabad elmenni,mennyit forog a motor?!!
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2015
Szia, Igazad van, fáradt voltam
Sziasztok! Építgetem a nagy kompresszoromat, szereztem hozzá egy 220 literes bojlert, lebontottam róla a külső burkolatot és a purhabot, fémtisztára lepucoltam, megtöltöttem vízzel, és hűtőgépkompresszorral felnyomtam 10 bárra, mivel 6 báron szeretném majd használni. Tegnap egyik ismerőstől kaptam egy 80 literes bojlert, mondván, hogy lyukas, mert a szigetelésből szivárog a víz. Ezt is lepucoltam, ugyanúgy ahogy a 220 literest, és tegnap este feltöltöttem vízzel és ez is megkapta a 10 bárt. Még most is tartja a 10 bárt, és sehol nem jön belőle sem levegő, sem víz. A kérdésem az, hogy létezhet-e olyan lyuk ami egyszer előjön, utánna eltűnik? A bojlert kimostam belül teljesen tisztára, a belsejében ép a zománcozás, nem látni rozsdafoltot, sem más egyéb lyukra utaló dolgot.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2015
hellao
van valakinek ötlete, hogy ez pontosan micsoda lehet? milyen fordulatszámokkal mennek ezek? ha nincs szükségem nagy légszállításra, hajthatom akármilyen lassan? illetve kibírná az 1000-et is mondjuk? (ahhoz előbb tartályt is kéne vennem..) milyen olajat öntsek bele? 3. képen feltüntettem egy méretet a nagyságrend kedvéért: 57mm
Én ugyan így jártam!,1/2 éves olasz bojler palást alatt tocsogott a víztől,de úgy ám hogy a hőmérőnél folyt ki a víz. Odaadtam a havernak,kertbe jó lesz zuhanyzónak,ő is szétkapta,meghámozta,megnyomatta,lyuk sehol. Ennek 8 éve és azóta is vígan pancsolnak róla a gyerekek a birtokon. Máig nem értjük, pedig utána tüzetesen átvizsgáltam-semmi-,pedig pár százat javítottam,vízköveztem az életem során.
Nekem is ez a fura, hogy már lassan 20 órája rajta van a 10 bár nyomás, sőt mivel a napon van, már lassan 10,5bár, és sehol egy csepp víz, a helyén pedig állítólag másodperces ütemben csepegett. Ez egy 40 éves hajdú bojler, de a jelek szerint semmi baja, holnap reggelig azért rajta hagyom a nyomást, és ha még akkor sem enged, akkor megy fel ez is a falra a 220 literes mellé, és összeáll véglegesre a kompresszor. Csak az a bosszantó, hogy az 1 fázis és a 16A-es kismegszakító miatt a 750W-os motort nem igazán tudom nagyobbra cserélni, és így nagy áttétel kell, hogy fel tudjon nyomni 6 bárig. A kompresszor egy frissen felújított Csonka TK-200-as. A nyomóágba kapott egy légszárítót/szűrőt, a hűtést pedig egy ipari hűtőből megmentett hűtő és ventillátor látja el, a vizet pedig egy szobai szökőkút szivattyú keringeti. A megtermelt levegő bemegy a 220 literes bojlerbe, onnan majd átmegy a 80 literesbe, és abból megy be egy légszárítón/szűrőn keresztül megy a csőhálózatba, ami a műhelyben körbeviszi a levegőt. Ha holnap kész leszek vele, akkor majd teszek fel képeket, és egy videót, hogy mennyi idő alatt termel fel 300 litert.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2015
Mihez kell ilyen kacifántos rendszer?,száraz levegő?!
A szárítók/szűrők voltak itthon, akkor meg miért ne használjam őket? Amúgy eléggé sokat fényezek itthon, és ahhoz elengedhetetlen a tiszta, száraz levegő. Másrészt minden szerszámom levegős, (flex, fúrógép, turbómaró, lemezvágó, ütvecsavarozó) és azoknak sem használ a pára.
Az én levegőseim szeretik az olajos levegőt(belövő,reve leverő,kefe),úgyhogy nem is szűröm,csak néha leengedem a vizet a tartályból!
Szia, Szép egy valami, megmondom őszintén, kicsit irigykedek! Pontos típus, adatlap lapján nem lehet megmondani. A 800-as fordulatszám általában megfelelő, de mivel ez V elrendezés egyenletesebb járás, lehet az 1000-is megfelelő. Olajnak minél vékonyabbat 5W-... , vagy hidraulikát öntsél bele. A fordulatszámhoz, nem az átmérő, hanem a lökethossz lehet mérvadó.
Ha nem festesz, akkor nem is gond...
Igen, a kompin van a nagyobb tárcsa(14cm). A kompresszor 2 hengeres. A fordulatszám így ezekkel a tárcsákkal 700 körül van. A tartály 68 literes, a nyomás 8bár körül lenne. 3 bárig nincs gond, nem melegszik, aztán mintha nem bírná el és melegszik. Hogy lehet rosszul bekötni?
utána fogok számolni, de valójában 10-20L 10bar levegő mondjuk 1 perc alatt való előállításához talán nem kell olyan sok levegő. az az igazság tudni kéne pontos méreteket, ahhoz meg szét kéne szednem, de félek hogy egy újraépítéssel több kárt okozok, mint hasznot. (feltéve hogy amúgy működne megfelelően jelenlegi állapotában )
ezt még nem mondtam, de egy mosógépmotorral akarom hajtani. meglátjuk miből mi fog kisülni
Festőt,kőművest még nézni sem szeretek!
Nekem a műhelyben 3 cső megy körbe, az egyik a "nyers" tartályból jövő levegő, a második nyomásszabályzott és vízleválasztón keresztül jön, erről szoktam festeni, a harmadik kör pedig egy központi olajzón keresztül jön, direkt a levegős gépeknek, így nem kell külön olajozgatni őket. Nekem a nyomóágban levő szűrőnek köszönhetően a 220 literes bojlerben az eddig eltelt 3év alatt kb. 1 deci kondenzvíz gyűlt össze. Már kb. 3éve üzemel a kompresszor összetákolt állapotban, csak most renoválom a műhelyt, és a kompresszor is megérett arra, hogy elnyerje a végleges formáját.
Akkor jól kiépítetted!,és körben vannak gyorscsatik? Én a komprinál csináltam 3 gyorscsati fejet,10 bar,6 és 4 bar.
Persze, minden sarokban és minden fal közepén van egy-egy gyorscsati mindhárom csövön, így bárhol is dolgozok a műhelyben, nem kell hosszú tömlővel kínlódni, bárhová elérek egy 2 méteres spiráltömlővel.
Az príma,nálam csak 10 m spirál van,úgy hogy minden gépemhez odaérjen,de ha nem figyelek akkor hasra esés! Az olajozást úgy oldom meg,hogy mindig figyelem az olajszintet,és töltök utána. Két ikresített nagy hűtő motorkompresszorom van,így direkt jó ha olajos a levegő,a gépeim szeretik.
Nekem régen csak egy helyen volt csatlakozó a műhelyben, és volt egy 15 méteres normál tömlőm. De mikor sikerült a tömlőben egy hengerfejjel a kezemben hasraesni, aminek következtében a hengerfejet lehetett síkbaköszörülni, meg az orromat összevarrni, akkor eldöntöttem, hogy telepakolom a műhely falát gyorscsatlakozókkal.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2015
Igen,és mennyi mindent lehet rá aggatni!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |