Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „kerestem szimmetrikusat de csak nem találtam...” Ergo semmilyent sehonnan. Ha dupla költség akkor PC táp.Az meg ingyen van. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
A galvokat 12V-ról hajtod? Vagy azt nem a galvókhoz vetted?
Nem.
A történet hogy megértsd: LM1875 volt a galvó végfokja.Ezt kicseréltem LM3876-ra hogy nagyobb sebességet kapjak (+3-5kpps) De ehhez plusz áram sem ártott volna .A galvo-hoz járó táp csak 1A-es volt (50W ) . Hogy képes legyen a sebességre a galvó ez az 50W táp legfeljebb is csak az egyik tengelyhez lett volna elég. HA lett volna még még hely a projektorben vettem volna ugyan ilyen 50W-ost. De mivel nem maradt hely ezért kerestem egy 100-120W-osat szimmetrikusból. Sikertelenül. Bár a végfok IC csere is segitett mert az eredeti és a módositott szervó között szemmel 'érezhető' volt a sebességkülönbség(alapos és jó behangolgatás után,természetesen) A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
+/-15V, +/-12V-osakat találok csak :S Lehet egy ilyet kellene átalakítani, nem PC-s tápot
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
Véleményem szerint egyszerűbb lenne,de nem értek hozzá.
Na majd még megálmodom ezt a táp kérdést. Egyelőre azt sem tudom hova tűnt a PC-s tápom
Elkészítettem a 3D-s változatát a nyáktervnek, egészen hasonlít az eredetihez, csak nem SMD
Ügyes.
Már csak a jól elkészített galvó kell hozzá. A notch filter loop-ját majd ne felejtsd el rövidre zárni illetve a CR 5-6 diódák (középtájt a nyákon)feltétlen gyorsak legyenek(a sima 4148 nem lesz jó)
Egyébként mint látható az RC4200 IC-t és hozzá kapcsolódó alkatrészeket kihagytam. Remélem az nem lesz probléma. Én úgy látom, annak csak valami védelmi szerepe van. És mintha gyárilag is láttam volna olyan paneleket amiken nincsennek beültetve.
Igen limitálási funkciókat lát el és teljességgel kihagyható. Amúgyis ritka és drága az az IC .
Sok féle változat van abból a szervó erősítőből : eredeti Dragon Tiger Electronics nagyjából 3 példányban (revíziók) és a klónok. Néha elmarad ,vagy változik egykét alkatrész. Lényeg hogy ez egy jól kitalált kapcsolás nincs szükség túlbonyolítani csak pontos ellenállások és jó minőségű kondik kellenek bele. Természetesen az OPA-k is a jobbik fajta legyen - állítják a TL0** szériák is különböznek gyártónként) De ha van kedved tehetsz bele modernebb OPA-kat is. A tekercs figyelő ellenállást (0.1 ohm ) azért legyen 1% alacsony ppm és legalább 1-2W. Itt halad át a csúcsban akár 5-6A is.(ha hiszed ha nem a komoly galvók 20A-t is felvesznek egy -egy pillanatra)
Értem. Köszi az infót. Valóban nagyon nehezen és drágán beszerezhető az RC4200, azért is hagytam ki. Lehet akkor tanácsodra drágább OPA-t választok bele . Még egy dolog van amiről semmi infóm nincs, mégpedig a notch filter. Mire jó az? És van arról kapcsolás esetleg? Mert azt nem találtam.
Hangolható lyukszűrő.
Azt hiszem a rezonancia frekvencia eliminálására való de pontosabb ismereteim nincsenek. Az 50. oldalon láthatod
Uhh basszus milyen részletes doksi, pont ilyet kerestem, de nem leltem! Köszi!
Igen, érthető! Ha a rezonancia frequencián nem erősítünk, akkor nem fog rezonálni
Ki kellett volna próbálnom szkóppal beállítani a galvokat. Azzal vajon egyszerűbb lenne? Van két csatornás szkópom, nem tudom miért nem jutott eszembe.
Állapot frissítés.
A hátlapon XY invertálás és méretszabályzás ; RGB fényerők ; ILDA in-out. Powercon helyett normál hangfalcsatlakozó a hálózati feszültségnek. A kengyel formája is megszületett. Fejembe vettem hogy festés helyett anodizáltatom(eloxálás feketére) az aluminium doboz alkotóit. Nem tudom mit szól majd ehhez az ipari ragasztó és a horganyzott kötőelem amivel egymáshoz kapaszkodnak az oldalak... Egy próbát majd csinálok.
USB Sound Card Dac próbapanelen összeállítva. LFI Player-rel működik rendesen.
Sziasztok!
Tudtok esetleg olyan megoldást hogyan lehetne egy lézershow-ot hogy ne fókuszáljon össze vissza a kamera meg hogy az RGB ből ne csak a 445-ös kk látszódjon mert érdekes módon az jön ki legjobban szabadszemmel minden rendben de a kamera a kékre érzékemyebb de ha pl csak zöldet vetítek azt is sokkal gyengébben veszi pedig szemmel egyforba erősségű ugyanúgy mint a vörös na a vörös meg jóformán el is tűnik alig látszik .
-Ne használj autofocus-t .
-Ha a kéked kilövi az összes többi színt akkor nincs meg a színegyensúly.(3000mW kék 100mW zöld és 250mW vörös...)Vegyél vissza fényéből.
Gratula, jól néz ki! Milyen kapcsolást építettél meg, ha szabad tudnom?
Erősen gyanítom hogy ezt.
Hogy áll a project? Simitgatsz rajta még? Vettem egy raklapnyi alkatrészt a futó projektemhez,készítek majd offset korrekciós kártyát és becsatlakozok vele a notim hangkimenetéhez ezzel a programmal. .Kipróbálom egy jól behangolt 25kpps galvóval!
Beles majd tudod ne feledd el hogy beszéltünk a választható hangkártyáról
Az nagyon jó lenne a driverben megoldani mert akkor a zenét is meg a másik hangkártyán ki tudod lőni a show anyagot.
Amikor van időm, akkor csinálgatom. Most ott tart a dolog, hogy a DirectSound vezérlés helyett Asio-t akarok. Már sikerült működésre bírnom az Asio drivert, de még sok meló van vele. Ez majd azért kell mint említettem korábban, hogy ne legyen "darabosak" az animácók...
Idézet: „ne feledd el hogy beszéltünk a választható hangkártyáról” Előtérbe helyezem akkor ezt a szempontot, rá állok a témára A lézerhez meg lassan megvan minden. Jelenleg egy DT40-es nyákot megcsináltam, még alkatrészekre várok, aztán próba. Táp még mindíg nem tudom mi lesz Közben voltam esztergályosnál, hogy csináltassak kupakot a mágneseknek, sajna nem lettek valami jók, a mágnes szépen passzol bele, de a 2mm-es szénrúd lötyög belle. Sajna a 2mm rúd is csak 1.95, meg a 2-es lyuk is nagyobb egy hangyányit, és egy lyukat az egyiken ráadásul nem pont középre fúrtak(3ezrem bánta :rolleyes. Djatis-al úgy néz ki csináltatunk nagyobb és erősebb mágneseket is 3x20-asakat N52-eset. Nekem most 3*10-es van, erről csatoltam képet a sapkákkal. Szóval egyszer csak össze áll majd minden A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2015
Szerintem felejtsd el a carbonrudat,lehet hogy könnyű és erős de elég nagydarab persely kell hogy tökéletes axisban tartsa és a 3-6kHz rezgésnél is stabil maradjon a fészkében. Ha járható lenne akkor azt használnák ezek helyett:
1. 2. Ha csináltattok és ragaszkodsz a carbonhoz,furatos mágnes legyen de hosszú 30mm legalább. Igaz nem hagyon értek ehhez de minden tanácsot meg lehet fontolni. Nekem is hamarosan beérkeznek a lézeres ketyerék,addig a készülékházat csinálgatom:
Ragasztani fogom a fészekbe. Én is furatos mágnest szeretnénk leginkább, de nem biztos hogy arra van lehetőség! A kupak is csak külön macera. A furatba meg bele lehetne ragasztani a tengelyt, és kész.
Köszi! Ezt, egy kis módosítással: Tápot (+-15V), a galvó tápjáról kapja, és a hangkártya is innen kapja a tápot 7805-tel. Bekapcsoláskor vigyázni kell, mert ad a lézermeghajtónak egy 'löketet', ezért a lézeregységnek tápot csak később (10mp) szabad ráadni.
Az ilyen esetekre van bevállalható védelem:
Nekem nagyon jól bevált . A kondi értékével van lehetőség a késleltetést módosítani. A 4-es lábbal pedig akár egy interlock funkciót is meg lehet valósítani mint lézerbiztonsági funkció(pl egy kulcsos kapcsolóval letiltható egyszerre az összes lézer vezérlése) A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2015
Látom Win10 neked is fent van, én alig várom hogy legyen időm letörölni
Nekem semmi bajom vele.A win 7 ócska fél év alatt havi 3 BSOD.win 8.1 hozta a formáját no BSOD ,a win 10-et pedig nagyon tetszett a frissítés után igy vettem egyet. Szóval én nem fogok törölni.
Ilyet tápnak? Annyira nem drága, egyenirányítva pont 24V ~1,5A.
Rájöttem a DIPTrace egész jól használható készülék dobozok feliratozásához is.
B.! -Milyen táp? Rossz helyre írhattál
Nem írtam rossz helyre. A DT40-es meghajtóhoz keresgélek még mindíg tápot, de mivel kapcsoló üzeműt nem találtam, gondoltam torroidból jó lesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |