Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Egy akkori (2000ben) w123-kocsinknál tekert olyan sokáig.
De igazad van, a mostaninál (Discovery I-es) kellett egy visszacsapó szelepet tenni bele, mert visszafolyt a nafta. De tudtak ezek az angolok valamit, mert tettek be egy kézi AC pumpát is a motortérbe. Traktoron már másnap pumpálni kell az AC-t indítás előtt + benyomni a dúsítót is
Nekem kb 3 hete voltak nehézséges indítások ,de az akku miatt már egy 5 éves 55Ah-s akku volt benne. Aztán vettem egy új 72Ah-st bele, most úgy indul a komoly mínuszokban is mintha meleg lenne Igaz benzines.
Hány amperórás akku kell ebbe, és hány darab?
az szép, nekem vagy 10 éve egy 601-s trabiban volt 80Ah- akksi, az úgy tekerte hogy nem vettem észre amikor beindult
Mekkora akku és milyen önindító van az ilyen mozdonyokban hogy majd "fél napig" lehet és kell indítózni?
Bevallom őszintén nem tudom, de nyilván nem kicsi.
Az akku méretét nem tudom. Az önindítóval sem lehet akkora gond. Ami ezeknél a mozdonyoknál a baj, hogy eleve nem a megbízhatóságukról voltak híresek, ehhez hozzájön a karbantartás hiánya, meg nyilván a hideg.
Van jobb is.
Pedig itt anyagot is kap, látni a kipufogón. Régen az IFA-k indultak így, vagy még nehezebben. Mifelénk -20 fokos hidegben reggel traktorok húzták az IFA-kat 1Km-t, mire beindultak. Utána elektromos elómelegítőket (boyler fűtőszál) szereltek bele, portás 4 órakor bekapcsolta a villanyt, 6 órára indíthatóra melegedtek.
A traktorok nagy 6 hengeres motorját egy 250köbcentis beépített benzinmotor indította, az bírta, amíg benzin volt. A benzinmotort önindító kis akkuról, és ezen kívül még berántható is volt. Szovjet T150 traki, egyedül ezt lehetett elindítani -20 fok alatt. Régi korszak.
Ezt a videót már láttam.
Apukám egy cégnél dolgozik ahol mozdonyokat újítanak föl, ő szokta a blokkot fúrni, hónolni, hengerfejet síkolni, dugattyú gyűrű hornyot esztergálni, főtengelyt fölszabályozni stb.. Azt mondták hogy értik a dolgukat az "öregek" mert egy újonnan frissen összerakott motort is pikk pakk beindítanak, pedig az adagolót is szét szedik ,de szépen beállítják indítás előtt
Ma meg gombnyomásra indítható néhány autó...
Tiszteletem nekik, nélkülük sehol nem lenne a vasút.
Ezt találtam hirtelenjében: "A dízelmotor indítása légindító berendezéssel ellátott, max. 35 bar nyomású levegővel meghajtott légmotorral történt. Az indító légtartályokat Ganz–MÁVAG gyártmányú TKV5/12 típusú, egyenáramú motorral hajtott kompresszor töltötte fel, de lehetőség volt a tartály feltöltésére legalább három alkalommal akkumulátorról anélkül, hogy azokat tölteni kellene".
Nem sok híja volt,hogy valamelyikünk kinn aludjon ... A Ford 25ezres szervizintervallummal rendelkezik. Napi párszáz km megvan,ilyen a szervizes élete. A DPF mindig ki van égetve alaposan.
Le van maradva az autóipar....40éve az M63 mozdonyok már akkor gombbal indítósak voltak
Az egyszem M63-mas meg jelenleg hiányosan várja jobb sorsát. Bár van egy lelkes csapat aki élesztgeti.
Szervizes autó révén akkor nem téma a 25ezres olajcsere. Gondolom mikor pályán odalépsz neki
Ez most komoly hogy 1db M63as maradt már amit még fel tudnak éleszteni? Egy videóban mondta egy mozdonyvezető hogy 2400literrel kb 600-700km tehető meg.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2016
Sosem volt belőle sok, eleve 10-et gyártottak belőle. A máv nem tartott igényt rájuk, így mindet szétvágták, kivéve az M63-003-mat. Abból meg néhány alkatrészt (pl hengerek a motorból) felhasználták az M41-es mozdonyhoz. Így az utolsó m63-mas mozdony a Vasúttörténeti parkban van, egy lelkes csapat élesztgeti, kisebb sikerekkel.
Bővebben: Link
Reméljük minél hamarabb feléled a gépsas.
Csak az M63-as indult légmotorral. A többi mind elektromosan indul. Az M62 és M61 mozdony pedig a fődinamót használja indításra, motorüzembe kötve. A többiben rendes indítómotor van.
Amelyik nem akar indulni.
A magyar hanglemezek száma előtti SLPX, SLPD, SLPM betűk mit jelentenek?
Néztem, de az SLPD még nem derült ki, talán Digital master lenne?
Talán. Az "M" pedig direkt fémre vágást jelenthet. Az "X" mit jelent?
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Üdv!
Nem tudom hova kellene feltennem a kérdést, próbálkozok itt. Hogyan lehet a keresőt használni ékezetes vagy számot tartalmazó kifejezésre? Ha ilyet adok meg a szövegben akkor mindig azt írja ki, hogy nincs találat. A másik, hogy hogyan lehet úgy kifejezésre keresni, hogy akkor is kidobja a találatokat ha előtte vagy mögötte még valami pl. toldalék?
Szia! A Google keresőjével kívülről tökéletesen megtalál mindent.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |