Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Sziasztok!
Tegnap megépítettem Attila86 féle labortápot. A jelek szerint majdnem teljesen jól működik, csak annyi hibát találtam benne, hogy szerinte max 30 V-t tud, nekem meg csak 24-t sikerült kiszenvednem belőle (24v a bemenőfesz). A másik érdekes probléma, hogy miután a nyákot lemostam denszesszel a forrasztások körül valamijen fehér holmi kirakódott, kinmézetre ojan mint finomra őrölt konyhasó. Szerintetek ezzel mit kéne kezdeni? Mosam le mégegyszer? És a nyák mennyire fogja díjazni ha kompletten potikkal együtt áztatnám el alkohollal?
hello
Ha 24V a bemenőfesz akkor ne várd el, hogy 30V jöjön ki, annak örülj, hogy a 24V kijön belöle.
Mosd le mégegyszer, alaposabban!
Én egyébként aromás higítóval szoktam lemosni, az nagyon jól leszedi a gyantát, és eddig egyik alkatrészt sem bántotta.
Szia !
Nem tiszta alkoholod van, ezért van ez.
Csá!!
Valakinek megvan a PCB-féle táp kapcsolási rajza .sch-ban??
Hello!
Tudna nekem segíteni valaki hogy ebbe a kapcsolásba milyen kijelzők vannak a beépítve pontosan(típuszám)Vagy milyen kijelző lábkombatibilis ezzel? mert nyákor nem szeretnék újat tervezni
Kösz ezeknek akkor tuti lábkompatibilisek???
kösz a segítséget.bocs a bizalmatlanságért.Még anyiban nem vok biztos: a nyákterven a tápegység résznek megtaláltam az egyenirányíítóját. A segédfeszek gratz-je diódákból van kirakva? Jól értelmeztem?
Majdnem. Diódákból van összerakva, de nem graetz hanem csak sima két diódás (kétutas) egyenirányító.
Üdv!
Az alkoholos ökörködés után lemostam aromás higítóval (xilol) is az Attila86 féle labortápot, de a kijelzőn még mindig nem állnak be stabilan az értékek. A labortáp pontos (kimértem),de a panelmérő mindig +-2 V-t ugrál, árammérésnél ugyanaz. Az ICL7107-t kipróbáltam, hibátlan. Van valakinek valami ötlete a problémára??
Sziasztok!!!
A mellékelt tápegységet szeretném megépíteni. 0-50V-on 0-4A-t bír (elvileg). Az volna a kérésem, hogy ha valaki megépítette már, akkor írja már meg a tapasztalatait, meg hogy egyáltalán működik-e a kapcsolás. A válaszokat előre is köszönöm!
a "www.terminal.hu" fórumban sokan elkövették már és sok hozzászólás, leírás található, a tervező is ott lóg
Helló. Megpróbálkoztam újra alabortápegységgel. már csak összekell illeszteni, és az ICL7107-es ic hiányzik belőle.
Hi!
Panelmosásra a legalkalmasabb a Lonox 10% os oldata. Mi bent a munkahelyemen ezzel mossuk a félkész-kész paneleket (kivéve ha nedvességérzékeny alkatrész van rajta). Beszerezni nem tudom mennyire lehet, mi 5 L-es kannákban kapjuk. Egyébként elég dúrva szer. A forrasztópasztát ultrahangos mosóban 1 perc alatt lekapja. Alkoholos törlővel nem igazán jön le...
Az aromás higító is gyönyörűen viszi, ráadásul a vasaláskor a panelra olvadt tintát is nagyon szépen leszedi. Emellett könnyen beszerezhető. EZT is aromás higítóval mostam le. Ennél jobb nem kell.
Na de ez már egy másik topic...
Ez a nyák már sokkal jobb lett! Gratula hozzá.
A következőre figyelj oda: Mikor fúrod a panelt akkor kicsit óvatosabban nyomjad a fúrót mert látom sokszor meg "köszörülted" a tokánnyal a panelt. Ennek lehet az is az oka, hogy rövid fúró hegyet hagytál szabadon. Egyre szebben forrasztasz!
Ezek a képek elárulják, hogy valószínüleg nem állványos fúróval, és HSS minőségő csigafúróval fúrtál, illetve hogy a páka túl forró ehhez az ónhoz.
A panelon egyébként én látok egy szakadást. A vasalás már jobb, de még mindig messze van a tökéletestől. Főleg a panel szélein figyelj oda jobban vasaláskor! És vasalás előtt a panel széleit egy reszelővel kicsit reszeld meg, hogy a sorja ne legyen ott, ami megemeli a papírt és nem hagyja hogy a vasalóval a papírt lenyomd a nyákra.
Köszi! tudod van az a mondás, hogy minden rossz próbálkozás, egy lépés a jobb felé. (Na nembiztos hogy igy van eza mondás, de hasonlit rá! )
Az igaz, hogy rövid fúró hegyet hagytam kint rajta, és akkus fúróval fúrtam. Attila86: A szakadást én is látam, még vasaláskor, és gondoltam magamba, hogy ne felejtsek filccel utánnahúzni egy csikot. Na ezt elfelejtettem. Akkor amikor ki volt maratva, akkor goldoltam, hogy ne felejtsek odatenni egy kis ónt, mielőtt ráteszem oda a foglalatot. Na ezt is elfelejtettem. ÉS végül ugy kelett összeforrasztanom, hogy rajta volt a foglalat. igen, azt én is észrevettem már, hogy eléggé forró a páka. Szerintem minnél többet vasalok, annál jobbnak kell lennie madja nyákjaimnak.
Azt megkérdezném még, hogy van a ventilátor, mert ugyanis kicsi az a hűtőborda ami rata van, és ha teszek rá ventilátort, akkor az elég lessz. Szóval hova kössem a ventit?
Nos ez jó kérdés! Attól függ hogy milyen a ventillátor. Ha mondjuk 24V egynfeszről működő ventid van, akkor azt talán rákötheted közvetlen a pufferkondira. De ez leginkább azért nem jó, mert ott 30-34V van, ami egy 24V-os ventillátornak azért már sok. Esetleg be lehetne kötni 2db 24V-os ventit sorba, de akkor meg kevés a feszültség. A segédtápokra ne köss ventillátort, mert a kis stabkockák nem bírják el, a nagy meg már így is éppen eléggé izzad (a 7805).
Esetleg ha 24V váltakozófeszről működő ventillátorod van, akkor az mehet közvetlen a trafó szekunderére, vagy ha netán 230V-os venti akad a kezedbe akkor az pedig egyértelműen közvetlen a hálózatra egy bizti után. Szerintem inkább próbálkozz meg nagyobb bordával!
12V-os a venti. most összeraktam, és adott ki áramot, de nemigen tudtam szabályozni. Meik potenciométerrel kell állitani a feszültséget? amikor eltekergettem a potikat, akkor valami füstölt. legalábbis füst szag volt. kihuztam a trafót, és gyorsan tapogattam, h. mi forrósodott. a bekeretezett aklatrészek egyike volt az.
Szerintem azok közül egyik sem melegedett. A kondik tuti nem, a dióda csak akkor hogyha fordítva lenne bekötve (de nincs). A poti meg azért biztos hogy nem, mert elég nagy értékű, és van vele sorban még ellenállás, ezért azon áram nem igen folyhatott, ami melegíthette volna.
Viszont mi az a képen a potméter és a függőleges panel közt? Rálóg a függőleges panelon menő vezetősávokra! Ha ez valami vezető anyag, akkor ez probléma.
az az r25 ellenállás. csak kicsit nagyra sikerült a lába. És megvana hiba! nem azok azalkatrészek melegedtek, hanem a bekeretezett kerámia kondi melett, a 100R-os ellenállás. (R10)
HA csaka 24V-ot kötöm rá, akkor ad ki áramot, de szabályozhatatlan. Akármelyk potenciométert tekerem, nem lesz sose a felszültség 15V alatt. max 27V. tehát csak 15V-27V között tudom szabálozni. De amikor bedugom a 2x 12V-ot is, akkor a bal oldalsó led nem világit, és az R10 rögtön füstöl, mint egy kemence. na ezt meg mi teszi?
Elöször is nem illő így járatni az áramkört! A segédtáp mindig legyen rajta, olyan ne legyen hogy csak a főtáp. Persze hogy nem tudod szabályozni, hiszen a szabályozásért felelős áramköri rész nem bír semmit se csinálni, hiszen nem kap tápot. Ingyen pedig senki sem dolgozik, még a félvezetők sem.
Töröm a fejem hogy R10 miért füstölhetett, ha rájövök akkor szólok. Egyenlőre nincs ötletem, rajta áram nem igazán tud folyni. Nézd át alaposan a panelt, nincs-e rajta zárlat! Esetleg tudnál jó fotót mutatni a forrasztási oldalról?
igen, megpróbálok róla jó képeket késziteni.
a minőséget kicsit levettem, de egyébként, szinte ugyan az maradt a minőség. aforrasztás még mindig rosz ÉS az ellenállás 100R. először már én is azt hittem, hogy emg lessz a megoldás, mivelis barna fekete fekete, ellenállást tettem bele, de amikor kivettem, simán láttam, hogy barna fekete barna volt. Egyébként már ki is cseréltem az ellenállást, hátha.. de nem. azis füstölt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |