Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2785 / 4002
(#) pont válasza don_peter hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Nem a P12F683-as helyett, hanem mellé a legkisebbet. Egy akármilyen astabilhoz kellenek ellenállások, kondenzátorok, az 555-ös ugyan úgy nyolclábú.. Egy kis PIC v. AVR-hez nem kell semmilyen kiegészítő alkatrész, lehet akár smd is....
(#) don_peter válasza pont hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
És PWM-el hajtsam meg?
Amúgy ezt össze raktam már kipróbálni de semmi: Bővebben: Link
(#) pont válasza don_peter hozzászólására (») Máj 2, 2016 / 1
 
Akár pwm-el, de mivel más dolga nincs, az adott portot ki be kapcsolgatod a megfelelő várakozás közbeiktatásával, (amilyen hangmagasságot akarsz) úgy is jó.

Ha két tranzisztornak van hely akkor az alap astabil...Bővebben: Link
(#) nedudgi válasza don_peter hozzászólására (») Máj 2, 2016 / 1
 
PIC10F320/322 - SOT23 tokban elég lehet kellő gondossággal párhuzamosan kapcsolt lábakkal 50-150mA áramig. Mindenesetre azt nem tudjuk, mik a zümmögő paraméterei, úgymint áramfelvétel, tápfeszültség. Így tényleg lutri.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2016
(#) don_peter válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Ennyit tudok róla:
Idézet:
„Miniature SMD Buzzer
AACDET501
5.5*5.5*2.5mm”

Most PWM-el kipróbáltam egy másik PIC-el, sípol rendesen, bár kicsit halk és éles, gondolom változtatva a frekit, ez kicsit változni fog.

pont: még egy toranyónak és egy két ellenállásnak tutira lesz hely..
Ja és 3v-ról kell működjön.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2016
(#) nedudgi válasza don_peter hozzászólására (») Máj 2, 2016 / 1
 
Adatai
Szerintem PIC10F320+dióda, 2-3 ellenállás áramkorlátnak megteszi, közösítve 2-3 lábat.
(#) don_peter hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
Köszönöm Uraim, tranzisztorral és egy kis programmal meg is oldottam a dolgot.
(#) teszti hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
Sziasztok!

Lenne itt ez a regulátor: Bővebben: Link.
Az utolsó előtti oldalon van egy ábra arról, hogy hogyan lehet a feszültséget változtatni. Az R1-R2 egy feszültségosztót alkot? Ha igen, és én kisebb ellenállást kötök az OUT és GND közé, mint az R1-R2, akkor nem fog módosulni a beállított feszültség?
(#) mikrokapcsolo válasza teszti hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Igen, és nem. Vagyis: Feszültségosztót alkot, az a feedback kör, és nem, nem fogja megváltoztatni, ha csak nem jelentősen kisebb, de akkor már a kimenetet terheli be nagyon, amiatt fog esni.
(#) ferci válasza teszti hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Szia!
Nyugodtan köthetsz kisebb ellenállású osztót is, csak az alapáramod fog nőni.
Az R2-re van csak megkötés, hogy ne legyen nagyobb, mint 300 kohm. Kisebb lehet.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2016
(#) Sebi válasza teszti hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Nem mindegy melyik, mert a marking code alapján dőnthető el, melyik is van a kezedben. Az ábra a beállítható kivitel bekötését mutatja, a fix kimenettel készült példányoknál a 4-es láb NC - azaz nincs bekötve. Ha változtatható típusod van, akkor az osztó felső tagját növelve emelkedik a kimeneti feszültség.
(#) teszti válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Jelenleg úgy néz ki, hogy R1: 300k és R2: 100k. Így üresen ~5V feszültség van a kimeneten. Ha pl. 100 ohmot kötök az OUT és GND közé, akkor is 5V lesz?
(#) mikrokapcsolo válasza teszti hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Mivel az adatlapban is írva vagyon, 150mA-t tud, ha utánaszámolsz (R=U/I) akkor megkapod, hogy a minimum a 33 ohm amit ráköthetsz, amíg nem fogod túlterhelni.
(#) trickentrack válasza bicorp hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Üdv!

Először is, erre van külön topic!
Másodszor, óriási helyek vannak az alkatrészek közt, sokkal kisebb helyen elférne!

Próbálkozz! Sok sikert!
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
Sziasztok!

Grafikai műhelybe szeretnék építeni egy fűtőlapot, ami 60-120 C-on állítható. Az elektronikához nem igazán értek, de hajlandó vagyok bármit megtanulni az ügy érdekében. Az alapanyag egy elektromos sütő fűtőszála lenne. Ehhez kellene egy vázat építeni, ami még nem nagy gond, de nem tudom pontosan hogyan működik egy fűtőszál és hogyan lesz állítható, mondjuk egy potméterrel.
Van esetleg valami elképzelése valakinek, hogy hogyan építene meg egy ilyen sütőlapot?

Előre is köszi a válaszokat!
(#) bbalazs_ válasza kubin hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Mekkora kell?
En szemely szerint ugy csinalnam, hogy villanyrezso alulra (azon van potmeter), alulemez a platnira (az elosztja a hot) es arra hoallo ragasztoval (pl. szilo) egy megfelelo meretu padlocsempe, ami meg tartja.
(#) Csupasz válasza kubin hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Szia
Legegyszerűbb megoldás, ha veszel egy villanyrezsót. Ha mégis építeni akarsz, akkor el kell döntened, milyen fűtőbetét ( feszültség, teljesítmény, méret ).
Hőérzékelő, hőfokszabályzó,és kész.
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
Ezeket néztem: Bővebben: Link, Bővebben: Link

Fontos, hogy stabil legyen, és a legfelső rétegnek sima felületű fémnek kell lennie. ezért gondoltam a dobozépítésre. utána nézek a hőfokszabályzónak és a hőérzékelőnek.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2016
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
Találtam hőmérséklet szabályozót szenzorral elfogadható áron (-40-120 fok- pont jó). Van egycsatornás meg kétcsatornás. Ez mit jelent?

Ja és elfelejtettem megköszönni a gyors válaszokat. Köszi szépen !
(#) Bakman válasza kubin hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Konkrétan melyik szabályzóról van szó?
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
voltcraft ETC-100
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2016
(#) Csupasz válasza kubin hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Nem jó a linked.
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
Átírtam.
(#) Csupasz válasza kubin hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Ez jó neked. Az egy és kétcsatornás azt jelenti, hogy hány érzékelőt tudsz rákötni.
Kínai szürkeimportból kb. a felébe kerülne (persze nem Voltcraft).
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
idézet a használati útmutatóból:
"A kiviteltől függően a hőmérsékletszabályozó egy hűtési folyamat szabályozására
(„ETC-100“), illetve egy hűtési-, vagy fűtési folyamat szabályozására („ETC-200“)
használható. "

Tehát a 100-as csak hűteni tud?? A 200-as annyira már nem elfogadható ár.

Utánanézek annak a szürkeimportnak.
(#) kubin hozzászólása Máj 3, 2016 /
 
valóban jobb ár, főleg egy kísérlethez: Bővebben: Link

Szóval csak összekötöm a fűtőszállal, és a szabályozó nem engedi majd 110 c fölé melegedni.

Már csak a burkolat kérdéses. A fának bírnia kell a 110 fokot. vagy csináljam fémből inkább?

Meg arra is oda kell figyelnem, hogy meg ne süljön a műszer. Talán hőszigetelni kellene.

Használd a "Link" gombot!
-Moderátor
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2016
(#) atban hozzászólása Máj 4, 2016 /
 
Sziasztok!
5V Ventilátor időzítést akarok üzemeltetni(1óra megy, 1 óra nem megy) astabil 555-tel Bővebben: Link

Az lenne a kérdésem, hogy Time low állapotban vesz-e fel áramot az USB portról? Tehát megéri-e 555-tel az időzítést megoldani?
(#) proli007 válasza atban hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Hello! Az 555-el nem lehet órákat késleltetni, maximum 1..2 percet. De itt találaz kapcsolást. Az R3-at a Q14 kimenetre teszed, a Fet helyett jó egy NPN tranyó, a motor helyett egy relé, ha 230V-os ventit szeretnél üzemeltetni. Ha 5V-osat, akkor minden marad így.
Az 555 természetesen fogyaszt akkor is ha a kimenete alacsony szintű. A 4060 ennél sokkal kevesebbet.
(#) atban hozzászólása Máj 4, 2016 /
 
Szia!
Köszönöm gyors válaszod! A kapcsolás amit küldtél az 30mp-ként vált, nekem 1-1 óra kéne, ehhez mit kéne megváltoztatni?
(#) proli007 válasza atban hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Bocs igazad van, az időzítést át kell állítani. Az R1 1Mohm, az R2 510k, a P1 500k, és a C1 220nF-kel legyen. Ha nem kell hogy állítható legyen, akkor a P1 elmaradhat és R2 is 1Mohm kell legyen. Az R3 továbbra is a Q14-en. A Led-et tedd át a Q7-ről a Q4-re.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
Következő: »»   2785 / 4002
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem