Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Én nem kiönteném, csak egy natív fészket csinálnék neki a külső oldalon, ugyanezzel a termoplaszt hátlappal, de formaleválasztós Folpack fólián keresztül megnyomva , és csak a csatlakozók vezetékének átvezetését önteném be valami epoxival.
Az R2 a leírás szerint alkalmas a célra, ha nem akarod, hogy belefollyon a panelbe, elég a fóliás leválasztás. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Teljesen nem értem hogy mire is gondolsz.
Az R2 ez jó áram ügyileg, meg létezik kimondottan elektronikai verzió (de azért nem vennék egy újabb kilót), de azt nem tudom, hogy pl. a katalizátora vagy más nem enné -e meg a panelt, vagy mást ha véletlen egy kicsi rámenne. ui: Most megkérdeztem, hogy az élelmiszer iparinál is ez az edző van. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Egy kicsit nyeketakartan fogalmaztam
Az R2 linkelt leírásában is szerepel az elektronikai beágyazás, tehát használható. Mivel élelmiszeripari katalizátorod van, így nyalogatni sem veszélyes. Arra az esetre, ha nem akarod, hogy a szerelt panelen az alkatrészek és a panel közé befolyjon, és könnyebb legyen a bontás (esetleges módosítás vagy javítás) gondoltam, hogy beöntés előtt vékony olajfilmmel, és/vagy nagyon vékony fóliával elválaszthatod a kiöntőanyagtól. Ha csak nagyon vékony szilikon hátfalat akarsz, akkor egy-két réteg textilbe betunkolva kompozitként használható. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Az olajfilm az mi?
Én azt a natív fészket nem értettem. Ugye most úgy terveztem, hogy arduino besüllyesztetve a belső részbe. 90 fokos tüskék vannak rajta, így két oldalra kéznek kifelé. A megfelelő türkékre rádugom a csatlakozókat és ha kész igazából maga a dugók leennének odaszilikonozva. De te szerintem másra gondoltál. És érdekelne, mert lehet sokkal jobb mint amit most tervezek. Köszi. Idézet: „Az olajfilm az mi?” Vékony olajréteg. Idézet: „Én azt a natív fészket nem értettem.” Natív, vagyis hozzá tartozó, kimondottan neki készült fészek. Egyszerűen megcsinálod neki a belső falat is Worbla anyagból, és még képlékeny-melegen rövid időre belenyomod a panelt, így elmozdulás mentesen biztosítja a helyzetét, a csatlakozókat pedig bármilyen szilikonnal rögzítheted. Annyi melegtől biztosan nem megy tönkre a modul, hisz a forrasztást is kibírta.
Sziasztok!
Adott a rajzon szereplő összeállítás. Egy 12V 7Ah akkumulátor, erre kötve a következők: 2 állású (világító zöld kis led) kapcsoló (12V 16A), voltmérő (DC 4,7-32V), szivargyújtó aljzat (12V 120W) és egy rca aljzat. Mindez egy kis dobozban. Hogyan kellene bekötnöm (esetleg mi kellene még hozzá), hogy szétszedés nélkül is tölteni lehessen az akkumulátort? Gondoltam két kivezetésre, ami a töltésen kívül le lenne zárva valami kupakkal, vagy valamivel. De nem tudom hová kössem, rögtön az akkumulátor után a biztosíték elé, vagy a kapcsoló után? Utóbbi esetben látnám a voltmérőn mennyivel tölt, lekapcsolás után meg, hogy mennyire töltötte fel. Előre is köszönet a válaszért!
Műanyag fröccsöntők használnak ilyen célra való szilikon sprayt, hogy a munkadarab könnyen lejöjjön a fröccsöntő formáról.
Üdv!
Egy elektromos fűtőtestben tönkrement egy RY157 jelzésű hőbiztosíték. Hőbiztosíték... Létezik ebből 15A -es verzió szerintetek, kb ugyanilyen méretben? Vagy a 10A a max? Esetleg egy kicsivel lehet vastagabb is...
Hello! Várhatóan nem az áramtól ment tönkre, ha nem túlmelegedéstől. 2000W-nál nagyobb fűtőtesten nem szokás gyártani, már csak a csatlakozók miatt sem. Ha esetleg ventilátoros a fűtőtest, annak gyenge hűtése miatt ment ki. De előfordul rossz kontaktus miatti túlmelegedés is. Tehát elsőként ezt kellene szemügyre venni, nem nagyobbra cserélni. Én legalább is ezt tenném.
A töltőt közvetlenül az akkumlátor kapcsaira szokás csatlakoztatni! Feltéve, ha normális akkumlátortöltőről van szó, és nem csak egy dugasztáp, mert akkor a töltőáramot is illik korlátozni, mondjuk egy soros ellenállással.
Egyébként ha a kapcsolót bekapcsolod, akkor látni fogod a feszültséget is közben...
Egy gyári 2KW -os villanyfűtőtest, ventillátor nélkül (csodálkoztam is rajta).
Nyilván, a hőtől ment tönkre, de ez nem regenerálódó hőbizti (mint pl a kávéfőzőkben)? Azért gondoltam a nagyobb teljesítményre, mert így 8.69A megy rajta (a nullába van bekötve), gondoltam legyen egy kis tartalék benne... Egyébként egy ilyen csodáról van szó: Villany fűtőtest... A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Az a baj, hogy a "gyári" valójában legtöbbször "cipőgyárit" jelent. Javítottam már ilyen készüléket, még jó hogy nem lett belőle tűz, ahogy az szerelve volt. Megolvadt még a sorkapocs is.
Na jó, de ezzel most nem vagyok előrébb...
Új készülék, épp kipróbáltam, ment vagy 8-10 mp -ig max teljesítményen (fűtött is mint az atom) aztán úgy döntött nem dolgozik tovább... Szóval azt nem tudom, hogy ez most csak egyszer használatos biztosító -e, vagy visszaálló (szerintem utóbbi)? Mert ha visszaálló, akkor attól hogy túlmelegedett, ismét működnie kellene. Viszont ha azért ment tönkre, mert mondjuk túlterhelődött (pl azért mert éppen a felső 10A -es határ közelében üzemel és esetleg alkatrészszórás miatt, mondjuk ez nem bir csak 9A -t) és még az is elképzelhető, hogy rövid ideig mondjuk nagyobb áramot vett fel. Akkor hiába cserélem ki ugyanolyan áramúra, lehet néhány napon, heten ki tudja mennyi idő mulva (amikor a csillagok állása is baljós) ismét beadja a derekát... Egyébként ez elvileg nem azért van benne, hogy a túláramtól védje a készüléket, hanem a túlmelegedéstől. Szóval ha ezen az úton megyek tovább, tehetnék bele nagyobb áramút, ugyanolyan hőmérséklet tűrésűt... Csak azt nem tudom, létezik e nagyobb áramú példány ezekből, de majd megkérdezem az alkatrészboltban... A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Ez egy egyszer használatos. Kiolvad, mint a bizti, csak leginkább a hőre.
De Látható hogy nagyobb is van belőle.. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Igen, rendes akkumulátortöltőt használnék, amivel a kocsi is töltve van néha (szabályozható). Akkor így kötöm be, ahogyan írtad. Köszönöm a választ!
Három darab egyforma zselés akkumlátor tölthető sorosan? Milyen hátrányokkal járhat ez?
Hello! Sorosnál a kisebb kapacitású túltöltődhet. Inkább párhuzamosan töltsed, mint sorosan. Soros töltésnél balansz áramkör lenne a jó megoldás. (Legtöbb esetben nem használnak ilyent, de ki is hat az élettartamra..)
Sziasztok!
AEG SB2E 1001 RL fúrógépet régebben leejtettem s pont a fogganytújára és eltört a vezérlés panelja. Akkor még élt a szomszéd és összehozta, müködött... Most nem indul el (előbb is volt, de többszöri próbálkozásra elindult)... Szemrevételeztem, nem látok törést. Viszont a jobb szénkefét nem sikerül visszatennem, mert mint látom hosszan forrasztva volt, és nem tudott emiatt eléggé összenyomódni... Több kisérletezés és elszadt, s igy ha forrasztom rövid lesz, a toldás miatt ismét nem fog eléggé összenyomódni (ráadásul én nem vagyok olyan ügyes, mint aki előbb javította). Van vmi más módszer, hogy mégis meg lehessen toldani? Vagy egyáltalán kapható, s hol hozzá kész szénkefe? Persze emiatt előbb el kellett volna indulnia... Aki itt javit gépeket, ehhez a részéhez nem ért-én sem-- "csak" tekercsel. Nem szeretném kidobni, nagyon jó gép egyébként. Tudom látatlanban nem egyszerű mondani, hogy hol keressem a hibát, de hátha valaki jól ismeri a gépet. Köszöm Pintér János
Ebből nekem nem egészen tiszta, hogy most mi is a probléma akkor? Rövid a szénkefe és nem ér hozzá a kommutátorhoz?
Mert ha ez a helyzet, az pofon egyszerűen orvosolható, venni kell hozzá való szénkeféket... Persze néhány kép lehet többet mondott volna, mint ezer szó... (Mit értesz az alatt, hogy "Viszont a jobb szénkefét nem sikerül visszatennem, mert mint látom hosszan forrasztva volt, és nem tudott emiatt eléggé összenyomódni... ") Egy szénkefének nem kell összenyomódnia, legjobb tudomásom szerint... A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
Lehet, de ha nem muszáj, akkor kerülendő.
Ha egyformák lennének (kapocsfeszültség, belső ellenállás, elektrolit koncentráció) akkor semmi baj nem lehetne. Egy akkumulátoron belül a cellák anyaga ugyanabból a sarzsból származik, és a szerkezetük is annyira egyforma, amennyire csak lehet, jó eséllyel ugyanúgy viselkednek. Több különálló akkumulátor esetén viszont lehetnek eltérések, akkor áll elő az a helyzet, amit proli007 leírt.
Háztartási gép boltokban szoktak tartani néhányféle szénkefét.
Ha az eredetit elviszed, akkor jó eséllyel találsz nagyon hasonlót, amit be lehet illeszteni a helyére.
Tényleg nem preciz a fogalmazás, nem a szénkefe, hanem a rugó nem nyomódott össze a forrasztott vezeték miatt...
Nem is ez a gond, ha nem kapok pont ilyet, akkor csiszolással alakitok nagyobból (már volt rá alkalmam)... Benne volt előtte és hozzá is ért a szénkefe (nem kopott), el kellett volna indulnia, ha más gond nem lenne. Nem találtam kapcsolási rajzot, hogy kereshetném a hibát. S ahogy sejtem, enélkül a vezérlés nélkül nem is használhatnám?
Sziasztok
12V-os változó kitöltésű tényezőjű négyszögjelet szeretnék átalakítani 0-5V-os egyenfeszültséggé. 0% kitöltésihez 0V,100% kitöltésihez 5V tartozna. Tudnátok ajánlani valami egyszerű kapcsolást? Köszönöm előre is!
Hello! A megoldás, jelformálás és integrálás lehet. De nem mindegy, mekkora frekvencia, a pontossági igény, a megengedhető hullámosság és a késleltetés. Mert mint látod az ábrán, az integrálás jelváltozási sebesség csökkenéssel jár, minél jobb a szűrés..
Sziasztok,
a szárazelemből (AA) "kifolyó" "sav" milyen kémhatású? Tényleg sav(as)? Mivel tudnám közömbösíteni? Köszi!
Az elektrolit, (ami kifolyik) ammónium klorid, aminek a vizes oldata savas kémhatású.
Bővebben: Link Bővebben: Link
Értem, köszönöm.
Az elemtartó érintkezőit akkor ecseteljem hipóval? A rugó és a lemezke galván felülete ép maradt, de nem szeretném, ha később károsodna. Amúgy egy Computherm QR7-ről van szó, amit tavaly vettem több, mint 10ezer Ft-ért, és nagyon nem szeretném, ha emiatt tönkre menne. |
Bejelentkezés
Hirdetés |