Fórum témák
» Több friss téma |
Ha minden igaz, hamarosan az egyik internet szolgáltatónál leszek hálózatszerelő, és ott a kedves ügyfelek nem mindig pakolják 230V hálózat közelbe a gatewayt, de nekem viszont be kell konfigurálni ahhoz, hogy az adott munka lezárható legyen, és jó lenne egy olyan akkubank ami elég áramot tud biztosítani arra a pár percre míg a routert bekonfigurálom. Utána a júzernek csak fel kell csatlakoztatni a 230-ra, meg a netre. A gateway 12V 1.5A folyamatos áramfelvételt produkál. Ennek a problémának a megoldása lenne ez az akkubank.
Én inkább egy riasztó akkut használnék (12V/7Ah vagy 4Ah). Inkább arra lenne szükséged, hogy a 12V feszültségből 9V-t csinálj, a kisebb sebességű elektronikák között akad olyan, ami 9V-ról működik.
Aha, csak nem mindegy, hogy mit kell cipelni egész nap.
Lesz hozzá elektronika ami a cellákat kezeli, és lesz stabilizálás a kimeneten.
Én is inkább a riasztó akkut javasolnám, de az valóban nehezebb. Akkor csináld ezt olyan kialakításúra, hogy akár az autóban, vagy éppen a kuncsaftnál töltődjön egy keveset.
Aztán ha kevés, akkor egy másik ilyen sor kell párhuzamosan.
Akkor számolj azzal is, hogyha felfele konvertálsz, akkor a kimeneti áram tartásához a bemeneti áramnak nagyobbnak kell lenni, ezáltal csökken a müködési idő...
Lefelé fogok konvertálni.
Nincs autóm. De nyilván könnyen tölthetőre csinálom majd.
Egy hosszabbítóval nem járnál jobban?
Nem, mert az nem kellően mobilis.
Üdv!
Szétbontottam két darab laptop akkut, a laptopok már jó ideje nem voltak használva, a szétbontás után az egyikben 6db CGR18650CG típusú, a másikban 6db ICR18650-22E típusú akkuk voltak, rámértem egyenként mindegyikre, a CGR-ek feszültsége 2,3-2,8V között volt, míg az ICR akksik feszültsége 2,7-3V között volt. Először a CGR akksikat kezdtem el tölteni a szokásos kis TP4056-os töltő modullal azt vettem észre, hogy kb 2-3 óra után sem töltődtek fel teljesen, folyamatosan mértem a feszültséget és 4,16 V fölé nem töltődtek, valamint amikor elérte a maximális feszültséget akkor levettem a töltőről félretettem, és kb egy két óra múlva már csak 3,9-4V körül voltak az akkuk feszültségei. Az ICR akksikkal ezt nem tapasztaltam. Valamint amikor már órák óta rajta voltak a töltőn a CGR akkuk akkor az utolsó egy órában nagyon elkezdtek melegedni! Az lenne a kérdésem, hogy akkor az akkuk tönkremehettek vagy használhatóak még? Sajnos a kapacitásukat nem tudtam megmérni még, hogy mennyire képesek.
Van olyan akksi, főleg az öregebbek, amik nem tolerálják, ha 4V fölé akarod tölteni. Nekem is van ilyen, 870mA-rel indul a töltés, csökken 250mA-ig, majd a cellafeszültség eléri a 4.00V-ot, az áram elkezd emelkedni, és melegszik az akksi.
Helló!
A lényeg, hogy a töltést mindenképpen egyesével végezd, tehát a párhuzamosan kapcsolt cellákat is bontsd szét. Így töltsd őket és amelyík töltés közben melegszik, azt tedd félre, lehet hogy hibás, további vizsgálat szükséges az eldöntéséhez. Az, hogy a feszültség nem éri el a 4.2V -ot, az lehet alkatrészszórás miatt is, de ha feltöltődött, és valamelyest csökken a feszültség az arra utal, hogy elég öregek a cellák. Ettől még az használható, de jó volna lemérni a kapacitást terheléses méréssel. Volt már erről szó korában... Ami fontos, töltés közben nem szabad érezhetően melegedni a celláknak. Ha mégis melegszik, akkor szüneteltetni kell a töltést, és később folytatni. De ez lehet annak a jele is, hogy több C -vel töltöd, mint amennyivel kellene. Ezért írtam, az ilyen aksik behatóbb vizsgálatot kívánnak.
Ha valakinek szüksége van Li-Ion cella ellenőrzésére, az alábbi készülékkel el tudom végezni a töltési és terhelési tesztet is amihez grafikont mellékelek.
Érdeklődni privátban... A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2016
Sziasztok! Adott egy fogyasztó amihez 3,7V 550mAh 25C akkumulátor van. Ha én párhuzamosan rákötök egy ugyanilyen akkumulátort akkor a fogyasztónak ~dupla üzemideje lesz? Esetlegesen a fogyasztóra ez milyen hatással lehet?
Jól gondolod, csak a rákötést úgy csináld, hogy előtte a két aksi feszültségét egy szintre hoztad.
Ha ez megvan, akkor lehet úgy hagyni töltés közben is.
A fogyasztóra nézve ez okozhat benne valamilyen kárt? A fogyasztó egy Drone. Aminek van ugye 4 motorja pár led meg maga az elektronika. Illetve meddig egészséges ezt összekötni (hány darab ilyet szabad)?
Elméletileg annyi akkut kötsz párhuzamosan, amennyit akarsz.
Bővebben: Link
Ezzel biztonságosan tölthetem őket? YC01 802540 akkuról van szó a gyári töltő ami volt hozzá egy kis USB-s kütyü ami hát közelsem szimpatikus és iszonyat lassú illetve sokkal kevesebb elektronika van benne. Bővebben: Link Ehhez hasonló csak kábel nélküli. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
Idézet: Nem tudom, nem ismerem ezeket a töltőket. „Ezzel biztonságosan tölthetem őket?”
Ha a fogyasztó ugyan az, semmi probléma nem lesz belőle, kivéve akkor, hogyha a motorok pl eddig felvettek 25A -t, a vezérlőd pedig 35A -es, viszont a motorod maximum mondjuk 80A -t is bírna.
De eddig csak az aksi nem bírt nagyobb áramot szolgáltatni, és az korlátozta az üzemi áramot. Akkor előállhat olyan helyzet, hogy a 25C -s aksid elvileg csak 25A -t tud leadni, viszont ha két ilyet párhuzamosítasz, akkor elvileg 50A-t is le tud adni, amit esetleg a vezérlőd nem fog kibírni (ha nincs korlátozva), de a motor még simán, így elégetheti a vezérlődet... Nyilván a példa elég sarkított, de ezt érdemes figyelembe venni... A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
Mennyire fontos az akku élettartama?
A TP4056 alapú töltőármkörök alapból 1A töltőáramra vannak beállítva. Ha ezt hosszú távon elviseli az akkud, akkor szabad tölteni vele. Én saját felhasználásra C/4 árammal töltök, ha nagyon sürgős. (Ez igen ritkán, évente egyszer fordul elő)
Akkor érdemes a gyári töltőjét használnom erre a célra?
Igazából nem bánnám ha nem kéne attól félnem mikor unja meg az 1A töltést.
Nem kicsit sarkított. Szépen is néznénk ki, ha az akku belső ellenállása adná az áramkorlátot.
Ez az áramköre a jobb oldalt lévő V+ és V- a betáp. Esetleg láttok rajta valami olyat ami miatt ezt nem bírná el?
Bővebben: Kép A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
El fogja bírni, tegyél rá nyugodtan még hármat.
Más kérdés, hogy a gép mennyire fogja a plusz súlytöbbletet bírni...
16g a + akku neki 46g-ig emel kimérésem szerint 1db akku esetében.
Szeretnék a robogomba (önindítós) LIion akkupakkot készíteni. kb 15-20A kell neki az önindítózáshoz, beinduláshoz. Hogyan tudom a motor elektronikához igazítani az akkupakkot? Milyen BMS kellene hozzá?
3-5 óra Sosem mértem még pontosan, de 3 minimum. 1db aksinak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |