Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A tegnapi nap felforrt a hűtővizem, meg kigyulladt a motor hiba lámpa (F astra 92-es c16nz). Motor kikapcs, megvártam míg lehűl a víz, után töltöttem fagyállóssal. A computer csati A-B lábát össze kötöttem a biztinél és kivillogtattam a hibát (12,34,42), ezek után véletlenül indítóztam úgy hogy a rövidzár még rajta volt az A-B-n. Azóta az autó meg se nyikkan. Se relé nem kattog, se önindító nem mozdul. A műszerfal lámpái égnek, indítózásra nem halványodnak, tehát mintha nem terhelné semmi. A biztiket átnéztem és mind jó. A kód kiolvasás villogtatással azóta is működik - gondoltam elszállt a computer, de így szerintem nem. Van valakinek ötlete mi lehet ez? Meghalt a computer? A computer memóriáját hogy lehet törölni? Próbáltam már az akku saruit levenni hosszabb időre, de se a hibát nem törölte, se nem lett indítható a kocsi.
Szia!
Koszi a segitseget es a rajzot pont erre volt szuksegem. Majd jelzek ha eljutottam a szerelesig mert az aksi is lemerult. Elkepzelheto a beazas bar hideg volt-mert evek ota beazik a kaszni es alla a viz a taposo lemeznel es vizes a biztonsagi ov. Igaz az nyaron szilikonnal jol kinyomtam azota nem tapasztaltam beazast. Lehet most erett be a vizesedes eredmenye. Meg egyszer koszi az infot.
Ameddig az aksim nem merult le nem villogott a motor hiba lampa csaz a lemerules utan. Lehetseges a megszorulas de akkor az F2 n lenne feszultseg. Meg nem fekudtem a kocsi ala igy nem tudom el megy e az aram odaig.
Eredeti kulcs es hidegintitoval indul. Beazasom volt mint lentebb irom a ket elso ules oszlopa korul. De ebben az idoben meg minden szetfagy es nem olvad a jeg igy azt is kizarom. Koszi a segitseget
A relét az ECU kapcsolja be ha minden feltétel adott a motor indításához.
Ha nem Caravan kivitelű autód van, akkor a tankot sem kell levenned, mert a jobb hátsó ülést felhajtva szerelhető a szivattyú. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
Caravan 1,6 ecotec. Nincs szerviznyílás az ülés alatt, már néztem. Alá kell feküdni.
Ezért írtam, HA NEM Caravan....
Nekem ugyan ez a motor van csak Sedan karosszériában
Szia!
Kérdésem a következő: A rajzon minek a reléje a K152-es relé ( gondolom önindító ), lent a M73, Y111, és a K20 melletti 4 DB Y3. Ezt azért kérdem, mert az is a K20-ról kap pozitívot ( K152 kaphat negatívot a ECU-ról). Rövidre fogva mik nem működhetnek még a K20 relé hibája miatt ( egy hülye példa pl duda, reflektor ) A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
Amiket kérdeztél:
K152: másodlagos levegő "befecskendezés" pumpa relé Y111: másodlagos levegő "befecskendezés" szolenoid 4db Y3: a 4db injektor 872: szerintem a B72 -re gondoltál, csak elég rossz a kép: fűtött oxigén szenzor (HO2S)
Igen M72-re gondoltam arra mondtam az önindítót.
Az injektor a K20-on keresztül kapja a pozitívot? Mert ha igen, akkor az én esetemben ugyan úgy megkapja aK 20 relé bekapcsolásakor a pozitívot, mint ahogy az F2-nek is kellene egy időben kapnia pozitívot. Mivel nekem hidegindítóra beindul, így az injektor kap áramot a K20-on keresztül. Írok privát üzenetet neked. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
Tisztelt Fórumozók!
Megoldódott az opel astra caravan 1.6 benzin ecotec problémája. AC pumpa hol megy, hol nem. Ha nem megy, kalapácsütésre beindul, aztán leállítás után vagy- vagy. A hibafeltárás során szerzett tapasztalatom a következő: Az anyósülés előtt jobb oldalt a kesztyűtartó alatt van az AC reléje. Behúzó tekercse a kulcs elfordításakor áramot kap, az érintkező bemenője folyamatos áramot kap. Ilyenkor az F2 biztosítékra még nem jön "+". Indítózáskor behúz az AC reléje- ECU negatívot ad a behúzótekercsre-, a relé érintkezője zár, és áramot ad az F2-re amin keresztül megkapja az AC is az áramot. Ha beindul az autó, visszaengedve az indítókulcsot behúzva marad az AC tekercse, és folyamatos áram alá kerül. Tehát, nem igaz az, hogy a gyújtás kulcs elfordításakor már mennie kell a szivattyúnak!!! Csak, ha már indítóztunk, utána marad behúzva a tekercs. Ha nem indul a szivattyú, a következőt kell tenni, ha be akarom indítani az autót: 1. F2- F1 biztosíték áthidalva vezetékkel 2. Gyújtás ráadása 3. Kalapáccsal megütni alulról a tankot, és hallani, hogy a szivattyú indul 4. Indítózni 5. Ha beindul, kivenni az áthidalás Ui: Köszönöm a segítséget a hozzászólóknak. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Az AC pumpa cseréjével lehet,hogy megoldódna a gondod?
Tudom, folyamatban van a logisztika, beszerzés, beszerelés, hol, mikor, mennyiért stb- nem is járnék így vele még rövid távon sem. Ami miatt leírtam a folyamatot, az a végszükség, ideiglenes megoldásra vonatkozik, ha az út szélén valaki lerobbanna- mint én, és haza kellett vontatni.
Ami miatt még fáj a fejem, hogy nem tudom pontosan melyik való bele, és milyen márka. Először ki kellene szedni a régit, hogy a méretek ismeretében tudjam milyet vegyek bele.
Én pontosan így voltam mint te, nekem is megragadt az üzemanyag szivattyú, csak nekem az ülés alól el lehet érni, megütögettem és még hazavitt, másnap már cserélve is lett a pumpa.
Üdv mindenkinek !
Készítettem egy táblázatot az Opel Astra ECT NTC és a mutató NTC hőfokairól , és paramétereiről .
Egy kis apróságot elnéztem a fenti PDF-ben
ez a korrigált adat !
Bár nem kimondottan elektromos hiba, mert a szivattyúmotorom megy, de az ablakmosó folyadék a tartályából nem jut el a hátsó ablakhoz.
Mit lehetne tenni? Opel Astra G - ferdehátú.
Na ja!
A cső jó alaposan el van dugva valahol a karosszériában, a fúvóka meg nem fúj. (Mert az a cső legvégén van!)
A motornál lehúzod a csövet és belefújsz. Ebből azonnal kiderül átjárható-e. Ha nem, széthúzod a fúvókánál is és így kideríted melyik részen van a dugulás. Más módszer nincs. A számítógépes diagnosztika ezt még nem tudja kitalálni.
Ha bentmarad a rövidzár az A-B-n semmi hibát nem okoz, csak diag módban indítod az autót. Ott más probléma lesz, leginkább önidító behúzótekercs.
Ha forr a víz akkor meg elsőkörben termosztátcsere.
Sziasztok!
Adott egy 2009 H Astra, Menet közben gondolt egyet és megállt. Ezután a kulcsot elfordítom, egy rellé kattanást hallok, de önindító nem indít. (nem kap vezérlést), A Műszerfalon égnek a vissza jelzők, aksik, biztosítékok, Rellék jók, Motor Test kábel jó. Ismerősöm mondja megnézi OP-Commal, Azt írja nincs a motorvezérlővel kommunikáció, a motor vezérlőnél van +12v és -12v Szerintetek mit nézek meg? Motorvezérlő hiba lehet? Segítsetek! A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
Na ja!
De a motorhoz hozzáférni? Kinn az utcán - ilyen időben ...? Már elsőre le kell szedni a kereket. Aztán a sárvető doblemezt (patentos műanyag) És akkor lehetne ott fújkálni. Ha a gyári szivattyú nem tud, én talán majd erősebb vagyok?
Ha erősebb nem is, de az is lehet, hogy agyári szivattyú csak zúg és nem fúj. Persze simán lehet, hogy csak elfagyott a csöved valahol és ha meleg helyre állsz egy pár órára kiolvad. Más módszer akkor sincs, bármennyire kényelmetlen. Szándékosan van ez a mai autókon így. Ne tudd otthon könnyen megoldani az ilyen egyszerű hibákat sem. Lehetőleg az égőt se tudd kicserélni otthon.
Hááát - az égőket nem is otthon cserélem, hanem kinn az autóban ... és persze az utcán.
Csak ésszel és ügyesen kell csinálni. A műszerfal világítás és a belső konzolok az meg persze megint más tészta! Na az oszt már - szinte tudományos. A gyári szivattyúm nem csak zúg, mert előre nem tapasztalható semmiféle baja. Ott tolja a szélvédőre rendesen. A hátsó üvegre meg? Az elmúlt időszakban és héten már volt fagypont feletti időjárás, és a téli ablakmosó ugyan mitől fagyna be? Nem téli? A multkoriban pl. a szervízben egy fűtött helyen volt - olajcserékre meg hasonlók ... majdnem 2 órán keresztül, ámde mégse olvadt ki. És fogy a víz a tartályból - tehát valahová eljut. Viszont nem tocsog benn a kocsiban sehol és alatta se sehol pocsolya. Lehet az, hogy a zárt küszöböm már tele van?
Nincs az eldugulva, mitől is lenne! 99% hogy ott ahol a hátsó ajtóba megy át a cső ott van eltörve, kirepedve és amikor nyomod hátra a folyadékot akkor nyomja bele a karosszériába.
Nyisd fel a csomagtartót, jobb és bal oldalon látni fogsz egy egy gumi harmonikás kábel átvezetőt az ajtó és a kaszni között, valamelyikben ott kell lenni a csőnek. Először a jobbost nézd meg.
Nekem Astra G-m van!
Abban át se megy a hátsó ajtóba a cső semmiféle gumiharmonikán, mivel a kocsiszekrény tetején, a beépített rádióantenna talpazatában van a fúvókája. Lehet, hogy az Astra F-eknél ez tényleg nagy gond volt, pl. hogy megtörik a cső, de itt már nincsen olyan behatás, amitől az majd megtörjön ... Ha kissé jobb idő lesz, tényleg leszedem én az első kereket - meg a doblemezt, oszt majd megnézem én azt a galád szivattyút .... és a vezetékezést.
Sziasztok!
Olyan problémával küzdök, hogy ha szivargyujtós töltövel tölteném a telefonom akkor elmegy a rádió. De ha töltőn van a teló és auxon megy a zene ugyan úgy sistergés a vége. Az autó 23 éves, nem lehet bonyolult a probléma. Álló motorral is ugyan ez a helyzet, tehát nem generátor zaj. Más telefonnal, töltővel, fejegységgel és hangszóróval is csinálta. Testelést már rendbe raktam. Szóval várom a tippeket, előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |