Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt ismeri valaki? Ez nem lenne jó megoldás? Honeywell windtronics
Olyan mobil cuccnak néz ki. Csak előkapom és lerakom.
Kíváncsi lennék rá behatóbban
Nekem szelet adjál,ne gépet Géppel dunát lehet rekeszteni,annyi féle van...
Úgy néz ki, mint egy dizájn elemekkel felturbózott bringakerék. Talán a gumi helyén mágnesek vannak és a külső burkolatban van a generátor tekercse. Szépen néz ki, kíváncsi lennék a hatékonyságára.
Mostanában sokkal többet fúj a szél mint régebben, ezt az idősek is mondják, télen az utóbbi 3-5 éven kívül nem igen voltak szélviharok.
Azért a japánok megint kitaláltak valamit. Nézzétek meg a videót, és a többi találat is érdekes lehet.
Ezzel a terelőlemezes megoldással, háromszorosára növelhető a kivehető teljesítmény. Bővebben: 3X
1. Nem a japánok találták fel a terelőlemezeket, hanem a perzsák, úgy 3000 éve.
2. Ami szép és újnak állítják be, 100 m-es, 5-7 MW-os léptékben is megállja a helyét? A többi stimmel.
Megoldásnak megoldás, de mire?
Minden műszaki kialakításnak vannak előnyei, és hátrányai is. Képről ennek se látszik minden jó és rossz tulajdonsága, a lényeg, hogy mire akarod használni, van olyan alkalmazás, és feltétel amire nem lenne jobb, és olyan is ahol használhatatlan.
Sziasztok!
Építettem a képen látható VAWT típusú szélgenerátort. Elektromos szakemberek tanácsait szeretném, ha segítenétek. Az alternátor adatai: 32 db N52 mágnes, 12 coil 1,18 mm huzalból duplán. Kézzel megforgatva, az átlag feszültség kb. 16-18 Volt. Milyen töltésvezérlőt tudtok ajánlani , (esetleg kapcsolási rajz)ami ezekhez a paraméterekhez illeszkedik. És ha tele vannak az aksik, átvált másra? 3 x 4mm2 keresztmetszetű sodrott rézvezeték elég a töltésvezérlőig? köszönöm.
Nem ártana, ha részleteznéd a generátor felépítését. Keringenek nagyon félretervezett rajzok.
Milyen vasmagot használtál pl.? A szélkerék méreteinek ismerete és a tervezett akkukapacitás is fontos. Amit eddig elmondtál, az édeskevés.
A kimenő feszültséget terhelve is jó lenne lemérni legalább 5 ponton: a tekercsek méretezésekor figyelembe vett névleges terhelés 20, 40, 60, 80 és 100% -án, állandó fordulatszámú meghajtás mellett. A fordulatszám legyen a helyileg általános szélsebességnél mért üresjárati fordulatszám 70%-a!
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2017
Az ötletet innen vettem pár évvel ezelőtt.
https://www.windgenkits.com/pages/test-page-with-tech-stuff az itt bemutatott légmagos generátort készítettem el, nagyobb méretben. a mágnesek 10 mm tárcsára vannak felragasztva, alul felül. A tekercsek menetszámait nem számoltam, 320 gramm egy. Összesen 12x 320 g, 15 mm vastag a kész coil. A szemben álló mágnestárcsa mágnesei 18 mm -re vannak egymástól. Egyenlőre 160 Ah-nyi akkumlátorom van, de bármikor bővíthető. Megpróbálok valami meghajtást tenni rá, egyenlőre csak kézzel próbáltam.
Sziasztok!
Pudding1 problémájára egy ötlet ha szét szed egy hűtőgépet és a belső hűtő csöveket össze építi a motor testével (pl műgyantával) a külső hőeletető csöveket meg a motor mögé teszi. A kompresszort meg a lapátok által termelt elektromos energiával vagy közvetlen a kompresszor tengelyére kapcsolva meghajtani egy áttétellel. Persze nem ártana egy tengelykapcsoló ami egy pl:arduinóval, vagy egyéb mikrokontroller-el figyeli a mágnesek hőmérsékletét és akkor kapcsolná rá a kompresszort ami így le tudná hűteni + még terhelné is a motort, amitől lassulna és ezáltal a már lehűtött mágnesek könnyeben lelassítanák a forgást zárlatban(vagy műterhelésen keresztül). Bár lehet hogy egyszerűbb volna a fordulatszám alapján lassítani, de ha hőmérséklet alapján menne a szabályozás nyári meleg napokon is javulna a hatásfok és a mágnesek élet tartalma.(mivel nem tesz nekik túl jót ha tartósan 60celsius fok felett mennek a hideget meg szeretik)
Ha nem használod a Válasz gombot nem igen tudják mire válaszoltál. A címzett meg esetleg el sem olvassa.
Idézet: Szerintem jobban is jár. Ilyen bonyolult megoldást egy egyszerű szerkezetre. „A címzett meg esetleg el sem olvassa.”
Minek ezt ennyire túlbonyolítani, hűtőgépet az oszlop tetejére? Hűtésnek ott a szél, meg kell növelni a generátor házán a hűtőbordákat. Vagy ha lehetséges, át kell szellőztetni a generátort.
Mivel nem válasz volt hanem egy külön álló megoldási javaslat (így nem csak neki szólt)
Igen ez is megoldás lehet, de a hűtőborda meg a szellőztetés csak a külső hőmérsékletre tudja lehűteni a motor testet, nem beszélve arról hogy akkor egy olyan motortestet vagy pótlást esztergálni kell ami illeszkedik a motorra gondolom ez egyszerűbb számodra mert van megfelelő méretű esztergád
Bár nem ártana kiszámolni mekkora borda kell a hűtő kompresszor helyett vagy fordítva. (én sem tudom mivel először valamelyiket meg kellene csinálni)
Csak nem tudni mire. Keresgélni kell a hozzászólást, ha válasznak írod egyszerűbb. Legalább is szerintem.
Ennyi erővel minek egy számítógép ereje egy telefonáláshoz ?(okostelefonra gondolok)
Minek 100 lóerő ha csak 130 al lehet menni közúton egy autóval ? Tudom off de azért nem csak ugyanazokat a megoldásokat kell ismételni mert akkor nem jutunk előrébb sose. (még nekem is bonyolult a rendszer amit felvázoltam de a tartós megoldások nem mindig egyszerűek, ezt is lehet bátran finomítani gondolkodni rajta hogyan tehető feleslegessé )
Igen de ha válasznak írom lehet te el sem olvasod.
(bár igazad van) Szerintem Pudding1 azon a szinten van hogy vissza felé is átnézi a fórumot mikor fel néz ide.
Szia!
Az ötleted nem rossz, csak az itteni hobbisták többségének ez megvalósíthatatlan. itt általában olyan dolgokat osztanak meg az emberek, amit bárki megépíthet otthon. Azért egy működőképes hűtőgép egy oszlop tetején, nem semmi kihívás. A másik dolog, egy viharos szélben általában alacsony a környezeti hőmérséklet, ezért elég lehet ezzel hűteni a generátort. Csak megfelelő nyílásokat kell készíteni a generátorra, plusz esetleg egy kis ventilátor a hátsó tengelyen.(pl. autó generátor) De mondjuk pudding1 fórumtásnál sem indul el a láncreakció, ha a fékező ellenállásai nem robbannak fel. Esetleg ezeket ekkora teljesítménynél ajánlatos hűteni, mondjuk olajban úsztatni.
A hűtés ötlete nem rossz, de sok olyan problémát vet fel, amit nem is látsz át.
Az is megjegyzendő, hogy nem a mágnesek melegednek, hanem a tekercsek. Sokkal olcsóbban és egyszerűbben meg lehet oldani a dupla vezeték-kersztmetszettel... fele ellenállás, fele hőfejlődés. Ha pedig dupla számú ugyanolyan tekercs, akkor fele áram, negyed hő... Javasolták a generátor átszellőztetését: ennél hatékonyabb megoldás nem sok lehet, mert a hűtő sem tud több energiát kivonni, mint amennyit a környezetnek át tud adni. A tárcsa lapátozásával pedig meglepően gyors áramlás hozható létre. Egy hűtőrendszerben a hő felvétele is bonyolult lehet, a mágnesekhez nem forraszthatod hozzá a párologtató csövet.... Nekem is eszembe jutott már, hogy milyen jó lenne felhasználni másra azt ami még működik, de már nem jó úgy ahogy kitalálták, de lesre futottam. Ez nevezetesen egy levetett mobiltelefon-kijelzős oszcilloszkóp lett volna.... A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2017
Szóval akkor nem melegszenek a mágnesek egy generátorban? Lenz-Törvény meg Newton 3. törvénye = a mágnesek is melegednek bár inkább lassulna a generátor viszont ha elég nagy a szél esélye sincs
A többiben igazad van ,de én nem Pietro által felvetett generátorra javasoltam ott ez esélytelen megoldás sőt ott jobb is a léghűtés bár azok kis fordulatú szélgenerátorok (bár igaz nem emeltem ki) sokkal inkább a fémházas (motorból generátorrá alakított) verziókon menne a dolog amiket nem túl egyszerű újratekercselni. Egy kis logika nem ártana....
Ezen nagyon elgondolkodtam.
Konkrétan azt mondod, hogy a mágnesben is örvényáramok indukálódnak, mert változik bennük a fluxus???
Légbeömlő nyílásokkal az a gond hogy mivel ezek szabad téren vannak rozsdásodnak,
(bár megfelelő kezeléssel ez is megoldható) ezért javasoltam olyan megoldást ami a motor megbontása nélkül is alkalmas lehet. Hát igen sajnos fékező ellenállásai elégése és közben felmelegedő mágnesei akadályozták meg Pudding1 fórum társunkat hogy utána a rövid zár sem segített megfékezni a szélkereket.
Igen kis mértékben folyamatosan vissza hat egy kicsit a réztekercs a mágnesre ezt le lehet tesztelni ha rövidre zársz egy motort és hűtöd a tekercseket és akkor tekered a motort viszonylag hamar észrevehető hogy a nem hűtött mágnes melegszik.(infrás hőmérővel pl)
Bár most én is elgondolkodtam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |