Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Hello!
Ennek a konstrukciója nagyon "gyengének" tűnik... 40x40 mm-es anyagból van? Méretei? Nézd meg milyenek a "rendesen" megcsinált kapuk... A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Szia!
Erre valami erős motor és mechanika ajánlott, mert túl nagy a szél terhelés. Mennyiben szélben nem nyitogatod a kaput, akkor még jó lehet a Harl motor.
Tényleg szépek azok a kapuk, de hát nem mindenkinek van rá anyagi tehetsége.
Nem a "szépségen" van a hangsúly, hanem azon, hogy a váz legyen masszív!
Az is lehet, hogy a fotón látott kapu váza csak 20x20(30x30?)mm-es zártszelvényből készült...az "andráskereszt" merevítés hiánya is feltűnő! Különben az erős motor bizonyos feltételek esetén igencsak el tudja deformálni a kapuszárnyakat. A forgáspontjai sem nyerték meg a tetszésemet. Lelkiismeretesebb szaki az ilyen kaput csakis a gazda felelősségére motorizálna... Az én 18"-os tolómotorjaimat sem merném hozzá ajánlani... Olyan meg nincs az életben, hogy szélben, viharban meg majd kézzel nyitjuk. Ráadásul ezeknek a tolómotorok kuplung nélküliek, ami miatt elég macerás "kikuplungolni" vész esetén... A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Igen valoban rossz állapotban van de attól még nagyon massziv és hát kb 25 éve birja....
Szóval akkor cseréljem le a kaput vagy mi a f...? Akkor hozzá se fogjak az automatikus kapu nyitohoz?
Hello! A kapunak és anyagának a méreteit ugyan nem írtad le (pedig kérdeztem).
Továbbá az is fontos, hogy van-e kiskapu, amelyen be tudsz menni, ha ki kell reteszelni a motorokat, pl. áramszünet esetén... Én mindenképpen gyári szárnyaskapu nyitó motorokat szerelnék fel ezekre, az ablaktörlő motorokból barkácsoltakat elfelejteném inkább... "Masszív"...becsukva lehet, hogy az, na de félig kinyitva...? Az említett forgáspontok felszereléséhez sem látok elég helyet, ezek azért lennének szükségesek, hogy precízen be lehessen állítani a kapuszárnyakat. Azt is tudni kell, hogy a motorok feszítő ereje tartja majd zárt állapotban a kaput. De mindenképpen meg kéne erősíteni a fémkonstrukciót, vagy tartósabb megoldás lehet a teljes cseréje (persze ez esetben a negyed évszázados faanyagot sem tenném vissza.) Persze így is rászerelheted a motorokat, aztán mikor majd kibuknak a konstrukció hiányosságai, akkor csinálsz majd egy új kaput... (A mostaninak úgy tűnik a szárnyai sem azonos hosszúságúak, ennek oka van, vagy csak így sikerült? A kapuvezérlő beprogramozásánál ez esetleg okozhat majd némi fejtörést, de azért megoldható a gond.) A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Abba gondolj bele, hogy eddig hogy zártad? Ha jól látom középen két ponton, ha fent lesznek a motorok értelem szerűen ezek kiesnek és a motoroknak kell a széleinél zárva tartani a kaput.
Nem tudom milyen környéken laksz, de én nem biztos, hogy tudnék nyugodtan aludni ilyen föltételek mellett. Üdv
Sziasztok! Véletlenül idetévedve és kicsit olvasgatva szöget ütött a fejembe ez a HARL tolómotoros megoldás, egész olcsón lehet venni ilyen motorokat.
A lenti képen látható kaput motorizálnám, ha le nem beszéltek róla. A szárnyak 2X1,5 méteresek, viszonylag nem súlyos, könnyen mozog, nem csuklik-nyeklik. Ami talán nem kedvező, hogy rögtön mellette van a kiskapu, tehát valamennyire útban lehet az egyik motor, de gondolom, ezzel meg lehet barátkozni. A Harl antennamozgató motorral kapcsolatban felmerült néhány kérdésem. Ahogy utánaolvasgattam, többféle méretben létezik. Ilyen méretű kapuhoz melyik méret lehet ideális? Az adatlapján található adatait összevetettem néhány random kapumozgató motor adataival, ebből úgy tűnik, teljesítményre megfelelő lehet, de jóval lassabb, valami 4-5 mm-t ír /mp. Ez valós adat? Mert ez nagyon lassúnak tűnik, 450mm lökethosszt tekintve ez majdnem 2 perc. Mennyire tartósak ezek a motorok ilyen igénybevétel esetén? Mert gondolom, ez azért nagyobb terhelés, mint a parabola tányérját billentgetni, meg bosszantóbb is, ha nem működik megbízhatóan. Hiba esetén szerelhető, javítható? Olvastam, hogy beépített végálláskapcsolóval rendelkezik, ez fixen a végeken van, vagy ízlés szerint beállítható a helyzete? A következő kérdésem a vezérlésével kapcsolatos lenne, nem fognék hozzá a nulláról építeni egyet, viszont találtam olcsón készet, ez vajon alkalmas lehet a célra? Bővebben: Link Borzasztó nagy elvárásaim nem lennének, csukjon-nyisson, esetleg vészleállítási lehetőség jó lenne, ez a kiskapu-funkciót is helyettesíthetné. Tápegységként mit javasolnátok egy ilyen összeállításhoz? Elnézést a sok kérdésért, ha élesre fordul a dolog, biztos lesz még. Egy eszembe is jutott: a tolómotor rögzítési pontjai. A szárnyakon gondolom minél közelebb a kapuhoz, és az oszlopon milyen távolságra szokott lenni a kapu síkjától? Előre is köszönöm a megtisztelő válaszokat. Idézet: Már nem emlékszem a típusára de nálam két évig bírta (könnyű kis szélellenállású kapun) pvc mechanika nem jó semmire . Keress inkább kórházi ágymozgató motorokat azok strapabíróak Most hogy nézem a képet teljesen ilyen az én kapum is ... „antennamozgató motor” A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Köszönöm, akkor nézelődök még. És milyenre cserélted?
(Esetleg ha valakinek a konkrét típussal kedvezőbb tapasztalata van, ne tartsa magában.)
Hello! Az ágymozgató motorok lökethossza nagyon kevés kapumozgatáshoz...ráadásul, egy éppen nálam lévő példányban pedig pont műanyag fogaskerék van, már le is van reszelve a fogak nagy része és ketté is van törve...
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Akkor rosszul gondoltam hogy azok strapára vannak tervezve . bocsi ..
Nem cseréltem leszereltem , azóta hangvezérléses a kapum . Ha indulok szólok valamelyik fiamnak hogy nyissa ki ...
Szia
Idézet: „Ami talán nem kedvező, hogy rögtön mellette van a kiskapu, tehát valamennyire útban lehet az egyik motor” Hát igy konkrétan ezáltal ezt a fajta orsós motort ki is lőheted még mielőtt belekezdenél az agyalásba, a forgásponntól 100, 100mm-es eltolást minimum számolhatsz, tehát vagy átalakítod, vagy más rendszerbe kezdesz gondolkozni, mivel ez egy házilag fórum, nem fogok gyári megoldásokat ajánlani. Üdv
A forgáspontot ki tudom rakni a motor végére, az a bilincses rögzítés úgyse nagyon tetszik.
..."Én mindenképpen gyári szárnyaskapu nyitó motorokat szerelnék fel ezekre, az ablaktörlő motorokból barkácsoltakat elfelejteném inkább..."....Nos ,végül is igazad van a "magad módján" ..Valóban vannak csodálatos
fejlesztőmérnök "csapatok" által remek ,késztermékek ,szinte mindent tudnak...árai néhány százezer forintól a "csillagos ég"...Ma megrendeled -holnap beszerelik..Szerintem aki ezen a forumon kresgél NEM ILYEN megoldást keres ..hanem valamilyen olcsó "kaqkk"mesterféle vezérlös és igen is ablaktörlö motorból ,vagy akkusfúrógépből,antenna forgatóból barkácsolt (..sajátkezüleg létrehozott)mechanikás kapunyitót!
Sziasztok!
Nálam öt éve megy antenna forgató motorral szerelt kapu. HARL motorok vannak. Kis szélterhelésű léckapu, nekem megfelel a célnak. Üdv: Gábor
Nekem is Harl 3618-os motorjaim vannak, de lassan le rohadnak a kapuról, mert vagy 7 -8 éve fent vannak, és semmi bajuk. Mennyiben jól be vannak állítva a végállás kapcsolók, és nem nyomunk neki 36 voltnál többet, azok a motorok sok évig el kell hogy menjenek. Rengeteg fut a haveri körömben, és ritkán van panasz rájuk, azok is csak azért mert nem tartják karban a motorokat. Az az évi 2x10 perc is sokaknak nagyon megterhelő
Köszönöm, tényleg nem volt világos. Ezek nagyon hasznos rajzok.
Ez biztató, akkor nem teszek le róla végképp.
150 centis szárnyhoz melyik méretet javasolnád?
HARL 3618 bőven elég. Majd holnap teszek fel képeket, de a kapum már ramaty állapotban van.
Jövőre lesz talán pénz, azt csere, de a Harl motorjaim mennek arra is. Aztán láthatod, hogy hogyan tettem fel a motorokat. Azt azért megjegyzem, hogy 35-45 mp a nyitás és a csukási idő, de nekem és másoknak is megfelel A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Azt mindenképp megköszönném.
Mivel vezérled a motorokat?
Saját tervezés a vezérlő.
Csak annyit tudok, hogy mikor egy ismerősömnél annakidején felszereltem az általa beszerzett műholdas tolómotoros "szettet", másnapra már a gyerkőcei sikeresen leégették az egyik motort. Kicserélése után hamarosan a másik is leégett. Pedig a 36V-os motorok 24V-ról voltak üzemeltetve. Iszonyatosan forrósodtak a motorok és nagyon lassan nyitották ki a kaput. Napi 2-3 nyitás-zárást még talán elviselhetnének...
Persze, ha nem csupán a beépített végállás kapcsolókra lett volna bízva a vezérlésük, hanem egy komolyabbra, amelyben van áramfigyelés és különféle védelem is, akkor talán még működhetnének ma is. De mindenképpen kicsi a teljesítményük. Persze léteznek hasonló DC motorral szerelt gyári kapumozgatók, de azok lényegesen masszívabb konstrukciók.
Sziasztok!
Lehet,le leszek hurrogva,gyári szettet vettem,azt készülök felszerelni. Viszont a betonozáskor a kapuk közé nem fektettem a betonba csövet a vezetékeknek. Betont vésni most nem akarok,csak a legvégső esetben. Hogyan oldanátok meg a távolabbi motor és infrasorompó vezetékinek elvezetését? Olyat lehet csinálni,hogy veszek YSLI vezérlőkábelt,és egy köpenyben fut az infra és a motor vezetékelése. A motorok 230V-osak. Az infra 12V. A cucc Proteco 4 . Köszönöm! István
Szia!
Pedig ha beton van,akkor vésni kell. Vegyél 20-as Symolen csövet, majd flexel és vídiás koronggal vágd ki a csőnek a helyet. Ezt utána könnyen vissza lehet betonozni. Majd ebbe belehúzod a motor és a fotocella vezetékét.A motornak jó 4x1-es MTL, a fotocellának 4 eres riasztó zsinór, mondjuk. Létezik prizmás infra sorompó is,ennek egyik oldalán van egybeépítve az adó és a vevő, a másik oldalra pedig egy prizma van szerelve ami az adóról visszaveri a sugarat a vevőre. De mivel a motorhoz úgy is kell kábelt vinni, így akkor a sorompónak is lehet. De egy kábelen nem vinném a 230-at és a 12v-ot,mert ha a kábel megsérűl véletlen, a vezérlésed is tönkre mehet.
Hello! Ugye?... ""YSLY""-t akartál írni, és 24V-ot az infrasorompónak? Én a kétvezetékes adó részét szerelem fel a túlsó oldalra, ahhoz elég a kéteres vezeték...
De mi a terv, a kábelt csak úgy ledobnád betonra és azt taposnád...? "Proteco 4"-ből pedig van "Aster", "Leader"...de lényegesebb, hogy milyen a vezérlője (de biztos, hogy 24V-ot ad le az infráknak, de akár 26-28V-ot is mérhetsz majd a fotocellák tápján). A fotocellákon lehet 12v/24V jumper...ne felejtsd el 24V-ra átállítani. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2017
Ha a kapu alatt van egy kevés hely, megúszhatod a betonozást, ha egy 40×20-as zártszelvényt oldalsó fülekkel lecsavarozol küszöbként. Ez autóval lehet kellemetlen, de még elviselhető. A kapu középső rögzítésénél is jól jöhet. Ebben elfér a két kábel. Az érzékelő jeleket, és a motor táplálást nem szabad közös kábelben vinni.
Ha van egy ismerős lemezmegmunkáló cégnél, akkor pedig egy hajlított lemezidomot kell letenni, de ez már drága is lehet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |