Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A "bármilyen tárcsán" az azért nem fedi a valóságot, mert a nyomatékot azt majd az állórész és forgórész közötti mágneses erővonalak hozzák létre és a forgórésznél nagyobb átmérő esetében már sántít a dolog. Ezért ajánlatos a pajzsnál nem nagyobb átmérőkkel számolgatni, hogy ez az arány még elfogadható legyen de ettől eltekintve a tengelyátmérőn adja le legkedvezőbben a nyomatékát a motor.
Idézet: Miért sántítana?„forgórésznél nagyobb átmérő esetében már sántít a dolog.” Az igazából a lőtéri kutyát sem érdekli, mekkora átmérőn van a nyomaték előállítva. - ott adott valamekkora, ami az egész tengelyre nézve igaz. Nagyobb kerék kerületén ugyan tényleg kevesebb a kerületi erő, de - cserébe - nagyobb a kerületi sebesség. Nem veszett el a teljesítmény. Ugyanakkor tényleg létezik egy tól-ig optimális terület, ahova szívesen méretezzük a készülékeinket. De ez nem jelenti azt, hogy ennél nem lehet nagyobb kereket alkalmazni..... A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2017
Én sajnos ismerem ezt a típusú motort, ha szakaszos üzemre kell akkor még elfogadható, de ha normálisat szeretnél inkább egy min. 1,5kW-os motorban gondolkodj, normális zárt házkialakításúban. Ez a motor jócskán túl van gerjesztve, hogy legalább félig meddig igaz legyen a ráírt teljesítmény.
Nekem egy 2,2kW-os 1440-es Dinamó motor hajtja a 2 hengeres ikarus/rába kompresszor egy az egyben, végnyomás 6,5 bar, de volt már 8-ig is hajtva. Én inkább a régi jól bevált motorokat javasolnám Evig, IMI, Dinamó vagy valami hasonló.
Néztem egybe kompresszort, ez szerintetek megéri??
Kompresszor
Bizonyára, igen (az eladónak!)...
Idézet: ... „"erőteljesen szikrázó szénkefe"”
Egyet értek! Ez akár attól is lehet, hogy a forgórész menetzárlatos. Akkor pedig lehet, hogy rövid idő múlva újra lesz egy kompresszora, amin nincs jó motor.
Nem beszélve arról, hogy ezeknek a hobbi kompresszoroknak a minősége nem a legjobb,nekünk is van itthon (bár az újonnan nem került ennyibe), a henger és a hajtókar között nincs csuklópont! A henger nem csak előre mozog a furatban, hanem "billegő" mozgást is végez. Hangos, és nagyon erősen remeg. Semmi kiegyensúlyozás. Ha nem egy évben kétszer használod akkor szétveri saját magát 1-2 éven belül.
Azért kérdeztem
Akkor valami motort kell szerezni. Mindenkinek köszönöm a segítséget
Sziasztok,
Van egy motor (kép) amit szeretnék használni. A gondom a bekötéssel van. Ha a fázist adom a kékre és kondin keresztül a pirosra, nullát meg a csatlakozó valamelyik pontjára (3 vezeték-3 sebesség) akkor minden rendben csak a forgásirány nem jó. Ezért a kondenzátornál megcseréltem a piros-kék vezetéket. Ekkor jó a forgásirány de csak max. fordulattal megy, bármelyik pontra is kötöm a nullát. Továbbá ekkor jelentősen megnövekszik az áramfelvétel is. Valaki esetleg tudja hogyan kell kössem, hogy jó legyen. Ha a képen nem látszana rendesen, a vezetékek színe a motornál:kék-piros-narancs-barna-fekete. Az utolsó 3 megy a csatlakozóra, a piros-kék a kondenzátorra.
Üdv Fórumtársak!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy kicsi 3 fázisú villanymotorom, de sajnos nem tudok róla semmit, mert nincs adattáblája. Szeretném megtudni, hogy a méreteiből meg lehet tudni, hogy mik lehetnek a paraméterei? Forgórész hossza 70mm, átmérője 61mm. Állórész tekercs hossza 110mm, teljes belső átmérője 95mm. Szeretném 1 fázison használni, ha normális teljesítménye lenne. Köszönöm a segítségeket.
Hello! A lényeges irányból pont nem mutatsz képet...pl. elölrő-hátulról.
Mivel saját hűtőventilátora sincs, ezért talán ventilátorból is származhatna... A "normális teljesítmény" nálad mennyi? Komoly lóerőkre ne számíts...talán 0,37 kW, vagy sokkal kevesebbre "saccolnám" a teljesítményét.
Igazából azért nem fotóztam az általad említett irányokból, mert nem sok látnivaló van rajta. De nem soká lefotózom úgy is.
Ha ott körül leadna 1 fázison, az már jó lenne nekem. Nem vártam komoly erőt belőle, már csak a méretéből adódóan sem.
Az említett képek.
A "saccolásom" 3 fázisra vonatkozott...véletlenül van nekem is egy 400V/370W-os motorom.
Működésre is bírtam 230V-ról egy kondival...de még nem volt alávetve komoly terhelésnek. (Tolókapuhoz) U.i.:köszi az újabb képeket... A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
Köszi szépen a segítséged. Én is megpróbálom mozgásra bírni. Mekkora kondival próbálkozzak? Van itthon jelenleg 10 és 16 mikrósom. Elég lenne valamelyik?
Próbáld ki külön-külön mindkettővel...ha kevésnek tűnik, akkor a két kondit párhuzamosan is lehet kötni. Persze terhelés nélkül a 10µF-ossal is működnie kellene.
Ma bekötöttem a motort 1 fázisra és a 16 mikrós kondit tettem rá és szépen kegyeg.
Még egész jó erő is van benne, mert alig lehet lefogni, pedig tettem rá egy 100mm körüli szíjtárcsát is. Csináltam hozzá kapocslécet is, mert a gyárija rommá volt törve, de majd cserélem egy normálisra és szerzek rá valami dobozt is. Köszi a segítségedet!
A képeid alapján valami hajtóművet hajthatott fogaskerékkel. Arra a csutka tengelyre mást nem nagyon lehet rátenni és a kialakítás is arra utal. Nem nagyon terhelhették, inkább alkalmi üzem, pl. marógép orsó hajtása. Ezért nincs aktív hűtése.
Fogalmam nincs mire használhatták, pár éve egyik cimborám hajigálta ki a motorjait aminek egyrészét eladtam. Ez az egy maradt meg, évek óta csak pakolászom. Most rászántam magam, hogy bekötöm. Jó kis csendes motor, de gondolom huzamosabb hajtásnál túlmelegedne. De sajnos nem is tudok rátenni ventit, mert a hátsó zárófedélben van a csapágya.
Üdv. Villanyszerelő segítségét kérném. Tönkrement a hidrofornál a nyomás kapcsoló, amit egy záró érintkezős mikrokapcsoló indította a mágnes kapcsolót. Most összehoztam egy olyan nyomáskapcsolót, amin kettő mikrokapcsoló van. Ezzel kéne állítanom az alsó bekapcsolási és felső kikapcsolási határt. A felső értéket rugó erőállítással érném el ez a mikrokapcsoló fix. A másik mikrokapcsoló azon kívül, hogy állítható a magassága a lökethossza is nagyobb. Ezt a két mikrót nem tudom, hogy kössem be,hogy a szivattyú a két beállított nyomás közt kapcsoljon. Mivel nem vagyok szakember jó lenne ha így kapnám a választ.Pl " A1-Tx F1-X" Köszömöm.
Szia!
Csak az egyik mikrokapcsolót kell bekötnöd, mégpedig célszerűen azt, amelyik fix felszerelésű és a rugóerő állítású a kapcsolási pontja.
Szia! Ezzel csak azt érem el,hogy mondjuk 2,5 atmoszféránál eléri a kapcsolót és kikapcsol.Csökken a nyomás lelép a mikróról rögtön újra bekapcsol.Nagyon minimális az mozgás amikor kapcsol vagy kikapcsol a mikro. Az alsó nyomásértéket így nem tudom állítani.
Szabad záró érintkező a mágneskapcsolón - bekötés a rajzon.
A motorvédő kapcsoló "X" jelű érinkező nem is kell?
Ha nincs differenciálállító csavar, akkor kösd sorba a két mikrokapcsolót, aztán játszd össze a kettő kapcsolási pontjait a kívánalomnak megfelelően.
A mágneskapcsoló segédérintkezőjével (43-44) mit szeretnél csinálni?
Valami ilyesmit kellene csinálni.
Hidroforhoz nem kell öntartás, addig megy, ameddig a nyomáskapcsoló engedi.
Bocsi az a motorvédő kapcsoló kimaradt az A1 az X-re és a motorvédő is bekötve.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |