Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   239 / 345
(#) VIM válasza Imi65 hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
A "bármilyen tárcsán" az azért nem fedi a valóságot, mert a nyomatékot azt majd az állórész és forgórész közötti mágneses erővonalak hozzák létre és a forgórésznél nagyobb átmérő esetében már sántít a dolog. Ezért ajánlatos a pajzsnál nem nagyobb átmérőkkel számolgatni, hogy ez az arány még elfogadható legyen de ettől eltekintve a tengelyátmérőn adja le legkedvezőbben a nyomatékát a motor.
(#) Imi65 válasza VIM hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Idézet:
„forgórésznél nagyobb átmérő esetében már sántít a dolog.”
Miért sántítana?
Az igazából a lőtéri kutyát sem érdekli, mekkora átmérőn van a nyomaték előállítva. - ott adott valamekkora, ami az egész tengelyre nézve igaz. Nagyobb kerék kerületén ugyan tényleg kevesebb a kerületi erő, de - cserébe - nagyobb a kerületi sebesség. Nem veszett el a teljesítmény. Ugyanakkor tényleg létezik egy tól-ig optimális terület, ahova szívesen méretezzük a készülékeinket. De ez nem jelenti azt, hogy ennél nem lehet nagyobb kereket alkalmazni.....
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2017
(#) c27 válasza Broly94 hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Én sajnos ismerem ezt a típusú motort, ha szakaszos üzemre kell akkor még elfogadható, de ha normálisat szeretnél inkább egy min. 1,5kW-os motorban gondolkodj, normális zárt házkialakításúban. Ez a motor jócskán túl van gerjesztve, hogy legalább félig meddig igaz legyen a ráírt teljesítmény.
Nekem egy 2,2kW-os 1440-es Dinamó motor hajtja a 2 hengeres ikarus/rába kompresszor egy az egyben, végnyomás 6,5 bar, de volt már 8-ig is hajtva. Én inkább a régi jól bevált motorokat javasolnám Evig, IMI, Dinamó vagy valami hasonló.
(#) Broly94 hozzászólása Jún 6, 2017 /
 
Néztem egybe kompresszort, ez szerintetek megéri??
Kompresszor
(#) uniman válasza Broly94 hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Bizonyára, igen (az eladónak!)...
Idézet:
„"erőteljesen szikrázó szénkefe"”
...
(#) elektroncso válasza uniman hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Egyet értek! Ez akár attól is lehet, hogy a forgórész menetzárlatos. Akkor pedig lehet, hogy rövid idő múlva újra lesz egy kompresszora, amin nincs jó motor.
Nem beszélve arról, hogy ezeknek a hobbi kompresszoroknak a minősége nem a legjobb,nekünk is van itthon (bár az újonnan nem került ennyibe), a henger és a hajtókar között nincs csuklópont! A henger nem csak előre mozog a furatban, hanem "billegő" mozgást is végez. Hangos, és nagyon erősen remeg. Semmi kiegyensúlyozás. Ha nem egy évben kétszer használod akkor szétveri saját magát 1-2 éven belül.
(#) Broly94 válasza uniman hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Azért kérdeztem

Akkor valami motort kell szerezni. Mindenkinek köszönöm a segítséget
(#) lelkes amatőr hozzászólása Jún 13, 2017 /
 
Sziasztok,
Van egy motor (kép) amit szeretnék használni. A gondom a bekötéssel van.
Ha a fázist adom a kékre és kondin keresztül a pirosra, nullát meg a csatlakozó valamelyik pontjára (3 vezeték-3 sebesség) akkor minden rendben csak a forgásirány nem jó. Ezért a kondenzátornál megcseréltem a piros-kék vezetéket. Ekkor jó a forgásirány de csak max. fordulattal megy, bármelyik pontra is kötöm a nullát. Továbbá ekkor jelentősen megnövekszik az áramfelvétel is.
Valaki esetleg tudja hogyan kell kössem, hogy jó legyen.
Ha a képen nem látszana rendesen, a vezetékek színe a motornál:kék-piros-narancs-barna-fekete.
Az utolsó 3 megy a csatlakozóra, a piros-kék a kondenzátorra.

CAM_0197.JPG
    
(#) Payne09 hozzászólása Jún 16, 2017 /
 
Üdv Fórumtársak!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy kicsi 3 fázisú villanymotorom, de sajnos nem tudok róla semmit, mert nincs adattáblája.
Szeretném megtudni, hogy a méreteiből meg lehet tudni, hogy mik lehetnek a paraméterei?
Forgórész hossza 70mm, átmérője 61mm. Állórész tekercs hossza 110mm, teljes belső átmérője 95mm.
Szeretném 1 fázison használni, ha normális teljesítménye lenne.
Köszönöm a segítségeket.
(#) uniman válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Hello! A lényeges irányból pont nem mutatsz képet...pl. elölrő-hátulról.
Mivel saját hűtőventilátora sincs, ezért talán ventilátorból is származhatna...
A "normális teljesítmény" nálad mennyi? Komoly lóerőkre ne számíts...talán 0,37 kW, vagy sokkal kevesebbre "saccolnám" a teljesítményét.
(#) Payne09 válasza uniman hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Igazából azért nem fotóztam az általad említett irányokból, mert nem sok látnivaló van rajta. De nem soká lefotózom úgy is.
Ha ott körül leadna 1 fázison, az már jó lenne nekem. Nem vártam komoly erőt belőle, már csak a méretéből adódóan sem.
(#) Payne09 hozzászólása Jún 16, 2017 /
 
Az említett képek.
(#) uniman válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
A "saccolásom" 3 fázisra vonatkozott...véletlenül van nekem is egy 400V/370W-os motorom.
Működésre is bírtam 230V-ról egy kondival...de még nem volt alávetve komoly terhelésnek. (Tolókapuhoz)
U.i.:köszi az újabb képeket...
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
(#) Payne09 válasza uniman hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Köszi szépen a segítséged. Én is megpróbálom mozgásra bírni. Mekkora kondival próbálkozzak? Van itthon jelenleg 10 és 16 mikrósom. Elég lenne valamelyik?
(#) uniman válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Próbáld ki külön-külön mindkettővel...ha kevésnek tűnik, akkor a két kondit párhuzamosan is lehet kötni. Persze terhelés nélkül a 10µF-ossal is működnie kellene.
(#) Payne09 válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Ma bekötöttem a motort 1 fázisra és a 16 mikrós kondit tettem rá és szépen kegyeg.
Még egész jó erő is van benne, mert alig lehet lefogni, pedig tettem rá egy 100mm körüli szíjtárcsát is. Csináltam hozzá kapocslécet is, mert a gyárija rommá volt törve, de majd cserélem egy normálisra és szerzek rá valami dobozt is.
Köszi a segítségedet!
(#) erbe válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
A képeid alapján valami hajtóművet hajthatott fogaskerékkel. Arra a csutka tengelyre mást nem nagyon lehet rátenni és a kialakítás is arra utal. Nem nagyon terhelhették, inkább alkalmi üzem, pl. marógép orsó hajtása. Ezért nincs aktív hűtése.
(#) Payne09 válasza erbe hozzászólására (») Jún 18, 2017 /
 
Fogalmam nincs mire használhatták, pár éve egyik cimborám hajigálta ki a motorjait aminek egyrészét eladtam. Ez az egy maradt meg, évek óta csak pakolászom. Most rászántam magam, hogy bekötöm. Jó kis csendes motor, de gondolom huzamosabb hajtásnál túlmelegedne. De sajnos nem is tudok rátenni ventit, mert a hátsó zárófedélben van a csapágya.
(#) dravecz hozzászólása Jún 19, 2017 /
 
Üdv. Villanyszerelő segítségét kérném. Tönkrement a hidrofornál a nyomás kapcsoló, amit egy záró érintkezős mikrokapcsoló indította a mágnes kapcsolót. Most összehoztam egy olyan nyomáskapcsolót, amin kettő mikrokapcsoló van. Ezzel kéne állítanom az alsó bekapcsolási és felső kikapcsolási határt. A felső értéket rugó erőállítással érném el ez a mikrokapcsoló fix. A másik mikrokapcsoló azon kívül, hogy állítható a magassága a lökethossza is nagyobb. Ezt a két mikrót nem tudom, hogy kössem be,hogy a szivattyú a két beállított nyomás közt kapcsoljon. Mivel nem vagyok szakember jó lenne ha így kapnám a választ.Pl " A1-Tx F1-X" Köszömöm.
(#) kadarist válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Szia!
Csak az egyik mikrokapcsolót kell bekötnöd, mégpedig célszerűen azt, amelyik fix felszerelésű és a rugóerő állítású a kapcsolási pontja.
(#) dravecz válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Szia! Ezzel csak azt érem el,hogy mondjuk 2,5 atmoszféránál eléri a kapcsolót és kikapcsol.Csökken a nyomás lelép a mikróról rögtön újra bekapcsol.Nagyon minimális az mozgás amikor kapcsol vagy kikapcsol a mikro. Az alsó nyomásértéket így nem tudom állítani.
(#) zamatőr válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Szabad záró érintkező a mágneskapcsolón - bekötés a rajzon.
(#) dravecz válasza zamatőr hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
A motorvédő kapcsoló "X" jelű érinkező nem is kell?
(#) kadarist válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Ha nincs differenciálállító csavar, akkor kösd sorba a két mikrokapcsolót, aztán játszd össze a kettő kapcsolási pontjait a kívánalomnak megfelelően.
(#) kadarist válasza zamatőr hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
A mágneskapcsoló segédérintkezőjével (43-44) mit szeretnél csinálni?
(#) kadarist válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Valami ilyesmit kellene csinálni.
(#) zamatőr válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Öntartást .
(#) kadarist válasza zamatőr hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Hidroforhoz nem kell öntartás, addig megy, ameddig a nyomáskapcsoló engedi.
(#) zamatőr válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Bocsi az a motorvédő kapcsoló kimaradt az A1 az X-re és a motorvédő is bekötve.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
(#) dravecz válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Mivel én nem látom át csak akkor tudom meg ha kipróbálom. Ami gyanús ebben, hogy ha eléri a felső mikrót kikapcsol de ha lelép róla nem fog ujra indulni?
Következő: »»   239 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem