Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sajna nem. Gondoltam rá, átnéztem, de....
De nem adom fel, visszakerül még az "asztalra". Minden esetre köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
Szia, A tirisztor működik, lehet, hogy csak meghalta magát? Az A109D egy OP-amp ami az áramot figyeli szerintem a söntön. + kell lenni rajta egy töltési végfeszültség figyelőnek, a potik számát nézve, miután tirisztoros, figyeli az akkufeszt is, s csak utána adja ki a töltő feszt, valamint egy fázis, 0 átmenet detektornak is lennie kell rajta. Szóval nem bonyolult, csak jobb kép kellene róla!
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2018
Szia.
Egy kis plusz info, ha már a kérdező nem írta le, habár nem sokat segít. mico-x VEB Kombinat Umformtechnik "Herbert Warnke" Erfurt GDR Typ: E220 6-12 / 10 U 220V~ UA 6/12 V- Il= 1,4A I= 10A
Egy német oldalon találtam rá, de ott is kapcs rajzot keres hozzá, mert defect lett! Nincs olyan sok alkatrész benn, amit ne lehetne kimérni, végigmenni az áram útján, /mert egy jó töltőnek néz ki/, csak közel 3000Km -ről nehézkes megtennem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2018
Sziasztok!
Egy 12V-os akkumulátorról üzemelő akkumulátortöltőt keresek (repülőgép modellek akkumulátorainak töltéséhez) amelynek kimeneti feszültségét és áramát én tudom szabályozni. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2018
Nem egyszerű téma....
olvasgass itt: http://www.peschka.hu/?/rc_modellezes/Akkupakkok_szakszeru_kezelese/
Szia,
Én ugyan nem akkutöltésre, de "szegény ember labortápjaként" egy ilyet használok: Link vagy Link, de nekem egy 3. variáció van, azt most pont nem találom. Feszültség- és áramkorlát is állítható, 12V-ról elműködik, elvileg kijelzi ha tele az akku (de azt ugye még nem töltöttem róla, de volt már kék LED fényem), egyebet nem tudok elmondani.
Szia!
Elég kalandos volt, de sikerült szerezném 2 biztosítékot. Találtam egy patkolt Diazed-et ami jó volt bele azt elvittem 2 elektronikai "szak" üzletbe és csak néztem rám, hogy mi bajom van. Az első helyen azt mondák, hogy ilyet 20 éve legalább nem gyártanak a másik nem is hallott arról hogy ilyet valaha gyártottak volna...... Egy ismerősömmel viszont sikerült kettőt beszerezni még nem próbáltam ki.
Sajnálom! Nem elektronikai szaküzletben kell keresni, hanem villamossági boltban. A kettő nem ugyanaz.
Elektronikai boltként szerepelnek, de igazából mindenes, szg. alkatrészekkel is foglalkozik mindkettő + léptető motorok + áramkör megszakítók, biztosítékok. Villamossági így konkrétan nincs a közelben.
Igen, mert a szg. alkatrész, léptetőmotor meg ilyesmi, az a gyengeáramú kategória, Az erősáram meg teljesen más, lásd Fi relék, kapcsolók, frekiváltók stb. Ja és a boltosok nem biztos, hogy szakmabeliek...: *(
Vannak 230-as relék és trafók is ebből gondoltam, hogy tudniuk kellene segíteni, de még ha nem is értettek hozzá legalább valakihez vagy valahova átirányíthattak volna.
Bár végül is egyre gyakrabban találkozom állásbörzén olyanokkal akik a "milyen programozási nyelvet várnak el?" kérdésre "angol"-lal válaszolnak.
Az már .... ,de sajnos amikor másodszorra is rákérdezek akkor ide adnak egy lapot amin java,.net, sql magas szintű ismerete szükséges szerepel és ha még erre fel "programzozó" állással is fenyegetnek az már mindennek a teteje.
Idézet: „Találtam egy patkolt Diazed-et ami jó volt bele azt elvittem 2 elektronikai "szak" üzletbe” Felénk erre az a szöveg járja az üzletben, hogy Idézet: „Sajnáljuk, ilyen patkoltunk nincs!” Ha tudsz szerezni belőle akkor érdemes "raktárra" is venned, mert tényleg nem gyártják már a régi "kúposat". Kiváltotta a hengeres és a késes. Kiveszni a hagyományos olvadók soha nem fognak, mivel sokkal nagyobb zárlati áramot tudnak megszakítani mint az automata biztosítékok. Persze léteznek olyan automaták is amik megtudják szakítani a több száz kA zárlai áramot, de nem éppen családi házakba vannak felszerelve. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2018
Sajnos ismerős csak 2-őt tudott nekem keríteni, de így legalább már tudom mit kellene keresne és hol nem. Egyébként a tekercselést a patkoltról levettem mielőtt elvittem volna a boltba , ha rajta lett volna nem is akarok bele gondolni mit mondtak volna... "így már működik akkor már nem is kell venni".
Köszönöm segítségedet, üdv. Mindenkinek is.(késő reagálásom oka, hogy van bőven elfoglaltságom regisztrált hivatásommal). Bocs.
Szóval- instrukcióidat kísérlettel ellenőriztem- való igaz, mind. ( köszönöm) Megépítettem, "asztaltasztben,- építettem labortápról" működik alapgondolatom szerint. Nem építettem még be végleges helyére, időm van rá- mert az előző 'alkotás is tudja nyáron tölteni az akkut. Ha beépítés után is elvártam módon működik, közzéteszem részletesen- hátha akad még 'őrült horgász, aki csakazért pecázik, hogy építhessen akkutöltőt. Tisztelettel:
Nézzétek meg!
- miértis érdemes napelemes akkutöltőt gyártani! Tisztelettel:
Sziasztok!
Valaki segítsen légyszi, mert elvesztem, mint Ábel a rengetegben. Adott a képen látható kapcsolás, és már nem látom a fától az erdőt. A P1 potival elvileg tudni kellene a töltő áramot szabályozni. Ennek mi lenne a működési menete? Megépítettem, de az áramot sehogy sem tudom szabályozni P1-el, csak statikusan, vagy tölt teljesen vagy nem. A P2 működik, de az is ugyanúgy. Szóval nem értem, hogy hogyan tud ez áramot szabályozni. Ha jól tudom a tirisztort később vagy előbb gyújtaná be ez által rövidebb vagy hosszabb ideig engedi a töltést, 100Hz-es frekvenciával. Előre is köszi a segítséget. Üdv, Palkó.
Valószínűleg nem ad le akkora áramot a trafód, ahol szabályozna, vagy nincs annyira lemerülve az akksi. A cikkben le van írva a beállítási procedúra. P2-vel feltöltött akkunál kell beállítani a töltési végfeszültséget. Ekkor fog ki-be kapcsolgatni és a LED2 villogni. Sohanem áll le teljesen, ez így rendben van. Az áramkorlátnak akkor van igazán jelentősége, ha nagy teljesítményű a trafód, vagy túl magas a nyers feszültség (pl. 20V)
A trafó tud kb 15A-t és 15V van a Graetz után. Szerintem az megfelel. Az akksi le volt merülve, amivel próbáltam. Kezdetben 7-8A volt a töltőáram és ott sem tudtam szabályozni, aztán ez csökkent lefelé természetesen és 3-4A-nál sem tudtam szabályozni. A feszültségbeállítás működik, minden a leírásnak megfelelően, de az áramszabályozás sehogy nem akar. Az áramot kb mekkora tartományban lehetne szabályozni?
A kapcsolásnak ez a része eléggé elvi. Elvben működik, de a sönt ellenálláson eső feszültség kevés
a tranzisztor vezérléséhez. Meg lehet próbálni növelni az értékét. Jó akkunál ( nincs zárlatos cella ) igazából nincs sok jelentősége. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2018
Ok. Köszi a segítséget. Akkor ezzel a részével nem foglalkozok, de sokan írták, hogy működik normálisan, de akkor ezt a részt akár ki is lehet hagyni, hogy ne fűtsön ott az az ellenállás.
Én még ilyet nem sokat láttam, mindíg átaludtam! Nagyon szép!
Szia, Mivel az aksi belső ellenállása adott, a fesz szabályozásával, az áramot is szabályozod.
Sziasztok!
Adott egy hat Voltos, harom Wattos bicikli agydinamo, amirol egy kisebb, idealisan 6 voltos akksit szeretnek tolteni menet kozben. Szerintetek milyen akkumulator legyen ez, es milyen elektronika toltse? Olyan 2-3Ah eleg kapacitasbol. Eleg uj vagyok akksi temaban sqjnos, ugyhogy koszi az otleteket!
Szia, Kérdés, mire akarod használni??? Világítás? 6 V-os akksi töltéséhez, kevés a 6 V, min 7,5V kell, A LED-es égők elmennek 1 Db LiIon akksival, ahhoz 4,2V töltés kell, tehát az 5-6 V ról simán lehet tölteni, egy jó cella, tudja is a 3000mA/h-t.
Koszi a valaszt! Valoban elmulasztottam az ido rovidsege miatt leirni, hogy mi is lennne a celom vele. Szeretnek kicsit kiserletezgetni egy Arduino-s automata valtoval a bringan; egy szervomotor mukodtetne a valtot. A motornak, mikor alkalmankent bekapcsol, 12V es valami Amper nagysagrendu aram kell (talan 2A is akar, de most hirtelen nincs elottem az adatlapja). Ahelyett, hogy ezt egy fix zseles akksi biztositsa, gondoltam, legyen az egesz regenerativ. Szoval valahogy elo kell allitanom ezt a feszultseget es aramot rovid idotartamokra. Gondolom a leginkabb eletszeru az lenne, hogy a 6V-os agydinamorol toltok egy 4,2V-os cellat, es arrol DC-DC konverterrel feltornaszom a feszultseget a motor szamara 12V-ra. De persze az is lehet, hogy rosszul kepzelem el. A 4.2V LiIon akksi toltesehez milyen elektronika kellene?
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2018
Szia, Ez, a legegyszerűbb töltő module, ez védi a mélykisüléstől is. Ha 3 ilyennel cellákat összeraksz, nem kell Step-Up konverter, de az sem egy nagy drágaság. Miután nem folyamatosan működik, és az áramfelvétel is kicsiny, nincsen szükség folyamatos tölltésre. A LiIon akksis fúrókban 4-5 ilyen cella van meglepően sokáig működik, a /pedig a kivett áram sokkal nagyobb/ a gyorstöltője kb 20 perc alatt telenyomja. tp4056 adatlapja, a 6V-os dinamót simán rá lehet kötni.
Biciklin nem dinamó van (DC) hanem generátor (AC). Egyenirányítva U*1,41 - 2Ud. Ezzel már lehet 6 V-os ólomakkut is tölteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |