Fórum témák
» Több friss téma |
Szia elsősorban a testeléseket nézd át,akár a motortérben is.Másodsorban a köteg csatlakozókat bent a fülkében.Esetleg keress beázásra utaló nyomokat és azok környékén esetleg csatlakozót.Sajnos az opelnek is hiresen rossz az elektronikája
Ha van bent ledes világítás az is megzavarhatja a rendszert. Nekem a csomagtartóba lett kínai COB led. Ajtó nyitás záráskor amikor a kapcsolónyit vagy zár a konzolon az ablakfűtés jelző vibrál. Ha fékezek, akkor világít amíg nyomom a féket. Ha a ledet kiszedem nincs ilyen gond.
Milyen Opel típus, évjárat, motorkód? Próbáltál hozzá kapcsolási rajzot keresni?
Tudnátok írni helyeket, hogy hol nézzem át a vezetékeket? Eddig még csak a középkonzolt bontottam ki, de bármivel megbirkózom, csak tudjam merre keressem a hibát. X14XE a motorkód.
Nemrég tettem vele 2 LED csíkot a lábamhoz, de azok nem a világításra lettek rákötve, hanem a szivargyújtó tápjára. Első autóm, pár hónapja vettem, túlzottan nem értek még hozzá. Köszönöm szépen a segítséget, várom a további ötleteket. Kellemes ünnepeket!
Milyen típusú az opeled?
Ja bocsi az lemaradt. Opel Astra G 1.4 16V benzin Sedan 1999.12hó, szíjas vezérlés
Most azért sem találom.. Valahol nekem elküldték opelek villamos rajzait. Ha jól emlékszem Vauxhal-ra kell rákeresni. Ha megvan a kapcsolási rajz,akkor vissza tudod keresni az állandóan világító izzó áramkörét.
Esetleg Bővebben: Link próbáld így. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
opel astra kapcarajzok Német nyelven és angol nyelven van De mint írtam először azzal kezd, hogy kiszeded a led szalagot. Ha a szivagyújtó világítására kötötted, akkor a multitimert megtudja zavarni.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
Köszönöm, viszont. Van magyar is, de sajnos hiányos.
A visszapillantónál lévő lámpa az F3.28-as 7.5A-es biztosítékon (állandó feszültség) keresztül a multitimer 33-as kivezetésére van kötve. A multitimer "testeli", úgy kapcsolódik fel a lámpa. Az ajtónyitásérzékelők is a multitimerre vannak kötve. Az említett biztosíték és a multitimer a vezetőoldalon, a műszerfal alján lévő ajtón keresztül férhetőek hozzá. Akár meghibásodhatott a multitimered. Nem emlékszem, hogy a kivételéhez ki kell-e forgatni a biztosítéktáblát vagy anélkül is kifér. Minden biztosítékot és relét ki kell venni a biztosítéktáblából, le kell húzni a multitimer csatlakozóját (két oldalt benyomva a pöcköt, felfele jön le), ki kell venni a zöld pöcköt (függőlegesen kihúzni). Ha mindez megvan, a jobb oldalon, jobb oldali irányban kicsúsztatható a multitimer. Bontottban, ebay-en szerintem ki lehet fogni értelmes áron esetleg komplett biztosítéktáblával együtt. Persze más hibád is lehet, például összeérnek vezetékek, kontakthiba, ajtónyitásérzékelő hiba vagy ahogyan éppen írták előttem, valami zavarja a multitimert.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
Még azzal ki kl egészítenem a történetet, hogy ma már volt hogy a belső lámpa kapcsolt fel tompított fényszóró helyett is, többször is, volt hogy útközben is kikapcsolt a tompított.
Kezd veszélyessé válni a történet. Illetve a riasztót se tudom mindig bekapcsolni. Ha a 2 ledcsík zavar be, akkor az usb telefontöltő se jó ötlet ugyanúgy szivargyújtó tápról? A terhelés zavarná be? Köszönöm a rajzokat is, sajnos németül nem tudok, de majd igyekszem átnézni. Ha lement a karácsonyi sürgés forgás, egyből átnézem a vezeték kötegeket, illetve addig a LED csíkokat is kikötöm. Vagy már lehet hogy belyrehozhatatlan hibát idéztem elő?
Meglesz az csak nyugodtan neki kell ülni. Nekem (f asztrán) a bajuszkapcsoló volt kontakt hibás mikor magától kialudt a tompított.
A G astrában nem a bajuszról megy a világítás kapcsolás. Remélem nincs magy probléma. Köszönöm a biztatást
Esetleg ha Debrecen környékén valaki tudna segíteni, ha nem boldogulok, azt megköszönném.
Mivel váltod át hosszúról tompítottra a fényt?
Még mindig azt gondolom, hogy multitimer. Csak egy tipp: vedd ki a 2.18-as biztosítékot (utastérben, 18-as számú, fényszórómagasság állítás céljára szolgál). Ezen keresztül van összekötve a világításkapcsoló a multitimerrel. Tehát, ha a multitimer valami hiba folytán leföldelné, elmehet a tompított világításod.
Nos igaz, a távolságot bajusz kapcsolja. de magát a tompítottat egy tekerőssel kell bekapcsolni. A kormány mellett bal oldalon, a szellőztető mellett.
Mint mindegyik opelnél
Akkor elnézést. De remélem nem az a gond, vélhetően máshol van az én problémám.
Valószínű. Valami bezavar a rendszerbe.
Nos, egyre érdekesebb, a ködlámpa kapcsoló is bejátszik a dologba, ha a hátsó ködlámpát felkapcsolom, lekapcsol a belső világítás. Ha üresben a féket nyomom, akkor is.
Ezt most testelés valahol vagy egyéb zárlat?
Hamár így minden összefügg én test hiányra tippelnék.
Holnap kipróbálom ezt is. Köszi
Rosszul írtam. Nem "leföldelné", hanem letestelné.
Mégegy tipp: Van az autódban világításkapcsoló relé? Ha igen, érdemes lenne elolvasnod a linken található néhány fórum hozzászólást, mert ez is lehet a hiba okozója (letestelheti a világításkapcsolót). Ott láthatsz részleges kapcsolási rajzot is. Ha testelési probléma lenne, akkor a multitimer testelése a kormányoszlopon, az óracsoport mögött van egy vázmerevítő csőből kiálló csavaron. Ahhoz, hogy hozzáférj ki kell venni az óracsoportot, előtte pedig a felső kormányburkolatot. Nem olyan nagy dolog, csak visszarakni nehéz az óracsoportot. Erről is van fórumhozzászólásban leírás az említett fórumon, de már nem emlékszem hol. Mielőtt nekiállnék szétszedni, leválasztanám az utólagosan berakott dolgokat, ahogyan már előttem javasolták is. A ködlámpa is a multitimerről megy.
Helyesen: a multitimer testelése a kormányoszlop felett található kereszttartó csőből kiálló csavaron van, az óracsoport mögött.
Mielőtt bármit csinálsz, vedd le az akkumulátor negatív saruját. Egy szerelés alatt egyszer elfelejtettem visszatenni a testet a multitimer-re (vagy ráhúzni a csavart). Teljesen megbolondult tőle. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
Nos, a probléma érdekes. Ha a hátsó ködlámpát bekapcsolom, akkor kialszik a belső világítás és fordítva.
Ja meg ha az elektromis tükröt állítottam is fel-fel villant
Nézd meg a kaszni és a motor közti negativot jól érintkezik e.Itt negativ problémád lesz,keress negativ csomópontokat,(testelés) hogy mindenhol meg van e.Biztos hogy valahol szakadt.A motortérben kezd.
Sziasztok. Abban kérnék segítséget, hogy az opel corsa c 1.2-es autóban amikor felkapcsolom a fényszórókat akkor a belső világítás teljesen elhalványul. Vadi új az aksi. Aki tudja mitől lehet kérem irjon. Köszönöm.
Fényszóró alatt a tompítottat vagy a távolságit érted? Járó motornál is ez van? Javaslom, hogy mérj akkufeszültséget járó motorral fényszóró nélkül és felkapcsolt fényszóróval. Ha ez rendben, akkor a világításkapcsolóra gyanakodnék. Tudomásom szerint utángyártott világításkapcsolók okozhatnak ilyen problémát.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |