Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ma mentem vele egy hosszabb távot és nem **** el-el ment a töltés,mintha a menetszél hűtené es akkor nincs töltés! Városba kis sebességnél problémamentes! Érdekes
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
El kellene vinni megcsináltatni.Az lesz a vége úgy is.
veszek egy generátort az lesz 40pénz egy felújitott
Jajj!!! 15-30 között felújítják,cseredarabbal.Persze ott ahova hordom őket.
Igen tudom elvileg én is megtudnám csinálni,anyagár max egy 10es,csak nekem macerás!Inkább kifizetem és régi ki,uj be,max fél óraMa betojtam mikor 140nél elment a töltés és volt hátra még vagy 30km hogy haza érek e
Ha 30km-t nem bír ki töltés nélkül, akkor az akku is halott.
Felkapcsolt világítással?De kibirta!
Generátor csere kipipálvaCumiztam olyat mint állat de megvan
amit vettem generátort elforgott rajta a csavar,nem tudtam levenni a B+-ról az anyát!Darabokra szedtem a generátort!Meglepöen jó állapotba volt a belseje,pedig bontott!A szénkefék visszajátszása is egy külön móka!Na meg a generátor bak-ba bejátszani a csavart ááá,meg az ékszij felrakása,szóval összetett móka volt
Én szinte naponta veszek le és teszek fel generátorokat,inditó motorokat.Ha megnyugtat van olyan autó ahol szinte ki kell mozdítani a motort a helyéről hogy ki vehesd a generátort.
Elhiszem,tudom
Minden elismerésem!Régi autókat még viszonylag jó szerelni!
köszi,nem kis szívás árán!Na meg hogy bejött a bontott generátor!
Sziasztok,
Kis segítség: A minap egy 2006 Honda Civic / Accord generátort javítottam( 2006 2.2 CDTI ). Diódasor csere volt rajta. Sokáig keresgéltem, mert itthon nem lehet kapni. Ilyet vettem rá: https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-ACCORD-MK7-VII-2-2-2004-2008-NEW-A...460032 Tökéletesen működik, hogyha valaki belefutna ebbe.
Accord 2.2 ICTDI van csak, CDTI nincs
Az egyetlen gyengéje ennek a kocsinak a diódahid. Lehet kapni itthon is.
Ez a generátor volt benn a kocsiba!Az egyik csúszógyűrű,elég ramagy volt!Ennek a keféje pedig be volt szorulva a kefetartóba!
Generátorba nem való szénkefe,oda csak bronz.De lehet gyárilag ilyen.De megoldódott ez a lényeg.
Ha ilyen akkor ilyen.Én ha javitottam generátort mindig bronz kefét tettem be.
Visszahoztuk a kis Maruti generátorát a szerelőembertől, mivel fél év után sem kezdett hozzá (elkövettük ugyanis augusztusban azt a hibát, hogy elárultuk, van itthon még kettő, nem sürgős. Hát nem is sürgette...). Na, most én arra gondoltam, pihentében nemigen javul, sokkal rosszabb már nem lehet, ha belenyúlok, -hát majd jól szétszedem. De nem csináltam még ilyet, először megkérdezném, mire gyanítsak, egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni.
Úgy kezdődött, hogy egyszercsak (napközben, melegen) nem indult be. Önindítóra gyanakodtam, volt itthon, gyorsan kicseréltem, és ha már éppen megvettem két digitális feszülségmérőt előző nap, hát azt is beszereltem. Nos, ez mutatta meg, hogy a töltéssel van gubanc, 12V körül szaladgált. Érdekesen, ha felkapcsoltuk a világítást, akkor 12,6-12,8V lett. Nejem pár napig így járt vele, ismét lett kis időm, tettem másik generátort, az idővel szépen feltöltötte az akkut, most (már fél éve) világítás nélkül 14,7, világítással 14V a feszültség, tehát mondhati jól van, az előző generátor volt hibás. Mire gondolnátok elsőként, mi lehet belűl a hibás alkatrész, mit gyanúsítsak meg, és házilag érdemes-é belekezdenem? A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
Hi!
Szétszeded, megméred a diódahidban lévő diódákat izzó és 18-24 v körüli feszültséggel, hogy nyitnak-e, vagy zárnak (6 Db), és a segéd diódákat is ellenőrzöd (3db). Ehhez 24 v-os izzót használsz. A szétszedéskor szembesülhetsz azzal, hogy a szénkefe kopott-e, vagy egyáltalán eléri-e a csúszógyűrűt. Ha mindez jó, ellenőrzöd nem-e szakadt a forgórész tekercselése, vagy zárlatos a testhez. Ezt a csúszógyűrűn ki tudod mérni. Ezek után nagy valószínűséggel már csak a feszültség szabályozó marad. Ha erre terelődik a hiba, akkor egy jóról átrakod, és leellenőrzid, hogy működik-e. Üdv M.
Szia! Sikerült kiolvasni a hibát, de sajnos nem volt köze a töltéshez. P0410 a másodlagos levegő pumpa volt eltömődve a trutyival, ami gondolom a kartelgáz és pára keveréke lehetett. Kitisztítva nem jön vissza a hiba, viszont a töltés jelző azóta is hol világít hol nem, mikor milyen kedve van éppen.
A genertátort megint szétszedtem, a diódákat is kimértem, csak egy irányba vezetnek. A tekercsnél lévő 6 dióda kb 570 milivoltot mutat a multiméteren dióda állásban. A gerjesztő diódák a feszszabba vannak építve ott érdekes hogy a pozitív oldalon ahol a gerjesztő/jel csatlakozás van 1870-et míg a test felőli oldalon 380 milivoltot mutattak. Nem tudom ezek az értékek jók-e? Ha igen, akkor nincs több ötletem merre keressem a hiba okát. Ja, és külföldi oldalon olvastam, hogy a motor futást jelző relé hasonló jelenséget tud okozni. A relét megvizsgálva HA kap 12 V-ot, akkor szépen kattanva behúz és vezet a megfelelő lábak között. (Azért ha, mert nem tudom honnan kapja a tekercse a 12 V-ot)
Köszönöm! Ismét lesz egy jó játék, már előre élvezem!
Én első körben kefe hibára gondoltam, abból, hogy végülis a 12-12,6V-nál jobban már nem merült le az akku azalatt a pár nap alatt, amíg fenn volt még a rossz generátor -de fenn kell tartanom, hogy nem értek hozzá A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |