Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Ott van rajta a 6 lábú pók, PWM módban tölt, a 43 Ohm-ok szerintem csak áram-mérés miatt vannak rajta.
Sziasztok.
Én ott akadtam el az Accumat moddal,hogy az élesztés megvan 9V-nál ki alszik a sárga led. Start gombot megnyomva át is vált a zöld led viszont a kimeneten nincs feszültségem. Ez mitől lehet?
Ritkán járok a kocsival. Olyan akkutöltő kellene amit otthagyhatok a garázsban és a töltés után teljesen lekapcsolja magát.
Ezzel meg tudom oldani? Elvileg kapcsol egy ledet, ha a töltő áram egy adott szint alá csökken. Azzal tudnék egy relét kapcsolni és leválasztani. Vagy tud valaki olcsó, de megbízhatóan lekapcsoló kínai töltőt? A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2019
Ha ritkán jársz kocsival, akkor szerintem neked inkább egy csepptöltő kellene, nem?
Sziasztok!
Van nekem egy Akkutec fúró/csavarozó gépem, régi típus. Ennek lemerült az akkupakkja (13,2V), 0V van benne Tehát ki kéne cserélnem/cseréltetni. A benne lévő cellák Energizer márkájúak (11db C), de nincs rajta, hogy hány mA-esek. A töltőjén az az információ szerepel, hogy Output: 15V, 450mA Ennek alapján meg lehet határozni, hogy hány mA-esek ezek a cellák? Köszönettel: huncsi A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2019
Egyforma kapacitású cellákat kell beletenni, a legnagyobbat, ami belefér. A kapacitás mindössze a töltés idejét befolyásolja.
Szia ! Ennek gazdasági totálkár a neve , de van erről pár topik .
Hát igen, azért kellene a cellákat kicserélni újra.
Nem jól érted. A totálkár azt jelenti, a javítás többe kerül mint a dolog értéke. Ilyenkor érdemes inkább venni egy újat.
Hát pont ezen lamentálok. Egy új/felújított akkupakk 12e ft lenne. Ezért a pénzért kapnék egy új gépet, viszont ilyen tudásút nem biztos. Ezt a mostani gépet kb. 20 éve vettem, használtan 2e ft-ért és működött kb. 18évig ezzel a most bedöglött akkupakkal. Ez amolyan ipari masina.
Szerinted kapnék most ennyiért hasonlót? A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2019
Dönteni/választani neked kell.
Ma is vannak jó készülékek. Talán az a leginkább ígéretes választás, ha valamilyen időre tervez az ember, és utána eleve cserére számít. Sokat számít a használat mértéke is. Az akkumulátor akkor is tönkre megy ha egyáltalán nem használják. A Makitákra általában 1+2 év garancia van, és sok akció jellemzi a márkát. Esélyes találni jó árban jó készüléket.
Igen, lehet hogy az. De azt sem illik napokig otthagyni ha jól tudom, mert gázképződés indulhat meg.
Hello! Nem fog beindulni, mert pufferüzemben megy, 13,6V feszültség a vége. És csak az önkisütési áramot kell pótolnia.
Akkor arra is jó ez a kínai cucc, ugye? A feszültség 13,6V. Az áramkorlát mennyi legyen egy átlagos autóaksinál?
Kell valami védelmet építenem hozzá (megszaladás, akku melegedés, stb.) ellen? Azért egy kicsit kell töltenie is mert minden nap és éjjel nem akarom otthagyni, csak pl. havonta.A kocsi álló helyzetben is szívja egy picit az aksit (indításgátló, elektromos zár) meg a rövid utak miatt az önindítást sem tudja pótolni magától. Gondolom...
Őszintén szólva én nem bíznám rá a dolgot. (De vélhetően mások nem így látják.)
- Egy csepptöltőnek felügyelet nélkül kell tudni működni akár évekig folyamatosan. - Ennek elsősorban egy kis trafó tud megfelelni. (De hálózati táp mindenképpen szükséges a kapcsolóüzeműhöz is.) - Másodsorban analóg áramkört alkalmaznék, amit a kis teljesítmény meg is enged. - Biztosítani kell primer és szekunder oldalon egyaránt. Én anno rajzoltam itt egy töltőáramkört. De létezik ilyen kész háromlábú áramkörben is PB137 néven. Egyszerű, de szerintem hibája, hogy tulajdonképpen a belső áramkorlátozás nem állítható és csak a védelemre van bízva, mennyivel kevesebb lesz mint 2.2A. A töltőáramnak tulajdonképpen csak minimálisan kell többnek lenni, mint a kocsi önfogyasztása álló helyzetben. Én mindössze 20mA-ra állítottam be. Rövid utakat ez nem fogja pótolni. Mert "egy rövid út" az kb. 3..4 indításból áll és 10 percekben mérhető. Egy-egy indítás kb. 1Ah kapacitást vesz ki. Ha 4Ah hiányzik, akkor azt 20 óra alatt pótolva 200mA többletáramot jelent az autó önfogyasztásán felül. Ha az önfogyasztás nem több pld. 50mA-nál, akkor 250mA árammal kell tölteni. Ez kb. 4VA-es kis trafót követel. De a döntés a Te kezedben van..
Találtam egy jó ábrát, savas akksikhoz.
Akkor egy LM317-essel egy egyszerű töltőt építek. Olyat már többször tettem. Ki és bemeneten olvadóbiztosító és supressor.
A töltőáram pár száz milliamper áramkorlát. Hétközben utánatölti az elveszett kraftot és ottmarad 13,6V-on. Kimenet diódával védve. Még egy fix gyorscsatit kell az aksira barkácsolnom az egyszerű csatlakoztatásért. Köszönöm a segítséget és az együttgondolkodást!
Szia!
Nézd meg ezt: Bővebben: Link Zselés akkuhoz építettem, de használtam már autó akkumulátor szinten tartására
Az áramkört megnézve egy kicsit még értetlenkednék:
A csak csepptöltőtől (13,6V) nem is várhatom el, hogy pótolja a sűrű önindítózáskor elveszett töltést, vagy ha elég magas az áramkorlát lassan pótlódik az is? Tehát ha a hétvégi önindítózás veszteségét is pótolni akarom hétközben (5*24 óra) akkor a linkelt áramkört építsem, vagy elegendő a csepptöltő kissé magasabb áramkorláttal (pl. 400mA)? A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2019
Az akku teljes feltöltéséhez magasabb fesz kell, minimum 14,4V
Ha a linkelt áramkörön megnyomod a start gombot 1A maximális töltőárammal tölt. Ha elérte a töltési végfeszültséget, az akkumulátor feltöltődött, átáll csepptöltésre és bármeddig maradhat rajta. proli007 tervezte, ő jobban el tudná neked mondani.
Kis olvasmány a savas akksikhoz.
CV/CC töltő. A feszültséget beállítod 13,6 - 13,8 V -ra, az áramkorlátot annyira, amennyit a töltöd bír. Azt is csak azért, hogy ha a teljesen lemerült akksit teszel rá, ne folyhasson akkora rövidzárási áram, ami a töltőt tönkretenné. Ha kicsi az áramkorlát 1-5 A, a töltés sokáig fog tartani, de ha eléri a 13,6 V -ot, úgyis automatikusan leáll a töltés, a továbbiakban csak az önkisülés (plusz riasztó) árama fog folyni. Így mikor hazaérkezel, rákapcsolod a töltőt az akkura, másnap reggelig valamennyit utánatölt, ha nem használod, akkor is rajta maradhat a csepptöltés miatt. Igaz sohasem lesz 100 % feltöltve, de az nem igazán probléma.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2019
Elég a csepptöltő átkapcsolható áramkorláttal, ahol van egy gyengébb áramú csepptöltő üzemmód meg egy erősebb áramú töltő üzemmód, ez plusz egy ellenállás és egy kapcsoló.
Vagy építesz egy egyszerű labortápot aminek oda állítod a feszültségét és az áramát is ahova akarod, teszel elé egy 50VA körüli trafót és ennyi.
Mindenkinek köszi. Először összedobom proli007 töltőjét az átkapcsoló nélkül. Aztán ha kellemes lesz az eredmény az indításkor akkor marad. Ha nem, kibővítem.
Javaslom az "összedobni" helyett inkább "építeni", "összerakni", "elkészíteni" stb. cselekvéseket.
Sziasztok! Elektronikai tudásom elég gyenge, egy kis segítséget szeretnék kérni resurs-1- el kapcsolatban. Kaptam a töltőt és tölt rendesen csak nem tudom beállítani hogy ki kapcsoljon 14,4 v -nál, akár merre tekerem a R20 potmétert. VT5- VT6 Tranzisztorral lehet baj vagy hol keressem.
Hello! Ha nem kapcsolod be a töltőt, és az aksi helyett egy szabályozható tápot teszel a kimenetre, akkor a táp kimeneti feszültségét változtatva, a Led-en tesztelhető a kapcsolási érték. Ha ilyen narancssárga tranyók vannak benne (nem emlékszem), akkor ki kell dobni és pld. BC557-eket lehet bele tenni. Ha így sem működik, akkor méregetni kell a feszültségeket a tranyókon pld. a 14,4V tápfesz mellett, a VD9 katódjához képest. Akkor talán kiderül, mi a hiba.
Naiv kérdés, de hátha: az "Elektronikus védelem és automatika" rövidzárat megszüntetted, azaz a rajz alapján a Be állásba tetted?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |