Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Lapozás: OK   132 / 198
(#) Ge Lee válasza freddyke hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Jobbat mondok. Cseréld le azt az Astra-t (ha ahhoz kell) valami olyanra amit nem kell állandóan bütykölni. Én is ezt tettem és nem bántam meg.
(#) vision61 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Szia!
A nagyobbaknál cserélhető a vágó él, ami csavarokkal van rögzítve az alap szerkezethez. A régi munkahelyemen is a sérült élű darabokat kidobásra ítélték, azokat el lehetett vinni. Házi használatra át lehetett alakítani.
(#) Kékróka válasza freddyke hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Ha egy rossz szerszám miatt sikerül lecsavarni egy ilyen csavar legtetejét, már nem is lesz sok az a 20 EUR, igen cifra utána kiszedni
(#) pompidu válasza freddyke hozzászólására (») Ápr 11, 2019 / 1
 
Elég sok autót szereltem, szerelek és az ilyen speciális kulcsnyílású fejekből csak a Beta illetve a Facom márkáiban bízok, a Beta azért jó mert, ha tarzan erős kulcs gyenge akkor vissza viszem és kapom a polcról a zsír új kulcsot
(#) jani1987 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Ez az az anyag.
(#) Gafly válasza jani1987 hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Fele az már megvan.
Szerintem a másik darab is jó lehet még valamire...
(#) freddyke válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Idézet:
„Jobbat mondok. Cseréld le azt az Astra-t (ha ahhoz kell) valami olyanra amit nem kell állandóan bütykölni. Én is ezt tettem és nem bántam meg.”
A lengéscsillapító 10 évet és 100 ezer kilométert bírt. Más autóban sem bírna sokkal többet, szerintem.
Új korátón én vigyáztam rá, kevés kilométer van benne, kívül-belül újszerű állapotú. Ami van benne kár, azt a szervizeknek köszönhetem. Jól járna vele, akinek eladnám...
(#) Ge Lee válasza freddyke hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Most csak viccelsz ugye? Még a régi, hulladéknak titulált olasz autókban sem kellett úgy 250000km-ig hozzányúlni. Az XEP motor meg alapból hibás konstrukció, hengerfej, EGR és egyebek. Az enyémben (óra szerint) 86000km volt, és már 4 deci olajat megevett 1000km-enként!!! Olajcsere után hazamentem (20km) és már korom fekete volt benne az új olaj! A Skodával elmentem 10000km-t, és ugyanolyan világosbarna olaj jött le belőle mint amit beleöntöttem, és ami a lényeg, 1ml sem hiányzott belőle!!! Az Opel a német autóipar szégyene. Elment a teljes tápfesz a középkonzolról, emiatt nem volt se klíma semmi, a stabilizátor egyik gömbfeje kifordult a helyéből, és még sorolhatnám. Ekkor 7-8 éves volt még csak az autó. Vicc.
(#) granpa válasza jani1987 hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Mit csináltak ezzel? A törött másik darabja is megvan?
(#) jani1987 válasza granpa hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
A törött az alatta lévő "maradványa". Ezt már nem én törtem el hanem ilyen volt.
(#) Goldman válasza jani1987 hozzászólására (») Ápr 16, 2019 /
 
Szia!
Még mindig ki akarod fúrni?
Én már csináltam hasonlót, élesre köszörült vídia fúróval, álványos gépen, nagyon lassú fordulaton, állandó kenés mellett. Ja és nem egy fogásból, hanem több lépésben, az előtolást ne eröltesd, ha nem viszi akkor hagyjad.
De lehet hogy egyszerübb a felfogatást hozzá alakítani...
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2019
(#) jani1987 válasza Goldman hozzászólására (») Ápr 16, 2019 /
 
Még nem. Előbb a műhely legyen meg ami most nincs. Van ugyan hátul egy zárható épület de nem áll szándékomba bármit kivinni oda. Amit vinni akarnak azt úgyis viszik.
(#) Kovidivi válasza Goldman hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Esetleg, mérlegelni kell, hogy jó ötlet-e, vissza lehetne lágyítani azt a pontot, ahol furatot kell készíteni. Meggypirosig izzítani, majd lassan hűlni hagyni. Ezután már fúrhatónak kell lennie.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2019
(#) ronin75 válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Akkor már egyszerűbb lángvágóval fúrni rà lyukat.
(#) granpa válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Nem jó ötlet; vagy kilágyul az egész, vagy önedző, és túlkeményedik (reped). Valamint vetemedik (görbül).
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2019
(#) granpa válasza ronin75 hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Ez necces, marad a szikraforgácsolás.
(#) Goldman válasza jani1987 hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Az tényleg drága dolog lenne, a kastásoknak felszerelni egy műhelyt, azoknak semmi nem elég... csak azt nem viszik el ami le van betonozva.
Kitartás, és fő a biztonság.
(#) 06smici hozzászólása Ápr 19, 2019 /
 
Sziasztok!
Fiókos alkatrész tárolókat nézegetek már egy ideje. A legtöbbnél olyan a fiók kialakítása, hogy elválasztó lapokkal több rekeszre lehet osztani, viszont ilyen elválasztókat sehol sem találok. Tudtok olyan tárolót ami alapból tartalmaz elválasztó lapokat is?
(#) qvasz2 válasza 06smici hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
A lidlishez adtak egy rakással. Gondolom lesz majd még, mert már többször volt.
(az is lehet, hogy aldis, egykutya)
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
(#) Bakman válasza 06smici hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Ha jól emlékszem (több éve vettem), ehhez: Bővebben: Link gyárilag adnak elválasztó lapokat. A fiókok nagyon jók, az elválasztók eléggé gagyik. Több hasonlót láttam/fogdostam már, a felhasználó által "beszerelhető" elválasztók messze-messze rosszabbak, mint a gyárilag fix kis rekesszel rendelkezők.

Én biztos, hogy olyan fiókokat néznék amibe nem kell elválasztó (kellően kicsi és/vagy nagy).
(#) Alkotó válasza 06smici hozzászólására (») Ápr 19, 2019 / 2
 
Ha nem kötődsz a műanyaghoz, akkor én is ajánlok egy alternatívát. Ezt kimondottan elektronikai alkatrészekhez találtam ki korábban.
(#) 06smici válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Ezt a típust néztem ki én is hestore-ról. Csak azért nem vettem még, mert majdnem duplája szélességben egy fiók mint pl ennél. A fiókok milyen jól illeszthetőek össze, az a műanyag sín nem lötyög nagyon? Végülis ha nem lesz a lidl-ben mostanába, akkor kipróbálom ezeket.

@Alkotó: Mindenképp a kis fiókok kellenek nekem, mivel most csavarok mennek bele. Azt könnyen oda tudom tenni a szerelendő gépre. A nagy fiókokat sokszor nincs hova letenni, ráadásul mindig útban lenne, leverem kiborul az egész, stb. Illetve nagyok a falvastagságok, több helyet elvinne. Inkább olyanban gondolkoztam, hogy fából csinálok nagyobb fiókokat és ilyen rekeszekkel osztom fel. Ennél találtam jóval olcsóbb rekeszeket is, de árban úgyis a gyári fiókos tárolók felett lenne...
(#) Alkotó válasza 06smici hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Pontosan a tárolandó anyag mérete, választéka, és mennyisége alapján célszerű választani. Remélem sikerül megtalálni a megfelelőt.
Nem tudom idő közben változott-e az anyagminőség, de korábban én már találkoztam a LIDL-s tárolóhoz nagyon hasonlóval. A fiókjai áttetszőek, talán valamilyen ridegebb Poli-Etilénből készültek (ez nem biztos). Annál a kicsi mélység ellenére is a fülecskéjének nagy része már letört. Maga a dobozka pedig üvegszerűen összerepedezett, és pár év múlva szinte elporladt.
(#) Bakman válasza 06smici hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Idézet:
„A fiókok milyen jól illeszthetőek össze, az a műanyag sín nem lötyög nagyon?”
Egyáltalán nem lötyög, szinte úgy kellett összekalapálni őket, erre határozottan emlékszem. Annó nem jutott eszembe, hogy egy kis kenőanyagot használjak.
(#) velegiistvan hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Sziasztok!

A makita 6270d csavarbehajtónál normális, hogy a direkt fokozat és a még szabályzott között viszonylag nagy az ugrás? Azért kérdezem, mert van egy másik gépem, Makita df330dwe, aminél ezt nem tapasztalom. Nyilván ez egy jóval újabbkonstrukció. Kíváncsi vagyok, hogy az előbbi típusnál gyárilag ilyen a kapcsoló, vagy ez már a kopásból ered? A nemrég akcióban lévő Parkside 18 V-os gépénél is azt tapasztalom, hogy van egy nagy ugrás a fordulatában, amikor már majdnem tövig húzom a ravaszt.

Egyébként mechanikát tekintve mennyire strapabíróak ezek a Parkside csvarbehajtók? Tisztán műanyag fogaskerekekből, vagy vegyesen fém- és műanyag kerekekből áll a hajtóművük? Súlyra talán a 18 V-os gép olyan nehéz, mint a Makita 6270d akku nélkül. Nem cserélném a gépeimet, csak érdekel, hogy ennyire olcsó konstrukciótól mit várhat az ember.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2019
(#) nagym6 válasza velegiistvan hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Típust nem ismerem, de a szabályozók zöme olyan, hogy teljes fordulatra ütközésig húzva az utolsó rövidke szakaszon egy mechanikus kapcsoló a teljes tápfeszültséget rákapcsolja, áthidalva a szabályozót. Itt ugrás szokott lenni a fordulatban sok géptípusnál, ez nem ritka.
(#) Imi65 válasza velegiistvan hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Parkside, és Workzone gépeknek van Facebook-fóruma, ott vannak bőven felhasználói tapasztalatok.
(#) sany hozzászólása Ápr 30, 2019 /
 
A présszerszámok cserélhető "betétetik" szabványosak? Pl. a méretük és a rögzítő csavarjuk helyének a furata mindegyiknél egyforma lehet, vagy ahány gyártó annyi fajta?
(#) Bakman válasza sany hozzászólására (») Máj 1, 2019 / 1
 
Inkább az utóbbi igaz, néha egy rugóra jár a tervezőik agya (ritka kivétel).
(#) Jáger László válasza 06smici hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Szia Esetleg ilyet keresel? Bővebben: Link
Következő: »»   132 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem