Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gépkocsi elektronika
 
Témaindító: mazsipapa, idő: Szept 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 16
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 25, 2008 /
 
A héten nem voltam internetközelben, de innen igazából két ötletem van.

1. Eddig rossz úton jártunk, és a D+ kivezetés valójában a generátor csillagpontjára van kötve. Erről meggyőződhetsz, ha leméred, mekkora az ellenállás a tekercsből kijövő negyedik vezeték csatlakozási helye és az általunk D+-nak nevezett kivezetés között.

2. A segéddiódák nem szoktak láthatók lenni, mert azoknak nincs szükségük intenzív hűtésre, így valahol belül a diódaházban vannak elhelyezve.
(#) zoz11 hozzászólása Máj 25, 2008 /
 
Sziasztok
Van nekem egy Suzuki SWIT típusú autóm, és azt a jelenséget vettem rajta észre hogy mikor megállok egy lámpánál vagy valahol, akkor nem engedi vissza az alapjáratot 800környékére, hanem egy darabig tartja 1500-on és utána megy vissza 1000-ig, de tovább nem, ez normális??? Meg a most az átlag fogyasztása is megnövekedett, eddig minden esetben meg állt 6literből, most meg 6,4 körül kajál. Ilyenkor hol keresendő a probléma?
Válaszaitokat előre is köszönöm
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 25, 2008 /
 
Hello!
Itt van ez az előbb belinkelt kép. Most melyikre gondolsz itt, hova mérhem a D+ -t? Ha a mellékelt képen a kékkel bekarikázottra gondolál, akkor azzal ilyen állapotban nem érintkezik. Ha a kábelek rajta vannak akor meg nulla az ellenállása. (legalábbis a huzalnak nincs akkora ellenállása hogy azt kimutassa a műszer gondolom) Ha meg a zöldel bekarikázottra gondoltál, akkor ott is nulla az ellenállás hisz az magának a D+-nak a bemenete. Ja és mindezt úgy mértem hogy a másik mérőzsinor kívülröl volt rajta a D+ -on.

Alánéztem a diódaháznak, de én több diódát nemtalálok, ott bevan karikázva mind a 6darab.

3.JPG
    
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 25, 2008 /
 
Úgy nézem, a tekercsből a négy vezeték közül három egyforma vastagságú, a negyedik vékonyabb. Az a negyedik vezeték hova volt bekötve?
(#) zsoltee0001 válasza Gery hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Hi
megnéztem a generátoros képeidet, régen foglalkoztam ilyenekkel, és van 1 észre vételem, maga az álló rész és a generátor ház az a régi tipusú wartburg generátoré, ehhez külső mechanikus fesszabályzó volt, most nem ugrik be, de asszem nem volt seggéddiódahíd. És ez a forgórész (ami a képen van) az pedig az újjab tipusé, aminek már grafitos csúszógyűrűje van és a tekercs ellenállaása asszem 10 ohm körül volt, a régié pedig 1 ohm volt. tehát lehet, hogy én tévedek, de a kettő nem igazán passzol össze
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Hello!
Itt egy kép amin jobban látszik. Van 3db egyforma ami 1db huzalbol áll külön-külön. Ezek mennek a diódákra (ugye 6db 3-3 összekötve lsd.:képek)
És van egy negyedik, ez 3db huzalbol áll, ez a vastagabb, ez megy az általunk D+ -nak nevezett kivezetésnek.

Zsoltee:
Ezt a generátort úgy kaptam egy csávókátol. Ő azt mondta neki még müködött, és ha jól emlékszem azt mondta hogy barkaszé volt, de ilyen a wartburgba is meg mintomén meikbe még. Ahogy elnéztem az alkatrészek összeüllenek, belülröl is kb ugyanannyira "régiek", ugyanígy kívülröl is. Szerintem csak összeillik....
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Idézet:
„És van egy negyedik, ez 3db huzalbol áll, ez a vastagabb, ez megy az általunk D+ -nak nevezett kivezetésnek.”


Akkor sajnos rossz úton jártunk végig. Ez alapján a generátor amikor beindult, akkor direktben kapta a gerjesztésére a saját tápját a feten keresztül (mert annak a diódája átvezetett), és ezért jelent meg a 19V. Valószínűleg ennyinél telített be a forgórész mágnesköre.

Na a szabályzó ettől még használható hozzá, két lehetőség van a továbbiakra:

1. a generátor eddigi kivezetését el kell felejteni, és helyette a gerjesztés számára az áramot az akkuról venni le. Ennek lesz egy hátránya: ha nem jár a motor, de rá van adva a gyújtás, akkor a gerjesztés direktben rá fog kapcsolódni az akkura, és ha hosszú ideig így áll, akkor a generátor forgórésze túlmelegedhet (2-3 óra alatt), illetve az akku is lemerül (1-2 nap alatt). De ha a gyújtás nem marad rajta, akkor semmi gond vele, ugyanígy akár egy fényszóró is bekapcsolva maradhat, és ahhoz még indítókulcs sem kell. Láttam ugyanilyen megoldást Citroen-ben, annál sosem volt gond a generátorral és a szabályzójával a kefék normál kopásán kívül. Ennek a megoldásnak egy további hátránya, hogy a töltésjelző lámpa nem fog jelezni sosem.

2. három darab 1N5402 vagy inkább valami 3A-es schottky diódával létre kell hozni a segéddiódahidat (a valódi D+ kimenetet), ha van ennyi hely a generátorban (szokott lenni). Ezt a megoldást javaslom, a három dióda aprópénzbe kerül, és mentes a fenti hátrányoktól.

Ha az elsőt választod, akkor később leírom, hogyan kösd be, a másodikhoz meg nézek valami schottkyt megfelelő tokban.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Szerintem az elsőt választanám. Méghozzá azért mert ez nem autóba lesz, csak a műhelybe van satuba befogva és egy fűnyíró motor forgatja. Mikor kikapcsolom úgyis szétlesz szedve, aztán 1perc alatt be satuba stb és mehet is. Szóval szerintem ez nemgond számomra.
Na akkor hogy kötögessem?
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Itt a rajz.

Az 1N5819 diódát ellenőrizd le, nehogy hibás legyen, mert van rá némi esély, hogy tönkrement a kisérletezéstől. 200mV körül kell, hogy mutasson a műszer egyik irányban. Másik irányban természetesen semmit.

szabalyzo.gif
    
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
B- a generátoron melyik? A föld azaz a generátorház?
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Na közbe rájöttem hogy B- az a test lenne. Itt egy olyan rajz ahol pontosan levan rajzolva hogy kötöttem be most a fesszabályzót. Szerintem jólvan bekötve. De hihetetlen hogy mostis 19V-on tölt . Valami nagyon azt akarja hogy nesikerüljön ez nekem. Hihetetlen...
Na mind1. Szerinted mi lehet a baja? Diódavizsgálóval az 1N5819-es dióda jó, mérni nemtudtam rajta, bár kipróbáltam egy kis 12V-os adapterrel, hogy rákötöttem az akku helyére de gondolom erölködött mert 1.5V lett rajta és a ledje is elhalványult...
Nekem már lövésem sincs ehez. Esetleg méregettem hogy D- és DF között oda vissza sípol a diódajelző és ugyanezek sípolnak a generátorhára (test) oda vissza. Ez természetes?

4.JPG
    
(#) barany165 válasza Gery hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Szia!Nem befolyásolni akarlak csak a zöld filccel bejelölt kefekivezetés eredetileg a kefetartóbakelitenbelül egy rézlemezzel a testre csatlakozik a felfogató csavarnál,ellenörizd leszerelve mert a forgórész ellenállása kicsi és csipog a müszer. a bakeliten valamikor ezt jelölték is. A beszereléshez használj vékony hézagmérő lemezt mert a grafit csuszógyürű könnyen sérül. de egy akkutültővel is ellenörizheted megbontás nélkül,helyes bekötéskor/akkutöltő/ a csapágyhoz tartott csavarhuzót odarántja.Tehát a forgórész ,kefék ilyenkor rendben.Üdv!
(#) Gery válasza barany165 hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Akkor te azt mondod hogy a DF-et (amire megy a zöld filc) is rákéne kötni a testre? Mert én nem láttam ilyet...

( Amúgy megvan ez a bakelit is csak így nemtudtam visszarakni a helyére ha azt is ráakartam tenni. Amúgy én úgy csináltam hogy benyomtam a keféket egy szál cérnával oda kötöztem, behelyeztem, a cérnát átvágtam, tekertem eggyet a generátoron és a cérna szépen ki is jött )
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Vagy a D-, vagy a DF fixen a generátorházra is oda van kötve, mint ahogy azt előttem írták.

Mintha azt írtad volna régebben, hogy van egy 12V-os tápod. Namost ha ennek a plusz végét odakötöd a szabályzón a D+ és a B+ lábakra, a minusz végét a B- és D- lábakra, méred a feszültséget az LM358 7-es lábán a B- lábhoz képest, és közben a potmétert tekergeted, akkor egy bizonyos potméterállás felett a műszernek kell mutatnia a kb. 10V-ot, alatta pedig közel 0V-ot. Ez megvan? Ezután köss be egy 12V-os égőt (pl. irányjelző) a DF és D- lábak közé. Az előbb említett potméterállás felett az égőnek sötétnek kell maradni, alatta világítania kell. Ez megvan?
(#) mr.szabi hozzászólása Máj 26, 2008 /
 
Tiszteletem!

Valaki tudna nekem kapcsolási rajzot küldeni működő tólatóradarról? Sajnos az érettségi és egyébb teendőim miatt nem tudtam végigolvasni a téma hozzászólásait, így nem is tudom, hogy volt-e róla szó.

E-mail címem: mr.szabi@citromail.hu

Előre is köszönöm!
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 26, 2008 /
 
Na alakul már valami....: Megcsináltam mindent amit mondtál a poti tekerésével kicsit több mint a felénél 0V a másikon 10V. Ez idáig tökéletes volt. Viszont bárhova volt tekerve az izzó világított! Na lehet itt lesz a bibi....
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Na ez alapján?
(#) bbalazs_ válasza mr.szabi hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Fórumkereső.
Amig leirtad a kerdest, negyszer megkaptad volna a valaszt.
Ha rovid o-val probalod, egesz sok talalatot kapsz.
Esetleg angolul a yahoo/google parking sonar,parking aid, schematic, etc. szavakra keresve.
(#) mr.szabi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Köszönöm szépen a választ! Tegnap megtaláltam a topikot, írtam is Neked e-mail-t. Új vagyok még itt, tegnapelőtt regisztráltam, így nem igazán tudtam mit hol találok.
Elnézést az OFF-ért!
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Lehet, hogy zárlatos lett a fet. Vedd ki, és kösd össze egy darab dróttal a G és S lábait. Ha ekkor a D-S között diódavizsgálóval nézve egyik irányba 400-600mV-ot mutat a műszer, míg a másik irányba semmit sem, akkor jó a fet. Ellenkező esetben hibás.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
520-at mutatott ellenkező esetben semmit. Ez jó.(mondhatnám sajnos jó)
Mi lehet még vajon? Még gondoltam arra hogy a spirnt lay szerint kötöttem be a fetet. Biztos jó helyen van a G az S és a D? Lehet a nyákterv nemjó. A nyáknak itt van a linkje. Más már nemjuteszembe.
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Eddig nemis figyeltem, de mintha a D és S lábak meg lennének cserélve a nyákterven. Ettől pedig folyamatosan világít az izzó.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Megcseréltem D-t és S-t. Ugyanúgy világított az izzó. Kipróbáltam, 20V töltés megmaradt és egyébként a fet(bár nincs hütés rajta) nagyon gyorsan melegszik, de tán most méggyorsabb volt. Most mijön?
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Tudod mire gondoltam még? A tranzisztorra. Mivan ha az a hibás? Mitkéne mérnem a lábai között ha jó?Vagy van konkrét ötleted?
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Semmi?
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
A két szélső lábától a középső lába felé diódavizsgálóval 400-600mV-ot kell mérned. Ellenkező irányba semmit. A két szélső között pedig egyik irányba sem vezethet.

Ha a generátor nincs ott, és a potmétert tekergeted, mi történik a fet G lábán a B- lábhoz képest?
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Ugy csináltam hogy a 12V-os táp pozitívját B+ és D+ hoz kötöttem a negatívot meg B- -ho, ahogy még anno írtad. Ekkor B- -hoz képest a Gate-n mindig 0.25V volt bárhova tekertem. De kiszedtem a tranyot és a két szélső lábán 25mV-ot mutatot mindkét irányba! Lehet megvan a hiba? Majd holnap veszek új tranyót és meglátjuk
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
A 25mV nagyon kevés, és a két szélső lába között nem szabad semmit mutatni a műszernek. Nagyon úgy néz ki, hogy megvan a hiba. Csak arra nincs ötletem, mitől mehetett tönkre...
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Lehet még akkor ment tönkre mikor az egyik dióda mindig besült.
Most nemvolt itthon ilyen tranyóm, de kicseréltem BC556-ra. És ha ezzel lehet helyetesíteni akkor mindig mindig nemjó . Most úgynéz ki hogy B- és a fet G lába között ha tekerem a potit úgy változik a fesz mint B- és az IC 7-es lába között, csak itt majdnem 1V több van.(0.79- 11.9V között változik). És ugyanúgy, hogy csak ez a két érték van kb a poti felénél átugrik.
Viszont DF és B- között még mindig világít az izzó bárhova tekerem. Néztem hogy ezek között a tápfesz(12V) van. Ha tekerem a potit akkor csak 0.3V nő vagy csökken, és itt csak kb a poti felénél ugurja meg ezt a feszültséget.
Szóval most ez a tranyó nemjó bele, vagy még mindig rossz valahol a szabályzó?
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Ebből most úgy néz ki, hogy meg van cserélve a fet D és S lába.

A tranzisztor jó, bármilyen PNP megfelel.
Következő: »»   6 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem