Fórum témák
» Több friss téma |
Heló! Köszönöm. Így már értem. A "lötty" nem melegszik túl, mert a beállított érték 5°C körül lesz beállítva a max amit elvisel 65°C, a minimum 45°C. Amikor három 1Kw-os ment télen nem érte el a 60°C-ot. Ezért merek háromszor 500W-ot állandóan járatni. De ezt is tesztelni kell. Ha télen hétfőn reggel megmértük és 52-53°C mutatott, akkor a hideg áru képes vissza hűteni akár 49°C alá. Reményeim szerint ez a kapcsolás megakadályozza a nagy mérvű vissza hűlést. A kapcsolás amit kimókoltam, szerinted járható?
A beállított érték nem 5°C, hanem 53°C. A termosztátokat mennyire lehet megterhelni, hány ssr-t köthetek párhuzamosan?
A rajz jó lehet. Az SSR-nél meg meg kell nézni a szabályzó és az SSR adatlapját, mekkora áram és feszültség van ott. Mert ha kicsi az áram de feszültség meg van a szabályzó kimenetén, akkor akár sorba is lehet kötni a három SSR-t. Tekintve hogy általában 3..24V megfelel neki. Tehát ha az SSR kimeneten csak 10V van, akkor is meg van a 3*3V.
Köszönöm. Erre gondoltam én is. Lenne még egy kérdésem, mennyivel illik/lehet túlméretezni az ssr-t, lehet-e a többszörösével? Vagy teljesen felesleges? Kb. 15A körül lesz az áramfelvétel (de ezt ma reményeim szerint kimérem), így elég a 25A-es ssr vagy használhatok nagyobbat is (40A)? Arra gondoltam így megúszható vagy csökkenthető a hűtő felület.
A hűtőfelületen nem tudsz spórolni, annak mérete az átfolyó áramtól függ. Az SSR megválasztásával tudsz spórolni: az antiparalel tirisztorpár kimenetűeknél majdnem 1V-tal kevesebb a feszültség esés, mint a triac kimenetűeknél, ami kb 2,3V. Ohmos terhelésnél szükségtelen sokszorosan túlméretezni.
Sziasztok!
G3MB-202P szilárdtest relénél elegendő a saját belső optocsatolós galvanikus leválasztás Arduinohoz, vagy kell még valami gyengeáramú izolálás? A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2019
Elvileg nem kell semmi, max 20mA-el terheli a kimenetet, de egy 100 Ohm-ot elé rakhatsz, meghajtja, ha magas pin.
Köszönöm. Csak azért bizonytalanodtam el, mert kifejezetten arduinohoz árulnak ilyen modulokat, amiken szerintem plusz optocsatoló is van. Valójában nem a meghajthatóság, hanem a biztonság ami kérdés számomra.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2019
Ezeken egy tranzisztoros meghajtás van még, ami lehetővé teszi, hogy 3.3 VDC is működésbe tudja hozni stabilan.
Köszönöm, azt hiszem értem. De akkor elvileg akkor akár egy jelszint illesztő is elegendő lehet ahhoz hogy stabilan működjön aruino nano-val, és biztonságos is legyen. Az a kósza ötlet jutott ugyanis eszembe (mivel csak az SSR-t rendeltem meg) hogy mivel van nekem Ilyen optocsatolós hagyományos relém kiveszem belőle a relét, és beleteszem az SSR-t. Jól lehet? Fölösleges?
Háááát, lehet jó, de nem lesz sem szép, se 230-ra alkalmas.
Csinálok ilyen kis omron ssr-ek részére paneleket, 2 és 4 modulost, ha érdekel, keress privátban.
Az biztos hogy szép nem lesz, de miért nem lesz jó 230v-ra? Egy 1,6A max áramfelvételű kapcsoló üzemű tápot szeretnék vele be-ki kapcsolni.
Írtam privát üzenetet
Mert az eredeti relével is határeset, hogy hálózaton lehessen.
SHARP S202S02 szt.relé vezérel egy 230 V-os dugaljt. Vezérlését a TV st. boxról kapja: 3,82 V.
Boxot bekapcsoltuk >> Tv is indult. Kikapcsolás is így. Egyszerű volt.Több éve működött hiba nélkül, de hétvégén valami történt vele: nem kapcsol. Ami tapasztalok: - szakadás - kontóakt hiba nincs - égés - sérülés nyomok nincsenek Vettem u.ezt a típust, egyenlőre még nem cseréltem ki, mert újnál az optó bemeneten 8,33 MΩ-t a beépített "hibás"-nál 10,06 MΩ-t mérek, valamint feltűnt nincs semmi korlátozó előtét ellenállás ! helytálló feltételezésem vagy másutt lehet a hiba? A gyengeáramnak ezen a területén nincs ismeretem, de segítséggel meg tudnám oldani a hibát. Köszönk minden hozzászólást
A relé bemenete egy LED. Normál működéshez 1.2 - 1.4 V kell neki úgy, hogy az áram korlátozva van 20 mA-re. Ne direkt kapja a 3.8 V-ot, hanem egy 220 - 330 Ohm-os ellenálláson keresztül (1 W-os telejsítményű legyen az elenállás).
Igaz, az is erősen kérdés, honnan van az a 3.82 V.
4 lehetőség van.
meghalt az optocsatoló ledje meghalt a kimeneti nullátmenetes áramkör meghalt a kimeneti triak valamiért a boxból terhelve már nem jön ki a 3V körüli feszültség. Mérjél áramot és feszültséget, vagyis mikor össze van kötve az SSR a boxszal, akkor IS megvan a 3V? Ha igen akkor sorbakötve a multimétert, ha nem mérsz áramot akkor a led kampec. Ha igen, ennek max. 50mA-nek szabad lennie. Tedd be az új ssr-t, nincs benne semmi ellenállás. Így mérjél áramot. Ha közel van a maximálisan megengedett 50 mA-hoz akkor a túlhajtás évek alatt kicsinálta a ledet. Ha bemeneti oldalon minden jó , megvan a feszültség és folyik áram a leden akkor az ssr kimenő oldalán van a hiba, javíthatatlan. Nézem az árakat, nem gyenge. Én ezt 500Ft alatt kihoztam, a fűtésem zónavezérlőjébe 4 darab házi ssr van, akkor beljebb vagyok 15000 forinttal...
Bocs, ne haragudjatok Bakman és 444Tibi de hogyan tovább?
Bakman: a bemeneti körbe beforrasztom a javasolt ellenállást. A 3,82 V-al ne foglalkozzak a LED 1,2 ~ 1,4 V igényére tekintettel? A 3,82 V "eredete": Set TapBox Scart kimenet 8-as pont - test között 444Tibi: (csak kérdezem) - meghalt az optocsatoló ledje: a mért 10,06 MΩ ellenállás LED esetében nem reális érték, értem alatta LED-nek lehet így ellenállást mérni? (FLUKE 85 Multimeter) - a kimeneteket nem tudom mérni / vizsgálni, nem működik a kapcsolás - összedugva Az SSR 3 - 4 pontján jelen van a 3,82 V (polaritás helyesen) - be merjem tenni előtét ellenállás nélkül az új SSR-t? - az adatlapon a Reverse voltage (Input második sor) mit jelent ? - 2100 volt a rellé. Ezt a változatot szeretném életre kelteni, egyrészt megvettem a rellét + bele van aplikálva egy falon kívüli alkalmas méretű dugaljba. Érdekel egyébként a házi ssr. Ha lemegy a fűtési szezon -és tudunk róla értekezni- fűtésem zónavezérlését nekem is szándékomban van átépíteni. De most ezt a dug alj vezérlést szeretném életre kelteni.
Érdekes, azon a ponton elvileg 12 V van. Ha nincs rákötve semmi, akkor mekkora feszültség mérhető ott?
Lemaradt: a bemeneti körben nem mér áramot a műszer, de ahogy előzőleg írtam a 3 - 4 ponton meg van a 3,8 V
Most megy a TV az SSR nem működik, árammérés miatt a bemenet megszakítva: 4,25 V-t mérek (többször ismételve)
csatolok egy scart bekötést. A vezérlést annó egy tv szerelő javasolta. ez a tv ment már akkor is Sams...... UE37C.........
Így már leesett a dolog, rég voltam SCART csatlakozó közelében. Maradjon a 330 - 220 Ohm-os ellenállás. Menet közben mérd meg a kis relé lábain, mekkora feszültség jut a belső LED-re. Természetesen a mérés idejére a 230 V-os rész legyen kiiktatva. Ha a mért feszültség 0.9 - 1.1 V környékén van, akkor jó lesz, de 1.2 V-ot ne haladja meg.
Akkor szakdat az optocsatoló bemeneti led.
Csak úgy tudod kipróbálni hogy az újat bekötöd, ha így évekig működött akkor én egy 100 ohmos ellenállást sorbakötve mérném az áramot. Ha nem megy 20mA fölé akkor kész is vagy.
Egy köztes megoldást tudtam összehozni pillanatnyi lehetőségeim szerint:
- Az új relé kapcsolt kimeneti oldalra rákötöttem a FLUKE-t ellenállás mérés-re kapcsolva. - Az optó bemenetét 150 ohmos ellenálláson keresztül (ez volt a fiókban) megtápláltam 1,5 V-os ceruza elemről. - Csatolt rövid videón látható az eredmény. - Ekkor a relé közvetlen bemeneti pontjain 1,08 V-t mértem, a 150 ohmos ellenállás elem felöli oldalán pedig 1,2 V-t. - Az elem csomagolásból kivett, nem használt. 1,538 V mértem. Másik elemmel is próbáltam: u.ez a jelenség. Pár napig most függőbe lesz problémám, más irányú elfoglaltságom miatt, de folytatom. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2020
Szia! Egy triakos szilárdtest relé kimenetét nem lehet ohmmérővel tesztelni, mert az csak váltakozóáramon működik. Ott van a tokozáson a ~ jel...
Bővebben: Link.
Szia! Köszönöm hogy szóltál. Összerakom a 230 v-os oldalt és próba.
Rendben működik, kapcsol ! Nem vettem észre, hogy a ceruza elem tartónak van egy rejtett kis kapcsolója, ami természetesen off helyzetben volt az első próba idején.
Egy probléma van még: hogy tudok a Scart csatlakozón jelentkező 3,82 V-ból 1,4 ~ 1,5 V-t előállítani. Itt jön elő kevés ez irányú ismeretem, de ha jól emlékszem van valami DC/DC........boster kapcsolás. Ha jó az emlékem, kérlek benneteket kis segítségre és az eddigieket köszönöm.
Hello! Nem kell ide semmilyen konverter, maximum a SSR Led-el egy sorba kötött 120Ohm ellenállás. Azon megméred majd a feszültségesést, ami ne legyen több mint a 2,4V. Akkor 20mA fog folyni az SSR felé. Az 1,4..1,5V majd az áram hatására magától fog beállni a Led diódán.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |