Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   33 / 40
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 31, 2020 / 1
 
Szia! Ezt nem gondoltad komolyan. Nem inkább egy műanyag cső kellene oda, mondjuk benzincső? A merev réz cső a motor rugalmas felfüggesztése miatt meddig maradna a helyén? Ez a kompresszor megoldás ezzel a műanyag szívó oldallal valami olyasmi célt szolgálhat, hogy az olajat a megfelelő helyre juttassa, talán a dugattyú alá. Amelyeket eddig szétszedtem kompresszorokat azoknál a szóró olajozás a hengerből kijáró dugattyúra egyesen rá tudták juttatni az olajat. A képen nem látható a dugattyú semelyik alkatrésze sem, a kulisszás excenteres hajtás sem. Ez a kompresszor olyan csapágyazási megoldású, hogy a fenti tengelyvéget meg kell támasztani. Talán ez a kompresszor nem fogja beváltani a hozzáfűzött reményeket. Én is azt mondanám, hogy a kimeneten kellene az olajat leválasztani nem a szívó oldalon vagy az olajszintet minimálisra csökkenteni amivel még megfelelő a kenés.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Máj 31, 2020 / 1
 
Nem kell a felső tengelyvéget megtámasztani,hiszen ezek dupla felső csapágyozottak,alul nincs is csapágy. A műanyag cső sem rossz megoldás,a régiek rézcsövesek voltak!
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Azt tudom, hogy a felső csapágyak hosszúak szoktak lenni és alul nincs csapágy de a képen látható darab tengelye felül meg van támasztva, azzal a három csavar fogta öntvény lappal, ezért nem látszik a dugattyú. Még az jutott az eszembe a kérdéses darabbal kapcsolatban, hogy az a műanyag darab a szívó részen az direkt szívó a hengerfejen, nincs hűtési feladata és nincs labirint járata az öntvényházban. Valószínű, hogy alul van nyitva a fehér műanyag üreges járata, hogy a lecsurgó olaj ne jusson be közvetlenül a hengerbe.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Háát,nem tudom,én még ilyet nem szedtem szét! Lehet hogy az a lemez a rugós felfüggesztés felső lemeze.
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Ááá, nem az látszik ezen a képen. Nekem úgy tűnik, mintha azon a nagy fedetlen üregen keresztül lenne a szívó oldal bemenete ami a fedett mellet van. Azon keresztül van járata a szívó oldal felé csak az egyik le van takarva a kettőből. A nyomó oldalon is kettő van belőle de ott érthető, hogy mindkettő fedele le van csavaros kötéssel rögzítve.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Nem tudom,még ilyet nem szedtem szét.
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Erre az oldalsó furatra gondoltam, mert a szívó oldali üregek innen indulnak ki általában (kettőt gyorsan megnéztem és azok onnan szívnak).
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
(#) olika76 válasza VIM hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Kedves Építők!

Köszönöm a hasznos észrevételeket, de még nem látom a teljes megoldást. Az a kis lyuk nálam nincs, teljesen zárt. Miután már levettem a műanyag torkot, lehet látni a szívó lyukat. Sajnos nem tudom teljesen kivenni, mert a motortól nem fér ki. Csináltam néhány képet róla. A műanyag torok, amint az látható benyúlik a motor felé/alá. Én is azt gyanítom, hogy a motor kenéséhez kell. Viszont véleményem szerint a motor forgásából adódik, hogy az szippant az olajos levegőből. Én arra gondoltam, hogy megfúrom a műanyag torkot és azon viszek keresztül egy műanyag csövet. Azaz így a motornak is jó, mert forgásából adódóan olajat kap, meg nekem is, mivel én tiszta levegőt fogok szívatni kívülről a csövön keresztül.

Ha valakinek még van észrevétele, előre is köszönöm!

Üdvözlettel: olika76
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
(#) olika76 hozzászólása Máj 31, 2020 /
 
Kedves Építők!

Bocsánat egy dolog lemaradt. Fent van a dugattyú, pontosan szemben a szívó lyukkal. Én úgy látom, hogy alul van a motor, felül a sűrítő. A takarás miatt nem látni a "sonkákat", de a 3 csavar fogta öntvény alatt vannak éppen. Kézzel szépen meg tudom fogni és forgatni őket.

Üdvözlettel: olika76
(#) VIM válasza olika76 hozzászólására (») Máj 31, 2020 / 1
 
Szia! Akkor valószínű, hogy ez a műanyag előtét a szívó oldalon a gáztöltet szeparálására van így megoldva. Szinte biztos, hogy nincs semmi jelentősége a kenésben, még úgy sem, hogy a gáztöltet keveredik az edényzetben az olaj párájával ami ott beszívódik. Ha a rugós felfüggesztésű fülek kettő darabból vannak (mint egy tolózár) akkor azokat felfelé emelve ki lehet venni a motort. A csatlakozója alul van kihozva az edényzet falához.
(#) olika76 válasza VIM hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Kedves VIM!

Köszönöm a hozzászólást ismét! Meg fogom próbálni kiemelni motort, mert valóban lehetséges a fülek miatt (tényleg két darab: van egy fix a falon és abba van beakasztva a másik rész). Remélem menni fog, mert eléggé be vannak szorulva a helyükre. A vezetékre is ügyelek majd.

Majd írok mire jutottam, képet is készülök csinálni, hátha másnak is jól jön.

Lenne még egy kérdésem: olajat milyet érdemes visszatölteni? Trafóolaj esetleg? Elég kevés volt benne, kb. 1.5dl.

Előre is köszönöm a választ!

Üdvözlettel: olika76
(#) VIM válasza olika76 hozzászólására (») Máj 31, 2020 / 1
 
A beszorulás az a motor súlyából és a vibrációból adódik össze. Az olajat ha lehet azt fogd fel és majd átszűrve ezt töltsd vissza ha lehet, nem trafóolajat, mert az nem kenőanyag. A mennyiségét tekintve az ábrán látszik, hogy hozzávetőlegesen meddig kell érni az olajszintnek. Ezt majd akkor tudod pontosan megmérni ha most a beszerelt állapotban az edényzet szélét alapul véve megméred a felül kiálló rész magasságát, majd ha kivetted a motort és a tengely végére állítva szintén mérsz egy magasságot és a felül mért távolságot kivonod ebből. A kapott méretet az edényzet szélétől lefelé mérve ha az beleér az olajba és a tekercs is benne van ebben a merülési értékben akkor biztosan elég az az olajmennyiség. Ha pótolni kellene az olajat akkor légűrszivattyúhoz való kompresszor olajat keress ami nagyon híg és a célnak megfelelő ("manót" ne vegyél).
(#) StMiklos válasza olika76 hozzászólására (») Máj 31, 2020 / 1
 
Szevasz!

Nem a műanyag elemen, a szívóoldalon keresztül kerül be a kompresszor kenéséhez szükséges olaj.
És ami bekerül, de nem ott, hanem máshol és másképp, mert kenni kell, az megjelenik a levegőben.
Ezt minek írtam??
"Viszont számíts arra, hogy a felső tengelyvég furatán dőlni fog az olaj, ez az olajozás része persze a tetővel együtt, aminek hűtő funkciója van."
Én láttam működésben műanyag házzal felépített demonstrációs kompresszort, ahol sztoboszkóp lámpával "meg lehetett állítani" a történéseket.
Elnézést, de a Te gondolatmeneted teljesen rossz irányba visz, nem vezet megoldáshoz.

Üdv: StMiklos
(#) olika76 válasza VIM hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Kedves VIM!

Megpróbáltam kiszedni a motort, de le kell tennem róla. Olyan mértékben bele vannak préselve a fülek a helyükre, hogy egyszerűen nem mozdulnak. Látni a préselés nyomát is rajtuk. No sebaj, maradok annál, hogy a műanyag torkon keresztül viszem a szívó csövet. A régi olajat egyébként a szétvágás előtt kiöntöttem belőle az egyik csövön keresztül és tiszta zárt palackban tartom. Viszont lenne kérdésem ismét:

Az olaj szempontjából a vákuumszivattyú olajra gondoltál? Ez rendben is volna, csak észteres, amely nagyon könnyen magához szedi a vizet. Nem lesz ezzel probléma? Ugyanis arra gondoltam, hogy amikor pl. leveszem a sapkát és megnézem, hogy mennyi olaj van benne nem ártok-e ezzel? Továbbá, ha tömítetlenség lesz pl. a szívócsőnél kifele, akkor is magához szedheti a vizet.

Elnézést, hogy ennyi problémázok, de az ilyen kompresszorral nincs semmiféle tapasztalatom.

Üdvözlettel: olika76
(#) xxxyyy hozzászólása Jún 1, 2020 /
 
Sziasztok,

Teljesen laikusként lenne egy kérdésem. Fater szervizes múltjából maradt a sufniban zsír új, cca. 30-35 éves magyar kompresszor. Ez van ráírva: FK1,0K8 115W. Ez a kisebb teljesítmény is elegendő lehet, hogy a későbbiek során építsek belőle egy használható, csendes műhely-kompresszort?
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) StMiklos válasza xxxyyy hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Szevasz!

Ahhoz, hogy légszerszámokat használj, nem, kicsi a teljesítménye.
Persze kérdés milyen sűrűn akarsz egy szerszámot használni..
Ilyet használok egy 13 literes tarállyal PC, laptop, autó fékdob, akármi tisztításához, kifújásához, de kisméretű fúvókával, arra elegendő.
Kb. 30 perc alatt dudálja fel 16 barra, de 18 fölé nem tud menni, mert az olajvisszavezető cső ott
korlátoz, ez veszteség, de egyben biztonsági szelep is.
Csak nyomásmentesen indítható, arra az időre lazítom a csatlakozó csövet. Ritkán használom nem volt kedvem visszacsapó szelepet beépíteni.
Nézz vissza máj. 13 (fénykép) hozzászólásomhoz...

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) xxxyyy válasza StMiklos hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Szia

Köszi az infót, légszerszámot én sem akarok róla használni, csak főként porpisztolyt. Az általános, hogy csak nyomásmentesen indítható? Nem hangzik túl jól.
(#) StMiklos válasza xxxyyy hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Szevasz!
Az egy fázisú motorok/kompresszorok indítása sosem egyszerű...
Igen, csak tehermentesen indulhat, hűtőnél kiegyenlítődik a nyomás. Aztán lehet 2-3 bar nyomás ellen tudna indulni, de nem kísérleteztem.
He nem tetszik, akkor építs be egy olyan nyomáskapcsolót, mint a légkompresszoroknál van, leszusszantja egy szakaszból a nyomást és akkor már tud indulni, de kell egy visszacsapószelep is.
Ha csak azt építed be, akkor a nálam használt olajvisszavezető/biztonsági csövön tehermentesedni és indulni tud.
Vagy mint írtam, lelazítom a bemenő cső csatlakozóját, indítom a kompresszor és visszahúzom.
Azt azért felejtsd el, hogy tartósan bekapcsolva hagyod, mondván úgy is beáll a max. 18-ra (nálam), mert előbb utóbb megszólal a védelem és leállítja.
Bonyolultnak tűnik, de hidd el, jól használható.. 1-2 maradék barral azért újraindul, azzal még lehet port takarítani, de nem lehet forró a kompresszor, üzem közben az lesz.
Nekem egy tűzoltókészülék kis nyomásmérője van rajta, körömnyi...
Laptopos ismerősömnek több ilyet is csináltam, mert elajándékozta...
Üdv: StMiklós
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) xxxyyy válasza StMiklos hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Köszönöm.

Üdv,

Zoli
(#) VIM válasza olika76 hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Akkor szerintem mindegy, hogy milyen olajat öntesz hozzá a meglévőhöz (mannol, scheppach) csak kompresszorba való legyen. A beszívott levegő páratartalma az egy idő után belül le fog csapódni és elkezdi korrodálni az öntvény, hengerfej felőli részét (az az odabent lesz egy vízzsák). Ezt majd onnan lehet észrevenni, hogy a kimeneten majd vizet fog kifújni de nem kell megijedni a mennyiségtől, mert az nem lesz több mint egy kávéskanálnyi mennyiség. Szerintem amire Te ezt a kompresszort alkalmazni szeretnéd arra nem biztos, hogy megfelel vagy túl sok szűrést kell közbeiktatnod. Nekem szilikagéles szűrőkosár volt a szívó oldalon, mégis vízzsákos lett egy idő után de engem ez nem zavart a kerék fújtatásban (mert, hogy csak arra használtam).
(#) simona hozzászólása Jún 1, 2020 /
 
Sziasztok! Kaptam egy állítólag működő hűtőgépből kiszerelt kompresszort. Egyszerű "labda-pumpaként" szeretném használni, viszont nem vagyok biztos a bekötésében.

Mellékeltem képeket, segítenétek hogy hogyan kell bekötni a kábelt? Kondenzátor szükségeltetik ehhez? Vagy egyszerűen egy 230-as fázis-nulla-föld? Köszönöm előre is!
(#) StMiklos válasza VIM hozzászólására (») Jún 2, 2020 / 1
 
Szevasz!

Nagyon belelendültetek a (félre)magyarázásba, pedig egy két dologra felhívtam a figyelmeteket.
Van ott egy ragyogó kép egy Danfoss kompresszorról. (Kerestem animációt, de nem találtam, így "hallgattam", pedig valahol van a hálón).
A tengely legalján van egy kanálféle ugye, ez a "szivattyű"! A forgásirány kötött, ez lényeges, de úgyse tudod megváltoztatni. Nagyobbaknál, 3 fázisnál Neked kell róla gondoskodni..
Ez nyomja végig felfelé a tengelyen, megfelelő (csapágymagasságban) kenő furatokkal.
Még szórótárcsák is vannak, az utolsó legfelül. Erre írtam: fenn dőlni fog belőle az olaj, teríti a tetőre, ahol lefelé folyva hűtőfeladata van.
2-3 hozzászólással később a fényképen (nagyítsd!), nyomócső: több hajlítással megy ki a kompresszor oldalán.
Nem véletlen, viszonylag hosszú. És észrevetted, hogy valami van a kezdetén? Elég hosszan egy rugó van rajta, szorosan, és nem dísznek van az ott.
És nem is biztos, hogy vörösréz a cső, acélt (rezezve) is használnak.
Bármilyen gyártmányú kompresszort szedsz szét, mindegyik hasonló felépítésű ebből a szempontból.
Ők jobban tudják, legalább 50 éve, hogy mit, hogyan, miből kell csinálni.
A tapasztalat fontos...

Üdv: StMiklos
(#) StMiklos válasza simona hozzászólására (») Jún 2, 2020 / 1
 
Szevasz!

Ennyiből nagyon necces a válasz.
A kompresszor típus mindent elmondana, elveszett?
Kondenzátor? Lehet kell, lehet nem, der itt szinte biztos, hogy nem.
Elnézve a vezetékek színét, egy próbát megér a működőképesség ellenőrzésére.
Betáp: 3 eres kábel szokásos bekötéssel.
4 eres másik: fekete és barna vég összekötve, így indítási próba. (Többi szigetelve).
Nyomócsonk legyen nyitva (egy hűtős, akár jó, akár rossz a kompresszor lezárja a csonkokat), ez a legvékonyabb, többi maradhat.
Indítás: védőföld bekötve, kapcsolós hosszabbító, bekapcs. Kéz a kompresszoron, mert mozdulni fog(?), érezhető ha beindul, finoman rezeg.
Ha nem így tesz, 2 másodperc múlva kikapcs. Ne legyen több, mert ha eddig jó volt, tönkremegy!!!
Eddig ennyi, feltételezésen alapul. Ha nem megy, esetleg kis idő múlva fordított dugó bedugással.
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
(#) simona válasza StMiklos hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Az az én bajom, hogy az egyik kábel 4 eres, a másik 5 eres. A védőföldön kívül van barna, kék, fekete (ez a három mindkét vezetéken van), illetve az 5 eres kábelben van egy fehér is. Tehát a szokásos betáp kábelt a kékre, illetve a közösre kötött barna-feketére kössem? Köszönöm!
(#) StMiklos válasza simona hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Szevasz!

Ha ez egy 1 fázisú kompresszor (mi más lenne?), akkor fogalmam sincs a bekötésről, minek a 3 hálózati bekötő vezetéken kívül (Z/S, K, B) más?
Miután kérdésem (kérésem) ellenére a kompresszor típusa titokban maradt (mi a fenének kell nekem írni?), feladom.. Totózni nem szoktam, fentiek miatt nem is akarok.

Üdv: StMiklos
(#) simona válasza StMiklos hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Típus: VOE OF 1033a (R134a)
A 4, illetve 5 eres vezetéket pedig azért írtam, mert (mint ahogy a képeken is látszik) jelenleg ezek vannak bele kötve (persze, 10 cm után elvágva), és ezért nem értem én sem, hogy pontosan hova kellene kötni a betáp kábelt, illetve mit kéne rövidre zárni. Köszönöm!
(#) pipi válasza simona hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
A képeden semmi nem látszik, melyik kábel melyik színű madzagja hova megy....
Esetleg ha a kábelrögzítőt lebontod, kábelt átfordítod, látszik mi hová van kötve....
(#) StMiklos válasza simona hozzászólására (») Jún 2, 2020 / 1
 
Szevasz!

Szedj le minden madzagot, ha igaz fogsz találni jelzéseket.
Ebből 3 érdekes: L N és 1
A kompresszor indul N-re és 1-re +védőföld. (N-nulla, most szerintem kék, 1 fekete-fázisra, L barna, most sehova)
Ha nem, akkor passz...
Innen többet nem tudok mondani.. A max. 2 másodperc, ha nem indul, él!
(Amúgy próbára 1 csavarhúzóval el lehet indítani, ha jó, de nem publikus).

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
(#) olika76 válasza VIM hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Kedves VIM!

Köszönöm ismét a hozzászólást. Nos, úgy határoztam, hogy megépítem. Ha vizes lenne a kifújt levegő, azaz nem száraz, akkor legfeljebb elajándékozom a bátyámnak. Nekik jól jöhet pl. kerékpárhoz vagy matrachoz. Én meg veszek egy olajmenteset.

Majd jelentkezem, hogy mire jutottam. Most még egy két apróságot meg kell vennem hozzá, aztán lassan nekifogok.

További szép napot kívánok.

Üdvözlettel: olika76
(#) VIM válasza simona hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Szia! Keress a kék alap konzolon "L" és "N" betűket és az oda csatlakozó (feltételezésem szerint kék és barna vezetékek) négyeres kábel ezen szálait meghagyva és a földelést (a többit húzogasd le a sarukról a feketét vágd el és távolítsd el a bal oldali kábelt is a saruival együtt), kösd be egy dugvillába és ki kell próbálni.
Következő: »»   33 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem