Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem a cikkből
Eddig nem volt vele baj több órás csiszolás közben sem, most meg már úgy 2 óra munka után leáll. A cikk ugyan inrush módban használt termisztort vizsgál, nálam meg tekercstest hőmérsékletet mér, így az áramtüskék nem öregíthetik, csak az évek 6 éves. A szabályozó elektronikát cakk-pakk cseréltem, a tekercstest hőmérsékletét nem mértem, de kézzel megfogható 40 foktól nem melegebb. Maradt a termisztor. Szerintem.
Nem lehet kosz a tekercsek között, ami gyengíti a hűtést?
Körbe van zárva. Nem néztem, hogy szalag-e vagy műanyag gyanta, de nincs rajta rés. Ha más nem lesz majd kiiktatom a termisztort.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2020
Szia!
Egy nyáktervnek (egyoldalas) viszont nagy hasznát venném. Megtennéd nekem ? A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2020
Janika! Júni 9-től eddig jutottál el, hogy csináljam meg én?
Nem vagy egy kissé lassú, vagy ne adj ég lusta?
Szia Gábor!
Mindennapos lakásfelújításban vagyok a tesóméknál. Valóban lustaságnak és lassúságnak tűnik, de nem. Gondoltam, - ha megteszed akkor ennyivel is előbbre vagyok. A hét elején már felszabadulok, és kezdhetem a nyákgyártással. Nagyon szépen köszönöm, és nagyra becsülöm a segítőkészségedet és a munkádat. Üdv János
Oké, azt én is csináltam két évig minden szabadidőmben. Amikor vége volt, nem tudtam ülni a kertben, mert az volt az érzésem, hogy fel kell ugrani és eltolni egy talicskát. Már nem mertem hazamenni, mert apám első kérdése az volt, "Ráérsz szombaton?" Gondolhatod, 45 évig építésvezető volt, én meg otthon az sm. "Jó hogy jössz, simítsd le a két nagyszobát, mert én alul pucolom a mennyezetet!" Úgy hogy hidd el, megértelek..
Azért amikor úgy érzem hogy érdemes, ránézek a fórumra.
Sziasztok!
Hálózati feszültség jelfogóval való kapcsolásával kapcsolatban kérnék segítséget. Belefutottam egy olyan hibába, aminél megállt a tudományom és ötletem sincs, hogyan tovább. Adott egy saját építésű kerti vízmelegítő rendszer egy 230 V 900 W-os fűtőszállal (ami egy törölközőszárító fűtőpatron). Ezt kapcsolgatja egy AVR kontroller egy hagyományos jelfogón keresztül. A patronon LED-es visszajelző fény mutatja a bekapcsolt állapotot. A rendszer 5 évig hibátlanul működött. Most jelentkezett egy igen furcsa hiba. Egyszer csak nem kapcsolt be többet a fűtőszál, akkor sem, amikor kellett volna neki. Hibakeresés során az alábbi dolgokat állapítottam meg: - Hosszabbítóról közvetlenül ellátva a fűtőszálat stabilan működik és mindig bekapcsol. - A relé utáni kapcsolt aljzatból kihúzva a fűtőszálat, terheletlenül, műszerrel mérve a kapcsolt feszültséget szépen megvan a 230V AC illetve a 0 V a relé be/ki kapcsolt állapotának megfelelően. - Ha visszadugom a fűtőszálat a kapcsolt aljzatba és utána bekapcsol a relé, akkor a kapcsokon csak kb. 140 V AC feszültséget mérek. Ismételt, többszöri relé ki és bekapcsolás során is mindig 0 V és 140 V AC között változik a feszültség. - Ha a relé folyamatos bekapcsolt állapota mellett kihúzom a fűtőszálat az aljzatból majd visszadugom, azonnal bekapcsol a fűtőszál és a kapcsokon így már megvan a 230 V AC! Ismételt, többszöri aljzat kihúzás és visszadugás során is stabilan 0 V és 230 V AC között változik a feszültség, így a fűtőszál is szépen működik. - De ha ilyenkor, amikor megvan a 230 V AC, kikapcsolom a relét majd vissza, már csak 140 V AC jelenik meg ismét. - Csatlakoztattam egy 1200 W-os hajszárítót a kapcsolt aljzatra a relé kikapcsolt állapotában. A relét kapcsolgatva minden tökéletesen működik! Bekapcsolt relénél megvan a 230 V AC és rendesen fűt a hajszárító. A hiba csak a fűtőszállal jelentkezik. Átnéztem a csatlakozások kontaktjait, sérülést, korróziót nem látok sehol. Ellenőriztem a védőföldet, azt rendben megkapja a fűtőszál. Arra gondoltam, hogy haldoklik a relé. Úgy döntöttem, hogy lecserélem egy SSR relére, rendeltem is egyet innen a Hestore-ból, egy SSR-40DA típust. Ma megvolt a csere. Az eredményen ledöbbentem. Pontosan ugyan az a helyzet, mint az eredeti, mechanikus relével. Minden fent leírt tapazstalat változatlanul ugyanaz. A hajszárító is rendesen működik az SSR-el, csak a fűtőszállal vannak ugyanazok a gondok. Tudtok tanácsot adni, hogy innen hogyan tovább? A rendszerem elvileg nem hibás, mert a hajszárítót rendben kapcsolgatja. A fűtőszál elvileg nem hibás, mert hosszabíítóba közvetlen bedugva rendben működik. Akkor a kettő együtt miért produkálhatja ezt a hibát?
Relé érintkező. Ha triakos akkor a triak. Főleg, ha a feszültség kikapcsolt állapotban is meg van. Megszakadt a nulla és csak a földön keresztül jelzi a feszültséget. Vezetékszakadás.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2020
Ha az SSR/jelfogó előtt megvan a kellő feszültség (230 V AC) és a jelfogó/SSR bekapcsolása után a relé kimenetén is, de nincs 230 V~ a dugaljban, akkor a kettő között (relé és kapcsolt dugalj) lesz a hiba. Gyaníthatóan abban a vezetékben, amelyiket nem mozgattad a relé/SSR csere közben.
Ha a relé/SSR bekapcsolt állapotában az érintkezői között mérsz feszültséget, SSR esetén 3-4 V AC-nál, jelfogó esetén 1 V AC-nál többet, akkor az SSR, jelfogó hibás. A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2020
Hali!
Akkor kell méricskélni amikor 140V-van a kimeneten, hol marad el a bemenethez képest a másik 90V...
Köszönöm a tippeket!
Kikapcsolt állapotban mindig nulla a feszültség, ilyen gond nincsen. Sajnos felszerelt, éles állapotban nagyon bonyolult lesz méregetni a NYÁK-on, de akkor ezek szerint nem tudom elkerülni. Az a nagyon furcsa, hogy ha az áramkörömben van a hiba, akkor hajszárítóval tesztelve miért működik tökéletesen és miért csak a fűtőszállal próbálva jelentkezik a hiba. Ma megpróbálok a végére járni akkor méregetéssel. A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2020
Sziasztok! Tudna valaki segíteni. A top209p tápvezérlő helyettesítő hol lehetne megnézni.? Ez egy elektrolux mosógép vezérlő panel alkatrésze!
Sziasztok!
Van egy számomra nem egyértelmű kérdés. Adott egy MP3 lejátszó Concorde D-230 típusszámmal. Erre szeretnék egy hangszórót kötni, ami 6 Ohm, de picit halk. Elég a mono hang a sztereo helyett. Lehet az elektronika károsítása nélkül közösíteni valahogy a hangot, hogy picit több hangerő kijöjjön belőle? Vagy elég, ha csak a két pozitív hangszóró kimenetet közösen kötöm a hangszóróra pozitív lábára? Valószínűleg így már elég lenne a hangja. Köszönöm! Üdv: spgabor
A következőket mértem az SSR AC kimenő kapcsain.
- 1200 W-os hajszárítóval terhelve (tökéletes működés) minden esetben bekapcsolt állapotban 2,8 V AC, kikapcsolva 240 V AC 900 W-os fűtőpatronnal terhelve az SSR bekapcsolt állapotában a következő a helyzet: - Amikor rendben működik (a csatlakozás ideiglenes kézi megszakítása után), akkor 3 V AC, amikor hibásan működik (az SSR bekapcsolása után, kézi megszakítás nélkül) a hiányzó feszültség az SSR kapcsain veszik el, ez kb. 100 V AC. Szétszedtem a fűtőpatront és azt találtam benne, hogy a beépített termosztát egy áramkör, ami triakkal kapcsolgatja magát a fűtőszálat. Jól sejtem, hogy talán az okozhazja a gondot, hogy két triak van egymás után? Az SSR-ben is triak van, és utána az általa kapcsolt fűtőpatronban is egy második triak kapcsolja magát a fűtőszálat? A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2020
https://remont-aud.net/ic_power/
Talán itt!
Nem tudod úgy közösíteni, hogy nagyobb legyen a kimeneti teljesítmény. Károsodna a lejátszó. Ehhez kell egy plusz erősítő. Például PC aktív erősítője.
Idézet: A leírásod szerint eddig normál relé volt benne, azzal sem működött rendesen. MArad az, amit Patópali írt, hiba a fűtőpatron áramkörében. „Jól sejtem, hogy talán az okozhazja a gondot, hogy két triak van egymás után?”
Én viccből kipróbálnám még a fűtőpatront (a vezérlésével együtt) fordítva bekötni. Hátha a fűtőpatron triakjának vezérlésében van valami, ami az előtte lévő SSR-rel együtt csinálja ezeket.
És a relével is? Jó lenne a kérdezőtől legalább egy blokk vázlat.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2020
Próbáltam fordítva bekötni a fűtőpatront, nem változott semmi.
Relével sajnos nem teszteltem, méregettem nagyon alaposan. Ott is csak a feszültség egy része volt meg a fűtőpatronon. Úgy gondoltam, hogy a relé kontaktjai lettek hibásak és gyorsan ki is forrasztottam, majd helyette SSR-t szereltem be.
Tudsz részletes információt adni a fűtőpatron áramköréről?
Többször olvastam a hsz -t.
Lehet én nem értem vagy nem tudom értelmezni. Betáp 230V. Igaz? Betápról a kimenetei dugaljra a "0" direktbe van kötve? A fázis vezető direktbe van kötve relé egyik munkaérintkezőjére? A relé másik munkaérintkezője direktbe a dugalj ra? Ez esetben vagy 230V, vagy0 V a kimeneten. Ha terhelésre kisebb a feszültség a relé munkaérintkezők beégtek. Ha a be és kimenet között a fázis vagy "0" vezetőn valamilyen alkatrész van a relé érintkezőin kívül, már más kérdés, mert akár a kapcsolási tranziensek megbolondíthatják a vezérlést is.( Akárkkábelezés miatti zavar, hidegítési hiány stb). Esetleg a vezérlő tápáramkörében vagy a vezérlőben van hiba, ki tudja? Mint előbb írtam ezért lenne jó egy rajz az áramkörről. E nélkül csak mindenki találgatni, ötletelni tud. A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2020
Sajnos sokat nem tudok.
Láttam egy potmétert, amivel a hőmérséklet állítható be, egy visszajelző LED-et, SMD IC-t, pár diódát meg passzív alkatrészt és egy fémfelületre szerelt félvezetőt, ami triak lehetett. Már összeszereltem és bent van a vízzel feltöltött hordóban, ha kiszedem, akkor kifolyik az összes víz.
Betáp 230V, igen.
Megcsináltam a rajzot. A kisebb feszültség miatt én is arra gyanakodtam, hogy az eredeti relé munkaérintkezőivel van gond, ezért is hajítottam ki a relét. Másik mechanikus relé nincs most nálam, de volt kéznél egy SSR, ezért gondoltam, hogy beszerelem helyette az SSR-t és akkor a jövőben nem lesz gond a beégéssel sem. Utána jött a feketeleves: az SSR-el is csak a részfeszültség van meg. De itt már úgy gondolom, hogy valamilyen elektronikai gond lesz. Az SSR nullátmenet kapcsolós. Lehet, hogy a fűtőpatronban lévő triak is. A kettő együtt meg valamiért nem képes rendesen kapcsolni. Erre gondolok.
Még erre választ adhatnál, hátha közelebb kerülünk a helyes válaszadáshoz. Természetesen a hibás működés alatti mérések lennének a mérvadók.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2020
Az 5-6 mi lenne, ez nem egyértelmű.
A nulla nincs megszakítva az SSR által, csak a fázis. Tehát az 1 és a 4 össze van kötve fixen. Hibás állapotban, amikor az SSR vezérelve van a DC bemenetről: 1-2 között: 230 V 1-3 között: 140 V 2-4 között: 230 V és a 3-4 között: 140 V Ha ebben az állapotban ha a 3-4 utána dugaljat széthúzom és újra összedugom, akkor már meglesz az 1-3 illetve 3-4 között is a 230 V. Ezt a teszt nagyszámú ismétlés után is ugyanígy működik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |