Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Van egy fúrógépem és nem működik rajta a fordulatszám szabályázs csak maxon megy, van rajta egy panel azon 1 potméter, a többi kivan öntve gyantával, 2 vezeték rá megy a dugvilláról,2 megy motorra a szénkefére,2 vezeték meg a tengely végére valami érzékelő lehet. 710W a motor.(Scheppach DP 40) Milyen szabályzó lehet rajta ? mi mehet tönre benne ? gyanta szélin 1 alaktrész van alu lemezen de még azt nem tudtam megnézni mert rávan szegecselve 3 lábu alaktrész, csak roncsolással tudom megnézni ha szétvégom a alulemezt mert bele van az is öntve. Minden segitséget elfogadok.
Később ha az és azt kicserélem akkor meg javul ? vagy általába mi mehet tönkre ?
Kis melegítéssel le lehet vakarni a műgyantát. Pl. pákaspiccel vagy forrasztópisztollyal óvatosan melengetve.
Inkább, mint az alut vágni. Arra még szükség lesz.
Az egész csak néhány alkatrészt ( keress a gugliban dimmer schematic-ot. Rendszerint a triac megy tönkre.
Szét szedtem, BTA16-800 triac van benne, megpróbálok beszerezni egy újjat aztán kiderül.
Sikerült alaktrészt szereznem BTB16-600BW ilyet tudtak adni ezt berakhatom helyette?
Kicseréltem a triac-ot úgyan az a helyzet nem javult meg. potméter letekerve 860 a fordulat feltekerve 890 allig változtat valamit. , Ha vennék bele egy ilyet ezzel tudnám állítani a fordulatot rendesen ?
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2020
A motor végin van valami amibe megy bele a piros fekete vezeték, és az is a fordulatszabályzó panelra megy annak mi szerepe lehet benne ?
Szia!
Lehet, hogy a fordulatszámmal arányos jelet ad(na) vissza, mint tachogenerátor. Ha komplett szabályzót veszel, ahhoz nem kell, nincs rá felkészítve.
Hi!
Ha a panelra L1 van írva ahova beköt, akkor az egy tekercs, ami előtt mágnes forog. Mérd meg az L1 tényleg egy néhány ohmos tekercs, vagy szakadt. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2020
Széthúztam csatlakozót beinditottam gépet forgot maxon , 1.27v váltó feszt mértem.
Hi!
Akkor a másik oldalon látható IC környékén lesz a hiba. Készítettél már a másik oldalról is fényképet. Üdv. M.
Csinálnék szivesen kivan öntve gyantával próbáltam már le szedni de nem birtam ha lejön akkor darabokba max.melegitettem is de semmi.
Az érzékeli a fordulatszámot.
Ezáltal terhelés változáskor sem változik a fordulatszám.
Hi! A másik oldalon látható IC típusa engem is érdekelne, mert sajnos benne maradt a műgyantában!
Sziasztok!
Nekem is hasonló gondom van mint erik001-nek csak az enyém nem csinál semmit. ParkSide PTBMOD 710 A1 oszlopos fúrógépről van szó, ic zárlattal. A jelölése olvashatatlan készítettem róla kapcsolási rajzot talán így valaki tudna segíteni a típus meghatározásában.
Üdv! A DP 40 -DP 50, (PTMOD 710 A1 is) és amibe ez a fordulat szabályozó bevan építve könnyen meghibásodik. Egyszerű a megoldás! Tegyél bele egy "SCR-2000W"-t ami 2000 W-os, nincs szükség a piros- fekete vezetékes
érzékelőre sem. Már 1000 Ft-ér találsz a VATERÁN. Üdv:V.J.
Hello!
Köszönöm a hozzászólást, már megcsináltam lényegében ugyanígy. Sima fázishasítással volt itthon minden alkatrész. Ez volt a B terv.
Kapcsolási rajz
Idézet: „nincs szükség a piros- fekete vezetékes” Ezzel elveszíted azt a jó tulajdonságát, hogy csökkentett fordulatszámon is van erő a gépben. Pont akkor kell alacsony fordulatszám, amikor nagy átmérőjű szerszámmal dolgozik a gép. Ahhoz viszont nyomaték kell.
Ebből a szempontból jobb lett volna az eredetit megjavítani, csak nincs hozzá alkatrész. Vagy kellene egy kapcsolás ami tudja ugyanazt.
Az eredetiben melyik alkatrész megy tönkre?
A Triac, vagy az IC?
Van kapcsolásom, csak időm nincs, hogy megépítsem.
Arduinóval PID-es.
Megosztanád velem?
Az ic ment tönkre. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2021
Én is arra gondoltam. Már, mint az IC-re.
Ez az én fúrógépem elektronikája. Van hasonlóság, de más az IC.
Sziasztok,
Van egy régebbi Hilti akkus gép, aminél két fordulat van, 200 és 750rpm. Ezt úgy oldotta meg a gyártól, hogy az NiCd pakkból kihozott a 22. cella után egy szálat ami direktben megy egy nagy diódán át. Majd van egy relés elektronika, amit a gép kapcsol vissza az akkuban, és akkor köti rá a teljes 30 cellás pakkot. Ez az akku tönkre ment, így most Liion pakk lesz benne. Itt a korábbi megoldás nem túl nyerő a balansz miatt, ami ugye a litium cellák esetén igen lényegs. Most azon gondolkozom milyen megoldással lehetne visszahozni a két fokozatot. A relé kapcsolás ugye adott. Gondolkoztam DCDC-ne, de ott van nyugalmi áramfelvétel ami lemerítené az akkut. Még a nagy teljesítményű ellenállás jutott eszembe. Amúgy a gépen 40V 9A van feltüntetve. Valakinek esetleg lenne ötlete, hogy lehetne ezt kivitelezni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |