Fórum témák
» Több friss téma |
A fekete és a barna vezeték ment a termosztátra,gyakorlatilag az a ki-be kapcsoló!
Találtam egy videót erről a szívó oldali "gáz szeparátorról", hogy hogyan is néz ki. (a 12. perc után a lényeg) Bővebben: Link Ha össze tudod ott belül roppantani, nyugodtan kiszedheted, mert nem fontos a jelenléte. Így kipróbálhatod azt amit szeretnél, hogy abba a furatba egy olajálló csövet dughatsz és kivezetheted, így majd kintről szívhatja a kompresszor a levegőt.
Az "1' ponton lévő fekete? Az lehet de ebben a dzsumbujban nem látszik sok minden. Lehet, hogy majd hagyni kell kettő sarus végű vezeték darabot, hogy átkötést lehessen csinálni.
Nem átkötés kell,hanem a barna-fekete közé egy átmenő kapcsoló!
Szia! L és N-re bekötöttem, nem indul vele. StMiklos első válaszában lévő fekete és barna (tehát ) összekötést próbáljam? A fekete helyén egy "1"-es jelölés van. Illetve van még egy további kötési pont, ahol fehér kábel volt, ez az oldalán található, egy fehér "talán relé?". Köszönöm!
Szia! A sok vezetéktől nem lehet jól kivehetően látni az egész bekötést, hogy melyik vezeték hova megy. Azért nem indul, mert a termosztát két szála ami feltehetően a barna és fekete az nincs összekötve de ezt már mondták előzőleg. Próbáld meg úgy, hogy ezeket a szálakat összekötöd és indítod. Én "kopaszan" kaptam a kompresszorokat, nem kellet hozzá vezetékeket párosítanom, hogy bekössem és nem okozott problémát de ahhoz látni kell, hogy a relé és a hővédelem mely pontokra van kihozva és hol kell záródni az áramkörnek a most nem létező termosztát által, hogy elinduljon a kompresszor.
N - 1 a bekötés ha minden vezetéket kikötöttél ...
Megkopasztottam, és bekötöttem úgy, hogy N-re nulla, L-re ÉS 1-re pedig fázis. Meg sem mozdult. Amit nem értek a többi kompresszorhoz képest, hogy a kábel, ami a termosztáthoz megy normál esetben 4 szál vezetéket tartalmaz (föld, nulla, fázis, és termosztát utáni fázis), de ennél a kompresszornál jön egy ÖTÖDIK is (egy fehér), ami a második képen látható PTC vagy hővédelem (nem tudom pontosan?) oldalába megy. Oda is a fázist kellene kötnöm? Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
Az a hővédelem volna ami soros kört képez a főfázis tekercsel. Az fontos, hogy oda kellene, hogy kapcsolódjon elsőként a fázis. DE ha jobb képeket közölsz a részletekről akkor már túl lennénk a bekötésen.
Így néz ki a letisztított kapcsolási séma. Ezeket a kötési pontokat keresd meg a "kapcsoló táblán" a többit pedig távolítsd el, mert nincs rájuk szükség. Nincs világítás, légkeringetéshez ventilátor, jegesedés megelőzésére fűtőszál és termosztát sincs. Ha két pont között nincs a kivezetések között kapcsolat és szükséges volna azt átkötéssel old meg.
Sziasztok, a hétvégén volt egy kis "balesetem". A hűtő kompesszor a csomagtartóban a kanyarban felborult és az olaj kifolyt belőle. Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajjal tudom pótolni? Köszönöm a válaszokat.
Szia! Egy jobb árfekvésű kompresszor olajat vegyél aminek a viszkozitása, hígfolyóssága hasonló a vízéhez. (Sint, Sheppach)
Kedves VIM!
Bocsánat, egy kicsit bekapcsolódnék. Lassan az olaj vételénél járok, de egy "olajos" boltban csak légkompresszorhoz való olajat találtam a hűtőmotoromhoz, amelyen a VG 46 szerepelt. Elég hígnak tűnt, ahogy lötyögtettem. Ez jó lehet? Ha esetleg nem, akkor kérnék szépen egy linket, ahol jobb olajat találok. Előre is köszönöm! Üdvözlettel: olika76
Az teljesen jó lesz hozzá. Nekem "mpm 46" van benne de már ebben a csomagolásban nem lehet kapni. Ez is jó csak én nem használom ezt a márkát.
Mire szeretnéd használni ? Ha légkompresszornak akkor talán jó lehet de akkor is inkább vákuum pumpa olajat tennék bele , ha hűtőbe szeretnéd szerelni akkor hűtősboltban vegyél bele való olajat ( ott megmondják milyen való bele)
Kedves kaqkk!
Nos, ez kis tartályon fog menni, mert maximum 6 bar kell nekem. Kívülről fogja szívni a levegőt, hogy ne menjen (sok) olaj a nyomott levegőbe. Egyenlőre úgy tűnik, hogy a vg46-os olaj jó lesz. Köszi a hozzászólást! Üdvözlettel: olika76
Kedves Építők!
Megint belefutottam egy problémába. Korábban írtam, hogy egy jó hűtőgépmotorból építek egy (kicsi) tartályos kompresszort. A hűtőgép motor rendben termeli a levegőt, de amit vettem nyomáskapcsoló nem zárja a levegőt a visszacsapó szeleptől jövő 6-os csövön keresztül. Már a 3. új nyomáskapcsolót próbáltam ki és mindegyik engedi a levegőt. Az első kettő PMA12 egyfázisú, a 3. PTA12 3 fázisú nyomáskapcsoló volt. Ha befogtam a csövet, akkor a motor rendben feltermelte a levegőt 5.5Bar értékre, ami nekem kell. Nem a cső mellett engednek, hanem a lefúvató lyukon keresztül. Csatoltam a nyomáskapcsolókról egy pdf-et, hogy pontosan mit tudnak és mik ezek. Esetleg a hűtőgép kompresszorhoz másféle nyomáskapcsoló kell? Én úgy érzem, mintha a kis löket miatt nem tudná lezárni a tűszelepet a hűtőgép kompresszor. Ha valakinek van ebben tapasztalata, vagy jó tanácsa örömmel fogadom. Előre is köszönöm! Üdvözlettel: olika76
Tessék levakolni, ledugózni, mert nincs rá szükség.
Kedves VIM!
Köszönöm a választ, de nem értem. Ennek az lenne a lényege (más kompresszoromnál is így működik és nagyon jól), hogy amikor leáll a motor, akkor a 6-os csövön keresztül elengedi a levegőt a nyomáskapcsoló. Így amikor újra indul nem terhelés alatt indul a hűtőgépkompi. Ha levakolom, akkor az egész visszacsapószelepnek sincs sok értelme. Üdvözlettel: olika76
Az eredeti szelepet kiszedtem, egy autókerékből kitermelt szelepet raktam be helyette egy kis átalakítással. Azóta tökéletesen működik, vagy 15 éve...
A hűtőgépbe beépítve hol találod meg ezt a fajta megoldást, hogy tehermentesítve induljon a kompresszor? Én meg ezt nem értem. Miért akarsz nagy teljesítményű, nagy szállító kapacitású kompresszor mintájára építeni egy kis bicikli fújtatót? Az úgy jó ahogy van, semmiféle tehermentesítőt nem kell hozzá beiktatni. Ezen a képen A fehér nyomócső AVAB bilincs utáni szakaszában van a visszacsapó szelep (golyós) a nyomó ágban, a nyomáskapcsoló pedig a fehér kupakos a feszmérő mellett. Minek ezt túlbonyolítani? De persze lehet ezt bonyolítani csak nincs értelme.
Kedves VIM!
Igaz, igaz, igaz ... . Minden világos. Az lesz, amit írtál, lezárom és pont. Köszönöm a képpel egybekötött magyarázatot. További szép napot! Üdvözlettel: olika76 Idézet: A hútőgépekben maga a hűtőkör az ami a nyomáskiegyenlítést elvégzi . Van benne egy kapilláris cső amin a folyékony hűtőközeg bejut az elpárologtatóba , ha leáll a kompresszor ezen keresztül kiegyenlítődik a szívó-nyomó oldal közti nyomás . És lehet hogy szükség van a kiegyenlítésre , ha kicsi a nyomáskapcsoló differenciája és magas a tartálynyomás nem fog elindulni a kompresszor inkább leég (kb 6bar nyomás felett már nem tudja a 100w os motor átfordítani a dugattyút) „A hűtőgépbe beépítve hol találod meg ezt a fajta megoldást, hogy tehermentesítve induljon a kompresszor?” A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2020
Szia! Én a tehermentesítő megoldást, mint összetett kapcsolási megoldást értettem ez alatt. A hűtőgépen zárt a rendszer, esetünkben pedig nyitott. A kapilláris cső belső átmérője kb. egy milliméter a dugattyúé 20-25 mm vagy ennél is több. A 150 wattos motor ha ezt nem tudja felsűríteni nyomás alatt akkor ott más probléma van nem a tehermentesítés. A fejszelep ha nem zár jól akkor fog esetleg ráülni a tartály nyomás a henger űrtartalomra. Nyilván van egy olyan nyomásérték ami felett az adott motorteljesítmény nem képes nyomás alatt indulni de akkor nagyobb kompresszor kell nagyobb motorral amiről beszélünk az pedig egy kis "fújóka" a maga nemében. Nekem sok éven keresztül működött egy 250 wattos motorteljesítményű kompresszor tartály nélkül amivel 850-20-as kerekeket fújtattam 6 bárra. Sosem volt vele problémám de egy 150 wattos teljesítményű nem biztos, hogy tudta volna ezt teljesíteni. Ez abban nyilvánult volna meg, hogy a fejszelepre nagyobb nyomás került volna a nyomott oldalon mint a dugattyú felől, kiegyenlítődik a nyomás a kompresszor eléri teljesítő képességének határát.
Nem értem miről beszélsz ... Ha tartály nélkül használtad akkor soha nem volt nyomáskülönbség a szívó és nyomó oldal közt induláskor . Az a probléma ha 6- bar vagy több van a nyomó oldalon (tartály) és 1bar légköri nyomás a szívó oldalon (a hűtőben dugattyú mindkét oldalán azonos nyomás van induláskor ami a hűtőgáz alapnyomása)
Idézet: „A hűtőgépekben maga a hűtőkör az ami a nyomáskiegyenlítést elvégzi . Van benne egy kapilláris cső amin a folyékony hűtőközeg bejut az elpárologtatóba , ha leáll a kompresszor ezen keresztül kiegyenlítődik a szívó-nyomó oldal közti nyomás .” Én sem értem a dolgot, mert ez a megoldás a hőtőgép felépítéséből adódik, hogy zárt a rendszer és leálláskor kiegyenlítődik a nyomás, de a kompresszor már nem ebben a környezetben van használva és a kapilláris cső leürítésére nincs szükség, értelmetlen, hiszen abból a csőszakaszból nem üríthető le annyi levegő, hogy az legalább a lökettérfogatot elérje. A legkisebb teljesítményű kompresszor is (ebben a kategóriában) tud nyomni 10 bárt és el is indul nyomás alatt is. Ez abból adódik, hogy a dugattyú és a kapilláris cső közötti átmérő különbség óriási. A tartály oldalon kialakult nyomás nem tud akkora nyomást kifejteni a sűrítéskor kinyitott fejszelepen keresztül a dugattyúra, hogy az ne tudna ellene dolgozni a motor teljesítményből adódóan. Szóval értelmetlen egy "fújókának" tehermentesítő megoldást beiktatni, mert lehet, hogy még egy tüsszentésnyi levegőt se lehetne leüríteni a kérdéses szakaszból.
Sziasztok! Belefogtam én is egy kompresszor projektbe, egy szebb napokat megélt tűzoltó készülék lesz átalakítva puffernek. Olyan kérdésem lenne, hogy aki csinált már hasonló kompresszort, a tartály belsejét mivel kezelte le, hogy ne rozsdásodjon? Köszönöm a válaszokat előre is. Illetve milyen üzemi nyomással használjátok?
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2020
Szia! Én az enyémet nem kezeltem le semmivel. Olyan acélból van gyártva, hogy a rozsda számottevő károkat nem okoz benne, nem fog nagymértékű revésedés előfordulni. Ettől komolyabb tartályok belsejét sem kezelik semmivel sem vagy ha igen annak más oka van (egészségügyben, fogászati). A tartály kimenete elég magasan lesz ahhoz, hogy az esetleges páralecsapódásból eredő kondenzátum gondot okozzon. Nem sokat vacakoltam vele, mert az otthon található vizes cuccokat akartam felhasználni hozzá és egy hidrofor nyomáskapcsolója lett beépítve és kész.
Festek, olaj. Korrozioallo tartaly elonyosebb.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |