Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Már oka hagyott bekötöttem és működik szépen a többire is rájövök szép lassan most nem babrálom tovább
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni ,hozzám került egy villanymotor eléggé hiányosan kapocsléc törött volt így csak a kábelek látszanak szeretném megtudni hogyan kell bekötni 220 V -ra és akár 380-ra hogy működjön ,milyen indító kondenzátor és milyen indító relé kellhet bele .Válaszokat előre is köszönöm .
Szia! Először mérni kellene tekercs ellenállásokat, mert nagy a valószínűsége, hogy ez a motor át lett tekercselve. Az adattáblán két feszültség érték van megadva de csak három szál vezeték van kihozva. A teljesítményről is majd csak a megfelelő feszültséggel való próba után, áramfelvételből lehetne kiszámolni. Szerintem először csak fázis-nulla és állandóra egy kondenzátor (kb. 40uF) a szokott módon.
Szia köszönöm a gyors választ a vezetékek közt 5,1 ohm az ellenállás.
Mindhárom?
Igen.
Így kellene bekötni, függetlenül attól, hogy nincs kihozva hat vezeték csak három. Ha így beindul és nem melegszik, terhelésre nem esik számottevően a fordulata akkor maradhat egy fázisra ez a verzió. Nekem nagyon úgy tűnik az ellenállás értéket tekintve, hogy ez három fázisú lesz és belül van a csillagpontja elkötve a teljesítménye, fordulata az azonos lehet a ráírt értékekkel. "Bkrisz" többet tudna erről mondani, neki vannak feljegyzései ezekről a motorokról.
Nagyon szépen köszönöm megpróbálom kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.
Üdv. Van egy hagyományos fúró motor, ami okádja a szikrát/füstöl is.
Ez mitől lehet? Nem jól bekopott szénkefe, vagy zárlatos rotor tekercs?
Néztem a szenkefét, nem szabályosan a kommutátorra van bekopva, hanem a szélei le vannak égve, töredezve. Gondolom a nagy ív húzástól. Hany ohm körüli értéknek kell lennie, ha egyáltalán mérhető érték ez?
Ez a teljesítménytől függ. Ha van másik ugyanilyen, ami jól működik azzal tudod összehasonlítani. De amit tapasztaltál, az arra utal, hogy a rotor jelentős túláramot vesz fel. Ilyenkor megég a kommutátor, és a tekercsen is láthatsz elszíneződést. Sok ilyet láttam már, és egyik sem volt gazdaságosan javítható.
A szator részén egyértelműen égett tekercset látni, de a rotoron nem látni égés nyomát. Hade ha a sztator meg van égve, a rotor sincs kímélve. (üresen pörögve is mintha hegesztenének benne)
ez sajnos tipikus, ha terhelés nélkül is erősen szikrázik, akkor nincs mit tenni, engedd el
Szia! Ha még ezen téren a tanulási folyamat elején tartasz akkor itt a példa okulásnak, hogy az ilyen eseteket el kell engedni. Ha jobb kezes vagy akkor megfogod a gépet és nagy ívben a fejed fölé intesz vele miközben elengeded azt. Csak a további kudarcoktól és zsörtölődésektől akartalak volna ezzel a jótanáccsal megóvni. Talán még annyit tehetsz ha nagyon a szívedhez nőtt a gép, hogy ugyanilyet veszel és a rosszat pedig donornak használod hozzá.
Ha van ideje, meg is tekercselheti, a régi mintájára.
Az soha de soha nem lesz olyan, mint az eredeti. Nemrég jártam így egy flexel. Majd mindjárt megtekerem én az az állórészt és próba. Élt 30 másodpercet és füst formájában eltávozott belőle a lélek. Csináltam belőle szöghajtást egy fúrógéphez valami ilyesmit de nem ezt. Az enyém ettől jobban sikeredett. Szóval próbálkozni azt lehet, én is ezt tettem már sokadszorra több-kevesebb sikerrel de ez utóbbi sem volt kifizetődő a mai árakat tekintve. Vettem egy másikat. Lehet, hogy ott baltáztam el a dolgot, hogy az eredeti alumínium huzal helyett réz huzallal tekercseltem meg.
Sziasztok,
a csatolt képen látható villanymotor esetében, hogy jön ki a megadott teljesítmény? Bárhogy számolom, nem jön ki a 16,1, sem a 28,5kW. P[kW] = M[Nm] X n[1/min] /9550 a képlet nem? Köszönöm.
Nem jön ki tényleg, csak ha a teljesítmény alatt a felvettet értjük, és 60% a hatásfok.
Pár éve hasonlóan jártam, akkor az állóresz égett meg. Letekertem a régit, meg számoltam hány menet volt rajta. Volt itthon használt drót, ugyanolyan vastag. Na azt visszatekertem a magra, a fúró működött, mondhatni gond nélkül. Gyengécske volt azelőtt is, ahogy azután is az maradt. Ments azért egy jóideig, de a tekercselés újra lassan kezdett megégni, így kuka lett.
Tehát ha van hozzá a sufniban anyag, és idő is van, az állórészt (legalábbis nekem) megéri újra tekerni. A forgó részt azt egyértelműen nem. Komutátor minden lábához hozzácsípni a drótot.... A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Szia! Mindig az elektromos teljesítményt adják meg a motoron. Ez a bekötéshez és a táplálási igény miatt van.
Szia,
De jó, hogy rákérdeztem, én úgy tudtam, hogy a tengelyen leadott mechanikus teljesítmény maximumát írják rá. Egyénként utánanéztem a motor katalógusában, ott közölnek egy veszteségi teljesítményt, és annak ismeretében már kijön.Elég rossz hatásfokkal működik ez a motor.
Sziasztok!
Átkötöttem az asztali körfűrészem 3 fázisú motorját deltába egy 80µF kondival, tökéletesen működik és a teljesítménye is kielégítő. Vettem hozzá indító kondit és nyomógombot is de szépen indul nélküle is. A kérdés csak annyi, hogy a felpörgésen kívül van-e hasznos hozadéka az indító kondinak? Pl. kezdeti áramfelvételt hogyan befolyásolja, hogyha más nagyobb fogyasztó is van egyidejűleg a hálózaton nem veri le a kismegszakítót stb.
Túl erős lett, s belepusztult.
Körfűrésznél igen, mert ha megszorul a munkadarab, nagyban segíti a felpörgést. Fűleg, ha teszel rá egy motorindító relét is a gomb helyére, ami érzékeli a főfázis áramfelvételét, ha sokalja meghúz, s rákapcsolja az indítót.
A 720V, és 27A az 15KW, nagyjából OK, csak nem tudom hol használnak ilyen feszültségű motort?
Ez egy megmunkálóközpont direkthajtású "A" tengelyének a motorja.
A szokásos 3X400VAC-bemeneti feszültségű frekvenciaváltóról megy(Simodrive 611D)
Ennek a bekötéséről tudnál mutatni rajzot?
Sziasztok!
Van három különböző villanymotorom. Az egyik 380/220 voltos egy fázisra kötve. másodiknak nincs meg az adattáblája. a harmadik méretre elég kicsi de az adattáblája szerint 1100 Wattos. Jól gondolom hogy amelyiknek a legnagyobb áramfelvétele. az a legnagyobb teljesítménye is? |
Bejelentkezés
Hirdetés |