Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Van videó is a ZIL hez: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Nekem is össze kellene rakni a Zil-t, megvettem a felújító készletet, meg megfúrattam ez már 30e fölötti költség, már csak rá kellene érni...
Nekem van megeny zilem, gyűrű töréssel, de nem hiszem hogy összerakom. A henger átmérő nagyobb mint a piroson, itt 60mm pontosan, ehhez mennyi lenne a felújító?
60,4 szettet vettem, ha jól emlékszem!
Kb 20e volt, de abba benne van minden! Szimmering, csapágy, szelepek ülékkel, hajtókarcsapágy, vágott tömítések, dugó, gyűrű... Fúrás 12e volt.
Ezért nem kezdek bele. 32000 és a munka, és már csak motor, meg rengeteg apróság hiányzik hozzá. Persze utána elmegy a világvégére, ha jól használja az ember, de ha az anyagi oldalát nézem nem éri meg. A pirosra már én is csak úgy gondolok mint hobbi projekt, azt sem érte meg.
Honnan rendelted a felújító szettet?
Van több forrás:
Én innen vettem de nem ezt, ebben nincs minden menne: https://adveszkft.hu/id/03539-KOMPRESSZOR-JAVITO-GARNITURA-2-HENGERES http://www.spenkft.hu/kiemelt-termekek?p=4&o=number&oby=asc http://kamaz.unas.hu/spd/000013/KAMAZ-KOMPRESSZOR-DUGATTYU Mit jelent a megéri? Ha venni kellene egy új ekkora kompresszor fejet az kb 100e lenne, és vacak léghűtéses! Egy használt Zil sűrítő kb. 10-15 ezer, új meg 66e, házi felújítással meg kb 45-50e. Én ezt a zilt 8ezerért vettem, van egy másik azt 12ért.
Kedves Forumtársak!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Úgy adódott hogy 1/4 "-es menetet kell fúrnom, egy kompresszor gyorscsatlakozójához. Viszont nem vagyok tisztában a nem metrikus csavarmentek méretében és menetemelkedésében. Adott tehát, hogy az általánosságban elterjed "levegős" csatlakozóhoz szeretnék menetet fúrni, ennek a megnevezése G1/4" (gáz) ? Ez alkalmas lehet hozzá? Bővebben: Link A válaszokat előre is köszönöm. B.
Köszönöm, de nem a menet készítés módjára, hanem a pontos méretekre vonatkozott a kérdésem.
Nekem van hozzá fúróm és menetfúróm is, több is, más méretekben is, de csak gépi
Üdv tagok.
most adták az ötletet hogy itt kérdezzek.(remélem jó tipp volt ) Nekem is egy kompresszor projektem van a ZIL 131 es kompresszoral. A kompresszort most vettem nem rég és állítólag fel van a bele újítva. Mielőtt fel raktam volna a helyére pár módosítást csináltam rajta (youtube orosz videók alapján) A hajtókart és csapágyat megfúrtam alul,a forgattyús ház oldalára kb a tengely vonalában olaj betöltő nyílás ,ez fölé kb 2 cm errel szuszogó nyílás. a szuszogóra tettem egy régi autó fékolaj tartályt,ebbe szuszog bele(inkább fúj.) A gondom pont ez: ha el indítom a szuszogón miért nyomja az olajat? Pedig az olaj 2 cm erel lentebb van. És a szuszogón is nyomja a levegőt mint a fene de miért? Köszi a választ.
A dugattyú mozgásának is van légáramlata bőven,ami nyomást generál a forgattyús házban,plusz ha "új benne minden" akkor annak be kell kopnia.Bár nekem Ifa süritőm van,én simán fúrtam egy 2.5 furatot szinte a hegertalp,a alá a házba,,ott szuszog.Olajat nem ereszti a furaton menetközben sem.DE ez ifa és léghütéses.Szerintem a szuszogót minél magasabban kell tenni az olajszinttől.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2020
Nos a Zil 2 hengeres! Tehát a dugattyú mozgásából pont nem keletkezik nyomás a forgattyús házban, áramlás az igen, de az nem fúj. Ami fúj az a sűrített levegő ami elmegy a gyűrűk mellett, tehát szerintem az széjjel van kopva..
Valamekkora "fújás" mindig megmarad, ezért szellőzés kell, de minél magasabb helyen. És valamennyi olajat mindig hordani fog, azt meg kell oldani hogy visszacsoroghasson!
Igen, nekem is fúj ki levegőt az olajzón, és olajat is. Ez a gyűrűktől jön át. Érdekesség hogy akkor nyom nagyon sok levegőt amikor megáll. Üzem közben éppen csak buborékol.
A higítós pet palack elvágva, és saját magába vissza dugva nekem nagyon bevált. Egy csepp olaj nem jött még ki rajta, csak csúnya annyi a hátránya. Epoxival bele ragasztottam egy 20 as otretegu csövet, abba egy rézcsövet, és arra húztam rá az átlátszó csövet. Egyenlőre így marad. Plusz, nem kellett ki fúrni sem a forgatyusházat, ami nekem több aggodalmat is fölvet. Én a tengely végén az olajzóra kötöttem az egészet, és tettem lapkát a hajtókarra, ami felveti az olajat a hengerfalla. Vettem egy liter mannolos kompresszorolajt, a hígabbik 46 os rajtszámút. Fél litert töltöttem bele, teszt üzem, bejáratás, uánna egy olajcsere. A fél literből kb 1 decit nyom ki a tartályba, de legalább látom hogy van benne olaj. A hígabb azért jobb mert nekem kint van a kompi a műhely mellett, és könnyebben vissza folyik az olaj hidegen a tartályból a kompiba.
Lefotózom majd a furatot ahol kifúrtam.Előtte kinlódtam sok megoldással,de nem volt jó.Most a levegőn kivűl semmi nem jön menetközben,és leállás után sem.Ha leáll akkor kb. 2 másodpercig szuszog aztán abba hagyja,ahogy távozik a nyomás belőle mikor zár a visszacsapó szelep.
Sok jó ötletet kaptam
De kérdeznék még: ennek a ZIL kompresszornak mekkora a levegő termelési kapacitása? ugye írnak sok kompresszorra vadakat 3-400L /perc. (1 hengeres kompresszor 50 littyós tartállyal. kínai) De szerintem azok túlzóak. A másik kérdés mekkora fordulat lehet jó neki? A motor ékszíjtárcsám most elég kicsi így nem forog valami gyorsan a kompresszor sem. Mekkora az a fordulat amit elbír szépen?
220cm2, és 900RPM Ebből számolhatsz!
Nekem EZT a linket küldték amikor én kérdeztem ezt a fórumon.
Az 130-as! A 131 az nagyobb! 60as a furat!
Szuper köszönöm
Kellemes ünnepeket!
Ő lenne a gépem
Sajna ezek a kínai motorok nem bírják sokáig, van hogy aluminiummal tekercselik meg. Ha leég és megtekercselteted, akkor már jó lesz. De már többe leszel, mintha veszel egy használt Evig,simens. Vagy imimotort. Az ilyen régi motorok nekem sokkal tovább bírják mint az újak. Persze lehet venni most is új jó motorokat, csak a 0.75 kw 40.000. Nél kezdődik.
Thunder: Ha így vágod a zileket, nekem amik. Vannak azok milyen típusok? Köszi
Tény hogy a gyenge pont a villanymotor.
De ahogy írtad ha meghal,és újra tekercseltetem akkor jó lesz! Az pedig (ha mákom van) pár év múlva lesz. Ha azt veszed alapul hogy addig viszont jól dolgozik akkor már meg is érte, És ha újra lesz tekerve onnétől fogva viszont kb tudja ugyan azt mint egy evig,imi,stb... Ez nekem így pont megfelel. Eddig van a kompresszor kb 40 ezrembe,ennyiért 25 literest kapsz full kínait. Ez 50L es ZIL ami már vagy 20 éve üzemel.És gondolom még ennyit el fog menni.A motor meg 1-2 év és új lesz
Nem értek én a zilekhez, csak 2 db van itthon, és azok sincsenek készen! Amit sejtek az a netről van, vagy a sajátomon láttam.
Sziasztok!
Elkészült nekem is egy kisebb munkákra alkalmas kompresszor. A kéthengeres egység maximális? nyomása 15 bar. Eddig volt kipróbálva, ennyi persze nem kell. A látszattal ellentétben, nem hűtőgép kompresszor. A végleges változat 8 bar nyomáson lett limitálva. Az alsó tartály egy Festo gyári tartály, a kompresszor melletti, a vízlecsapatás miatt került a rendszerbe, ez egy Saratov hűtőgép kibelezett, a megfelelő csonkokkal ellátott, utána összehegesztett, nyomáspróbázott kompresszor burkolata. Ennek az alján lehet leengedni a kondenzvizet. Az alsón is van, de odáig még nem jutott számottevő mennyiség. Így összesen kb. 15 literes a légtartály, amit 6 bar nyomásra 1,5 perc, 8 bar nyomásra 2,3 perc alatt tölt fel. Két kimenete van, az egyik gyorscsatlakozós direkt kimenet, és egy szabályozható, 8 mm-es pneumatika csőhöz. A kimeneti elosztótömb, csatlakozók is saját készítés.
Sziasztok, ezt a fajta kompresszort ismeri valaki?
Sziasztok!
Adott egy régi elvileg Csepel kompresszor. Mellékeltem két képet, pontosan ugyan ilyen ez is, de most nem csináltam róla képet. A gond az, hogy a szívó szelepeket ki kéne takarítani, mert borzasztó sok kosz van benne, és nem is zárnak jól. Viszont nem sikerült még rájönnöm, hogy ez menetes vagy mi. 3 pont van beleütve körbe, de ez illesztett dolog lenne és ki kéne püfölni amit kicsit kétlek mert a másik oldalt a szívó tápér eltörne vagy menetes lenne, de a jó égnek sem moccan. Ha menetes balos vagy jobbos? A kipufogó szelepek nagy csavarja szépen kijött a hengerfej tetejéből, de ez rejtély. Ha valaki tud biztos infót nagyon jól jönne. Illetve ez a kompresszor bírja az 1400-as fordulatot? 1:1-be jó lenne működtetni. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |