Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Igen, a használati útmutatót kinyomtattam még tegnap és a mellékleteket is letöltöttem. A nyákon nincs szám ehhez a potméterhez, a mellette levő az 53 és 56-os. A kijelző rács háttérvilágítás állítása működik.
Csak az első képen látható kondi van benne.
Az RTÉK '94, 95, 96 -ban Sipos Gy. cikke nagyon értékes információkat tartalmaz, néhány éve nekem is sokat segített ugyanilyen nyűgök ellen. Ha kívánod, email - ban tudom küldeni.
Végén a négy láb kapcsoló. A poti oldalt három láb.
Megmértem a három kék láb közötti ellenállásokat. Érdekes, mert a felső (föld) és középső között 0-176Ohm a két végpont DE középállásban 1,2k, tehát maximuma van.
Az alsó és felső kivezetések között állandó 176Ohm. Az alsó és középső között ismét 0-176 de középállásban 1,2kOhm. Könyv szerint ez a P100 a melléklet alapján 5k. Jó a potméter vagy sem?
Köszönöm!
Köszben a feszültséget is mértem. középsőn 0-15V lineárisan. Az alsón fix 15V. F2 nincs bent tehát arra felé lesz a hiba. Az pedig a 110V-ot csinálja. Ellenőrzöm.
Elnézést a laikus kérdésért de ha jól értelmezem az ábrát az a kettős nyíl azt jelenti a piros négyzetben, hogy vezetékel megy tovább valahova. A kékkel körbejelölt pedig azt jelenti, hogy ezen a nyákon nyomtatott vezetéken kapcsolódik?
Ha így van, akkor lényegében egyesével le tudom forrasztgatni a 110V-os kimeneteket és kiszűrni merre van a hiba. Pl. a 27-es csatlakozás a nagyfeszültségű dobozba megy.
A 110 voltos tápegységben lesz a hiba, zárlatos az áteresztő tranzisztor és valószínű a 723 IC is rossz.
TR1 BU806-os tranzisztor
Base és collector között OL-t mutat a multiméter. Base és emitter között 1389-et. Fordítva rendre 610 és 640-et. Jó vagy cserélni kell? Az IC-t hogy tudom ellenőrizni?
Hmmm. Az emitter és kollektor között 200k-ra állított multiméterállásban egyik irányban lassan felkúszik 10kOhm-ra, fordítva mérve pedig 110kOhm-ra. Elvileg ezek között nem kéne vezetésnek lennie nem? Akkor mégse jó?
Azok a nyilak vagy bontható, vagy nem bontható panel csatlakozó tüskéket jelölik. Pl táp felől a panelra, ill a jel a panelről pl ks cső foglalatára.
Jó, ha felkészülsz az inverter nagyfeszültségű tranzisztorának, és annak meghajtásának cseréjére. Ha megáll az inverter, akkor többnyire tranzisztor halál, és túláram van. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2021
Lekötöttem a 110V-os kimeneteket a panelról, kiforrasztottam a BU806-os tranzisztort, kivettem a 723-as IC1-et is de így is levágja a biztosítékot. Jól sejtem, hogy már csak a képen levő diódák vagy kondenzátorok között okozhat valamelyik rövidzárlatot?
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2021
C1 vagy a diódahíd de ha biztosra akarsz menni R1 egyik lábát is ki lehet emelni
Köszönöm! Közben kitaláltam, hogy átvilágítom alulról a panelt elemlámpával és még két elvezetést találtam. Az egyik három vezetéken megy a katódcsőhöz, a másik egy ellenálláson megy valahova. A vezetékeket leforrasztottam de úgy is zárlat. Holnap kiforrasztom a két ellenállást és ismét tesztelek.
Zárlat azt a legkönnyebb megtalálni és javítani. Érdemes egy arra a feszültségre készült 15-40 W körüli izzólámpával a biztositék tartót áthidalni akkor nem kell a sok drága üvegcsöves biztosítékot elhasználni. Igy könnyebb a zárlat helyének vagy a zárlatos alkatrész felderítése.
Köszönöm a tippet! Egy 220V-os 33W-os izzóval hidaltam át a biztosítékot. Kisfiam már a gyurmazsiráf lábainak használta a sok kiégettet
Szóval ha kikötöttem mindent és C1-et is akkor nem villant fel a lámpa. Ha csak C1 van kikötve, akkor világít de nagyon halványan. Akkor C1 a ludas ugye? Egyébként jól volt ez így bekötve, hogy a két lába egy zsinóron? Hogy tudom kiszedni? Az a nagy fekete műanyag anya ellenanya? A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2021
Szóval ha ilyen barna repedt a pereme az egyértelműen rossz?
Ja látom azt írja 100+100u, azaz jól van bekötve a lényegében két kondi párhuzamosan. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2021
Betettem egy 250mA-es biztosítékot, mert 500-as már nincs. Kondenzátor nélkül nem vágja le de kép nincs és csak 68V-ot mérek a 110 helyett.
Hahhhaaaaa!!!!
Kimaradt az F51-es biztosíték. Ide is 250-es jutott 500-as helyett éééééésss Lett egy kis pöttyöm C1 nélkül.
Na az a kis pötty egy 5mmx5mm-es négyzet, ekkorára kicsinyítve a képernyő. Ha összekötöm a kalibrátort CH1-el látom a kicsiben a jelet
Ezzel a HEstorban talált kondenzátorral helyettesíthetem? Bővebben: Link Van valami jeletősége, hogy az eredeti nem 200µF hanem 100+100? A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2021
Az a "repedés" jelenheti azt, hogy azon keresztül már régen kiszáradt.
Ha a korhűség nem cél, akkor nem egy ökör ára, bár a bebarkácsolással meg kell küzdeni.
Köszönöm! Nem ragaszkodom a korhűséghez
Az ilyen kondit melyik irányban kell bekötni? - a dround-ra? Ilyesmi lehet is itthon.
Színre színt. A (-) az oldalán csíkkal jelölve.
Arra figyelj, hogy az eredetinél a kondenzátor burkolata volt a negatív pólus.
Helló, ismét a TR4656/1569-es tag vagyok. Végre újra jutott egy kis időm foglalkozni a szkóppal. Kimértem a KS katódját földhöz képest (a téglaszínű gyanús kondival az áramkörben), és 930V-ot kaptam a DMM szerint, viszonylag stabilan.
A kondi kikötésére és a forrlécek lemosására még sajnos nem jutott időm, de az is meglesz hamarosan, illetve most éppen egy pármegás ellenállást keresek éppen amit a jó szkópommal sorbaköthetnék feszosztónak, mert csak ±300V-ig mér, ezzel viszont megnézhetném hogy van-e jel a katódon a kioltó multivibrátorból, ahogy a leírás írta.
Megjöttek az alaktrészek. Kicseréltem a BU806 tranzisztort, az uA723 IC-t és beforrasztottam egy 220µF-os kondenzátort. A jelenség továbbra is ugyan az (csak egy pötty vagy csík van attól függ hova tekerem a fókuszt) DE most az egyenirányító után már nem ~70V körüli értéket mérek hanem 170V-ot és a fényerő folyamatosan gyengül, az egyenirányító híd melletti két nagy ellenállás pedig barnul, az IC is forró. C1 kondi nélkül, illetve visszatéve az eredeti IC-t ugyan ezt csinálja. 500mA-es biztosítékot nem vágja le. Úgy látom egyre csak rontok a helyzeten
Mi lehet a hiba? Vettem egyenirányítókat is a hídba, esetleg cseréljem ki mindet a biztonság kedvéért? Mérés alapján jók. |
Bejelentkezés
Hirdetés |