Fórum témák
» Több friss téma |
Akármennyire hulladék szétkopott motornál rángatásmentesen kell nyílnia, ha jól van méretezve a felfogatás.
15 centinél már csodálatosan kellene működnie. Én még nem sok szárnyas motort telepítettem, mert nem ez a főprofilom, de úgy csináltam, hogy megnéztem a dokumentációjába, hogy mik a méretek ahhoz, hogy bő 90 fokba nyisson, ettől csak minimálisan lehet eltérni, ha meg adottak a körülmények, akkor leginkább semennyire.
Azt viszont nem értem, hogy lehetnek a motorok asszimetrikusak, ha a szárnyak egyformák, nem egy szettből való?
Vannak jobbos és balos tolómotorok. Ez is "asszimetria"...ezért nem lehet megfordítani a motorokat, az R helyére az L-t és fordítva.
Majd, ha végre megtudjuk a motorok típusát (már süt a nap a helyszínen), meg rögzítésük fotóját méretekkel, okosabbak leszünk... Meg a pillérek vastagságáról sem esett szó, nem mindegy, hogy az egy keskeny 60-as zártszelvény, vagy egy 40-60 cm-es beton/kőpillér, melynek közepére lettek felszerelve a zsanérok. Pl. a vastag pillérekhez hosszabb "löketű" motor kell...ezt sokan megpróbálják kispórolni. A keskeny pillér esetében meg nem is a pillérre kellene rögzíteni a motortattó "vasakat"... Az már eleve gyanús, hogy az eredeti "vasakkal" nem tudták megoldani a felszerelést... Ezt remélem JZoli is olvasssa... A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2021
Idézet: „Az már eleve gyanús, hogy az eredeti "vasakkal" nem tudták megoldani a felszerelést...” Emlékeim szerint volt egy olyan eset, amikor azért zuhant le egy repülő, mert egy visszacsapó szelepet forditva szereltek be. Volt rajta ugyan gyárilag egy nagy pöcök, pont ezt megelőzendő, de azt lefűrészelték. Mert nem passzolt miatta rendesen a helyére...
Uniman találta el, a motorok egyformák, csak asszimmetrikusak, az az a tengelyükhöz képest el vannak tolva, és felcseréléskor a motor a kapu felé lenne, és így nem fér el. A vezérlés fel lett már cserélve akkor is ugyanaz az oldalon maradt a hiba, így mechanikus lehet a hiba.Az oszlopok kő oszlopok 40x40 cm-esek, a legnagyobb motor lett megvéve és a beépítési méretek be lettek tartva. Az eredeti felfogatólemezek pont azért nem lettek jók(már írtam), mert a kapuszárnyak forgáspontja messze van az oszloptól, és így nem lehetett tartani a telepítési méreteket.
A másik az, hogy én napközben a munkahelyemen vagyok, így csak esténként van időm ránézni, így elég korlátozott az idő amit erre rá tudok fordítani. Van, hogy négy-öt nap is eltelik mire udajutok, mert ezen kívül van sok más dolgom is. Azért köszönöm a segítő szándékot!
Ha a 40 cm-es pillérek közepére került felszerelésre a zsanér, akkor az már valóban +20 cm (a rajzon "D"). Pl. egy hosszú Aster5 motor esetében is csak max. 90 fok az engedélyezett, akkor az A és a B távolságok csak max. 25 cm lehetnek...a dokuja szerint. Akkor várunk türelemmel...
Próbálj kézzel ráfeszíteni a szárnyra, akkor is rángat-e, vagy egyenletes a mozgás.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2021
Tegnap este sikerült képet és videót készíteni a kapuról. A minőség sajnos nem a legjobb, nem vagyok egy profi videós. De a lényeg látszik szerintem.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2021
A fotókon pont nem látszik a lényeg! Ez a WING 400-as, nem a leghosszabb motor, ahogy állítottad (van 600-as is).
Másrész nem mérted le amire kértünk... Viszont a videófelvételről már már látni a hibát! Ezzel a barkácsolt motortartóval teljesen el lett rontva a geometria! Nyitva állapotban szinte egy vonalba kerül a három forgáspont...vagy még annál is rosszabb, átmegy a háromszög geometriája "negatívba"... A másikoldali jól működő motorból semmit sem látni. De valószínűleg az nem is nyit90 foknál nagyobbra... Ha a hibás oldalt egy mechanikus ütközővel megakadályoznád, hogy ne nyíljon ki, csak 90 foknál kevesebbre...akkor meglenne a "háromszög", de nem az előírt, hanem annál jóval laposabb. Vagyis telepítési "méretek" egyáltalán nincsenek betartva. Az a A+B=C képlet félrevezető, mert nem írták oda, hogy az A B méretek nem lehetnek egy bizonyos távolságnál rövidebbek...így oda akár nulla, vagy 1 cm is beírható. Újra kell gondolni az motor rögzítési pontjait, meg kell nézni másféle kapumotorok dokumtációját. A "szabály" az ilyen konstrukciójú motorok mindegyikénél ugyanaz, legfeljebb más motoroknál érthetőbben van leírva... Itt megnézhető egy kicsit jobb szerelésről egy videó ...de ez sem tökéletes, mert nem folyamatos a mozgás. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2021
Például itt pedig megnézhető egy vastag kőpillérre szerelt jól működő motor...
Igaz ez egy 545 mm-es lökethosszú motor...ellenben a tárgyalt motor csak 380 mm-t tud.
Hát ha így lenne a kapu helyzete ahogy ezen a rajzon van valószínűleg jó is lenne! De, mint írtam már a kapu forgáspontja távolabb esik az oszloptól! Így ezt a feltételt ami a rajzon van nem lehet teljesíteni, hogy a kapu "nekinyíljon" az oszlopnak. Az előzetesen letölthető méretezési rajz alapján lett kiválasztva a motor, azon csak a "D" távolság volt mérvadónak megjelölve. De nem én szereltem fel a kapunyitót, én csak meglepődtem a nyitási procedúrán, és ezért szeretnék segíteni a haveromnak.
Nem tudom hány kapunyitót szereltél fel eddig, de ezek szerint neked szerencséd volt mindegyiknél. Itt ugyanis a kapu nyitott helyzetéhez nem nagyon szeretnének semmilyen ütközőt, vagy hasonlót mert ha kész lesz minden a fűnyírásnál csak útban lenne (ez eddig mindenhol ugyanígy volt ahol szereltem, igaz csak néhány darab volt), meg a gyerekek is az udvaron játszanak, labdáznak a kis ütköző csak baleseti veszélyforrás lenne, így a mechanikus végállást el kell vetni! A másik szárny rendben működik, pedig ott is ugyanezek a méretek, gondoltam minek azt videózni, az működik rendesen. Az oszlopok készre vannak burkolva színezve, azt sem szeretnék összefúrkálni, így az sem megoldás. A hozzá adott vasakkal állítólag félig-harmadig nyitott csak a kapu, ezért csinálták hozzá ezeket a tartókat, ezekkel legalább kinyit. Szóval sok lehetőség nincs. Azt nem vitatom, hogy a túlnyílás lehet az igazi probléma, mert mióta írtátok a tanácsokat azóta ez feltűnt, hogy a másik szárny nem nyit túl, pedig annak sincs semmilyen végállása. Ez hogy lehet?Elfogadom azt is, hogy ezzel a "háromszög" dologgal lehet a baj, de a helyzet egyenlőre adott. Már számtalanszor lett programozva állítólag, de ennél jobb működést nem tudtak elérni. Ha tényleg rossz a felfogatás helyzete akkor egyenlőre marad így. Ja még annyit, hogy a motorok végét leveszem a kapuról, akkor még közel 10 cm-et tovább tudnak menni, tehát rövidnek nem mondhatóak.
Megértem, amit írsz...de a fizika, az fizika!
Bár a "kapu forgáspontja távolabb esik az oszloptól" egyáltalán nem értem... Ezen a problémán csakis a forgáspontok áthelyezésével lehet javítni, programozással nem. A vezérlő leírásának utolsó sorait csatolom... Mellesleg a kollégáim szokták a motorok felhelyezését/pozicionálását intézni, én csak "megfigyelőként" vagyok jelen. Persze több pozíciót is ki lehet próbálni, először csak ideiglenesen hegesztik fel a konzolokat. Ha nagyon "gázos" a helyzet, akkor átalakítjuk a kaput úgy, hogy jó legyen...vagy, ha a gazda "akaratos", akkor átadjuk a lehetőséget egy tőlünk "okosabb" csapatnak. (Bizonyára ezt is egy ilyen csapat szerelhette) Ilyen esetekben esetleg még a kb. kétszer annyiba kerülő csuklókaros kapumotor is alkalmazható (jó párat felszereltünk már)...nyilván a magasabb ár miatt, ezt is kevesen választják. A földbe süllyesztett motorokat már megsem említem... De azért még egy "ütköző" megoldást megmutatok A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2021
Próbáld csak ki ütköző nélkül, nyisd ki félig a kaput, csinálj áramszünetet, nyisd ismét...
ilyenkor ugye teljes idős nyitás lesz. Ugye Murphy szerint is előfordulhat bármikor áramszünet... Ha nincs ütköző, és nem elég stabil a rendszer, kicsavar mindent a helyéről, nem lesz öröm nézni.... Nem véletlen kell az az ütköző - valahová...
Még mindig ugyanaz a baj, amit az elején mondtam, az "A" nagyon kicsi.
Hát elég sok hozzászólás, segítség született. Köszönöm mindenkinek! Azt szűrtem le, hogy a geometriával van a baj. Tényleges megoldás, csak az átalakítás lenne, de a tartók áthelyezése nem járható a megmaradó furatok miatt, mivel az oszlopok már készre vannak színezve. Marad így lengősen a nyitás. Ennyi. Köszönöm a segítséget!
Ötletként felmerült, hogy esetleg ugyanilyen tartólapokat kellene csináltatni, amin távolabb van a szárnytól a motorok forgáspontja, de majd kiderül mi lesz belőle.
Nem kell újat fúrni, flexel elvágod és újra hegeszted a megfelelő helyen, ne hagyd rá.
Ha ezt valaki meglátja, hogy nyílik és mondják, hogy te csináltad. A másik, a képen nem látok ütközőt, ha most ez az a szett, amire gondolok és nyilván a legolcsóbb vezérlés amivel rendelhető, nem lehet állítani a szárny késleltetést, akkor előfordulhat, hogy nem csukódik be rendesen, mert csukáskor nem számol rá több időt, mint kinyitáskor (szoftver szar), de ez csak feltételezés, nem biztos, hogy ugyanaz a vezérlés, tehát kell az ütköző és a többlet idő
A felfogatólemez horganyzott (a horganyoztatás több ezer Ft-volt, kb infarktust kapnának, ha flexelgetném) na meg szégyen, de rendesen hegeszteni sem tudok. Ezért ezt hanyagolnám. Csak csukott helyzetben van ütköző, de már írtam, hogy nyitott helyzethez nem szeretnének végállást, így ezen sem változtatnák. Marad ez így ahogy van, ha megunják szólnak az eredeti telepítőnek és az intéz másik tartót.
Idézet: „A felfogatólemez horganyzott” Önmagában a horganyzás nem lenne probléma. Idézet: „ha megunják szólnak az eredeti telepítőnek” Szerintem igy is több energiát fektettél bele a kelleténél...
Kell egy rozsdamentes lemez ami takarja a régi furatokat/festést nem lesz feltűnő...
Azért ha nincs ütköző teszteljétek mi van félállásból...Valaki linkelt képet, ahol a motor szárára szerelték, azis jó ötlet, fontos!
Ez a motor szárára szerelt végállás-ütköző, jó ötlet! Megpróbáljuk a hétvégén. Köszönöm!
A múltkor méretre vágott kpe csövet láttam gyorskötözővel a motor tengelyére rögzítve. Gondolom az is ütközőként funkcionált nyitott kapuszárnynál.
Azóta megoldódott, csináltattak saválló anyagból egy másik tartólemezt a motornak. Így mostmár megmarad a "háromszög" geometria nyitott állásnál is, és szépen nyílik a kapu. Mégiscsak az itteni segítséggel lett megoldva a probléma.
Annak mindig örülünk, ha beválik egy-egy tanács...
Nagyon belejöttem a témába, mert lenne megint egy kérdésem. Az unokatestvérem elektromos kapunyitót szeretne a bejárati kapujukra ami egy kétszárnyas kapu. A gond az, hogy a "nagykapu" egyik szárnya és a "kiskapu" között, csak egy 100 mm-es oszlop van. Ugyan nézegette a földbe rejtett nyitószetteket, de azok iszonyat drágák. Lenne valamilyen megoldás arra, hogy erre a kis helyre, valamilyen olcsóbb kivitelt találni?
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2021
Önmagában szerintem a 10 cm-es oszlop nem lenne akadály, a mellékelt képen például 6x4 cm-es van.
Szerencsére már kitanultad a geometriát. Egy kép, vagy vázlat azért segitene a nálam okosabbaknak...
Mindenképpen karos motor kell. Volt a Nice walky, nem tudom, forgalmazzák-e még, de az inkább kerítés nyitó, mint kapunyitó. Ilyen pici felületen nem lehet túl nagy nyomatékot átvinni.
Amik erősebbek Nice hypo, az nem fog elférni. A földbe süllyesztett, már valóban nagyon keményen sznob kategória és nem csak a motor vételárára célzok, hanem a kőműves munkára. Idézet: „Karos motor” Helyesen csuklókaros szárnyaskapu motor...de azok között is ritka a keskeny kivitel, és ugyanúgy drágák. Meg a felszerelési helyük sem biztos, hogy a 100 mm-es kapupillérre esik... Viszont a kőművesmunka(+vízelvezetés) megspórolható. A földbe süllyesztett a prérin tényleg az...de egy műemlék rácsos kapunál, vagy egy házfalba épített bejáratnál nem az! A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2021
Látom, te BFT párti vagy, most erről eszembe jutott, hogy van egy ilyen motorom, 220-as kivitelbe, még valahonnan lett lebontva, szépen működik, szerintem ebbe még raktak anyagot.
Sajna csak 1 db, így még porosodik nálam egy darabig
Nem...BFT-t még nem szereltem (még a haverom garázskapjához sen tudtam az új távját rátanítani), azt csak a "gugli" súgta (ahogy azt a bécsi kapuportált is).
De most lefotóztam, amivel dolgom volt (Came Frog)...
Sziasztok!
A napokban hozzám került egy linken szereplő kapunyitó viszont számomra nem derült ki hogy itt a végállást hogyan kellene beállitani ha felrakom. A mechanikus ütköző lenne a végállás és a nyomatékhatároló megállitja? Bővebben: Link Köszönöm előre is a segitséget. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |