Fórum témák
» Több friss téma |
Mindenképpen kell ötköző, ahogy a rajzon is van.
Az első kérdés hogy szárnyas vagy toló motor-t vezérelsz vele... 13 oldal a dokuban...
Szárnyas kapuk esetén "nem szokott" lenni végállás, kizárólag idő alapú a kapuvezérlés. Tolókapuk esetén a motoron szokott lenni rugós végálláskapcsoló, amit a kapura szerelt ütköző lemez nyomkod. Nem rágtam át magam a doksin, de az nem szokott jó lenni ha a nyomatékhatárolás állítja meg, vezérlőtől és nyitás/csukás állapottól függően pl lehet hogy teljes nyitást vált ki, ez egy védelmi funkció...
Két szárnyas kapuról lenne szó. Azért irja az időt, azt hittem végállással működik. Akkor játszani kell a másodpercekkel. Az ütközők megvannak.
Ti a képen látható kapura hová szerelnétek fel a motort?
7.oldaltól minden infó le van írva...
Ez egy érdekes eset, ha a beton kb 10 centivel magasabb lenne, akkor egyértelmű, hogy a betonra, így viszont a középső zártszelvény vonalába (nem lesz szép)
Csőre fogassam valahogy fel vagy valamit csináljak mellé?
Sziasztok.
Easy G750 garázsnyitó, kb. 10-11 éves. Megszűnt működni, szétkaptam és valami feketés korrodációs trutyi megette a vezérlőpanel egy részét. Nem akarnék vele foglalkozni mert jópár lyukgalván meg smd ellenállás is ment a levesbe úgylátom, és a romló szememmel nem sikerülne megjavítanom, ha csak ez a baja akkor sem. Eredeti panel esélye nulla. Maga a mechanika jó, kiváltanám az egész vezérlést egy 24 voltos, pl. Roll vezérlésre. De itt jön a buktató. Meg kéne valahogyan maradni az eredeti távirányítóknak, van vagy 4 darab négygombos a családnál és máshova is fel vannak programozva a távirányítók. Nem lenne jó ha emiatt az 1 kapu miatt mindenkinek 2 távirányító kéne. Hogyan tudhatnám meg, az Easy milyen kóddal ment, és a Roll, vagy bármilyen külön kapható vevő megy-e az eredeti Easy távokkal? Az Easy-nek megvan még az user manualja de csak annyi van benne hogy 433,92MHz/ugrókód.
Hali!
A rollhoz többféle távir vevő kérhető, cserélhető a vezérlőben a vevő öcsikártya. Célszerű elmenned a gyártóhoz az eredeti távirányítóval, és kipróbálni... (esetleg viszonteladóhoz, aki hajlandó vele foglalkozni) A roll vevő tudhat fixkódost, illetve ugrókódost is tanulni (idegen gyártókódost is, de ilyenkor nem figyeli az ugrókódot) Szerintem segítenek, de előtte egyeztess telefonon. http://gardengate.hu/ A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2021
Sztem a TRX2 a megfejtés! Ha az nem akkor egy multi rx.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2021
Hello! Nem ártott volna a "négygombosok" képét megmutatni...ne nekünk kelljen kitalálni a típusát!
Nekem így elsőre az "Easy G750"-es KLING portékának tűnik. Külső univerzális RF vevők némelyikével működhet...
Jogos, itt megnézhető:
Bővebben: Link Azért nem mellékeltem képet, itt kértem régebbe tanácsot hasonló ügyben és felvilágosítottatok hogy a külső semmit nem jelent ha a gyártó speciálisan kódolja a mikrokontrollert.
Sziasztok.
Segítséget kérnék.Áram szünet után már nem működik a kapunyitó. 2A bisztit leverte,cseréltem de állandóan kiégeti.Minden rádugott motort és egyebet kihúztam gondolva hogy a motor rossz. De üres állapotban ahogy bedugom a bisztit lecsapja.Ki tudja ezt nekem orvosolni?Köszönöm.
Ez valami Nice cucc?
A jobb oldali a tápegység (kapcsolóüzemű) Ránézésre ugyanolyan mint a WLA2-es vélhetően az a rossz. Húzd le róla a vezérlést és próbáld úgy, ha akkor is vágja (99%) akkor a táp rossz.
Nem tudom, mennyire vagy képbe kapcsolóüzemű tápok javításában, ha még nem csináltál, akkor nem lesz egyszerű dolgod.
Ez egy nagyon leegyszerűsített táp, semmi védelem nincs benne, ennél fogva el is száll. Ha zárlat van, jelen esetbe, akkor a teljes primer kör oda van, fet-graetz híd, rosszabb esetbe a vezérlő Ic is oda van. Ki kellene szedni a zárlatos feteket, a graetzt kicserélni, majd mérni, 220-at izzón keresztül, lehetőleg leválasztó trafóval ráadni, a puffer kondikon kb 320Vdc-t kell, az ic melletti pici elkon, meg kb 12V, ha ez megvan, akkor nagy esélyel az ic megúszta. Utána már be lehet rakni a jó feteket és ismét próba, ha mázli van, akkor már adja is a 24V-ot a kimeneten.
Eddig tarot a tudásom hogy kitudtam szedni a helyéről és megnézni mennyi apró mütyür van a belsejében De köszönöm így megy elektroműszerészhez , mibe fáj szervizelni ? nem szeretném ha átvernének.
Én az ilyet 8000-ért szoktam vállalni, de ha még belekalkulálod a posta költséget (oda-vissza)15 minimum, nem éri meg.
Esetleg megpróbálhatod kiváltani egy másik 24V-os táppal, ami tud min. 100W/24V-ot, de akkor kell egy doboz, mert tutira nem fog elférni. Bővebben: Link ezt a fajta tápot ismerem, nagyon ugy néz ki.
Nem vészes , majd meglátjuk mit kérnek itt . 200ezer egy ilyen nyitó de min 120ezer az olcsóbb. Sajnos sok választásom nem nagyon van mikor benyögik a javítási árat
Sziasztok
Twist 230-as vezérlésre van kötve egy farfisa 21 tipusú kódzár. Ez idáig OK. ha beütöm a kódot, 1 másodpercre zár a relé -> elindul a kapu, majd mikor nyit (na itt megáll a tudomány) megáll a kapu. (full-ra van kötve) Ha egy kábel darabbal összekötöm és próbálom szimulálni, nálam tökéletesen működik, ha a kódzár csinálja akkor megáll (nekem meg az eszem) Most valami prell szivatja a rendszert? Ami elég érdekes, mert egybe adták a vezérléssel. Volt már valakinek hasonló problémája?
Nekem gyanús hogy prellez a relé elengedéskor is. Azt az 1 mp-t nem lehet rövidíteni? Másodperc nagyságú prellezést a twist nem viseli el szerintem, azt már új gombnyomásnak érzi.
Én is erre gondoltam, de 10-ből 10-szer leállítja, tehát, mintha 2db záró kontaktot nyomna, ha prell lenne, akkor csak simán bizonytalan lenne. Ha egy drótdarabbal zárom, akkor meg normálisan működik, nagyon bénán kell, összezárnom ahhoz, hogy prell legyen.
Ami viszont feltűnt, egy (talán) 20V-os varisztor a NO kontaktok között, ami szerintem tök fölösleges. Ha asztalon szimuláltam a működést egy másik , 24V-os vezérléssel, a helyzet még gázabb, miután kapcsolt a relé, a vezérlés folyamatos zárt kontaktot észlelt. A varisztor kiiktatásával megoldódott a probléma. Ma fogom kivinni és a helyszínen kipróbálni, mert a vezérlést nem hoztam el, mivel távirányítóval jól működik. Majd beszámolok a fejleményekről. Nekem az a gyanúm, hogy ez a kódoló mágneszár működtetésére lett kitalálva (eleve beltéri) a varisztornak kellene a zár tekercsének az önindukciós feszültségét elnyelnie, ez tök logikus, ez esetbe pedig kimondottan hátrány, de ez még most csak tipp.
Eszerint https://www.riasztobolt.info/pictures/d/en_tmanual_fc21.pdf
1-99sec állítható... Esetleg próbálkoznék a relé kimenet-twist bemenet között soros kondival, így rövidülne az impulzus... a relé meghúzva a kondin keresztül földre húzza a bemenetet, a elengedett állapotban kisüti a kondit. Kondit írtam, de sorosan ellenállás+kondira gondolok a relé kontaktus védelme miatt Kondira tippelnék 200-470n kondit(nem elkó), vele sorban 10-47ohm
Sajna nem lett jó a beavatkozásom, úgy tűnik mégis prell szivatja. Egyáltalán nincs lekezelve a pergésmentesítés a vezérlés bemenetén.
Mivel nekem nem hiányzik, hogy hívogassanak, hogy nem csukódik a kapu, javasoltam egy fokkal komolyabb kódoló beszerzését, ez amúgy se kültéri. Lehetőleg opto kapcsolósat. Letudnád esetleg rajzolni az elképzelésedet? Ha más megoldás mégse lenne...
ver1:
ellenállás + kondi sorba kondi másik - relé COM-ra ellenállás másik a FULL-ra relé NC a FULL-ra relé NO a vezérlés COM-ra így meghúzásra egy pillanatra lehúzza a bemenetet(konditól függ) így elengedéskor a kondit kisüti az ellenálláson keresztül a földre ver2, lehet ez a jobb, lehet elkó 1-10u is: kondi egyik (-) relé COM-ra kondi másik (+) a FULL-ra relé NC és FULL közé nagyobb értékű kisütő ellenállás 1K-10K vagy nagyobb sacc relé NO a vezérlés COM-ra így meghúzásra egy pillanatra lehúzza a bemenetet(konditól függ) így elengedéskor a kondit kisüti az ellenálláson keresztül a földre értékek erősen sacc, akár nagyságrend különbség...
Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni egy Ditec két szárnyu kapunyitóval kapcsolatban. Tudom nem mai darab de valakinek hátha van róla valamilyen kezelési leírása.
Bizonyára a kezelési leírásának a hiánya lehetne a "baj"-a...
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |