Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a motor alapból nem OK,mert delta kapcsolású, tehát nincs csillagpontja. Mivel még soha nem láttam olyan aszinkron generátort amelyik delta kapcsolású, nem igazán vagyok képben azzal kapcsolatosan sem, hogy egyáltalán felgerjed-e delta kapcsolásban? Ugyanis a csillag kapcsolású aszinkron gép is CSAK terhelésmentesen gerjed fel, azaz a kapcsai között csak a gerjesztéshez szükséges meddőáramot tároló kondik vannak. Csillag kapcsolásban a delta üzemű motor 400V-os tekercsei nem 400V-ot, hanem 660V-ot állítana elő, ezzel viszont nem tudsz mit kezdeni, mert semmire nem használható.
A kapocsdekniben mint a 6 tekercsvég ki van vezetve. Elvileg akkor csillagba is köthetem nem?
Persze. De akkor nem tudod használni, hiszen ha végigolvastad amit írtam akkor ezt is olvasni kellett volna:
"Csillag kapcsolásban a delta üzemű motor 400V-os tekercsei nem 400V-ot, hanem 660V-ot állítanak elő, ezzel viszont nem tudsz mit kezdeni, mert semmire nem használható."
Elnézést igazad van. Korán volt még nekem
Bővebben: Link Egy ilyet érdemes lehet megvenni?
Igen, ha van hozzá olyan hajtómotorod amelyik rendelkezik fordulattartó mechanikával. A fordulattartás azért fontos, mert a generátor-oldali terhelésváltozást tudni kell követni a motornak ugyanúgy mint ahogy az autónál emelkedőnek felfelé több gázt kell adni a sebesség fenntartásához. Ha ilyen nincs a motoron akkor a terhelés változása hajtásoldalon fordulatszám változást, elektromos oldalon pedig frekvenciaváltozást fog okozni.
Hát igen, motorról eddig se szó se kép nem volt...
Ámbár szerintem pont a fordulatszám az, ami hobbi szinten is a legegyszerűbb... A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2021
Egy dízel autó motorjára gondoltam hajtásnak. Bővebben: Link ezzel lehetne szabályozni a fordulatot
Hát, ha összeadogatod a vásárolandó cuccok árát, lehet hogy jobban jársz azzal a gyári áramfejlesztővel amit linkeltem, és az még vontatható is. Ráadásul még kockázata sincs annak hogy működni is fog úgy ahogy kell.
"pont a fordulatszám az, ami hobbi szinten is a legegyszerűbb..."
Na ebben nem vagyok teljesen biztos.
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1823172.html#1823172
Azért bőven kellett esztergálni, marni, mire erre a Golf motorra megépítettem ezt a regulátort. Nem olyan egyszerű ha azt akarjuk, hogy korrektül működjön.
Hát igen mondjuk a szabályozó árát tekintve tényleg jó lenne valami olcsóbb megoldás.
Mi lenne az az egyszerű megoldás?
Én biztosan mikrokontrollerrel csinálnám.
A beavatkozó szerv a kérdéses csak számomra, különösen hogy nem tudom, mekkora hosszon mekkora erőt kellene kifejteni...
A legegyszerűbb egy viszonylag korszerű motort keríteni ECU-val, minden sallangjával együtt. Ott van minden az autóban amire szükség van. A tempomattal lehet fordulatszámot tartani.
A gázkart nem túl nehéz mozgatni volt már hogy néztük mi baja az autónak és a motortérben kézzel adtam neki gázt. Talán léptetőmotorral vagy nem tudom létezik e valami "munkahenger" szerűség ami elektromos.
Van kilátásban egy 1,4 es diesel F astra motor szinte gombokért. Szerintem az még nem elég modern
A probléma nem a mozgatás hanem a reakcióidő. Ezért hivatkoztam korábban a mechanikus megoldásra, mert az egészen jól teszi a dolgát a régi áramfejlesztőkben is. Csak az újabb típusokban van elektromos szabályzó. Tehát vagy akkora motor kell ami nem vesz észre 12-15 kW terhelésváltozást, vagy gondolkodni kell egy korrekt szabályzón. A szabályzó építés-szerintem felejtős. Ez fontos dolog, különösen amiatt mert frekvenciaváltókat szeretnél róla üzemeltetni.
Azon gondolkozom, hogy a frekvenciaváltó azzal kezdi, hogy egyenirányitja a bejövőt.
Azon kivül, hogy megsértődik és nem kapcsol be/lekapcsol, nem kellene nagy baja lenni a frekvencia eltéréstől... Én sokkal jobban félteném feszültség lengésektől és tranziensektől.
Azok a bizonyos feszültség belengések együttjárnak a frekvencialengéssel. Ezen felül a nagyobb szinkrongenerátor szabályzókban(>10 kVA) van frekvenciafigyelés is, ha teljesen elektronikus a gerjesztés szabályozás. Persze a transzformátoros gerjesztésű gépeknél nincs ilyen figyelés, de ott viszont sokkal pontosabb tud lenni a szabályozás jósága.
Jelenleg egy még meg nem lévő astra 1.4D autómotorról beszélünk, és hozzá a Ganz aszinkron motorról, mint generátor...
Az a Ganz motor kiesett, mivel delta kapcsolású. Azután már láttam egy 12kVA-es szinkrongenerátor linkjét is ami a masineria.hu honlapján van.
Szia Pisti!
Annak a motornak nagyon nagynak kellene lennie. Amit alább linkeltem, az egy 50 LE körüli szívódízel, már 1 kW körüli terhelésre határozottan reagál. Kikerülhetetlen a szabályozás.
Veterán fórumokon érdeklődj. Régebben voltak röpsúlyos szabályozók amik külön egységet alkottak. Szíjjal hajtották őket, egyszerű rudazattal kapcsolódtak a gázkarhoz. Van más megoldás is. Alakítottam már át dízel adagolót /konkrétan W123 Mercedes adagolót/ erre a célra. A röpsúlyok benne vannak, a belső rudazatot kell módosítani, a fölösleget kidobni. Vannak még az un. "traktor adagolók" amik a beállított fordulatra szabályoznak, ezek használata még egyszerűbb, itt csak az adagoló elemeket kell kivenni. Külön fel lehet őket szerelni, majd egy rudazattal lehet csatlakozni a gázkarhoz.
Nem ismerem az F Astrát, de ha elektromos adagoló van rajta, el lehet gondolkodni az elektronikus szabályozáson is. Ha mechanikus Bosch rendszer van rajta akkor a fedél cseréjével lehet elektromossá alakítani, PWM jellel vezérelhető. A fedélben vannak a működtető tekercsek. Egyik út sem egyszerű, de részemről a mechanikus megoldás ki van próbálva, gyors, nincsenek lengések. A lehetőségeiden múlik. Sok sikert, azért a végeredményről számolj be!
Ha meglesz a motor akkor látom majd én is milyen vezérlése van. Töltök fel majd képeket. Mennyire összetett ez a PWM szabályzás?
A PWM csak a jel alakja amivel az adagolót vezérled. Kell még egy fordulatszámot érzékelő valami, jellemzően egy induktív közelítéskapcsoló a fogaskoszorún, vagy egy enkóder valamelyik forgó alkatrészen. Továbbá kell egy elektronika ami az egészet kézben tartja, lengések nélkül vezérli. Az elektronikus vezérlés témában vannak itt nálam sokkal képzettebb emberek, akik sokkal többet tudnak segíteni neked.
Szerintem ez a rögösebb út, nekem a mechanikus egyszerűbb. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2021
Elvileg van a motoron jeladó.
Majd az autóvillamossságban jártasabbak megmondják, hogy az 1.4d Astrán milyen és hol. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2021
Ez egy felsőholtponti jeladó. Minden "modern" motoron van, mivel az elektronikusan vezérelt gyújtás és a berfecskendező erről kapja a referenciajelet. De ezt nem igazán lehet máshova bekötni, ennek a jele a motorvezérlőbe megy. Esetleg ha a motorvezérlő ad ki ezzel arányos jelet, pl. tempomat részére, és az autó is tempomatos volt, akkor ez a funkció továbbgondolható, de ehhez tényleg autóvillamosságban jártas szaki kell.
Szerintem motorvezérlő nélkül nem feltétlenül fog berregni a motor.
Jelet meg le lehet párhuzamositani elektromosan, még mindig jobb, mint rábarkácsolni egy másodikat. Az egyébként biztos hogy van már neki normális szinkron generátora? Mert arról képet még nem láttam... Elvileg, mivel normális esetben merev kapcsolat van a generátor és a motor között, a generátorról is lehet fordulatszám alapjelet kapni. Még értelme is lehet, ha aszinkron generátor... Abban szerintem messzemenőleg igazad van, hogy mire vontatható, levizsgáztatott, tökéletesen működő és a kitűzött célra használható aggretora elkészül, az alsónadrágot is rákölti a kolléga.
A kolléga valamiféle kútfúró berendezéshez szeretné használni az áramfejlesztőt. A kútfúrás profitot termel, nem hobbi kategória. SZVSZ venni kell egy készet. Ha a kútfúrás nem termeli ki az árát, .................................. .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |