Fórum témák
» Több friss téma |
Nem volt sosem dolgom hűtőkompresszorral, így nem világos a működésük. Nem tudom miért van 3 kontakt rajta, miért van benne PTC, amit tudok hogy a PTC relé hibás. Alacsony ohmnak kellene lennie, ebbe magas Kohm volt. Szétszedve látni is hogy meg van égve a PTC: Enélkül hogy tudnám kipróbálni, hogy a motor jó e?
Szia!
Azért van 3 kivezetése, mert segédfázisú a motor. Az általad szétszedett alkatrész segítette elindulni a motort, ez volt sorba kötve a segédfázis tekerccsel. Ha ki szeretnéd próbálni a kompresszort, akkor ideiglenesen ennek a helyére köss be egy 10-15 uf-os motor indító kondenzátort, de miután a motor felpörgött, a kondit kapcsold le. A kompresszornak tovább kell működnie, ha hibátlan A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2022
Szia! Találsz a képek között kapcsolásokat például ez egy tipikus tekercs elrendezés. Ha a PTC felületét megcsiszolod, hogy az oxidos rész jobb kontaktust kapjon akkor szerintem működni fog ha visszarakod a helyére. Ha nem volt más indítási mód hozzárendelve akkor ha nem lenne jó a PTC akkor annak kivezetéseit felhasználva nyomógombos indításúra lehet átalakítani. Ennek a PTC-s indításnak az a hátulütője hideg időben és a kompresszort pl. bicikli fújásra használva az újraindítás nem lesz azonnal elérhető, mert le kell hűlnie a "korongnak", hogy újra indítási ellenállása legyen.
Közbe már áttanulmányoztam, megoldottam. Megtaláltam a kompresszor adatlapját, érdekes hogy a ptc-vel párhuzamosan volt kötve kondenzátor is a bekötési rajzon, valójában csak a ptc volt a kompresszoron. Volt már dolgom ptcvel, tapasztalataim szerint az nem oxidáció, és nem lehet megcsiszolni, az egy réteg rajta, ami elég. Megcsiszolás nem segít rajta, sőt, ront. A maradék réteget is lekaparja. Emlékszem régi crt TVK javításánál fenmaradt csomó ptcm. Szétszedtem egy olyat, kivettem belőle a pogácsát, de azok kisebb átmérőjűek. Nem gond, beszorítottam a hűtő ptc házába, a hűtő jól működik
Nem értem, miért nem lehet OLan motort használni, ami pl fúrókban van? Mi az egyáltalán Hog segédfázis? Miért van rá szükség?
Mert akkor a szomszéd szobában sem tudnál tőle aludni.
Igen, mondjuk halk a motor.. De miért, mitől? (azon kívül, hogy azért mert segédfázisos..)
Idézet: „Volt már dolgom ptcvel, tapasztalataim szerint az nem oxidáció, és nem lehet megcsiszolni, az egy réteg rajta, ami elég. Megcsiszolás nem segít rajta, sőt, ront. A maradék réteget is lekaparja.” Én nem is javasoltam, hogy csiszold meg. A lényeg, hogy jó a kompresszor. Érdemes beszerezni hozzá egy eredeti indító egységet, vagy egy szintén hűtőgépeknél használatos indító relét. Idézet: „Igen, mondjuk halk a motor.. De miért, mitől? (azon kívül, hogy azért mert segédfázisos..)” A kompresszorban lévő motor fordulatszáma lényegesen alacsonyabb (nem mértem, de biztosan 3000/perc alatti), a fúrógépben lévő motor fordulatszáma lehet akár öt-tízszerese is. Amit eddig láttam szétszedve hűtőgép kompresszort, azokban nincs golyóscsapágy, ez is csökkenti a zajt. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2022
A csiszolást VIMnek szántam, ő ajánlotta. Rajta vagyok a dolgon H
Hogy beszerezzek egy univerzális relét, ha a kontaktok közti táv passzol, akkor jó kB bármelyik. Az eredeti 30ohm, olyat választok majd. A. Kompresszor házat csak szétvágni lehet nem? Majd ha lesz egy rossz kompresszor, szétbontom, Hog, lássam a belsejét. Magába a házba nincs nyomás, igaz? Nyomás csak a csőben van, ami be van vezetve a szelepekhez a házon keresztül... Gondolom..
Szevasz!
Nem. Álló hűtő esetén a kompresszor tokja a szívóoldali nyomáson van, amely megegyezik a nyomóval, azaz a hűtőközeg azon a hőmérsékleten mért nyomásával. Gyakran álló helyzetben nincs folyadékfázis, akkor kisebb. Ha elindul, akkor változik a helyzet. Üdv: StMiklos Idézet: „Majd ha lesz egy rossz kompresszor, szétbontom, Hog, lássam a belsejét. Magába a házba nincs nyomás, igaz?” Van benne nyomás, ahogy StMiklos írta, DE csak addig, amíg benne van a hűtő rendszerben. Ha szétbontod, el kell vágni a csöveket, és közben kiengeded a rendszerben lévő töltőgázt a levegőbe. Ha mindenképpen szeretnél egy kompresszort szétszedni, inkább egy hűtőgépszerelőtől kérj bontottat.
Nem akarom bizonygatni a csiszolgatás eredményességét de ha ki van lágyulva a nyomólemez és a műanyag tok is ki van púposodva akkor nem működik megfelelően a PTC és a Tiéd eléggé oxidosnak tűnt. A nálam fellelhető egyik darab háza is eléggé viseltesnek tűnik de alig tudtam kihúzni a korongot a helyéről aminek az ellenállása hidegen 15Ω.
Igen, ez valóban így van, függ a PTCállapotától, mi is a baja. Tiéden látni egyértelműen, hogy a PTC csak oxidált, kis csiszolás segít rajta. Kár hogy az enyém már nincs meg, kilöktem. Csináltam volna egy közeli fotót. Míg a tiéd sima felületű, csak piszkos-oxidált, addig az enyém sötét felülete rapacsos-elégett. Azt a rész aztán csiszolhatom bármivel, nem lesz fényes jó felületá, mert az a réteg már eltűnt róla.
Szevasz!
Érdekességnek.. Nekem van egy orosz köszörűm, amin van egy szokványosnak kinéző billenő kapcsoló. Felnyomom, elindul, elengedem, akkor amit eddig nyomtam visszaesik alapra, de marad fenn egy kisebb nyelv. Na ezzel lehet majd kikapcsolni. Amit elengedek az tulajdonképpen a segédfázist akassza rá, leégni nem fog, mert elengedem kis idő múlva. Ugyanezt láttam már nyomógomb + kapcsoló kombóval. Próbára akad egyszerűbb megoldás is, de nem részletezném. Üdv: StMiklos
Terménydarálóban is létezik hasonló változat, csak ott a kapcsolót túl lehet fordítani, ott indul, aztán visszalöki a rugó.
Idézet: Ááá dehogy. Az enyém az arany tiszta ill. tiszta ezüst felületű. amit látni az a kihúzás nyoma a foglalatból, jobbról-balról 3-3 "köröm" fogta és ez a kompri működik rendesen. Ez a legkisebb a többi között, kaptam s gondoltam kikapom szemléltetésnek a benne lévő PTC-jét (semeddig se tartott). „Tiéden látni egyértelműen, hogy a PTC csak oxidált”
Sziasztok. Kerék fújatásra szeretném felhasználni a mellékletben látható kompresszort.
Úgy tudom, az ebben lévő olaj vizesedésre hajlamos. Kicserélhetem más fajtára?
Számomra már az is kérdés, kell e bele olaj. A gumival milyen viszonyban van? Fúvásnál szerintem óhatatlan hogy a levegővel együtt távozzon egy része.Amit én használtam az igen lassú volt, de rövidebb ciklusokat olaj nélkül elviselte.( az hogy mennyire kopott nem tudom.)
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
Hogyne kellene, a dugattyút mindenképp kell kenni -van is benne.
Biciklikereket fújtatni (állítólag) nem ajánlott, de lehet. Wartburg kerekét egyszer fújtattam vele, nagyon lassan tudta, de attól az olajmennyiségtől még annak sem lett baja.
Nem az a baj,-lehet, hogy hajlamos, de nem hiszem.
Inkább az az (állítólagos) baj, hogy viszi magával az olajat, nem nagy mennyiségben, de ha sokszor fújtatsz, hát ki tudja. Olajszintellenőrzés viszont lehetetlen, hiszen nem is nyitott rendszerre találták ki. Tehát elvileg kifogyhat. No, nem lebeszélni akarlak róla, hiszen a fater még a '90-es évek közepén szerzett ilyen kompresszort, pontosan biciklikerékfújtatási céllal. A fater 15 éve nincs, a kompresszorral tavaly is fújtattam anyám biciklijét. Tehát alkalomszerű bicikli (sőt, ha türelmes vag, akár Wartburg-gumi) fújtatására jó, az a pici olajpermet nem bántja a belsőt, ha nem naponta fújtatsz, és majd 30 éve nem fogyott ki az olaj... Ha vizesedett is, hát nem bánta még eddig. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
Az kb. 99% hogy semmi baja nem lesz ha így hagyod ahogy van. Vagy 10 éve csináltam ilyet, kivettem a hűtőből a kompit, a szívó és az elmenő ág csövét is meghagytam úgy 15-20 centi hosszan, az elmenőre rátettem a tömlős csatlakozót és ennyi, azóta azzal fújok minden kereket. Ha elment volna belőle az olaj akkor már beállt volna a motor, ugyanis a motor tengelyét is az keni, spirálosan ki van marva, és úgy kapja fel a tengely magának az olajat. Más fajta olajat meg ne tegyél bele, az kell bele ami benne van.
Csatlakozom én is Gee Lee véleményéhez, tapasztalatához.
Több darab is végezte már így újrahasznosítva nálam, és az ismerősöknél is. Van olyan, amihez 2 db lett felhasználva, egy 5-6 literes tartályra dolgoznak, van beépítve olajleválasztó is. Arra vigyázz, hogy akár 18-20 bar nyomást is elő tud állítani (nekem jó, mert a bicaj teleszkópjait fel tudom tölteni ha kell), tartály esetén nyomáskapcsoló szükséges, illetve tehermentesítő, hogy könnyen induljon. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
Szevasz!
Én is használok ilyesmit.. (Új hűtőt amikor hozták, a régit nem voltak hajlandók elvinni, mondván hol a kompresszor?). Hát itt.. Alul megy a betáplálás oldalirányban, megpörgeti a fal mentén, a kijárat felül van, eredetileg ez szűrő, középen elvágva (látszik is a kap.csövönI) de benne van az eredeti töltet tartó lyukas "fazék", ettől nem tud felkúszni az olaj. A kapillárcső, ami az olajat vezeti vissza, biztonsági szelepként dolgozik, hosszal beállított fojtása miatt nem megy 18 bar fölé a nyomás. Egy régebbiben nem volt ilyen, bekapcsolva felejtették, valahol 33 környékén tudott nyomni, kibírta. A jobb felső cső eredeti, leforrasztott, nincs funkciója. Egy 12 literes egyszer használatos palackra dolgozik, amin van egy 16baros nagykörömnyi oltókészülék nyomásmérő. Üdv: StMiklos (ha5ave) A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
Neked és a többieknek is köszönöm a választ. Minimál verzióban fogom megcsinálni, évi két alkalommal lesz használva nagyjából. Olajleválasztást és biztonsági szelepet azért teszek rá.
Üdv Urak!
Zanussi hűtő kompresszorhoz keresek indítóegységet. Tudnátok linkelni kompatibilis reléket amik kaphatók is hozzá? A kompresszor típusa HVY67AA.
Szevasz!
Ez jó lehet, bár DANFOSS, 180 fokkal elfordítva szereli, de nincs benne klixon. https://orczy.com/rele_univerzalis_danfoss_103n0011_huto_67715?utm_...vD_BwE Üdv: StMiklos
A kerékfújó kompresszor végül is ilyen lett. Mivel nem tartályosnak készült, ezért kapott egy biztonsági lefúvószelepet, ez látható a nyomásmérő alatt. Előző életében radiátor légtelenítő szelep volt. A csavar közepéből kivágtam egy akkora darabot, hogy a kúpos rész és a csavarhúzós vég közé beférjen egy pár menetes rugó, ezzel lehet beállítani a lefújást.
ÜDV! Lenne egy olyan kérdésem. megmértem a 2 tekercset a motoron (hűtőgép motor) az eggyik 200ohm körül, a másik 550ohm , több motornál is megmértem kb ugyan az az érték. Melyik lehet a segéd fázis?
Nyilván a nagyobb ellenállású a segéd.
Szevasz!
Milyen kompresszor ez? Típusa? Kis háztartási kompresszorok tekercsellenállása olyan 15/30 környéke (fő/segéd). Amit mértél az rengeteg. Üdv: StMiklos |
Bejelentkezés
Hirdetés |