Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Ha kiiktatnám a hibás részt? Működne?
Egyébként villogás közben nem látom hogy valamelyik csoport ne villogna.
Szia!
Elsőre cseréld ki a sárga CX1 jelölésű és a két elektrolit kondenzátort, mind két cuccban. (Ha jól értem kettő van)? A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2022
És a C1 -et ellenőrizném vagy azt is cserélném.
Szia! Rendben, kicserélem őket. Estl3g ha megmérném a kondik kapacitását? Multiméterrel? Egyébként 2 darab amit használtam, a többi az ........
Köszönöm!
Szia! A kapacitáson kívül az elektrolit kondik ESR értékét is ellenőrizni kell ESR mérőműszerrel.
Csak hogy tanuljak...
Mi alapján lehet egy 30S6P LED panelt meghajtó áramkörben elsőre kondenzátorhibára gyanakodni? Ha jól értelmezem a panel feliratát, hat darab LED van párhuzamosan kötve, és kép alapján nincs szabályzás az áram megosztására, így bele van kódolva, hogy egy LED meghibásodása (szakadása) után a vele párhuzamosan kötött diódák folyamatosan emelkedő hőtúlterhelést kapnak.
Jó lenne látni a teljes LEDpanelt. A túloldalán vannak alkatrészek?
A tuti megoldás szerintem a harminc LEDcsoport mindegyikével egymás után egyenként párhuzamosan kötni egy 2,2 Ω, 10W ellenállást. Amelyik csoport átkötésekor megszűnik a villogás, onnan kidobni az összes ledet, és újra cserélni. A meghajtóban ránézésre van elég tartalék, hogy egy párhuzamos csoport rövidrezárását is túlélje mindenki, de snassz, ha egy sötét folt marad a lámpában. Én nem szeretem az ilyen konstrukciókat (30x6), fárasztó megtalálni a 180 LED közül azt a 6 darabot, ami elrontja a felhasználói élményt. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2022
Nekem is a kondihiba jutott elsőre eszembe. Ha a kondi kapacitása lecsökken, akkor az áramgenerátor lekapcsolgat, instabil. Viszont ahogy melegszik a kondi és az áramkör (1 óra alatt), a kondi magasabb hőmérsékleten nagyobb kapacitást mutat. Ez már elég a jó működésnek. De ez csak elmélet.
Ez igaz, de a villogás az elégtelenül hűtött, sérült LED panelek jellemző tünete is. Ne felejtsük el a 30S6P bekötést.
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek aki eddig hozzá szólt!
A helyzet az hogy 30 led van egy csoportban. Az alján nincs alkatrész. A led panel forrasztása kicsit csúnya munka lesz, ha kell babrálni. A 30S6P- azt nem értem mire írtad.
30 darab LED van sorbakötve, így a nyitófeszültség körülbelül 90V..100V környékére esik. 6 ilyen sor van párhuzamosan, ez a meghajtó felirata szerinti 350mA áramot kapja.
A teszteléshez hasznos "segédeszköz" lehet egy 470Ω ellenálláson keresztül 5V táp. Ezzel lehet egyenként tesztelni a ledeket, kiderülhet, hogy külön sorok vannak, vagy 6-6 párhuzamos LED. Sajnos a fotók alapján nem lehet kideríteni a pontos topológiát. Mindenesetre, ha egy LED megkapja az ellenálláson keresztül az 5V feszültséget, és további 5 is világít (dereng) valamennyire, akkor már tudhatjuk, mi lehet a topológia, háló, vagy sorok?
Köszönöm! Szuper tipp!
Hétvégén kipróbálom. Kicsit buta kérdés. Azt kéne kideríteni, hogy sorosan vagy párhuzamosan van kötve a 30 led?
A 30 LED sorba van kötve, a meghajtó 80V-110V körül küld a kimenetére 350mA áramot.
Ez körülbelül 30 fehér(kék) LED összegzett nyitófeszültsége. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2022
Van egy LED-es kijelzőm 5mm átmérőjű LED-ekből, sajnos ez olyan helyen van hogy beázhat, és a víztől a LED-ek lábai elkorrodálnak. Milyen anyagból lehetne kiönteni az összeköttetéseket, ami nem túl drága, vízállóvá teszi, és könnyű is legyen?
"F.B.S." az "ecetsavas".
![]()
Neutrális szilikon, nem ecetsavas, nem bántja a fémet, vagy műgyanta, de az ugye folyik...
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2022
Kapni folyékony gumit, ( szerszámok nyeleit szokták ilyenekkel védeni), mindenféle néven. Plastik dip, Aguadicht stb. Ezt elég nagyon vékonyan felvinni a felületre, és egész biztos, hogy a viz már nem fog odajutni. De megprobálhatod az autoknál használt rozsdavédö sprayt is. Az többnyire aszfalt alapu anyag.
Régebben volt az elosztofejet ( auto ) impregnalo spray is. Nem tudom, hogy még van-e. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2022
Én úgy emlékszem, hogy nem savas, ezért alkalmas elektronikai alkalmazásra, bár már nagyon régen használtam
Ha nincs mit szagolni...: Bővebben: Link
Én melegragasztót használtam hasonló célra, nekem bevált. Jól tapad, nem bántja a nyákot, olcsó.
Szia! A led lámpa villogását úgy tudtam megszüntetni, hogy a hálozati dugót úgymondva játszva dugtam bele. Sztem elég közel a megoldás, mi lehet az oka a hálozati feszültség szaggatása és a meghajtó között, ami ezt okozza.
Nem csak zavart termel, de zavar érzékeny is a LED lámpa. Tudod! Olcsó hús ...
Valamiért nem rezeg be a tápegység, a zavar bevitele a rendszerbe valahogy elindítja azt.
Sziasztok!
Mindenütt keresek olyan elemes led-et ami fényerőssége megfelelő és közben elemes. Ehhez hasonló termékre gondolok. Bővebben: Link És ugye az ára borsos és így gondoltam ugy oldom meg,hogy majd ráragasztom valami modon a falilámpára amelyen elve nincs mögötte áram. És ez lesz a kvázi világítás a fürdőben a tükörnél. Tényleg miért nem tüntetik fel elemes led-eknél fényerősséget? Így nehéz eligazódni. Így reménykedem köztetek valaki ismer jó megfelelő led-es cuccot s kaphatok linket. ![]()
Ezek szekrényben világításra (se) valók. Amúgy oda van írva 80 lumen. Inkább akkor használj valami 3S 18650 akkupakkot és saját lámpát, de a legegyszerűbb, ha kiépítesz biztonsági törpefeszültséget és arról üzemelteted. A ledek nem tudnak 120lumen/W felett, főleg nem az ilyesmik és aminek jó a fénye, abban pár naponta cserélheted majd az elemet. CRI az elfogadhatatlanul rossz lesz és a szöge is. Saját akkupakk+ dcdc konverter vagy ha powerled, akkor lehet CC driver is és az már jó lesz. De jobban jársz, ha bekábelezed.
Indulj ki abból, hogy a 3db AAA elem kb. 300-400mA áramot tud max leadni, 3-4V mellett, tehát ez legjobb esetben is csak 1-1.5W. Ha fényerőt akarsz, ahhoz több teljesítmény kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |