Fórum témák
» Több friss téma |
Nem, mert gyanúm szerint kefe nélküli. Az nem működik vezérlő nélkül.
Sziasztok,
Sikerült kipróbálnom a triciklit, 3 db autó akksival. a motor valószínű 250w A gázkar hibás volt, így a 3 vezetékből összekötöttem kerrőt, és működött (gondolom ez a max fokozat.?). A vezérlő típusa ZKW-T713BSD A kereket forgatva az akksi kivezetéseken tudtam feszültséget mérni, kérdésem, hogy használhatók-e éredemi fékezésre/visszatáplálásra az ilyen agymotorok? Ha igen akkor hogyan? Tervezek egy komolyabb hajtás beleépíteni a triciklibe, a hátsó tengelyre, és gondolkozom, hogy megtartsam-e az első agymotort. Arra gondoltam, hogy egy kisebb akksit teszek csak bele, hogy ha fékezéskor tud visszatáplálni, és kicsit rásegít a megtermelt energiával. De nem tudom van-e értelme, nagyobb sebességnél/fordulaton hogyan viselkedik egy ilyan motor, lehet több a vesztesége, mint amit rásegít. Üresen kb 8-10 km/ órára gyorsította a járművet tekerés nélkül.
Regeneratív fékezéshez olyan vezérlő kell, ami tudja ezt az üzemmódot. A motoron kisebb feszültség indukálódik, mint az akkumulátor feszültsége és regeneratív fékezéskor a motor tekercse és a vezérlője együtt step-up konverterként működik ebben az üzemmódban.
Ha megnézel egy H-híd kapcsolást, ha nagyobb feszültség keletkezne a motoron akkor ki sem kapcsolhatóan már töltene is vissza fékhatás mellett a tranzisztorokkal párhuzamos diódák miatt. A regeneratív fékezés vezérlése sem triviális, kell hozzá olyan fékkar, ami képes arra, hogy kis fékezésre a regeneratív modót indítja, és csak erős fékezésre a standard féket. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2023
Sziasztok.
Van egy kinai 48V-os elektromos kerékpár, meg lett mozgatva az agymotoros hátsó kerék felni csere miatt. Összeszereles utan szaggatva működik de csak nagy terhelésnél. Ha full gázzal megy akkor kb 3mp-ig hajt a motor és utána fél mp-re leáll és mindezt ismértli újra, de mindig ugyanolyan közökkel. Mi lehet a gond? Már többször lett felni cserélve esetleg a motor kábele lett kontakt hibás?
Szerintem igen. 3fázis mellett van egy csatlakozó amibe több vékonyabb vezeték megy a motortól a vezérlőig.
Akkor annak a működését kéne először ellenőrizni.
A hall szenzorok közül mehetett valami tönkre? A vezérlő az jó lehet?
Egy viccesnek tűnő kérdés :
Ez a "lüktetés" nem a sebességhatár közelében van ? Ha az én bicajom eléri a limitet akkor kikapcsol a motor ... bár nálam fordítva van, fél-egy másodpercig rúg, majd 3-ig gurul
Nem. Gyorsításnál is és elég zavaró. Ha lassan gyorsítok kis terheléssel akkor folyamatos a gyorsulás. Ha nagyobb terheléssel megyek, akkor leáll egy pillanatra majd ujra húz 2-3mp ig már induláskor is ezt csinálja.
Ez egyébként egy e-bike nem pedelec.
Nem vagyok szakértő ...
E-scooterben is lehet(ne) sebességlimit ... Pontosítva : Ha "nagy" árammal gyorsítasz akkor bedadog a rendszer ...
Mesterek - nálam tapasztaltabbak !
Következő jelenségbe futottam : Induláskor még kb. 50% akku kapacitást mutatott a kijelző. 1,5-2 km haladás után láttam bevillogni a 4. jelzést, majd pár száz méter múlva sötétség ... természetesen újra bekapcsolni nem hagyta magát, sőt az akkupakkon levő töltöttség ellenőrző ( nyomd a gombot, 4 leddel válaszolok) sem mutatott semmit. Kezelési útmutató szerint, ha "kiürül" az akkupack, először a hajtást tiltja a rendszer, világítás még több 10 percig marad. ("sima"bicaj üzemmódban haza tudjunk menni) Lehet, hogy a kijelző beállítása még nem tökéletes, a BMS előbb tiltott, mint a vezérlő ? P15: Controller undervoltage sor most 29 értékre van állítva...(36V akkuhoz ez nem alacsony ? ) Jámű : ZT-84 pedelec,kijelző (vezérlő) Bafang M5... A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2023
A BMS azért tilthatott hamarabb, mert ő a cellákat figyeli, nem.pedig az összfeszültséget. A vezérlőd pedig utóbbit látja. Lehetséges, hogy van egy gyenge cellád az akksipakkban, vagy el vannak egymástól a cellák csúszva. Mondhatod, hogy de nekem balanszeres BMS-ed van, de ez nem garancia arra, hogy nem csúsznak szét, mert kicsi árama van, és csak korlátozott ideig tud balanszálni. Ezek a százalékos jelzések engem sosem győztek meg. Az akkufeszültség sokkal többet mondana. Főleg, ha látod , hogy gyorsulásra beesik...
A vezérlő elvileg mér feszültséget,kezdetben a full töltést 42,0 most 41,8 V-nak méri. A pakk most kapta a 7. töltését, mindíg addig van a töltőn, míg az zöld fénnyel nem jelez...
A "százalékos" kijelzés a kijelző felső sorában lévő 10 jel - célszerű lenne 10% lépésben értelmezni. Feltűnt, hogy a felső 5 jel "lassabban" tűnik-fogy el, a másik fél meg pikk-pakk, illetve 3, vagy kevesebb jelet még nem láttam... Ezért gyanakszom az undervoltage paraméter rossz beállítására. Az akkufeszültséget kezdetben figyelgettem - talán kérdeztem is már - nincs publikált visszatöltés,mégis is simán emelkedik 1-2 tizedet egy pár száz m lejtőn legurulva* (fékezés nélkül) Szerencsére aránylag sík környéken lakom, a motor inkább csak induláskor tol, majd többnyire a segítési határ felett utazunk ( PAS3 -> ~20 km/h ig segít, 22-25 km/h utazunk) *Valami ilyesmire emlékszem : indul 37.7 V, felgyorsít 37.5, utazik vízszintesen - pedálozva 1.5-2 perc 37.6, majd gurít 30-40', megáll lámpánál 37.7 ...
Kezdem előlről! A hiba "kijavítása" a MOSFET cserével megtörtént, de az akadozás visszajött. Én óvatosan tudtam vele közlekedni is és főleg bemelegedésig csinálta, utána használható volt. Egyszer ráültettem az asszonyt, azonnal kinyúlt az ominózus MOSFET. El is ment a kedvem tőle, de jön a tavasz! Már sejtem, hogy az "akadozás" azt jelenti, hogy véletlenszerűen bekapcsolja a negatív feszre kötött párhuzamos MOSFETeket és ez megöli a poztív tápra kötött single FET-et. Bár ez még vizsgálat tárgyát képezi, de óvatosan kell kimérnem a 48V miatt. Biztos, hogy valamelyik oldalra fals vezérlő tüske érkezik és gyanús a vezérlő SMD ic. C846 felirat látszik rajta, de lelakkozták, eddig nem tudok róla semmit. Lehet, hogy egyszerűbb lesz új vezérlőt venni 48V-ra.
Nos előttem összeomlott a világ! Némi komoly szemtorna után rájöttem, hogy az ominózus smd ic valszeg XC 846 1FRIAB típusú 38lábú processzor (INFINEON gyártmány) ami úgy viselkedik, ahogy beprogramozzák! Azaz számomra szinte javíthatatlan. Persze ránéztem már a hallokra, mindegyik a maga pozíciójában kapcsol. Lehet, még szkóppal ránézni, hogy gyorsításnál nem produkál-e tüskéket, mert digitális műszerrel nézve stabil kapcsolt jeleket láttam a kerék tekerése közben. Amit tudok már az ic-ről: XC 800 maggal rendelkezik, hozzá flash memória stb. És 4 db TIMER-rel, amik gondolom felhasználásra kerülnek a 3 fázis-vezérlés időzítésében, egy pedig marad a sebességmérésre, mert azt is innen végzi. Legutóbbi tönkremenetelkor a mutató végkitérésig kifeszült, újraindítás óta nullán van és mozdulatlan.
Az a gyanúm, hogy az "akadozás" valójában impulzusszerű tápzárlat nálam az "A" fázison. Egy lehetőségem van, beiktatni egy ellenállást a tápkörbe ami 6- (esetleg 10) amperre korlátozza a maximális áramot. A MOSFETek ekkor nem mehetnek tönkre, elvileg 80 A-t bírnak, a motor max 300W-os. Útálom a helyzetet, mert kötve vagyok a motorhoz és az akkukhoz is, ha a proci kinyúlt, hiába cserélem, üres agya lesz. Eddig An Jiu vezérlőt hiába kerestem a neten. Tud valaki egy egyszerűbb felépítésű vezérlőről ami kapható is? Ha van tippetek, előre is köszönöm!
Egy amatőr kérdés, de kiváncsi vagyok rá nagyon : hogyan lehet növelni egy BLDC motor fordulatszámát ? Ez egy 36 v 250 W első kerékpár kerékben lévő gyári motor, a gyári vezérlővel. Üresben ( felemelt első kerék, no terhelés ) 30 km/h-val pörög a 28"-as kerék. Mivel lehetne ezt a fordulatot feljebb tornázni ? Lehet egyáltalán ? A vezérlő szabályozza a max. fordulatot ? A 36 V a szűk keresztmetszet ? Gondolom nagyobb akksival ( 48 V ) és a hozzá tartozó 48-as vezérlővel sem lenne igazán nagyobb a fordulat.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2023
Első sorban a feszültség növelésével lehet nagyobb sebességet elérni. Ha a vezérlő nem támogatja a nagyobb feszültséget, akkor az a plafon és kész. Ha pl a 36V -os vezérlőd 48V -os ra cseréled, elérhetsz nagyobb sebességet, de csak elméletben. Itt jön a képbe a motor teljesítménye. A 250W -os motorodra a gyári 36V -os vezérlőd a megfelelő teljesítményt adja, amit elbír. Ha beteszel egy nagyobb feszültségű vezérlőt, az ugyan nagyobb feszültségen fogja járatni, és mivel a motor belső ellenállása nem változott, ennek hatására a motoráram is nőni fog, tehát elméletben (és gyakorlatilag is) nő a teljesítmény.
A fekete leves viszont itt következik, mert a motor sokkal jobban fog melegedni, és elő fordulhat, hogy a 250W- ra méretezett motor nem bírja a többlet teljesítményt, és x idő múlva leég. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
1. Köszi a választ, én is ettől tartok, hogy a motor bánja hosszabb távon... 2. Mivel a legtöbb e bicaj 36V és 250W, ezért kérdeztem rá, hogy valaki bevállalta-e már ezt és mik a hosszabb távú tapasztalatok ? 3. Ha bátran megtekerem a bicajt és csak ott kapcsolnám rá az erősebb vezérlőt, akkor is ez lenne a halála ? 4. Van egy 800W-os rollerem és ott úgy állítottam be a programozását, hogy csak lábbal lökés után ( 5 km/h ) induljon be a motorja. Ez nagyot segít az akku élettartam hosszának. Ezzel a rollerrel az én 89 kg-mat 40 km/h-ra tudja felgyorsítani, szélcsendben, sík úton. 5. Azt olvastam, hogy egy 1000W-os bicaj motor sem tud önerőből (csak gázkar) 50km/h-nál többet. Pedig a matek szerint az a motor 4x erősebb, mint az enyém, elméleti (!) szinten ugye 4x30=120 km/h lenne a végsebessége. De mivel gondolom a szembeszél ott már nagyon erős, súrlódás stb. meg még a többi dolog, amit most nem is tudom mi fékez, ennyire lefogja a sebességet, teljesítményt ? Ezek szerint csillagászati összegekért nem érdemes ilyen bicajt még gyárilag sem venni ( 1000-1500W ), mert a sebesség úgysem lesz számottevően nagyobb. Értem én, hogy aki száguldozni akar, az üljön fel egy kihegyezett benzines motorra és 250 km/h-ig csavarja a gázkart, de én arra vagyok kiváncsi, hogy az elektromos bicajokból, mi a legjobb ár / érték / sebesség kombó ?
Még elméleti szinten is 2x akkora sebességhez 4x akkora teljesítmény kell.
[/off]Na, ezt nem is tudtam....Akkor reális az 1000w 48 V-nál az 50 km/h végsebesség ? Ott viszont akkor az árcédula nem oké, nem éri meg 1000W a 250W helyett, annyival több pénzért...Nekem csak városi aszfaltra van kitalálva az e-bicajom, és lehet, hogy el is adom a rollert, mert 2 elektromos cucc tök felesleges. Inkább csak a kiváncsiság miatt vettem meg ezt a bicajt is, rendberakom és lehet, elpattintom ezt is a jófogáson....Mivel a benzin most elég horror áron van, ezért gondolkodtam elektromosságban, meg egyébként is a kiváncsiság hajtott Volt anno 50cm3 robogóm, amit feltuningoltam 70 cm3-re és 4,5 litert kajált 100 km-en, (mondjuk gyorsult is rendesen, a lámpáknál nem nagyon volt ellenfele induláskor és 90 körül volt a vége... )[off]
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Nem olvastam végig az egész topicot, csak az első 24 oldalát és ott még mindenki dinamóval, meg önindítóval akarta az elektromos bicaját építeni-hajtani. Erről mi a véleményetek ? https://www.youtube.com/watch?v=d-WGWzOLKyg&t=3s
Nekem ez nagyon tetszik és úgy használnám, hogy megtekerném a bicajt lábbal valamekkora sebességre és óvatosan "megtolnám" ezzel a generátorral Hogyan lehet a legegyszerűbben ezzel a generátorral meghajtani egy bicaj hátsó ( első ? ) kerekét ? Alapból ugye egy 6 bordás lapos szíj van a meghajtáson, ezt kéne átalakítani valahogy, de hogy ?
Egyes szenzor nélküli vezérlők meglepően jól forgatják az autógenerátort, mivel most motor 24 36V kell neki, a gerjesztés max 12V de lehet minimum 6V ig változtatni, ekkor emelkedik a fordulat de csökken a nyomaték, akár egy elektronikus sebességváltó. Önindítóból viszont nem lehet jó hatásfokú meghajtó motort készíteni
Mindegy te meddig tekersz, a motor onnantól lesz túlterhelve, amint a 250W feletti teljesítményt ráengeded. Erre van tervezve, ha e fölé kényszeríted a teljesítményét, mint írtam jobban fog melegedni. Használat kérdése, hogy félgázon pl 300W- al fog téged hajtani, és ellavírozol vele nyugodtan fél órát, vagy max gázon hajtod és nyomod bele az 500-1000W- ot, és leégeted 10 perc alatt.
A légellenállás ami gátat szab a sebességnek, úgy tudom az pedig négyzetesen nő. Ahogy írta Gpeti dupla sebesség eléréséhez négyszeres légellenállást kell leküzdeni. Háromszoroshoz már kilencszerest, stb. Az hogy neked anyagilag mi éri meg, azt csak te tudod. Egyébként vannak elektromos gyorsasági motorok is amik hozzák akár a 100-150es tempót is, természetesen milliókért. Gyári kerékpároknál pedig bejön egy olyan művelet is, hogy 40km/h -nál visszaveszi a motor teljesítményét, vagy akár ki is kapcsolhatja. Mivel a kresz előírás szerint a motorral rásegített kerékpár maximális sebessége ennyi lehet, amit még el lehet adni úgy, hogy nem szükséges hozzá jogosítvány és biztosítás. Egy lényeges pont van még evvel kapcsolatban, hogy csak akkor számít kerékpárnak, ha azt folyamatosan tekerni kell a haladáshoz. Ha nem tekered, a motor rásegítésnek meg kell szűnni, magyarán csak lassulva gurulhatsz tovább. Amivel tekerés nélkül haladhatsz az már segédmotoros kerékpárnak számít. Ugyan úgy annak számít, ha a 40km/h -nál nagyobb sebességre képes, és nem kapcsol le a rásegítés e felett. Ha pedig tekerni sem kell, mert gázkarral szabályoz csak, az már alapból SMK-nak számít, még ha csak 30km/h a maximális sebessége is. Onnantól pedig már bukósisak használata kötelező, valamint kötelező biztosítást kell rá kötni. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Szerintem, ha egy ekkora nyomatékkal + fordulattal meg tudnám forgatni a bicajom kerekét, mint amit ebben a videóban láthatunk, akkor igencsak kapaszkodni kéne a kormányba és simán lehetne 50-el teperni, de még többel is. Szerinted ?
Csak a nagy fordulatot le kell áttételezni.
Ezt a hozzászólásomat, már függetlenítsd a 250W-os jelenlegi bicajomtól A szabályok sem érdekelnek. Egy bicaj meghajtás megoldás érdekel, amit meg lehet valósítani a legkevésbé bonyolult módon, a lehetőségekhez mérten kevés pénzből, és tudjon 40-50 km/h-el menni, mert ott még a bicaj fékjei érnek valamit, nagyobb sebességnél már csak dísznek lennének ott. Nem akarom túlfeszíteni a húrt, ott tolnám csak 30 km/h felett, ahol sík, belátható az útszakasz, nincs rendőr és nem veszélyeztetnék ezzel másokat. Ezért is figyeltem fel erre a generátoros dologra. 2008-2009-es időkben is volt már ilyen autó generátor, erre senki nem figyelt fel, hogy milyen "vadállatot" lehet ebből kihozni ?
Én itt járok. A hajtáslánc már megy, tápegységről "próbapadon" járatva. Az akkucsomagot kellene még összehegeszteni, de ahhoz még a ponthegesztőmet is be kellene már fejezni. Széken háttérben a vezérlő. Utolsó képen pedig az akkucsomag sablonba állítva az összeszereléshez. Remélem az idén elkészül.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Le a kalappal !!! Merre felé lax ? Nekem ezt minden áron ki kell próbálni !!! Egy rekesz sörért kipróbálhatom majd, ha elkészül ? Mondd, hogy igen ! Mekkora lesz hozzá az akkupakk ? Mondjuk elég balesetveszélyes lehet, ha elkapja a gatyaszárat az ékszíj ... A hátsó kerék meghajtása egy mosógép ékszíjtárcsa ?
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |